-
Liczba zawartości
182 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Osiągnięcia użytkownika szybszy
-
Dzięki. Pisałem.. główka taper Popatrzę zatem jeszcze za Rebą 29 qr9. Nie śpieszy się. Po sezonie będzie nieco łatwiej. Mam już koła 29" qr9 stąd koncepcja. Wcześniej myślałem o zakupie kół 29" TB.. jest ich od groma w dobrych cenach, ale z tyłu nieśmiertelne retro 135 mm zatem trzeba by kombinować z podtaczaniem bocznych tulejek dystansowych (tzw end cap-ów) lub szukać nie zawsze dostępnych oryginalnych tychże tulejek ale pod qr9. Zdaje się w piastach DT290 i kilku innych są takie konwersje dostępne, ale to kolejne poszukiwania: Są adaptery żeby amortyzator pod wkręcaną osią pożenić z piastą qr9 ??? Bo odwrotnie to do "wyboru do koloru".
-
BProof, na co w końcu wymieniłeś ? Bogus,Dokumosa, podpowiecie coś w moim zbliżonym temacie: www.forumrowerowe.org/topic/274350-amortyzator-przedni-pod-ko%C5%82o-28-29-qr9-100-skok-32-lagi-1850-gram-blokada-na-goleni/#comment-2537431 odnośnie jakości Judy/Reba zwłaszcza w ostatnich latach ?
-
Chciałbym kupić amortyzator: * tylko QR 9 !!! * tylko powietrzny ! * max 100 mm skoku ! * średnica lag 32 mm * blokada na goleni * jak najprostszy w budowie / serwisie * może być bez regulacji * sztyca tapered * do ok 1800 pln oficjalnie nowy, ale i tak będę szukał świeżaka z drugiej ręki * opona wg ERTRO tak do 55 szerokości + moja waga 64 kg + charakter jazdy to przemieszczanie od schroniska do schroniska taki górski trekking, ale na rowerze i bez napinki + prędkości 20-40 km/h, z nastawieniem na wolniej, ale trudniejszy teren gdzie niekiedy trzeba przenieść sprzęt lub zsiąść (najbardziej lubię piesze szlaki, w mniej uczęszczanych porach roku / dnia lub odludnych regionach) + bez skoków > ok 30 cm + pod górę w 80% zsiadam i prowadzę pieszo zamiast pedałować Myślę o Rock Shock: Reba (jeździłem na jakimś najprostszym z ok 2012 roku i w pełni mi wystarczał, podobnie jak Manitou Black) lub "30-ce" i Judy (oba z racji wagi TYLKO Gold / RL ) ale podobno ostatnio są jakieś problemy jakościowe. 1 Od którego rocznika można śmiało kupować ? 2 Ewentualnie, jak rozpoznać "wadliwe" serie z wyżej wymienionych ? W sieci wysyp ofert typu Judy Gold tapered typu demontaż z nowego roweru w cenie 500-700 pln. W większości rzadziej poszukiwane opcje pod oś wkręcaną i taper. Może stąd te niskie ceny ? Co do alternatyw: Manitou Markhor lagi 30 mm i mniej sztywny. FOX-y i RS Sid droższe i nie wykorzystam potencjału, b.skomplikowane w serwisie. Przed poradą proszę skrupulatnie doczytać moje potrzeby i w szczególności temat Z góry dziękuje za pomoc.
