Skocz do zawartości

1938

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    257
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

2 040 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika 1938

Stały bywalec

Stały bywalec (7/13)

  • Bardzo popularny Rzadka
  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

127

Reputacja

  1. A nie da się zmienić formatu? Oglądam nagrania i mam takie odczucia (kolejność niebo-ziemia): 50-50 zazwyczaj wygląda źle (nadaje się tylko tam, gdzie jest niska zabudowa i nic nie ma nad horyzontem) 50-50 może być ok w sytuacji, kiedy w centrum uwagi mają być auta / rowerzyści (np. wyścig kolarski) 50-50 w miastach z wysoką zabudową to fatalne ustawienie 60-40 wygląda znacznie lepiej (jeśli nagrywamy góry, budynki, miasta) 66-33 nie ustawiałem, bo wydawało się za nisko, ale w miastach i wysokich górach może być spoko 66-33 idealne ustawienie według zasad fotografowania ważne, co chcemy pokazać i co ma być w centrum uwagi budynki w zbliżeniu i tak się walą, więc nie jest to istotne ewentualnie nagrywać 4:3 i na etapie montażu przesuwać kadr, jaki ma zmieścić się w 16:9 ewentualnie ręcznie przestawiać kadr (niezalecane w ruchu drogowym) Może macie jeszcze jakieś spostrzeżenia, pod jakim kątem najlepiej się ogląda. Wrzucam filmy nagrane w słonecznej Hiszpanii. Pod spodem tylko jeden, a pozostałe pojawią się niedługo na liście odtwarzania: Teraz odnośnie jakości. Niestety jakość w Hero 13 Black jest słabsza niż w poczciwej Hero 7 Black, ale poczytałem i można ulepszyć obraz: w domyślnych ustawieniach kamerka mocno odszumia i wyostrza obraz, co widać na filmach nie ma dużych różnic między HDR a ręcznym ustawieniem punktu ekspozycji (na tygodniu wrzucę taki film) stabilizacja obrazu działa dziwnie (widać to w zakrętach) - problemu nie zauważałem w Hero 7 Black programowy HDR działa w miarę dobrze (Hero 7 Black uśredniał ekspozycję z całej sceny, w tym nieba) prawdziwego HDR jeszcze nie testowałem (nawet bez monitora HDR na etapie obróbki da się więcej wyciągnąć) wszystkie filmy powyżej są bez obróbki (prosto z kamerki), jedynie posklejane w całość użytkownicy sugerują wyłączyć wyostrzanie, odszumianie i wszelkie inne opcje "poprawiające" obraz "w locie", a na etapie montażu samodzielnie poprawić obraz w programie do edycji filmów (będę się tym bawić później, bo najpierw muszę się nauczyć tych programów)
  2. To tak na szybko: Ostatecznie zwykła Orbea M30. Oryginalne druciane opony 28 mm wyleciały, a weszły zwijane Vittoria Corsa 32 mm + dętki TPU. Jeździ się super, bez dużego wysiłku z wiatrem polecę 40 km/h, a pod wiatr 30 km/h. Nie trzeba kupować dedykowanego uchwytu na licznik - wystarczy lekko odgiąć pancerze i wejdzie garminowski. Po 2-3h pojawiają się dolegliwości i trzeba się wyprostować. Przejechane 500 km, a teraz w tygodniu będzie dużo jazd na szosie, to szybko dobiję do 1000 km. Pedały innej firmy