Skocz do zawartości

Martinus_vm

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    107
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Marek
  • Skąd
    warmia

Ostatnie wizyty

912 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Martinus_vm

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Reaktywny
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

18

Reputacja

  1. Jeżdżę Marinem Four Corners i Rometem Huragan 1 Romet nie jest kompatybilny z Tubeless Obręcze DP 16 są o szerokości 16 mm W Romecie wchodzą max opony 25 mm, podobno wedle producenta 28 mm nie dają gwarancji czy będą kompatybilne. Moja waga to 86-88 kg przy 180 cm, więc jak na taki rower jestem dosyć ciężki W marinie odpukać bardzo rzadko zdarzają mi się przebicia bo wybieram zazwyczaj opony z konkretną ochroną antyprzebiciową. Opona przednia nie zaliczyła flaka od około 2 lat aż dętka ze starości zaczęła puszcząc powietrze. Przez ten czas przejechałem kilka tysięcy km. Natomiast w Romecie przebicia są dosyć częste. Wiem że to taki typ roweru, poza tym ja staram się jeździć tak aby w miarę możliwości unikać zatłoczonych asfaltów. Tj jeżdżę po kostce, płytach chodnikowych, zdarzają się krótkie odcinki szutru, nie jest to typowa jazda ograniczona tylko do dróg z dobrym asfaltem. Nie zależy mi jakoś specjalnie na osiągach, ani wadze zestawu, czy opona będzie 200 gr lżejsza czy cięższa nie zrobi mi wielkiej różnicy, i tak najwięcej do zrzucenia z wagi jest z jeźdźca a nie roweru Pomyślałem o 2 sposobach ograniczenia wymiany dętki 1) wsadzić jakieś pancerne opony 25 mm np, Schwalbe Marathon Plus które są również w szerokości 25mm, 2) zainwestować w opony pełne np, Tannus które też są w rozmiarze 25 mm i podobno miałyby być kompatybilne z obręczami 16 mm Czy ktoś z was ma takie doświadczenie z jazdą na szosie z takimi oponami? Wiem że to zaprzeczenie szosy która powinna być szybka, ale mi konieczność zabawy z wymianą dętek na trasie 2 godziny jak uda się wyrwać z rzadka od dziecka psuje zabawę. Wolałbym żeby było wolniej, nawet mniej wygodnie, ale bez tak częstych awarii W serwisie Decathlona odradzali Tannusa że komfort jazdy na tym jest bardzo niski. Pozdrawiam Marcin. Cytuj
  2. Jestem już po przejechaniu całej MPR oprócz odcinka do Mrągowa, bo pojechaliśmy z Rynu od razu do Mikolajek Całość około 260 km zajęła 5 dni, ale tempo było raczej rekreacyjne, sporo czasu zeszło się nam na plażowaniu, kąpieli, podziwianiu widoków i posiłków. Noclegi po kwaterach, nie było problemów z rezerwacją na biężaco. Z rzadka udawało nam sie ruszać przed 12. Trasa do przejechania rowerem trekingowym i gravelem spokojnie, jest tylko kilka odcinków gdzie z sakwami trzeba pchac rower Ogólnie uważam że warto się tam wybrać. Szlak rzecz jasna ma swoje mankamenty, są odcinki z kiepską nawierzchnią (zwlaszcza od Sztynortu do Rynu), gdzieniegdzie trochę brakuje oznaczeń (choć co do zasady można jechać bez nawigacji), można narzekać że trasa omija centra miast itd Natomiast dużo więcej jest plusów. Nie ma tlumów, podejście miejscowych jest więcej niż życzliwe, odcinków z większym ruchem samochodowym jest niewiele, można trafić na fajne plaże z kąpieliskami, plus zarówno do Giżycka jak i do Pisza jest opcja z podjechaniem pociągiem z rowerem bez potrzeby zostawiania samochodu Jakby ktoś mial pytania to postaram się odpowiedzieć na bieżąco.
  3. Ja po powrocie do domu zdam relację co i jak. Jadę na Marin Four Corners na oponach 40mm, z przodu specjalnie zostawiłem sobie oponę od MTB. Natomiast dzisiaj ma tam intensywnie lać więc zapewne będzie błotko niezłe. Specjalnie na ta okazję wypróbuje moj zestaw buty membranowe, spodnie z jakiegoś ortalionu plus bieda kurtka przeciwdeszczowa. Na sakwy ochraniacze z Deca. Mam nadzieje zę blotko spłynie pod prysznicem na kwaterze.
  4. Dzięki za odpowiedź U mnie spontan jest ograniczony z uwagi na fakt że w domu zostaje żona z corką w wieku 15 mc i musze wyrobic się w kilka dni.
