Skocz do zawartości

RowerowyMaciej

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    231
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika RowerowyMaciej

Stały bywalec

Stały bywalec (7/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Reaktywny

Ostatnio zdobyte

27

Reputacja

  1. W sumie jeżdżę podobnie i mam mostek Redshift oraz opony Panaracer GravelKing SS Plus 43 mm z ciśnieniem ok 2,8 bar. Ta kombinacja wraz z rękawiczkami Chiba Bioxcell Road daje mi komfort. Źródło problemów z dłoniami może być zupełnie inne - np. kręgosłup szyjny lub nerw błędny.
  2. Hej, dziękuję - istotnie, odpuszczenie pedałowania w trakcie zmiany biegu poprawia sytuację o 80%. Nadal jednak jest odczuwalny problem z przerzucaniem w dół, kiedy linka się luzuje. Czy warto w tym wypadku wymienić sprężynę powrotną? Dobrego dnia
  3. Hej, jakieś 8 lat temu robiłem dokładnie to samo. Korba jest prawdopodobnie na klin. Wtedy demontaż to kwestia odkręcenia i delikatnego wybicia klina. Jak zejdzie ramię, to całość można wyciągnąć. Do piaskowania i malowania zdemontowałem wszystkie elementy. Do wybicia misek wskazany jest wybijak. Do ponownego wprasowania można użyć gwintowanego pręta, nakrętki i podkładki. Ten element na widelcu to nakładka/osłona. Są dostępne na OLX w razie niepowodzenia przy demontażu. Warto wymienić od razu stery i wianki. U mnie lokalny, istniejący od dekad sklep rowerowy miał wszystko za grosze w swoim archiwum:) Wiele szos z tej epoki jeździ w Berlinie. U nas to raczej rzadkość. Najsłabszym ogniwem mogą być hamulce. Jeśli robisz to z sentymentu to fajnie. Jeśli masz inną motywację to koszty przekroczą wartość pojazdu. Powodzenia!
  4. Po analizie tego i innych wątków kupiłem Westfalię BC60 i przejechałem z nim 3000 km i dwoma rowerami bez żadnego problemu. Jest solidny i składany, szczerze polecam:)
  5. Witajcie, kupiłem rower na zimę, 3 letni BBF URBAN 3.1. Jest w nim Nexus SG-C6001-8D. Przy przerzucaniu biegów od 1 do 8 pracuje bez większych opóźnień. Przy przerzucaniu z 8 do 1 jest wyraźne opóźnienie. Czy to normalne? Do tej pory jeździłem tylko z przerzutkami zewnętrznymi i tam wystarczył góra obrót korby na zmianę w dowolną stronę. Tutaj jest to co najmniej kilka obrotów. Wymieniłem pancerz i linkę. Żółte znaczniki na 4 biegu są w linii. Czy mogę zrobić coś jeszcze poza kompletnym serwisem piasty? A może ten typ tak ma? Dziękuję
  6. Istotnie, rozróżniam korbę i kasetę:) Znalazłem też tę korbę dla 10 rzędowej kasety: FC-RX600-10. Samą wymianę korby i planowanie mufy powierzę serwisowi. 200 zł to uczciwa cena za taką usługę? Dziękuję
  7. Dziękuję za odpowiedź. Czyli jeśli zostanę przy 9 rzędowym łańcuchu, całość powinna zadziałać a ew. tarcie łańcucha o większą zębatkę korby mogę wyeliminować podkładkami w korbie? Albo spróbować z 10 rzędowym łańcuchem?
  8. Znalazłem FC-RX600-11 z linią łańcucha 47 mm. Wyczytałem też, że korba 11 rzędowa będzie kompatybilna z 9 rzędowa resztą. Można też zastosować 11 rzędowy łańcuch. Przednia przerzutka Sora ogarnie temat. Zgadzacie się?
  9. Otóż okazało się, że na stronie producenta jest błąd i korba ma 46/30 zębów. Mufa: 68 mm Długość osi: 113 mm Ramiona: 172,5 mm Linia łańcucha: 47/48 mm wg mojego pomiaru, a wg producenta 47 mm Najbardziej zbliżona korba dostępna na centrum rowerowe to FC-U6010-2, ale nie ma jej na liście https://productinfo.shimano.com/en/compatibility/C-455 z moimi klamkomanetkami R3000. I utknąłem;) Czy zostaje mi korba i suport na kwadrat, np -> https://www.bike24.com/p2922967.html? Dziękuję
  10. Hej, jeżdżę szósty rok gravelem podobnie jak Ty planujesz 80/20. Czasem kilkudniowe wyprawy z sakwami, a czasem 200 km jednego dnia. Mam napęd Sora/Alivio. Po tylu latach powoli dobiega żywota, ale nie planuję zmieniać na wyższą grupę w następnym sezonie. Biegi zmienia błyskawicznie, pracuje cicho. Polecam
  11. Pytam, bo akurat w tym zakresie brak mi doświadczenia Uprzejmie proszę o pomoc w pozostałych kwestiach:)
  12. Hej, napęd w moim Fuji Jari 2.3 2019 przedstawia się następująco: Korba: Samox AF-37 44/28T 172,5mm Kaseta: Shimano HG200, 12-36T Suport: FSA sealed-BSA thread Przednia przerzutka: Shimano Sora Tylna przerzutka: Shimano Alivio Klamkomanetki: Shimano Sora STI, 9-speed I powoli się kończy - łańcuch coraz dłuższy, zęby coraz ostrzejsze. Teflon/tworzywo w przedniej przerzutce luźne. Zbliża się czas wymiany. Generalnie odpowiada mi ten napęd i kultura pracy. Kasetę zmieniłbym na CS-HG400 11-36T, czasem brakuje tego jednego zęba na zjazdach. Przerzutki kupię nowe. Problem mam z korbą: producent nie zaleca większejniż 44T, pytałem. Nie udało mi się znaleźć takiej: 44/28T w Europie. Zdaje się, że to dziwny standard. Wizualnie marzy mi się polerowana korba. Da się w ogóle taką kupić? Najlepiej nową... Czy jesteście w stanie bez rozbierania określić jakie to mocowanie korby?
  13. Piszesz o 1? Działa bez zarzutów, ale jeśli się kończy to wolę prędzej niż później być gotowym do wymiany. Nie lepiej od razu wymienić korbę? Dzięki
  14. Hej, proszę o ocenę - napęd 1: szacowany przebieg 1300-1500 km rocznie, 6 lat. Dziękuję Napęd 2: szacowany przebieg 1300-1500 km rocznie, 3 lata. Pozdrower!
  15. Hej, mam Fuji Jari 2.3 z 2019 roku, parę tysięcy kilometrów już za nami i bez najmniejszych problemów. Ma bardzo dobry i odporny lakier i jak kupowałem to wtedy Fuji jako jedyne spośród innych jakie wybierałem dawał rok gwarancji na lakier, co dla mnie przesądziło. Czy tak jest nadal nie wiem. Przy 182 cm wzrostu mam rozmiar 56 cm i pasuje idealnie. 1.1, do którego linkujesz ma osprzęt o 2 czy 3 klasy wyżej od mojego. Ja sercem za Fuji;)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...