kompatybilne z LOOK. Buty Shimano, ale muszę poszukać innych, bo jest problem, co występuje w większości butów rowerowych, czyli język wrzyna się w ścięgno i powstają rany. Muszę jeździć z całkowicie poluzowanym jednym pokrętłem BOA. Są o rozmiar za długie, bo mam szerokie stopy. Na obozie: BMC Roadmachine Tiagra Di2 56 - pozycja mocno pochylona, ale zero dolegliwości i świetnie się jeździ Specialized Aethos 105 Di2 56 - pozycja ta sama, ale szybko zaczynał boleć kręgosłup, zwłaszcza odcinek piersiowy i szyjny, rower mało stabilny Na początku trudno było się przyzwyczaić do elektroniki, a po powrocie trudno było znów przestawić się na mechanikę. Przejechane blisko 1000 km i ponad 15 000 m przewyższenia. Dla porównania w 2024 wyszło 33 000 m przewyższeń, a w 2022 i 2023 tylko 20-25k. Zajechałem kolana i próbuję je zregenerować, bo za 2 tygodnie startują maratony i znów będzie dużo pod górkę. Myślę, co jeszcze można zrobić, bo lepiej zapobiegać niż leczyć, a znam dużo osób ze środowiska, co miało operowane kolana. Chcę tego uniknąć. Jeśli chcecie, to w odpowiednim dziale przygotuję szczegółową relację z opisami, mapami, zdjęciami i wideo. Wnioski: Nie ma co bać się sportowej pozycji z maksymalnie obniżonym mostkiem, a dolegliwości to nie wiadomo, co jest przyczyną. Kiedyś doświadczony kolarz stwierdził, że powinienem być dobrze rozciągnięty na szosie. Jestem zapisany na fitting, a czy mi w czymkolwiek pomoże, trudno powiedzieć. Gość raczej nie jest fizjoterapeutą, a sklep robi fitting od niedawna za pomocą komputera. Jeśli jest dobrze, to nie wiem, czy psuć. Mają być pomiary, testowanie różnych siodełek, mostków i kierownic w twoim rowerze. Oprócz fittingu zapłacisz za siodełko, mostek, kierownicę, itd. Obecne siodełko jest wygodne mimo braku dziury i nie poci mi się tyłek. Brakuje mi elektroniki. Dużo wygodniejsze jak się przyzwyczaisz. Gdybym dziś wybierał rower, wybór padłby na wyścigowy rower typu Focus Izalco Max, Cannondale Supersix, BMC rozmiar 56. Póki co zostaję przy obecnym. Zastanawiam się nad zmianą kół na karbonowe. Czy taka zmiana dużo mi da. Obecnie mniej się męczę podczas jazdy, a osiągam większe prędkości. Choć na obozie się zajechałem, to może pozytywnie wpłynie na osiągi. Spytacie, dlaczego M30, a nie M35i. Dyskusja toczyła się w kilku miejscach i mnie zjechali, że tyle chcę wydać na rower na ciężkiej ramie. Faktycznie rama OMR jest ciężka i można upolować tanio rower na ramie OMX, tylko dla amatora waga ramy nie ma dużego znaczenia, a jest ryzyko, że przy kraksie pęknie. Te rowery mają takie malowanie, że karbon widać gołym okiem. No i w ogóle to stacjonarnie się nie kupuje, tylko na Pepperze. Ale wtedy w serwisie powinni im powiedzieć - idź z tym rowerem tam, gdzie go kupiłeś, czyli do Niemiec, do Hiszpanii, do Włoszech. No i teraz mam problem, bo włożyć lepsze kółka to moment, ale z przejściem na elektronikę będzie trochę zabawy.
  3. 1938