-
[niby e-bike] kontrola i karanie za ulepy
szybszy odpowiedział DyktaTusek → na temat → Elektryczne - e-bike
Ulep zakaz wjazdu na drogę publiczną, właściciele niech się wyżywają na torach. Na razie akcje organizowane pod publiczność, ale może w końcu Policja zajmie się tymi którzy przekraczają dozwoloną prędkość, czymkolwiek by nie kierowali. Z drugiej strony wiele znaków ograniczających prędkośc jest ustawianych tam gdzie nie trzeba lub tam gdzie są bezczelnie dochodowe dla pewnych urzędów. -
[2500-3000 max 3500 zł] trekking do zadań spacjalnych-dla grubasa
szybszy odpowiedział psychobzi → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Mając na uwadze informacje od autorki wpisu nie zależy jej na max szybkości, choć stałe 25 km/h na odcinkach kilkudziesięciu km nie dla każdego będzie możliwe. Są tacy co osiągają ale na szosówkach więcej i na dłuższych odcinkach. Kwestia treningu i rodzaju roweru, ewentualnego bagażu. Jeśli chodzi o mnie od 30 lat jeżdżę na górskich rowerach i co jakiś czas na trasach już > 10 km długości regularnie pionuje się chociaż do 60-70 stopni, bo pozycja poniżej 45 stopni zgniata żołądek i jest nie komfortowa (170 cm, 64 kg, drobny, bez oponki na brzuchu). Wielokrotnie przejeżdżałem bez przygotowania > 100 km, a max ponad 200 km jednego dnia i nie wyobrażam sobie choćby prostej kierownicy jak w typowym góralu. Aha to wszystko bez pieluchy i bólu tyłka. JWO czy jesteś w stanie wysiedzieć na krześle 12 godzin w pochyleniu gdzie klatka piersiowa i żołądek "leży" na udach ? Co z workiem mosznowym, nie ciśnie ?? Co z kręgami szyjnymi ? Ja i wiele osób siedzących przed komputerem na solidnym krześle biurowym z tego co zauważyłem wiercą się po kilkunastu-kilkudziesięciu minutach. Założę nowy wątek bo to ciekawy temat i chciałbym wymienić się doświadczeniami. -
[2500-3000 max 3500 zł] trekking do zadań spacjalnych-dla grubasa
szybszy odpowiedział psychobzi → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
1 jaki rozmiar ERTRO opon i na ile bar są napompowane ?? oryginalnie jest grubaśne 2,3 na których będzie zawsze ciężko. Miej na uwadze, że przy swojej wadze musisz pompować je na min 3,5 bar z sakwami jeszcze więcej.. a niektóre mają limit 4,5 bar. Zatem weź to pod uwagę. Ciśnienie, szerokość i bieżnik mają b.duży wpływ na opory. Ten rower w rozmiarze M ma górną rurę o długości 602 i rozstaw osi 1114 czyli jest stosunkowo długi. Opcja najtańsza obrócić mostek o 180 stopni, czyli w tył... pod warunkiem, że masz doskonałe wyczucie rowerów i jeździsz kilkanaście lat. Wyprostujesz pozycje, ale trzeba będzie się przyzwyczaić do innego niż normalnie zachowania. To raczej tylko na miasto i trasy, bo trudnym terenie może być b.trudno i niebezpiecznie. Sam tak zrobiłem i jeżdże kilka lat. Idzie się przyzwyczaić. Sprzęt fajny, ale na Twoim miejscu kupiłbym retro markowego cross-a na kołach 28" na oponkach ertro 47 i jeździł. Do 1000 pln spokojnie się uwiniesz, na porządnym osprzęcie i być może ramie Cr-Mo. Pewnie też będzie miał mocowania do bagażników itp. Niech inni podpowiedzą, ale wg mnie na dłuższe trasy stała pozycja pionowa może być dokuczliwa, choćby pod wzgl maks obciążenia na pupę... Lepsza będzie 60 stopni, czyli lekko nachylowa. osobiście od lat jeżdżę pomiędzy 45-60 stopni i jest ok. Nie daj sobie czasem wcisnąć kierownicy typu baranek ! -
[koła] 28" do roweru przełajowego gravel Shimano WH-RS171 i alternatywy
szybszy odpowiedział szybszy → na temat → Koła rowerowe
