-
Liczba zawartości
668 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Osiągnięcia użytkownika filipog44
-
filipog44 obserwuje zawartość → [klocki Shimano n-type vs p-type] Roznice , [MTB] do 4 000 PLN , [napęd] Napęd Shimano 1x12 kontra 2x10 w rowerze MTB XC i 7 innych
-
Co prawda nie dokładnie ten, ale również Radon Jealous, kilka słów ode mnie: https://www.forumrowerowe.org/topic/267429-opinia-rowery-firmy-radon/?page=2#findComment-2462284 https://www.forumrowerowe.org/topic/274479-rama-jaka-rama-pod-budowę-mtb-29/#findComment-2538965
-
[napęd] Napęd Shimano 1x12 kontra 2x10 w rowerze MTB XC
filipog44 odpowiedział LUKULUS → na temat → Napęd rowerowy
Próbujesz nieudolnie odwracać kota ogonem i ośmieszać mnie, tylko że wychodzi Ci to wyjątkowo słabo. Twoje „argumenty” to mieszanka tematów nie mających ze sobą nic wspólnego. Porównywanie peletonu na czasówkach do MTB na zjeździe w mieście to absurd, który sam w sobie dyskwalifikuje Twoje wywody. Kadencja przy 60,5 km/h na kole 29×2,25" i przełożeniu 32T x 10T to ok. 136 rpm. Na asfalcie, na zjeździe, przez kilkanaście sekund - absolutnie nic ekstremalnego, wbrew temu, co sugerujesz. W Warszawie jest długa i równa ul. Agrykola, którą jeżdżę regularnie i znam ją doskonale. Za każdym razem, gdy jest pusto i bezpiecznie, szczególnie nocą, zbliżam się tam do 60 km/h - raz 55, innym razem 58, czasem 60, w zależności od wiatru czy dnia. Prędkość na 3 niezależnych pomiarach - Sigma, Garmin, Strava. GPS potrafi zawyżać maksymalną prędkość, więc zawsze podaję dane z Sigmy, bo są najbardziej dokładne i najczęściej najniższe. Przykładowy przejazd: Sigma pokazała 59,73 km/h, Strava 62,8 km/h. Ten przejazd podaję nieprzypadkowo, bo jest z 19 maja 2024 - na fabrycznej zębatce 32T, którą wymieniłem dopiero 11 czerwca 2024 na 36T. Od tego momentu przy 60 km/h mam jeszcze zapas przełożenia, ale opór powietrza i opon skutecznie utrudnia przebicie tego wyniku (przynajmniej na Agrykoli). Jedyne, co wnosisz do tej dyskusji, to przybliżone, oderwane od tematu porównania i puste insynuacje. W praktyce Twoje przykłady nie mają żadnego znaczenia i tylko pokazują, że opierasz się na własnych wyobrażeniach. @marvelo Słusznie zauważył: I dokładnie o to chodzi - to świetny przykład, że w krótkim zjeździe, przy konkretnym przełożeniu i konfiguracji, osiągnięcie takich prędkości jest w pełni realne. Jego uwagi potwierdzają, że fakty i pomiary mają znaczenie, a nie wyobrażenia czy teoretyczne porównania. -
[napęd] Napęd Shimano 1x12 kontra 2x10 w rowerze MTB XC
filipog44 odpowiedział LUKULUS → na temat → Napęd rowerowy
Wasze komentarze są niemerytoryczne i nic nie wnoszą do dyskusji. Napisałem dokładnie, co zmierzyłem i w jakiej konfiguracji - to fakty, nie wymysły. Proponuję trzymać poziom albo zostawić dyskusje ludziom, którzy chcą wymieniać się informacjami, a nie osobistymi zaczepkami. -
[napęd] Napęd Shimano 1x12 kontra 2x10 w rowerze MTB XC
filipog44 odpowiedział LUKULUS → na temat → Napęd rowerowy
Potwierdzam, w swoim Radonie (rower XC) z napędem 1x12, mam tarczę 36T i kasetę 10-51. Na asfalcie z górki bez problemu dobijam do 60 km/h i wówczas siła w nogach już się kończy, a zapas przełożenia jeszcze jest. Ciekawostka - 60,5 km/h udało mi się pojechać tym samym rowerem na fabrycznej, mniejszej zębatce 32T i to był mniej więcej max jeśli chodzi o przełożenie. Po wymianie na 36T przy 60 km/h jeszcze zapas jest -
[Lampka] Co kupisz jak masz 50 a co jeśli masz 150zł
filipog44 odpowiedział PoleK → na temat → Akcesoria rowerowe