    XVIII Stalowowolski Rowerowy Cross Country

    Jest już plakat wydarzenia:
  4. @spidelli Do szelek jest inny adapter niż na kierownicę, a kamerka powinna być odwrócona o 180°. Mam oficjalny Chest Mount i w pudełku jest odpowiednia złączka. Ale i tak podczas podchodzenia będziesz nagrywać niebo. Tutaj pewnie pomogłaby kamera 360° i wybór kadru na etapie montażu.
  5. Słabo to wygląda. Programowy HDR to klasyczna kompresja kontrastu. Na razie oglądam filmy i będę wrzucał próbki. 450 GB tylko na jednej karcie pamięci. Większość nagrana w głębi 10 bitowej, ale na razie nie mam czasu, sprzętu, wiedzy ani mocy obliczeniowej, aby te filmy obrabiać i ulepszać. Miasto jak w pochmurny dzień, kolory wyblakłe, ale czasami jest OK, zależy jak słońce pada i jak dużo jest budynków. Muszę to przejrzeć przed publikacją i wyciąć, co trzeba wyciąć.
  6. Kiedy: 27 kwietnia 2025 (niedziela) Gdzie: Hala sportowa, ul. Sportowa 4, Dąbrowa Tarnowska, woj. małopolskie (na północ od Tarnowa) Typ: wyścig szosowy (3 pętle po 30 km) Koszt: 65 PLN Zapisy: https://chronotex.pl/opis-zawodow/?id_zawodow=1183 Kategorie: rowery szosowe - 3 pętle (M), 2 pętle (K) rowery inne - 1 pętla dzieci - 2,5 km (do 10 lat) i 8 km (11-15 lat) Uwagi: rowery inne to kierownica prosta i opony min. 35 mm pamiątkowe medale dla wszystkich trasa sprinterska z kilkoma hopkami tempo w czołówce jest mocne, z tyłu tworzą się mniejsze grupki w regulaminie są informacje, w jakich godzinach czynne biuro i o której startujecie Jak dojechać: samochodem - parking w pobliżu MOSIR pociągiem - do stacji Tarnów i rowerem ok. 25 km
  7. Kiedy: 1 maja 2025 (czwartek) Gdzie: Ciemny Kąt, ul. Bojanowska, Stalowa Wola, woj. podkarpackie Typ: cross country (3 pętle po 9 km) Koszt: 20 PLN Zapisy: https://competitions.timekeeper.pl/cross-country Uwagi: zapisy tylko elektronicznie do 27 kwietnia na stronie TimeKeeper trzeba dopełnić formalności w biurze zawodów od 8:30 do 11:30 pamiątkowe medale dla wszystkich na mecie kiełbaski z grilla na trasie nie ma bufetów, więc zadbajcie o odpowiednią ilość wody na stronie powyżej są informacje, w jakich godzinach czynne biuro i o której startujecie Jak dojechać: samochodem - wjazd do leśniczówki Ciemny Kąt od ul. Bojanowskiej (jest duży parking) pociągiem - najlepiej wysiąść na stacji Stalowa Wola Centrum i dojechać lasem szutrową drogą Charakterystyka trasy: przeważnie płasko i niewielkie wzniesienia z korzeniami mocno piaszczyste odcinki, w tym stromy zjazd po piachu nie ma błota, chyba że będzie padać w trakcie zawodów Bardzo fajne zawody, szczególnie jeśli ktoś dopiero zaczyna przygodę ze ściganiem.
  8. Kupiłem na wczoraj rano GoPro Hero 13 Black, ale później przetestuję też Osmo Action 5. W trybie HDR nie da się ustawić punktu ekspozycji, bo kamera sama ulepsza obraz w ten sposób, że ciemne obszary rozjaśnia, a zbyt jasne przyciemnia. Jak zgram na komputer, to wrzucę próbki. Tak naprawdę to programowy HDR. Co do ustawienia 60-40, 66-34, to w przypadku kamery zdaje się, że idealnie jest 50-50, aby horyzont był po środku. Inaczej budynki się "walą". Do Garmina 1040 Bundle był dołączony adapter do kamerki, tylko nie udało mi się tak dokręcić śruby, aby kamera nie zmieniała kąta podczas wstrząsów, a raz dokręcona śruba już nie chce się odkręcić, tylko gwint się wyrobił. Idealnie śruba powinna mieć to plastikowe pokrętło, a wewnątrz gwint na płaski śrubokręt.
