Skocz do zawartości

Galvatron

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    2 349
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

2 obserwujących

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Kuba
  • Skąd
    Katowice

Ostatnie wizyty

8 748 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Galvatron

Weteran

Weteran (12/13)

  • Automat Rzadka
  • Collaborator
  • Pierwszy post
  • Reaktywny
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

399

Reputacja

  1. Odeślij tego Hexagona i przymierz się (lokalnie lub zamawiając) do Rockridera EXPL 540: https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-turystyczny-rockrider-expl-540-29/_/R-p-325317?mc=8607220 Ten Rockrider to zdecydowanie lepszy rower: rama zgodna ze współczesnymi standardami (oś 148x12 mm, stożkowa główka ramy) i podstawowy widelec powietrzny zamiast atrapy. W przyszłości możesz więc do niego zmontować dowolne koła i amortyzator. W przeciwieństwie do niego, Hexagon ma koła w standardzie 27,5, które w segmencie XC wymarły lata temu, a do tego prostą główkę ramy. W efekcie zakup lepszego amortyzatora będzie nie lada wyzwaniem, bo na rynku już prawie nie ma widelców pod prostą sterówkę i średnie koło.
  2. To wszystko są ścigacze XC, a nie rowery do bikepackingu - nie dość, że nie mają punktów mocowania dla sakw i bagażnika, to jeszcze pozycja na nich nie będzie najwygodniejsza (pochylona i wyciągnięta).
  3. Blokada skoku przydaje się głownie podczas maratonów XC, gdzie zawodnicy walczą o ułamki sekund. Podczas rekreacyjnej jazdy blokowanie amortyzatorów ma jakikolwiek sens tylko na twardych, równych nawierzchniach - w terenie zdecydowanie chcesz je mieć odblokowane, także na podjazdach.
  4. Przy 192 cm tylko XL, ale nie kupuj go jeśli pozycja Ci nie odpowiada. Poproś jeszcze sklep, żeby poeksperymentowali z długością mostka i wzniosem kierownicy. Jeżeli mimo to nadal rower będzie niewygodny, to trzeba będzie poszukać czegoś innego.
  5. Na pumptrack lepiej kupić rower tego typu: https://velo.pl/rowery/dirt-pumptrack/two6player-pro-pump-0
  6. Deluxe (zwykły, nie Super) w rozmiarze 210x55 tez potencjalnie mógłby pasować, ale trzeba by sprawdzić, czy na pewno da się podnieść górne ogniwo o 5 mm, żeby go tam wcisnąć.
  7. Moim zdaniem nie do końca warto, bo ta Judy też ma metalową sprężynę. Zamiast potencjalnie marnować 300 zł, odłóż je i zacznij zbierać na Raidona: https://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory/raidon/29-cali_amortyzator-raidon-xc-lo-r-air-29-cali-czarny-mat-2024/761
  8. Jeśli nie boisz się zakupu za granicą, to najsensowniejszą propozycją jest Liv Embolden 1. Jego jedyny słaby punkt to przerzutka + manetka SX, która jest kiepskiej jakości, przez co możesz mieć problem, żeby zmusić ją do poprawnego działania. Na szczęście w razie czego wymiana jej na GX (przerzutka + manetka) to kwestia maksymalnie 500 zł. Gorzej wygląda sprawa z Ghostem, który ma widelec z pogranicza atrapy, a jego wymiana to już 1000 zł lub więcej.
  9. W tym budżecie to albo Stevens, albo Rockrider EXPL 540: https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-turystyczny-rockrider-expl-540-29/_/R-p-329414?mc=8607120 Używane rowery sobie daruj, bo nawet jeśli z ramą wszystko jest OK, to kupujesz sprzęt bez gwarancji, w który trzeba włożyć kolejne kilkaset złotych (generalny serwis z wymianą wszystkich zużytych elementów).
  10. Możesz też rozważyć Epixona 27,5", 80 mm: https://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory/epixon-xc/275-cali_amortyzator-epixon-xc-rl-r-275-o-9mm-czarny-poysk/1853 Najlepiej zmierz wysokość obecnego widelca, od środka osi do dolnej bieżni sterów i szukaj czegoś o podobnej wysokości.
  11. W obydwu miejscach Z2 100 mm jest fizycznie niedostępny.
  12. Z2 27,5" nie da się skrócić do 100 mm, bo minimalny skok to 140 mm: https://www.marzocchi.com/collections/forks/products/bomber-z2?variant=41019950989414
  13. Suntour Aion 2024, 100 mm, 27,5" (1200 zł): https://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory/aion/275-cali_amortyzator-aion-lor-275-boost-czarny-mat-2024/2018 Aion to najtańszy sensowny widelec, który jest na tyle wytrzymały, że może się sprawdzić w dircie.
  14. Używany Dartmoor Hornet. Przed zakupem musisz go dokładnie obejrzeć, zwłaszcza w poszukiwaniu pęknięć i śladów spawania, a potem zrobić mu generalny serwis. Odpuść sobie przedpotopowe fulle, bo nie dość, że dojdą koszty serwisu tylnego amortyzatora i wymiany łożysk, to jeszcze rama może szybko pęknąć z powodu zmęczenia materiału. Używany sztywniak, który był ostro katowany, oczywiście też może pęknąć, ale moim zdaniem ryzyko, że kilkuletni Hornet strzeli, jest mniejsze niż w wypadku Kony sprzed 15-20 lat.
  15. Tan Sensa ma Recona Silver, który ma słabej jakości, łatwą do uszkodzenia powłokę górnych goleni.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...