Sigma Buster 1600: https://allegro.pl/oferta/sigma-lampka-przednia-buster-1600-fl-czarna-17427361400 -
[do 4000zł] uniwersalny MTB do jazdy rekreacyjnej
filipog44 odpowiedział zuraw0 → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Moim zdaniem, serwis zerowy nowego amortyzatora to aktualnie absolutna konieczność i osobiście zlecam je po zakupie nowego amortyzatora lub roweru. Zbyt mała ilość oleju (a często nawet jego brak), brak smaru na uszczelkach kurzowych czy suche gąbki smarujące to obecnie powszechna norma w przypadku amortyzatorów wyjeżdżających z fabryki, nie wspominając już o tym, że nierzadko zdarzają się opiłki metalu wewnątrz goleni dolnych.. Nie trzeba chyba tłumaczyć jakich szkód mogą narobić podczas pracy amortyzatora, szczególnie takiego z goleniami z anodowanego aluminium czy powłoką Kashima. Kilka przykładów, tak na szybko, z Wichu Workshop @Fonika: ,,1. Komora powietrzna w nowym Pike'u. 2. Po serwisie zerowym. Rozumiem, że producenci nie chcą przesadzać ze smarowaniem komory powietrznej ale bez przesady. 😅 Warto więc poświęcić dodatkowe dwie minuty przy serwisie zerowym i sprawdzić jak to wygląda, bo czasem jest jak na pierwszym zdjęciu - słabo." https://www.facebook.com/[reklama-bez-zgody]/posts/pfbid02MFr85r2fz8eZRHZ6LfGSKmhHA9ioVnXboQqi2BTiPW4KcdnimiEH1CaTVAC3MtkRl ,,Opiłki w oleju ciąg dalszy, tym razem Sid. Miejcie świadomość, że publikowane przez nas zdjęcia to tylko ułamek amortyzatorów które dostajemy, takie Rock Shoxy mamy praktycznie codziennie. To nie jest wyjątek 😔. W tylnych amortyzatorach zdecydowanie rzadziej można spotkać jakieś nieprawidłowości I zazwyczaj nie są one szczególnie groźne dla samego dampera." https://www.facebook.com/[reklama-bez-zgody]/posts/pfbid02eVLcwu1AGAtepMbmGxpSfF4fo7GPMbtwo6atpqJgXVrSfCbiEwmBeQfTtUa3Cs84l ,,A na fotce kolejny nowy Lyrik z masą aluminiowych opiłków. Trochę mnie martwi skala tego zjawiska zarówno w Lyrikach jak i w Zebach, dlatego jeżeli chodzi o Rock Shoxy to naprawdę warto zainwestować w serwis zerowy." https://www.facebook.com/[reklama-bez-zgody]/posts/pfbid02rX5iFWN9mu8g1LAHcKukHFSXBMjD8v5XRCTdGMg5vLZijmnuUHqtT7gJSiG86wLrl ,,Tak może wyglądać kilkumiesięczny Lyrik, który nie przeszedł serwisu zerowego. Mimo kontroli produkcji czasem ktoś ma pecha, a już jeden zbłąkany opiłek potrafi zrobić masakrę z lagi. Oczywiście amortyzator będzie reklamowany - akurat polski rock shox nie robi problemów z tak ewidentną wadą, czego nie można niestety powiedzieć o wszystkich dystrybutorach. 🤦" https://www.facebook.com/[reklama-bez-zgody]/posts/pfbid02KAJB2H1WiCXmnYbaX7LMFinjBAiSuKxqLeyTGa1GhK2W74Q86oEZtHKhNp4D6pwDl ,,Kolejny amortyzator udowadnia, że producenci nie ogarniają kontroli produkcji. 😄 Opiłek wbity w ślizg zostawił piękną rysę na ladze, a ilość smarowania w komorze powietrznej nie wymaga komentarza, bo go po prostu nie ma. Niejeden zawodnik miałby już z takim smarowaniem zmieloną uszczelkę." https://www.facebook.com/[reklama-bez-zgody]/posts/pfbid033VZMEexgKCqr3F5DkXmD6y5w7c2bdQJn8ACdQMQZbaajvzGmCj15zoPtDBEhb6Ypl A warto zaznaczyć, że wielokrotnie wspominali, że publikowane przez nich przypadki, to tylko niewielka część takich kwiatków - w rzeczywistości jest ich znacznie więcej i są powszechne. Oczywiście każdy robi jak chce, na pewno są osoby, które go nie zrobiły i nic złego się nie stało, jednak w przypadku amortyzatorów średniej, a szczególnie wyższej klasy, pominięcie serwisu zerowego to spore i niepotrzebne ryzyko. Tym bardziej, że koszt takiego podstawowego serwisu goleni dolnych oscyluje zazwyczaj w okolicach 200 zł, co przy cenie amortyzatora (lub często całego nowego roweru) jest marginalną wartością. Zdecydowanie lepiej zrobić, mieć spokojną głowę i cieszyć się jazdą. -