Z tematem nie śpieszy się, bardzo, no ale chciałby już przeskoczyć z torpedo w retro MTB 26" na 28" w retro trekking/cross. Poza tym jeszcze niskie ceny na części. Od zawsze dzień i noc, bez przedniego oświetlenia, z tyłu wedle potrzeb. Tym samym wystarcza zasilanie z akumulatorka/baterii. Zgadza się ktoś napisał bez jakichkolwiek szczegółów, zatem pomijam takie uwagi. Chyba nawet zaskoczony napisałem do autora, ale nie odezwał się. Doprawdy co do velosteela nie potrzebuję już opinii a z chęcią podpowiem wyjaśnię. Po co pancerne obręcze,.. ? Koledzy czytajcie z uwagą, bo opisałem naprawdę dokładnie doświadczenia a i charakter eksploatacji. Przy zamówieniu wybrałem oś o dług. 165 lub 175 mm, zwyczajnie zastosowałem tulejki docięte z jakiejś rury o ściance ok 2mm ? Podkładki wyglądałyby żałośnie, poza tym waga. Dzięki tulejkom można linię modyfikować w nieznacznym zakresie. Udało się trafić, łańcuch jest niemal idealnie. W retro dość łatwo o ramę z hakami pozwalającymi na napięcie łańcucha. Obie ramy pod v-brake, dlatego też torpedo świetnie rozwiązuje sprawę. Jeden z nich jest w galerii moich rowerów to niemiecka marka Niagara (chyba już nie istnieje) rower bez kół kupiłem za 80 pln . Retro cross dodam do galerii jak zyska nieco na wyglądzie. To komunijny Author Prime, występujący w małej 18" ramie, a cena za jeżdżący rower 180 pln: http://www.bikekatalog.pl/2006/?ppg=show&baza=rowery&pid=2574&foto=7 -
[koła] 28" do roweru przełajowego gravel Shimano WH-RS171 i alternatywy
szybszy odpowiedział szybszy → na temat → Koła rowerowe
Dla mnie na podst. całorocznego używania przez ok 8 ostatnich lat wybór jest oczywisty i niezmienny: https://www.velosteel.cz/volnobez-aj.html Naj stosunek waga ok 900g (dużo? może i tak, ale odlicz linki, manetki zaciski, tarcze i wagę tradycyjnej piasty.. bilans wychodzi b.korzystnie - do tego czas na odpowietrzania, regulacje) /cena ok 50 pln /jakość/prostota/łatwość obsługi/dostępność i ceny części. Mnóstwo kombinacji długość osi, ilość otworów itp. Mało tego można zamówić prosto w fabryce, czym dementuje pogłoski, z rynku, że fabryka przestała istnieć ! Zmienił się właściciel czy coś w tym rodzaju. Jak by ktoś był chętny dawać znać, obniży się sporawy koszt przesyłki coś ok 12-15 eur. Sram/Sturmey oferuje praktycznie nic więcej, ze znacznie wyższą waga ok 1100 g , paradoksalnie prawie tyle to 3biegowe!, a kosztuje pod 300 pln. Z całego serca wszystkim polecam ten rodzaj napędu. Wracając do tematu, jeśli używane ale tylko niewiele lub z demontażu z nowego roweru. Dzięki, ale ta obręcz kosztuje 160 pln a gdzie reszta. Planuję sam zaplatać, zatem wolałbym się ograniczyć do ewentualnie jednego koła. Piasty jakoś mocno nie różnią się wyglądem, przy wielkości roweru i ten aspekt pomijam. Dynamo.. żartujesz ? -
[koła] 28" do roweru przełajowego gravel Shimano WH-RS171 i alternatywy
szybszy odpowiedział szybszy → na temat → Koła rowerowe
Z zapleceniem 28 szprych nie powinno być problemu.. raczej ogarnę. Pozostanie tylko dobór ich długości i zakup. Tak TYLKO torpedo, stąd wątek. Rama stalowa 135 mm pod Torpedo sprawdzone Przód pewnie dołożę adapter QR12/QR9 żeby nie przerabiać koła. No tylko jeden tylni hamulec.. i to się sprawdza bo stosunkowo mało przelotów na prędkości i w ruchu. Raczej poza miastem. Mimo wszystko dlatego zawsze staram się dbać o łańcuch. W przyszłości pewnie zmienię ramę i w kolejnej będzie główka 1 1/8" to dokupię wideł z mocowaniem pod tarczówkę, ale to i tak pod kątem wyjazdów gdzie sa jakieś zjazdy i górki większe. Jak by nie było koła będa już gotowe. Budżet nowe do ok 600-700 pln kpl. Jak dobrze pamiętam w sezonie za 250-300 pln były na allegro niby gotowe na Torpedo Velosteel, ale przednia ośka zdaje się jakiś falcon, obręcze max budżet, 36 brzydkich srebrnych ocynkowanych szprych. Nie wyglądało to jakoś dobrze. Po 2-3 zimach może być lipa. No i waga pewnie ze 3 kg Ale jeszcze to sprawdzę, bo by było najprościej. Wentyl troche komplikuje. -
