Skocz do zawartości

szybszy

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    194
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Polska centralna

Ostatnie wizyty

2 795 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika szybszy

Stały bywalec

Stały bywalec (7/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Reaktywny
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

14

Reputacja

  1. Czy można w jakiś łatwy sposób (bez spuszczania płynu i odpowietrzania) skrócić linki ? Jeden raz kiedyś robiłem to w Shimano MT200 i z tego co pamiętam wystarczyło umieścić zacisk poniżej klamki, klamkę w jakiejś specyficznej pozycji zdaje się króćcem przyłączeniowym linki ku górze, uciąć przewód założyć nowe baryłki zaciskowe i zamontować do klamki. Na koniec umieścić klamkę w poziomie, odkręcić śrubkę i podpompować kilknaście razy.
  2. Tylni czasami nieco traci "moc" i klamka głębiej wpada. Nie ustaliłem co jest przyczyną, wydaje mi się, że dłuższa jazda. Jeżdżę po równinach i poza miastem, zatem częstotliwość mocno umiarkowana. Z tego co czytałem wiele skarg, na nie wystarczającą siłę, hałas itp Osobiście tego nie zaobserwowałem i hamują b.dobrze. Jak toto odpowietrzyć ? Mam kubeczek od Shimano MT200 i płyn.
  3. Hej, 1 czy na fotach jest suport "starego typu" z wkręcanymi miskami czy może jeszcze starszy z wbijanymi miskami ? Rozbierałem go rok temu, ale już nie pamiętam. Wydaje mi się i z tego co widzę po ofertach i elementach: https://allegro.pl/oferta/komplet-misek-suportu-neco-bsa-wkrecane-stary-typ-15961171308 że raczej są to wkręcane miski. Mufa średnicy zewn 40 mm i długości 68 mm. Rower retro cross z ok 2006 roku: https://kolo.cz/clanek/author-prime-2006 na co optymalnie zmienić aktualne rozwiązanie ? 2 wkręcany standardowy wkład na kwadrat ? tani, bezawaryjny, bezobsługowy, w miarę lekki bez kosmicznych technologii bo wkład ok 300g i 1 rzędowa korba miranda 38z to ok 690g , a korba zintegrowana 38z to też okolica 600 g ! ; duża ok 15 mm tolerancja linii łańcucha, ale kłopotliwa bo regulowana poprzez wymianę suportu ; kłopotliwy demontaż z ramy po wielu latach 3 wkręcany z łożyskami na zewnątrz suportu i zintegrowaną korbą z aliexpress lub markowa używka, nowe absurdalnie drogie ! możliwość łatwej regulacji linii łańcucha plastikowymi podkładkami, ale zdaje się w małej tolerancji kilku mm ?? 4 wkręcany z łożyskami na wewnątrz suportu i zintegrowaną korbą z aliexpress lub markowa używka, nowe absurdalnie drogie ! możliwość łatwej regulacji linii łańcucha plastikowymi podkładkami, ale zdaje się w małej tolerancji kilku mm ?? jeśli jednak miski są wbijane to który wybrać ? 5 Standardowy na kwadrat, który ma "WBIJANE" miski: https://allegro.pl/oferta/suport-wbijany-sunrace-bbs08-38x127-mm-gazelle-16586627644 jakoś nie widzę tego, bo ustalenie poprzeczne realizowane tylko przez wątpliwy wcisk 6 współczesny press fit: https://allegro.pl/oferta/wklad-suportu-shimano-sm-bb71-41b-pressfit-szosa-shimano-17662143086 ale długość mufy z tego co widzę 86,5 mm Podsumowując mocowanie na kwadrat DEBILNE, skoro wielowypust był już od dawna potocznie stosowany w innych urządzeniach. O klinach nie wspomnę.
  4. Jeśli na piasty wspomnianych dziadkowozów leje się dosłownie woda to może i tak. Ja jeżdżę cały rok przez ok 8 lat na tej samej piaście, wiankach, konusach rozbierając ją i smarując raz w roku. Rower w garażu. Żadnych wżerów na ośce, przy 2-3 milimetrowych zwyczajnie by pękła. Wianki jakieś typowe małe wżerki mają. Oczywiście pilnuję luzów na łożyskach, ale w zasadzie tylko na początku w trakcie ich docierania trzeba było kilka regulacji. Nie wiem jak się zabezpieczasz, ale ja zakładam zwyczajne rękawiczki, a czasami nawet bez i mam umiarkowanie brudne jedynie dłonie. Używam pędzelków, pojemników do kąpieli elementów oraz szczypiec do chwytania. Ot cała filozofia. Zwróć uwagę nie na ilość tylko jakość smaru...
  5. Spoko wspornik do kół ! Na ten czas używam plastikowej skrzynki po warzywach, ale nie jest do końca optymalna. Wracając do sedna, które opony polecacie / odradzacie i dlaczego ?