  5. Nie znalazłem tematu o stanie Mazurskiej Pętli na 2025, a wiem że coś się tam zmienia w każdym roku Czy ktoś ostatnio tam jechał i może się wypowiedzieć jak szlak wygląda obecnie Czytałem różne opinie i wcześniej wiele osob narzekało że a) zwłaszcza po zachodniej stronie od Węgorzewa na południe jest wiele odcinków piaszczystych z tarką, gdzie cięzko przejechać, że z sakwami w wielu miejscach jest sie skazanym na pchanie (dla mnie to nie problem, o ile są to krótkie odcinki) b) że oznakowanie jest kiepskie i bez nawigacji łatwo sie zgubić c) że ciezko dostać się nad jeziora bo szlak jest prowadzony tak że często je omija Szczególnie jestem ciekawy opinii kolegi @spidelli który ten szlak przejechał Ja zamierzam jechac na rowerze gravelowym z oponą 40 mm z bieżnikiem terenowym ale mój brat dysponuje jedynie rowerem trekkingowym z opona 38 mm z przodu i 35 mm z tyłu i zastanawiam sie czy się nie zajedzie na takim rowerze. Czy ogólnie polecacie ten szlak czy lepiej samemu sobie wyznaczac jakieś odcinki na mapie i nie tryzmać sie zbytnio szlaku Pozdrawiam marcin
  6. Zgoda, Ci co cisną szosą KOMy lub mają rower typowo terenowy nie potrzebują specjalnie infrastruktury, zakładam że nawet nie będą z niej korzystać z uwagi na jej ograniczenia Ale to chodzi też o umożliwienie takiej typowej turystyki rowerowej np. z przyczepką z dzieckiem czy z ludźmi słabiej jężdżącymi lub nieprzyzwyczajonymi do tego że ktoś ich wyprzedza na gazetę Np moja żona która lubi przejażdzki rzędu 50-60 km dziennie niezbyt szybkim tempem spina się psychicznie jak zbliża sie do niej TIR czy ciężąrówka z tyłu. Dla niej przestaje to być przyjemność i bywa że zaczyna robić nerwowe manewry Uważam że taki region jak Mazowsze naprawdę stać na zrobienie porządnych szlaków rowerowych oddzielonych od ruchu samochodów, a od wielu lat niewiele w tym temacie jest robione A ten projekt skoro ma obejmowac aż 4 województwa i zaczynąc się od Połańca (czyli de facto od końca WTR w Szczucinie) ma jakieś widoki powodzenia ]
  7. Projekt zakładał że trasa miałaby przynajmniej w części tak jak WTR przebiegać koroną wału wiślanego. Już kilka lat temu zmieniły sie przepisy regulujące zasady poruszania sie po wałach. Natomiast patrząc na to jak wygląda infrastruktura rowerowa poza Warszawą to faktycznie trudno o optymizm.
  8. Osobiście na tej trasie przejeżdzajac ją setki razy, a może nawet i ponad 1000 razy, nie byłem nigdy świadkiem jakiejś agresji ze strony kierowców czy miejscowych, ale o takich sytuacjach słyszałem z opowieści Natomiast przydałaby się porządna infrastruktura wyłączona z ruchu ogólnego na której bezpiecznie można by pojechać z przyczepką rowerową z dzieckiem czy osobami które normalnie boją sie jeździć po ulicy. Może to być szuter, byle nie kostka Bauma. Zwłaszcza że chcąc nie chcąc w tej okolicy zaczynaja powstawać domy w większej ilości i ruch samochodowy tam będzie rosła, im dalej tym trudniej będzie tam pomieścić infrastrukturę rowerową.
  9. W 2023 r. pojawiły się informacje ze województwo podkarpackie, świętokrzyskie, lubelskie i mazowieckie chce śladem Wiślanej Trasy Rowerowej wykonać projekt budowy infrastruktury dla rowerzystów i kajakarzy wzdłuż biegu Wisły i bodajże Sanu jako że na Mazowszu najpopularniejszą trasą rowerową jest odrobina dziurawej drogi gminnej wzdłuż Wisły do Gassów i Góry Kalwarii na której okresowo występują udogodnienia w postaci rozsypanych pinezek bądź sfrustrowanych kierowców, to całość wydaje się dużą szansą na rozwój kolarstwa na Mazowszu Tylko czy to jest realne w najbliższej przyszłości? Patrzac jak są realizowane (lub raczej nierealizowane) projekty rowerowe to mam obawy czy nawet najlepsze plany kiedykolwiek doczekaja sie tu realizacji.....