Moim zdaniem, idealnie pasuje tutaj Radon JEALOUS AL 10.0: https://www.bike-discount.de/en/radon-jealous-al-10.0-3 Jest tu prawie pełna grupa Deore XT z hamulcami (poza kasetą, łańcuchem i manetką), Fox 32 Performance, koła DT Swiss, sztyca, mostek i kierownica Race Face oraz przyzwoite opony z niskimi oporami toczenia. W tej cenie trudno znaleźć coś lepszego i na pewno warto wziąć go pod uwagę. W listopadzie 2023 kupiłem ten sam model, tylko rocznik 2023 i po niecałych dwóch sezonach daję pełną rekomendację. Zarówno jeśli chodzi o sklep jak i rower. Przeskok jakościowy po przesiadce z Krossa Level R8 2017 jest ogromny, niemal pod każdym względem. No i wszystko działa jak w szwajcarskim zegarku, a jazda to czysta przyjemność. Model 2024, który różni się tylko kołami, mostkiem i chwytami, nadal jest dostępny, w bardzo dobrej cenie, więc zdecydowanie polecam. Jeżdżę podobnie i rower sprawdza się idealnie, do Twoich potrzeb też będzie w sam raz. Trek ma: amortyzator RockShox Recon Gold RL - kilka klas niżej od Foxa w Radonie, pozagrupową korbę Shimano MT611 (poziom Deore) - dwie klasy niżej od XT w Radonie, w dodatku z małą zębatką 30T, która na asfalcie może okazać się niewystarczająca, pozagrupowe hamulce MT410 w porównaniu do kilka klas wyższych Deore XT w Radonie, jest też zauważalnie cięższy. Merida Big.Nine wypada nieznacznie lepiej, ale też wyraźnie odstaje od Radona.
-
[do 4000zł] uniwersalny MTB do jazdy rekreacyjnej
filipog44 odpowiedział zuraw0 → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Zgadzam się i ze swojej strony gorąco polecam W listopadzie 2023 kupiłem swojego Jealous AL 10.0 2023 i po niecałych dwóch sezonach daję pełną rekomendację. Zarówno jeśli chodzi o sklep jak i rower. Przeskok jakościowy po przesiadce z Krossa Level R8 2017 jest ogromny, niemal pod każdym względem. No i wszystko działa jak w szwajcarskim zegarku, a jazda to czysta przyjemność. Model 2024, który różni się tylko kołami, mostkiem i chwytami, nadal jest dostępny, w bardzo dobrej cenie, więc jeśli udałoby się dozbierać, to zdecydowanie polecam: https://www.bike-discount.de/en/radon-jealous-al-10.0-3 Jest tu prawie pełna grupa Deore XT z hamulcami (poza kasetą, łańcuchem i manetką), Fox 32 Performance, koła DT Swiss, sztyca, mostek i kierownica Race Face oraz przyzwoite opony z niskimi oporami toczenia. W tej cenie trudno znaleźć coś lepszego i na pewno warto wziąć go pod uwagę. To prawda, w zasadzie najlepiej zrobić serwis zerowy amortyzatora, jeszcze przed rozpoczęciem jazdy, bo nierzadko zdarza się, że amortyzatory wychodzą suche z fabryki lub nawet mają opiłki metalu wewnątrz goleni dolnych. -
Może Radon? https://www.bike-discount.de/en/radon-jealous-al-9.0-4 https://www.bike-discount.de/en/radon-jealous-al-9.0-5 Bardziej spójna i wyższej klasy specyfikacja, m. in. amortyzator czy hamulce. Ewentualnie, nieco poza budżetem: https://www.bike-discount.de/en/radon-jealous-al-10.0-3 Fox 32 Performance, niemal pełna grupa XT wraz z hamulcami, sztyca, kierownica i mostek Race Face i opony z względnie niskimi oporami toczenia. Przednią zębatkę możesz wymienić na 36T (sam tak zrobiłem i taka konfiguracja idealnie sprawdza mi się do jazdy zarówno w terenie, jak i na asfalcie / po mieście). Ze swojej strony - polecam, jestem bardzo zadowolony.
