Skocz do zawartości

szamysz83

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    77
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Marecki
  • Skąd
    Mazowsze

Ostatnie wizyty

1 447 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika szamysz83

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Reaktywny
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

3

Reputacja

  1. Helicoil to wiem. Zawleczka wydaje się być najprostszym rozwiązaniem. Niby na końcu śruby montuje się zawleczkę, ale na moje oko licho ona wygląda
  2. Witam. Mam problem z zaciskiem BR M8120: zerwany gwint w zacisku od śruby mocującej klocki. Czy ktoś z forumowiczów zetknął się z owym problemem? Czy można użyć zawleczki zamiast tej śruby? Czy może klej do gwintów, czy zabawa z nowym gwintem i dobraniem nowej śruby?
  3. Moje wrażenia co do Watts Lube'a Umyłem dokładnie cały napęd (łańcuch, blat, kaseta, kółka przerzutki), osuszyłem. Watts Lube'a naniosłem praktycznie na drugi dzień po myciu, na każde ogniwo z dwóch stron ale nie zbierając nadmiaru szmatką. . Dałem mu czasu żeby wysechł czy tam odparował, takie dwie godzinki. Na łancuchu została taka rózowa powłoka, coś w podobie wosku (taka zaschnięta struktura). Zrobiłem prawie 150 km w suchych warunkach, z czego sto km po samym lesie - wszystko suche warunki. Pierwsze 50 km napędu praktycznie nie słychać, ciszej jak na olwice którą wcześniej używałem. Kolejne km, już troszkę daje o sobie znać, że łańcuch jest zanieczyszczony ale bez tragedii. Nie łapie tak brudu jak oliwki, to na plus. Teraz umyłem rower (na myjni, strumieniem z lancy potraktowałem łańcuch). Teraz czekam aż wyschnie i znowu nim posmaruję. Jak dla mnie to jest bardzo dobry specyfik. Ciężko go porównać z czymś innym, bo nie jest to ani oliwka ani wosk. Jak dla mnie ok, zostanę przy nim chyba na dłużej. Wydaje mi się że mogę śmiało polecić.
  4. @chopmazA ciekawe jak wygląda sprawa z myciem roweru, w sensie po jeździe czasami myję rower na myjce (głównie napęd, łańcuch). Rozumiem że Watts Lube jest biodegradowalny, czyli woda go raczej zmyje ?
  5. @DEFTONES to daj znać, co i jak Ciekawe jak to się sprawdzi na suchch warunkach, piach jak to w lasach. Do tej pory jeżdżę na expandzie PTFE, dość budżetowa oliwa ale jakoś mocno nie łapie syfu. Szukam jakiejś alternatywy właśnie, i przypadkowo trafiłem na ten hiszpańskiw wynalazek.
  6. Po dwóch latach odgrzeję temat tego Watts Lube'a. Jeżdżę MTB, mazowieckie lasy, czy ma on sens? Do tej pory używałem oliwki, ale spróbował bym tego specyfiku. Sprawdzi się?
  7. Witam. Zakupiłem właśnie łańcuch SRAMowski X01, zakładam go do nowej kasety PG 1230, z przerzutką NX, i z blatem stalowym SRAMa. Rozumiem że łańcuch nie jest kierunkowy? Nie widze na nim żadnych strzałek (na spince owszem, wiadomo) i po założeniu napisy mają być czytelne, nie do góry nogami? Kolejna sprawa to oprócz loga SRAM jak i EAGLE, na ogniwach wybita jest liczba 440 (na foto widać). To jest jakis numer partii, czy model? Kupiłem wersję OEM na znanym portalu na literkę "A' Przez głowę przeszła mi nawet myśł, czy to nie przypadkiem jakaś podróbka.