  9. Ustawiam 50% ziemia, 50% niebo. Jak nie ma zabudowań, to obraz jest przyciemniany. Pewnie da się to poprawić na etapie postprodukcji. Chyba zdecyduję się na Osmo Action 5. Czy uchwyty od GoPro są kompatybilne, zwłaszcza na kierownicę? Właśnie jadę na ferie, to może coś ponagrywam.
  10. Planuję przesiadkę z GoPro Hero 7 Black na coś nowszego. Hero 7 Black: wysoka jakość obrazu i dźwięku stabilizacja działa dobrze (choć raz się wyłączyła) stabilny i mocny uchwyt do kierownicy przy 2.7K 50Hz wytrzymuje ~1h na baterii 4K jest obsługiwany tylko w trybie wide (bez linear) lubi wieszać się (zwykle pomaga reset - przytrzymanie przycisku zasilania przez 20s) lubi się wyłączyć podczas nagrywania, kiedy jest podpięta do power banka (zwłaszcza nieoryginalnym kablem) raz się zdarzyło, że rozpoczęła nagrywanie i zawiesiła się na 0:00 używana na rowerze uśrednia ekspozycję z całej sceny, więc jeśli połowę obszaru zajmuje niebo, to obraz staje się ciemny - oczywiście można wskazać punkt pomiaru ekspozycji, przytrzymując palcem konkretne miejsce i akceptując wybór, ale trzeba to robić za każdym razem i nie zawsze to działa prawidłowo (np. jak leży śnieg, to obraz też staj się ciemny) Wybór raczej między GoPro Hero (12/13?) a DJI Osmo Action 5. Zależy mi przede wszystkim na: stabilizacji w terenie zamontowana na kierownicy (MTB) długiej pracy na baterii lub braku problemów po podpięciu do power banka prawdziwym 4K 50/60Hz tryb linear czy są jakieś usprawnienia odnośnie ustawiania ekspozycji (np. wybór większego obszaru lub kamerka sama wykrywa niebo)? nie wieszaniu się (które wersje mają największy problem z wieszaniem się?) Co do mocowania kamerki na szelkach, to za każdym razem testowałem, co się nagrywa, a na końcu wychodziło, że jest za nisko i trzeba było ustawić wyżej. Dałem sobie spokój, bo i tak dużo górek podchodzę, a jak wstajesz z roweru, to wtedy kamerka nagrywa niebo. Obecnie montuję tylko na kierownicy.
  11. To biorę 105 Di2. Znowu popsuli mi wybór. Są 2 wersje kolorystyczne. Oba mi się podobają, bardziej niebieski, choć nie pasuje do stroju, ale czy to teraz ma znaczenie? Po zdjęciach widać, że większość dopasowuje strój do roweru (lub na odwrót), ale nie jest to zasadą. Orbee w ogóle rzadko widać na wyścigach. https://www.bikechill.pl/orbea-rower-szosowy-orca-m35i-2024-55-vulcano-black-black.html https://www.bikechill.pl/orbea-rower-szosowy-orca-m35i-2024-55-slate-blue-halo-silver.html A najbardziej mi się podoba https://www.facebook.com/photo?fbid=1707348490129381&set=pcb.1707348543462709 Ceny nie podają, ale pewnie ponad 30k, czyli mocno ponad budżet.
  12. Ostatecznie Orbea Orca. Pojeżdżę w tym roku na tym, a potem zdecyduję, w którą stronę iść. Kolejna szosa to pewnie będzie Defy lub Domane. Czyli w 105 dochodzi jeszcze kwestia aktualizacji. Z tego, co widzę, to po zakupie kabla jestem w stanie sam dokonać aktualizacji. Cały zestaw koszt 1000 zł. Osobiście brałbyś 105 czy Ultegrę? Czy ktoś zauważa jeszcze inne istotne różnice?
  13. Szosa wybrana i opłacona. Jest jednak możliwość dopłaty do elektroniki i karbonowych kół. Ultegra Di2 vs 105 Di2 - oprócz wagi i braku przycisków funkcyjnych czy są istotne różnice? Dla mnie fajny bajer w elektronicznych przerzutkach, który być może docenię, to automatyczna synchronizacja obu przerzutek (zmieniasz biegi tylko jedną klamką). Czy w obu najnowszych przerzutkach działa to tak samo? Ze względu na brak przycisków funkcyjnych ustawia się to w aplikacji? Jeśli nie ma znaczących różnic, to pewnie szkoda dopłacać do Ultegry. Standardowo opony są 28 mm. Myślę, czy na początek nie zlecić wymiany na 32". Może to tylko strach. Dużo będzie wspinaczki, więc im lżejsza waga, tym lepiej, ale różnica między 105/Ultegra to jakieś 300g? PS. Jest już kalendarz i celuję w kilka wyścigów (dużo przewyższeń), więc także pod tym kątem. Edit: literówka poprawiona