[koła] 28" do roweru przełajowego gravel Shimano WH-RS171 i alternatywy
szybszy odpowiedział szybszy → na temat → Koła rowerowe
Hej dzięki. Ważę ok 64 kg Przemieszczanie sie po mieście i wokół oraz wycieczki tak do 100-150 km, ale bez haseł/ideologii gravel. Pozycja bardziej prosta niż pochylona, bez napinek na szybkość, czasówki itp. Mialem wrażenie, że 171 jakby nieco przecienione w porównaniu do choćby moich Accent-ów. Przydałoby się jakies foto z bliska grzebietu obręczy, gdzie jest otwór pod wentyl to bym ocenił ile materiału jest oraz czy posiadają ranty poprawiające mocowanie opony ! Tutaj ledwo co widać, ale jakby rant był: https://www.amazon.com/Shimano-Wheels-WH-RS171-11-speed-12x142mm/dp/B07QRR4TLG Producent podaje szerokość obręczy odpowiednio 19/24,6, zaleca opony do 42, ale nie precyzuje czy z dętkowe / czy bez oraz czy jest rant: https://productinfo.shimano.com/en/product/WH-RS171-CL-R12-700C Myślisz, że z opona 47, może 50 będzie siedzieć jak trzeba ? Wg konfiguratora Schwalbe, który nie rozróżnia felg z hakiem/ rantem czy bez: https://www.schwalbetires.com/media/c8/81/a7/1734442818/Reifen_Felgenkombination_ETRTO_EN_(2).pdf będzie na granicy. Za to wg kilku innych tabel jeśli BEZ to nie zabardzo, a jak Z hakiem/rantem to spokojnie można pakować i szersze: https://bikerumor.com/tech-story-match-bicycle-tire-width-rim-width-best-results/ Z drugiej strony czym szersza to i waga w górę. Poczekajmy może ktoś zapproponuje jakiś inny może lżejszy zestaw -
Założenia i pierwotny wątek: www.forumrowerowe.org/topic/271790-obręcze-28-otworów-28-29-622-na-szosę-ścieżki-i-lekki-teren-rodi-airline-corsa-i-cyclone/ Dodaję wymagania: - dla przypomnienia TYLKO 28 otworów, bo takie mam piasty ! - 70-80 % przebiegu to ulice i chodniki miejskie/podmiejskie - miejsce oryginalnej piasty zastąpi sprawdzona torpedo Velosteel lub Sram Automatix, zatem mniejsze momenty obrotowe przy hamowaniu - pożądana możliwość zamontowania dętek z wentylem samochodowym (inaczej AV, Schrader) , tym samym wydaje mi się, że raczej nie wysoki stożek, a najbezpieczeniej felga o kanciastym przekroju, z wyraźną szerokoką płaską powierzchnią jak w dotychczasowym retro MTB z budżetowymi obręczami Accent Airplane (https://imgur.com/a/OEU0Haw) , na których bezawaryjnie jeżdżę cały rok od ok 8 lat Mając jednak na uwadze moje nie górnolotne potrzeby, częste pozostawianie roweru bez zabezpieczenia oraz szeroką ofertę rynkową doszedłem do wniosku, że lepiej kupić gotowe koła z drugiej ręki niż kompletować zestaw od podstaw. Stąd też nowy temat i zapytanie o Shimano 171, które ważą akceptowalne ok 1950 gram, bez tarcz. Ale jeśli możecie polecić coś lżejszego (TYLKO popularne modele) nadającego się pod wspomniane wymagania w zbliżonej cenie to czekam na info. Z tego co gdzieś czytałem zawodnicze szosowe kpl ważą ok 1,1-1,5 kg., zatem pewnie wiele się nie zejdzie z waga w tkim budżecie. Pamietam jakiś wpis, że ktoś kupił o 200 gram lżejsze od 171-ek, ale cena 2300 pln Podsumowując na spokojnie rower ma służyć głównie do przemieszczania.