
6franek
Użytkownik-
Liczba zawartości
77 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Osiągnięcia użytkownika 6franek
-
Cześć, z racji przeprowadzki w Alpy, szukam swojego pierwszego e-bike'a MTB do ~4300 CHF/20000 PLN. Przez ostatnie kilka lat mieszkałem na nizinach i 100% mojej jazdy to była szosa/gravel, więc kompletnie wypadłem z obiegu jeśli chodzi o rowery MTB. Ze wstępnej analizy rynku, wyszło mi, że najbardziej będzie mi pasował rower typu "Trail", który zapewnia kompromis pomiędzy wydajnością na podjazdach, a zjazdami. Nie planuję jakichś wielkich skoków/dropów. Bardziej jazda po górskich, kamienistych ścieżkach, które mam w okolicy. Jeśli chodzi o napęd, to najwięcej pozytywnych opinii przeczytałem o Bosch Performance Line CX oraz Shimano. Wstępnie zastanawiałem się nad Canyon Neuron:ON CF 7, ale jest on trochę powyżej budżetu (4749 CHF) + model sprzedaży Canyona trochę mnie jednak odstrasza. Co byście polecali w tej cenie i na co zwrócić uwagę, szczególnie w kwestii wyboru odpowiedniego napędu? Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc!
-
Uwaga! Mojemu znajomemu skradziono wczoraj na warszawskim Muranowie (okolice Anielewicza) Canyona Grail AL 6 (kolor flat green, nr ramy R06201B20G1469 ). Jakby komuś przewinęły się na olx czy Allegro części z tego roweru lub właśnie ten rower, to prośba o info! Rower wyglądał jak na zdjęciu:
-
Sorry, ale wypisujesz straszne głupoty... Piszesz, że chcesz gravela, a wrzucasz przedpotopową ramę 26" MTB, gdzie będziesz miał problemy ze znalezieniem jakichkolwiek komponentów, w tym sztywnego widelca, który nie rozwali i tak już ułomnej geometrii. Już nie mówiąc o tym, jakie problemy są aktualnie z dostępnością (a co za tym idzie cenami) komponentów rowerowych. Nikt ci nie zabroni wydać 3500 zł na ulepa na śmieciowej ramie o przedpotopowej konstrukcji i losowych komponentach, ale jest to głupota. Za 3500 PLN da się bez problemu znaleźć porządny rower używany, a i nowe rowery są dostępne w tej cenie. Tak jak już ktoś pisał - 10-letnia ultegra, wcale nie będzie lepsza od aktualnego Clarisa, czy Sory. Jeżeli nie masz kasy teraz, to zacznij oszczędzać i kup sobie na przyszły sezon za te 3.5k porządny rower, z gwarancją. Ładowanie się w "projekt", szczególnie przy wiedzy nt. rowerowe, którą prezentujesz, to wywalanie kasy w błoto.