  14. Mój pośpiech wynika tylko i wyłącznie z ochoty wyjazdu na obóz, bo mało podróżuję. Rozpoznałem temat. Zawsze leje się krew. Pewien medyk zażartował, że pojedzie jako wolontariusz udzielać pomocy medycznej. Po pierwszym dniu połowa zawodników odpada. Chociaż może też być tak, że część osób jeździ w swoich grupkach albo nie jeździ wcale. Jedno małżeństwo przesiadło się na elektryki. A ja nie mogłem jechać crossem ani MTB. W każdym razie są też wyjazdy dla początkujących. Trochę mi przeszła ochota. Szosę i tak kupię, tylko kwestia, czy się spieszyć, czy poczekać do wiosny. Ulice i DDR-y pełne piachu i soli. Śnieg w lutym może wrócić. W tygodniu nie ma czasu na jazdy na zewnątrz. Jeśli poczekam do wiosny, to mam kilka używek w dobrym stanie, bo sprzedający będą zmieniać sprzęt. Za zaoszczędzone pieniądze kupię lepsze koła. Nie ma co przejmować się opinią innych. U mnie więcej argumentów przemawia za szosą typu endurance, nawet za gravelem. Pozycję aero będę odczuwać po dłuższym czasie i raczej jest mi niewskazana. Na początku odczuwałem dłuższe jazdy na Scale 930 (zwłaszcza gdy wytłukło w terenie), to w szosie będzie gorzej. Jeśli kupię wygodną szosę z szerszymi kapciami, prawdopodobnie jakieś dłuższe tripy nie będą powodować dolegliwości. Jak kupię szosę aero, pewnie skończy się na ustawkach i krótkich treningach. To tylko gdybanie bez testowania różnych opcji. U mnie to nie jest jedynie kwestia rozciągnięcia, a wpływ m.in. na odcinek piersiowy. Gdzieś czytałem, że coraz więcej kupowanych jest szos typu endurance. Ale nadal gravele najwięcej zyskują na popularności. Tylko czemu tak rzadko je spotykam w lasach? Podsumowując: Jeśli kupię teraz Orbea Orca M30 na mechanicznej 105 za 10k, to czy da się ją przerobić na endurance? Wejdzie tam opona co najmniej 32 mm? Mostek można skrócić, ale czy to nie spowoduje, że rower będzie mniej stabilny i trudniejszy do opanowania? Podkładki, ustawienie kierownicy wyżej, to pewnie da się zrobić. Ale geometrii nie zmienię. Szosy race mają bardziej nerwową geo. Ale co tak naprawdę na to wpływa? Wolę tracić trochę watów, a nie zaliczać szlifów i mieć przyjemność z jazdy. Trek zbyt drogi i wg mnie nie jest warty 25k, ale jak oceniacie? Łatwo wywalić na coś kasę, co może nie podejść. Używki na OLX po 15k. Superiora na 105 Di2 za 10k już nie ma. Gdyby nadal był, to bym brał. Van Rysel kompletny rower pod wyścigi, ale tak jak pisałem, raczej nie do dłuższych wypadów. Wywalę 18k (bo tam ceny raczej nie podlegają negocjacjom) za fajny rower, gdzie mam od razu dobre koła i pomiar mocy, ale mogę nie wykorzystać potencjału (chyba że do bicia rekordów na Stravie). Często polecany jest Giant Defy. Zobaczę, co jest lokalnie. Mam wątpliwości, czy koła karbonowe, bo raz, że więcej drgań przenoszą, to dwa, że gorsze na dziurawy asfalt. Jeśli chodzi o wygląd, to polski Kross miał ciekawy look w starszych modelach. Teraz są modele na elektronice, ale średnio mi się podobają.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...