  10. Chcę sobie kupić jakiś tańszy rower szosowy który będe wykorzystywał jako zamiennik od Marina Four Corners na okazjonalne przejażdzki po asfaltach w okolicach Gassów Moją uwagę przykuł obecnie Romet Huragan 1, z racji fajnego wyglądu i ceny 1999 zł na promocji w Dec. Mam świadomość ze hamulce szczękowe nadają mu charakter lekko retro i że osprzęt Claris nie jest jakiś szczegolnie wyszukany, ale jeździłem parę ładnych lat na Tribanie 100 z gorszym osprzętem i dawałem radę. Problem w tym że od tamtych czasów przybrało mi się na wadze i w latach i przy około 180 cm z kategorii wagowej 75-80 kg przeskoczyłem w superciężką 90 + (konkretnie 92-93 kg). Lat mam 37. Czy waszym zdaniem taki grubasek jak ja nie powygina kół w tym rowerze ?
  11. Muszę się zgodzić, że mnie bardzo wkurza duża ilość szkła na drogach rowerowych jak i chodnikach, to jest jakaś plaga zwłaszcza latem. Nie do końca rozumiem tą fascynację rozbijania butelek piwa czy innych trunków o chodnik. Sam byłem w życiu kilka razy nieźle wstawiony i zawsze ostatkiem sił i rozumu starałem sie zachowywać mega poprawnie, tzn żadnego wrzasku, sikania pod ścianą czy rozbijania czegokolwiek o chodnik.
  12. Nie bede sie chwalil Ile jezdze na rowerze, bo jest wielu ktorzy kreca znacznie wiecej, ale w sezonie wiosna do jesieni zasadniczo wiecej niz samochodem I codziennie po 8 km w jedna strone do pracy. I tak jak rozumiem ze omijanie pojazdow rowerem po prawej stronie jest zgodne z prawem, tak sam tego nie robie i uwazam ze jest to mocno ryzykowny manewr w sytuacji zakorkowanych ulic. Jezeli domagamy sie zreszta slusznie aby kierowca zachowal 1 metr przy wyprzedzaniu rowerzysty, co nieraz zmusza do dlugiego oczekiwania na taka szanse I frustruje kierowcow, to bez sensu jest omijac go na nastepnych swiatlach I forsowac sie na sam poczatek kolumny samochod tak aby znowu zmusic wszystkie te pojazdy do wyprzedzania nas. Ale nikogo nie zmuszam do przyjecia mojej optyki. Zwlaszcza ze prawo dozwalq rowerzystom na takie manewry, aiec w razie kolizji wina jest po stronie kierowcy
  13. Pod kątem prawnym jechałeś zgodnie z przepisami, wiec wina jest kierowcy Natomiast mogło być tak że ten kierowca nawet gdyby jakiś cudem przed puszczeniem sprzęgła spojrzał w prawe lusterko to wszedłeś mu w obszar który nie jest nim objęty. Warto siedząc za kierownicą auta zastanowić się czy w takiej sytuacji mamy nawyk aby na drodze z 1 pasem ruchu patrzyć w prawe lusterko. Ja szczerze przyznam że nie zawsze, a uważam że jeżdze bardzo ostrożnie, wręcz ślamazarnie
  14. Nie wiem czy o tym jest mowa ale mnie irytują rowerzyści, skuterowcy, motocykliści którzy wyprzedzają lub omijają pojazdy z prawej strony w ramach tego samego pasa ruchu lub na drodze na której nie ma wyraźnie wytyczonego pasa dla rowerów lub odrębnego pasa w tym samym kierunku Wiem że rowerzysta może zgodnie z prawem omijać samochody z prawej strony, ale praktyka nie nadąża za takimi zmianami przepisów PORD. Mało który kierowca ma odruch aby skręcając w prawo lub ruszając w korku zerkać w prawe lusterko, w każdym razie nie jest to odruch na który zwraca się uwagę w trakcie kursu na prawo jazdy. Nie zwalnia to kierowców z odpowiedzialnosci w razie potrącenia rowerzysty. Jeszcze bardziej boję się rowerzystów i motocyklistów którzy w korku omijają samochody jadąc pośrodku między pasami, nieraz z dużo prędkością. Wiem że część z tych manewrów jest formalnie zgodna z przepisami, ale skoro rower jest pojazdem i porusza się w ruchu ulicznym to dobrym pomysłem jest pamiętać o tym że każdy samochód ma mniejsze czy większe martwe pole - osobówka niezbyt duże, ale ciężąrówki starego typu (bez kamer i dodatkowych lusterek) już naprawdę spore. Czasem mam wrażenie że wielu rowerzystów wychodzi z założenia że skoro ja widzę samochód, to kierowca widzi też rower. Jednak tak nie jest PS spodziewam się krytyki tego postu.
  15. No właśnie przed zakupem koła chyba jeszcze spróbuje dokręcić piaste w obecnym kole. Koło jeździ bez problemowo praktycznie codziennie, jedynym problemem jest obcieranie klocków o tarcze hamulcową i z tego powodu tylny hamulec jest tak ustawiony ze łapie dopiero gdy manetka zbliża się do kierownicy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...