-
[Silnik 500W] pozwolenie na jazdę oraz pomoc w zakupie
6franek odpowiedział pablo82 → na temat → Elektryczne - e-bike
Akurat legalne e-bike’i, gdzie silnik pełni rolę wspomagania mają bardzo dużo sensu. Poniżej kilka przykładów, w których e-bike’i są pomocne: osoby z problemami „ortopedycznymi”, które chcą pokonywać trasy, które są bezproblemowe dla osób w pełni zdrowych osoby z mniejszą kondycją, które chcą dotrzymać tempa znajomym, rodzinie osoby starsze dla wielu e-bike to jedyna możliwość, żeby zasmakować prawdziwej jazdy w górach - na e-bike’u i tak się zmęczą, a na zwykłym rowerze danego szlaku w życiu by nie pokonały dla osób, które jazdę na rowerze traktują bardziej turystycznie niż sportowo i chcą pokonywać duże odległości, a nie mają na to warunków fizycznych Podsumowując - legalne e-bike’i to wspaniały wynalazek, popularyzujący kolarstwo. Natomiast nielegalne, elektryczne „motorowery”, rozpędzające się na scieżkach rowerowych do kilkudziesięciu km/h to niebezpieczna patologia, która powinna być tępiona. -
[Silnik 500W] pozwolenie na jazdę oraz pomoc w zakupie
6franek odpowiedział pablo82 → na temat → Elektryczne - e-bike
Odpowiedz sobie na pytanie czy chcesz mieć motor/skuter (może być elektryczny), czy legalnego e-bike’a. Osoby, które jeżdżą po ścieżkach na nielegalnych „rowerach” 500W i więcej, bez ubezpieczenia, to IMO patologia. -
[Silnik 500W] pozwolenie na jazdę oraz pomoc w zakupie
6franek odpowiedział pablo82 → na temat → Elektryczne - e-bike
Świetna rada. Szczególnie jak kolega będzie miał wypadek, w którym kogoś lub coś uszkodzi… -
Szczerze mówiąc, to w przypadku aluminiowych graveli za 5-7k ciężko mówić o lepszej/gorszej ramie w kwestii np. jakości, czy nawet lekkości. Ramy od czołowych producentów będą do siebie pod tym kątem bardzo zbliżone, a różnice, to głównie geometria, liczba otworów montażowych i dodatkowe ficzery jak np. sztywne osie. Zdecydowana większość ram robionych jest na Tajwanie, z czego większość pochodzi od kilku dużych producentów OEM, takich jak np. Giant, Merida - tak więc możesz jechać na rowerze z logo Specialized, czy Trek, ale rama i tak będzie z fabryki Gianta. Co do sklepów do polecenia, to tak jak pisałem - teraz może być ciężko z dobraniem roweru. Z tego co się orientuję, to kolekcja 2020 praktycznie już nie jest dostępna, bo się wyprzedała, a kolekcji 2021 jeszcze nie ma lub są dostępne pojedyncze modele (np. Trek). Tak więc na Twoim miejscu podzwoniłbym po sklepach, które sprzedają rowery, które Ci się podobają i dopytał się o dostępność rozmiarów, tak żeby nie jeździć na darmo. Zazwyczaj pracownicy sklepów rowerowych, będących oficjalnymi dilerami dużych producentów rowerowych w miarę nieźle znają się na rzeczy, więc można ich podpytać w przypadku wątpliwości. Jakbyś miał już coś konkretnego na oku, to zawsze możesz jeszcze dopytać na forum o radę.
-
Sztywne osie, to IMO pozycja obowiązkowa w przypadku tarczówek (szczególnie z przodu - wygoda i bezproblemowość nieporównywalna z QR). Canyon Grail to bardzo dobra propozycja, ale tak jak pisał przedmówca - aktualne terminy dostaw są mocno zaporowe. W ogóle jeżeli rowery mają być dopiero na przyszły rok, to proponowałbym się wstrzymać z zakupem do późnej jesieni, kiedy już sprzedawcy dostaną rowery z kolekcji 2021 i będzie można się przejechać/wypróbować - wg mnie dobre dopasowanie roweru "pod siebie", to tak naprawdę najważniejszy punkt przy kupnie roweru do wycieczek długodystansowych - znacznie ważniejszy niż osprzęt itd. W budżecie 5-7k osprzęt będzie już naprawdę przyzwoity i praktycznie czego byście nie wzięli, to będzie ok. Co do kwestii modelu, to wszystko też zależy od tego na ile dni chcecie się zabierać i ile bagażu chcecie ze sobą wieźć. 150-250 km, to np. dla mnie 1-2 dniowe wycieczki, gdzie spokojnie zestaw w postaci toreb w stylu Topeak Backloader i Midloader, które można zamontować do jakiegokolwiek roweru, nawet bez otworów montażowych, jest dla mnie wystarczający. Ale ja na razie nie bawię się w spanie w namiocie, tylko wynajmuję sobie po drodze nocleg. Tak więc jeżeli szukacie czegoś do backpackingu "na lekko", to stosunkowo lekki (ok. 10-11 kg) rower "gravelowy" z aluminiową ramą i karbonowym widelcem i sztycą (np. Canyon Grail, Giant Revolt, Connondale Topstone, Trek Checkpoint, czy Scott Speedster Gravel) będą ok. Jeżeli natomiast szukacie rowerów do wielodniowego, bardziej hardcorowego bikepackingu, z wiezieniem pełnego sprzętu biwakowego, gdzie będziecie potrzebować miejsca na bagaż w praktycznie wszystkich możliwych miejscach roweru, to IMO lepiej sprawdzą się typowe rowery wyprawowe/Adventure, jak np. stalowe Trek 520 Disc i Specialized Sequoia, czy aluminiowy Giant Toughroad SLR GX. Ale tak jak podkreśliłem na początku - rower wyprawowy musi być przede wszystkim wygodny. Na pewno nie kupowałbym w ciemno roweru poleconego na forum. Praktycznie każdy rower to inna geometria i może się okazać, że Tobie i żonie będą odpowiadały zupełnie różne modele.