  8. Na włączonej blokadzie muszę mocno docisnąć kierownicę aby się coś schował. Podciągnąłem troszkę linkę od manetki blokady i zrobiło się sztywno: tutaj też mam pytanie, czy poprawnie to zamontowałem (foto). Odblokowany czyli kropki mają się zejść na środku podziałki? Wczoraj złożyłem i ja na skompresowanych goleniach, ale dzisiaj postanowiłem wsunąć trytykę między uszczlkę a lagę, i znowu pojawił się luz. Teraz jestem w kropce A czy możliwe jest że komora negatywna może zassać olej z dolnych lag? Zastanawiam się bo rozbierając pierwszy raz tą rebę wydawało mi się że nie było prawie oleju w lewej ladze (komora powietrzna), a po wyciągnięciu tłoka z górnej lagi chlupnęło olejem.
  9. Złożyłem Rebę, blokada działa- znaczy jak ją właczę manetką, jestem w stanie ugiąć amortyzator tak 2-3 cm. Co do tego luzu w pionie: składałem amortyzator na maksymalnie skompresowanych goleniach. Włałem olej w dolne lagi, skompresowałem je i zakręciłem suby od dołu. Napompowałem i miałem wrażenie jakby amortyzator zapadł się tak około 5-6mm (akurat tyle co wynosie ten luz). Postanowiłem go "odpierdnać" przy pomocy trytyki, wkładając ją pomiędzy górną lagę a uszczelkę kurzową - usłyszałem syknięcie i amor podskoczył o te 5mm do góry i luz pojawił się z powrotem. Także nie wiem czy ta próżnia która powstałą przy jego skręcaniu z goleniami skompresowanymi maksymalnie czy nie powinna być tam cały czas. Ale podczas jazdy, przy mocniejszym dobiciu np uszczelka kurzowa potrafi wydmuchać powietrze na zewnątrz czy nie? Czy raczej szczelność na tym połączeniu jest zachowna? Jeszcze mam takie pytanie: aby dolać oleju do blokady, trzeba ją wyciągnąć zupełnie czy można odkręcić korek, wyciągnąć tłumik troszeczkę i dostrzyknąć kapkę oleju aby utwardzić blokadę?
  10. Ok. Właśnie będę zalewał. Dołożyłem jednego tokena, jak sądzisz jest jakiś sens? Czy w ogóle jeden token wniesie jakąś zauważalną różnicę w progresji ? No i zalałem tłumik" wlałem 100 ml na początek, mierząc suwmiarką (98mm do lustra oleju, bo taką wysokość ma tłumik od kołnierza przy korku do dolnego oringu) bagnet suwmiarki wchodzi mi jakieś prawie 1cm pod lustro oleju. Zostawić?
  11. Czyli ta odległosć, dobrze myślę?
  12. Rozumiem że do takiego "kołnierza" tuż nad oringiem na korku blokady?
  13. @Dokumosaa jeszcze mam pytanie dotyczące ilości oleju w tłumiku. Otóż gdy zlewałem stary, do naczynka z miarką - miarka pokazała no takie 100ml. Wiadomo że ze dwa czy trzy ml mogło zostać na tłumiku, w ladze, nie wszystko zleciało do końca z pozostałych elementów. Manual podaj takie 100ml lub Oil Height 71-77mm. Wlać takie 100 ml, czy mierzyć? Czym się objawi że wlałem za mały lub za dużo oleju? Tzn rozumiem że jak go wleję za dużo, to będzie zabokowany cały czas?
  14. OK, dzięki za rady Dzięki.
  15. Reba to rocznik 2021, tak napisane mam na pudełku. Tak jak pisałem wcześniej, dopiero robię jej pierwszy duży serwis - od razu jak ją wyjąłem z pudła, zrobiłem zerowy. Faktycznie z fabryki wyjechała z małą ilością oleju w dolnych lagach, jak i mało smaru na uszczelkach. No to zrobię tak że Sram Butter na oringi, shafty, oringi komory powietrznej i na tłok. Do uszczelnienia korka powietrznej i blokady dam PM600. Oleju 15wt w dolne dam coś około 8ml, i 2-3ml od góry w powierzną. Na tą chwilę uszczelki mam takie (na fotot). Przy kolejnym serwisie dam te uszczelki o których napisałeś.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...