  6. A nie lepiej tradycyjne otwarte w tył lub przód haki ?? Takich ram sporo więcej niż wynalazków z mimośrodem, czy ruchomymi hakami, które to mogą się uszkodzić jak to bywa z elementami przykręcanymi/ruchomymi. Kazafaza, kierownica spoko - typowy zmodyfikowany fajny pomysł z BMX ! ale cena 450 pln i waga 1 kg to porażka Podłączam się wpisem, ale w nowym temacie jeśli chodzi o kierownice ze wzniosem i gięciem w tył: www.forumrowerowe.org/topic/275443-kierownica-wznios-80-100-mm-gięcie-w-tył-min-12-st/
  7. Co polecacie z kierownic w rozsądnych cenach ? Założenia poza tym co w temacie: - marka minimum Zoom, XLC, Kalloy, UNO itp - raczej czarna - miasto i przełaj, bez skoków, może jakieś pojedyńcze zjazdy ze schodków - aluminium lub stal ,ale tak do 350 gram - szerokość do 60 cm, ale dysponuję szlifierką - średnica mocowania 25 lub 31 mm, lepiej więcej Na Ali pod wzgl. ilości sprzedaży prowadzi np Bucklos: https://pl.aliexpress.com/item/1005004600705159.html?spm=a2g0o.productlist.main.16.47eaQsCpQsCpBY&algo_pvid=260fc639-a387-48c8-9b8c-513bea135f4a&algo_exp_id=260fc639-a387-48c8-9b8c-513bea135f4a-1&pdp_ext_f={"order"%3A"1003"%2C"eval"%3A"1"}&pdp_npi=4%40dis!PLN!82.55!56.03!!!21.82!14.81!%4021039a5b17543384985018342efb11!12000044796109940!sea!PL!0!ABX&curPageLogUid=wCt7CK3tl7pd&utparam-url=scene%3Asearch|query_from%3A WAKE brak oferty ze wzniosem i kojarzy się z gówniarzami na rowerach po agro tuningu i specializujących się w pseudo stuncie Rynek krajowy, dość ciekawe i taniocha: https://allegro.pl/oferta/kierownica-aluminiowa-kalloy-uno-580mm-25-4mm-wznios-80mm-odchylenie-50st-17507878678 https://allegro.pl/oferta/kierownica-trekking-srebrna-25-4-mm-600-mm-hb-c03-12634195510 Za słowo gięta / riser, widzę, że trzeba absurdalnie dopłacić 300 %, niczym jak za gravel
  8. Co do singli dodam od siebie co do napędu, bo od ok 8-9 lat korzystam w retro MTB (poza geometria nie wiele się różni od Elops) z czeskiej piasty Velosteel (waga co prawda w ok 800 gram, ale jeśli pozostaniesz tylko przy tylnym hamulcu, odpadają bardzo korzystnie WAGOWO wszelkie manetki, linki, zaciski i przede wszystkim częste konserwacje bo wystarcza rozebranie i przesmarowanie piasty raz na 12-20 miesięcy zakładając użytkowanie cały rok! ), opon 50-559 i przełożenia 38/17. Pasuje to na Warszawę, podjazdy pod kładki (bilblioteka Narodowa, nieczęsta Agrykola), starty spod świateł. Na trasie brakuje prędkości, bo żeby jechać: 20 km/h kadencja 80 (tu jeszcze ok, no ale marna prędkość) 25 km/h kadencja 90 (zaczyna być męczące, a w lato generuje dużo potu , ale zdrowsze dla kolan) 27 km/h już 100 (dla mnie max na odległość ok 7-9 km) https://ritzelrechner.de/?GR=SGLS&KB=38&RZ=17&UF=2075&TF=100&SL=2.6&UN=KMH&DV=speed&GR2=SSAU&KB2=38&RZ2=20&UF2=2250 Z tego co słyszałem piasty wielobiegowe tak do 3 przełożeń łatwo rozebrać, poza tym ważą akceptowalne do ok 1,2 kg. Niestety często rozbieżność biegów jest zbyt duża co ogranicza ich zastosowanie do podjazdów, a na szosie brak pożytku. Te z większą ilością przełożeń to nawet 3 kg, co jest nieporozumieniem.
  9. Co do opon, właśnie celowa zmiana na większe i optymalną szer wzgl. średnicy. Ale to nowy temat: www.forumrowerowe.org/topic/275441-opony-gravel-cross-przełaj-miasto-trasa-47-50-622/
  10. Cześć, przesiadam się z kół 26" (50-559) na 28" i chciałbym pozostać w ok szerokości 47-50. Tym samym uzyskać kompromis: maks. obwód / opory powietrza / komfort / ciężar / opory toczenia / waga / przeznaczenie / cena / możliwość montażu w wielu ramach / odporność na przebicie, choć może w końcu zdecyduję się na bez dętki. Do tej pory jeździłem na przeróżnych, ale zazwyczaj Kenda: SB8 i budżetowa 892. Założenia: - kostka po bokach opony - bieżnik (coś jak jak Tufo Thundero, Pirelli Cinturato - piękne !) musi być z wyraźną kostką (całoroczne!, deszcz, ale unikam błota, 10 % przebiegu tylko jak sucho to pola, łaki i z 5 % szutry; ewidentnie zmniejsza się ryzyko przebicia po prostu wszelkie kolce mają możliwość omsknięcia się a i sama grubość opony jest dużo większa niż przy slicku.. to tak z perspektywy 25 lat ) - bez znaczenia drut / zwijana - cena tak do 150 pln / szt - 90 % miasto i drogi twarde - prędkości przelotowe 20-25 km/h na odcinkach do 150 km - prędkości przelotowe 27-30 km/h na odcinkach do 20 km - ciśnienia 2.0 - 2.8 bar - ważę ok 64 kg, jeśli jadę w trasę to maks. do dodatkowo ok 3-6 kg bagażu (tylko bikepacking, żadnych ciężkich sakiew) - bez