-
[Rockrider Expl 540 vs Radon Jealous AL 8.0] Warto dopłacić ?
filipog44 odpowiedział Mateusz55 → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Ja zamówiłem swojego JEALOUS AL 10.0 w listopadzie 2023, czas dostawy zgadzał się z tym, podanym na stronie Podrzucam link do mojej opinii, może Ci się przyda: https://www.forumrowerowe.org/topic/274479-rama-jaka-rama-pod-budowę-mtb-29/#findComment-2538965 Ze swojej strony polecam -
Bierz Radona, będzie Pan zadowolony
-
@KrissDeValnor Jasne W listopadzie 2023 kupiłem swojego Jealous AL 10.0 2023: https://www.forumrowerowe.org/garage/ve/garage/vehicle/9170-radon-jealous-al-100/ Tuż po zakupie podrzuciłem go na przegląd i serwis zerowy amortyzatora, a jeździć zacząłem wiosną 2024. Moje doświadczenia, zarówno ze sklepem, jak i rowerem, są bardzo dobre, napisałem o nich w tym temacie: https://www.forumrowerowe.org/topic/267429-opinia-rowery-firmy-radon/?page=2#findComment-2462284 i tym: https://www.forumrowerowe.org/topic/255829-sklep-bike-discountde-opinie/?page=2#findComment-2488576 Po ponad roku użytkowania, mogę zdecydowanie podtrzymać swoje zdanie Dobry kontakt ze sklepem, wysyłka i dostawa zgodna z terminem, deklarowanym przy składaniu zamówienia, zabezpieczenie do transportu w porządku (choć nie idealne - sam widelec nie był osłonięty), ale ostatecznie rower dotarł bez żadnego uszczerbku. Był zapakowany w solidny, bardzo gruby karton. Rower był w całości złożony, stał na obu kolach. Wystarczyło tylko obrócić i kierownicę, i dokręcić śruby mostka. Jedynie przewód tylnego hamulca był minimalnie za długi, ale nie przeszkadzało to zbytnio, skróciłem go po kilku miesiącach jazdy. Dużą zaletą jest zewnętrzne prowadzenie przewodów (a nie przez główkę ramy, jak to ostatnio jest w modzie). Z roweru jestem bardzo zadowolony, po przesiadce z dwóch Krossów (Level A2 2011 disc i Level R8 2017), różnica na plus, niemal pod każdym względem, jest ogromna i bardzo wyczuwalna. Z Radonem nie miałem żadnych problemów, jeździ mi się nim znakomicie. Nie miałem potrzeby składania reklamacji, ale sam kontakt ze sklepem jest w porządku. Jeśli chodzi o jakość ramy, to nie wiem, o co dokładnie pytasz, ale moim zdaniem jest bardzo przyzwoita. Nie zauważyłem żadnych nieprawidłowości i na żywo wygląda bardzo dobrze. Trudno mi ocenić np. odporność na zarysowania, bo częściowo okleiłem ramę folią ochronną. Z zakupu jestem bardzo zadowolony i zdecydowanie kupiłbym ponownie. W moim przypadku był to strzał w dziesiątkę. P.S. Model 2024 jest nadal dostępny, w obniżonej cenie, a od mojego różni się tylko mostkiem z dopiskiem R, chwytami i kołami (DT Swiss XR1700 Spline zamiast Mavic), więc gdybyś był w stanie uzbierać trochę kasy, to ze swojej strony gorąco polecam: https://www.bike-discount.de/en/radon-jealous-al-10.0-3 Ma znacznie lepszy amortyzator, hamulce, koła i napęd w porównaniu do JEALOUS AL 8.0.
-
Dzięki za informację, ja ostatecznie zdecydowałem się na jego przewodową wersję i póki co, działa bez zarzutów. Szkoda, że wersja bezprzewodowa miewa takie przypadłości.
-
[pęknięcie ramy, czy lakieru] rama gravel po 1,5 roku
filipog44 odpowiedział wiciu23 → na temat → Rowery/ramy
Daj znać, jak zareagują na przesłaną wiadomość -
[pęknięcie ramy, czy lakieru] rama gravel po 1,5 roku
filipog44 odpowiedział wiciu23 → na temat → Rowery/ramy
W tym przypadku, dobrym pomysłem może być kontakt ze sklepem Bike Discount (producentem Radona), opisanie obaw i przesłanie zdjęć przez ich formularz kontaktowy: https://www.bike-discount.de/en/contact# Myślę, że pomogą, a szczególnie, jeśli rower jest jeszcze na gwarancji.