-
[Rower crossowy damski] Reanimacja vs upgrade a może zakup nowego?
6franek odpowiedział Tyx → na temat → Miejskie i trekkingowe
Giant i Specialized. Nie chcę być posądzony o kryptoreklamę... OK. Myślałem, że to sarkazm ;). -
[Rower crossowy damski] Reanimacja vs upgrade a może zakup nowego?
6franek odpowiedział Tyx → na temat → Miejskie i trekkingowe
Nie będę wrzucał na forum rachunków, bo zwyczajnie nie mam potrzeby udowadniania tego nikomu, ale zainteresowanym napiszę, że w Warszawie dealerzy dużych, niepolskich firm o nazwach zaczynających się na litery G i S, dawali w tym sezonie rabaty od cen katalogowych. -
[Rower crossowy damski] Reanimacja vs upgrade a może zakup nowego?
6franek odpowiedział Tyx → na temat → Miejskie i trekkingowe
Kupowałem w tym roku w maju 2 rowery (oba z tego sezonu, oba popularne). Na jeden dostałem rabat 11% od ceny katalogowej, na drugi 6%. Może do teraz coś się zmieniło, ale pisanie, że dostanie w tym roku rabatu było niemożliwe, to bzdura... -
[Rower crossowy damski] Reanimacja vs upgrade a może zakup nowego?
6franek odpowiedział Tyx → na temat → Miejskie i trekkingowe
Giant/LIV i tak nie pozwala na sprzedaż wysyłkową swoich rowerów. W przypadku większości producentów rabaty 5-10% od cen katalogowych są standardem, już na początku sezonu. -
[Rower crossowy damski] Reanimacja vs upgrade a może zakup nowego?
6franek odpowiedział Tyx → na temat → Miejskie i trekkingowe
Jeżeli szukasz roweru crossowego, to wypróbuj któryś z serii Liv Rove Disc (https://www.liv-cycling.com/pl/bikes-rove-disc). Giant, który jest właścicielem damskiej marki Liv chwali się specjalną, kobiecą geometrią. Możliwe, że to tylko marketingowe brednie, ale znam kilka pań, które jeżdżą na rowerach z tej serii (z różnych lat produkcji) i bardzo sobie chwalą. Osprzęt pewnie będzie gorszy niż w rowerach za podobną cenę np. od polskich producentów czy z Decathlonu, ale otrzymujesz za to lepszą ramę i często też lepszy montaż i obsługę po-sprzedażową. Wiele kobiet ma problem z dopasowaniem się do męskich geometrii, bo po prostu mają przeciętnie inne proporcje ciała niż mężczyźni - dłuższe nogi i krótszy tułów i ręce przy tym samym wzroście. -
Jakie polecacie opony (dętkowe) na mazowiecki asfalt/szuter (50%/50%). Posiadam koła Mavic XM317Disc w rozmiarze 26 cali.