napinek i jazdy na czas, liczy się TYLKO przyjemność i kolejne km - rower typu cross, z większym prześwitem w widełkach Z ciekawej witryny wybrałem polecane modele ze zużyciem energii w ok 18-25 W przy ciśnieniu ok 2.1-2.4 bar. Cross / gravel: www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews?maxweight=664&mints=37&maxts=51&as=47-622&as=48-622&as=50-622&min=12&max=33&minpr=20&mingripmin=52&mingrip=52&minknobc=-0.1&minknobe=-0.1 www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/schwalbe-g-one-r-pro www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/schwalbe-g-one-r-pro-50 www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/schwalbe-g-one-rx-pro-40 www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/tufo-gravel-thundero-48 www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/tufo-gravel-thundero-hd-44 www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/tufo-gravel-thundero-beige-48 www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/schwalbe-g-one-overland www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/pirelli-gravel-h-50 MTB: www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews?maxweight=841&mints=49&maxts=60&as=29x2.00&as=29x2.10&min=10&max=42&minpr=20&mingripmin=53&mingrip=53&minknobc=0.4&minknobe=0.4 www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/vittoria-mezcal-tnt-2017 www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/schwalbe-racing-ralph-liteskin-addix-speed-2017 www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/schwalbe-rocket-ron-super-race www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/continental-race-king-racesport-2014 www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/vittoria-mezcal-tnt-g2-2019 www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/continental-race-king-performance-shieldwall www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/vittoria-barzo-tnt-g2-2019 www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/continental-x-king-racesport-2015 www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/vittoria-mezcal-2017 Uprzedzając wpisy o trudności montażu, proszę się upewnić czy opona była montowana we właściwy sposób, to znaczy jej stopka po przeciwnej stronie, od której była używana łyżka była zagłębiona w rowku obręczy i tym samym nie w okolicy wentyla ! Osobiście używam do tego dwóch ścisków stolarskich i nie ma większych problemów z tymi dętkowymi. Bardzo często widzę, że ludziska o tym zapominają i klną, że nie da się zamontować. Z kolei bez dętki mają podobno niższe tolerancje.. zatem może faktycznie jest trudniej ? Co polecacie i jakie są Wasze doświadczenia ?
  11. W internetach doczytałem, że można jeszcze zastosować, krótsze korby np 160 lub 165 mm, wtedy kadencja stanie się jakby mniej męcząca (mniejszy zakres ruchu nóg), ale trudniejsze ruszanie (mniejszy moment). Tym bardziej, że mam 170 cm i raczej krótsze nogi bo 79 cm od podłoża do wierzchołka dołu pachwinowego. Jestem w trakcie składania stalowego retro cross-a z kołami 28", do którego spokojnie zmieszczą się opony o szerokości 47-50. Planowo na dwóch zestawach kół Shimano WH-RS171, w których: w pierwszym zestawie tylną piastą będzie Sram Automatix, a w drugim sprawdzone typowe torpedo Velosteel. Jeśli uda mi się uzyskać zadowalającą przelotową prędkość ok 27 km/h na odcinku ok 8-10 km sprzedam elektryka
  12. Dzięki. Pisałem.. główka taper Popatrzę zatem jeszcze za Rebą 29 qr9. Nie śpieszy się. Po sezonie będzie nieco łatwiej. Mam już koła 29" qr9 stąd koncepcja. Wcześniej myślałem o zakupie kół 29" TB.. jest ich od groma w dobrych cenach, ale z tyłu nieśmiertelne retro 135 mm zatem trzeba by kombinować z podtaczaniem bocznych tulejek dystansowych (tzw end cap-ów) lub szukać nie zawsze dostępnych oryginalnych tychże tulejek ale pod qr9. Zdaje się w piastach DT290 i kilku innych są takie konwersje dostępne, ale to kolejne poszukiwania: Są adaptery żeby amortyzator pod wkręcaną osią pożenić z piastą qr9 ??? Bo odwrotnie to do "wyboru do koloru".
  13. Dzięki, ale jak pisałem ma być używany Reba 29" pod QR 9 występowała, ale trudno znaleźć.
  14. Reba w pełni wystarczy. Pytanie o jakość jej i Judy Gold w ostatnich latach.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...