Skocz do zawartości

Tyx

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    6
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia użytkownika Tyx

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Pierwszy post
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca
  • Od roku

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Finalnie reanimowałam stary rower:) Nowy Kellys Pheebe 30 nieosiągalny nigdzie wokół, ponoć ma być produkowany 17 sierpnia. W praktyce miałabym go we wrześniu. Zamiast jeździć, czekałabym Naprawa trochę kosztowała, bo cały napęd został wymieniony, ale mam nadzieję, że teraz przez dłuższy czas nic się "nie posypie".
  2. Ostatnie serwisowanie było w bikeatelier. Tam roweru nie kupię, bo oni sprzedają Meridę, a ja raczej nie kojarzę tych rowerów z wygodą (choć może coś się przez te 11 lat zmieniło?) Biegi czasem się zacinają. Korba się kręci się bez zacięć ale coś tam skrzypi i ociera. Hamulce działają. I ja się z tym zgadzam.
  3. Nie mam rozległych doświadczeń, ale kupując rower z mężem (dla niego) widziałam, że żadne negocjacje nie wchodziły w grę. Niewiele modelu w zakładanym budżecie, do tego poszukiwania odpowiedniej wielkości. Mąż nie był wybredny jednak naprawdę ciężko było znaleźć optymalną wersję. Jak została znaleziona, to żaden rabat nie został udzielony. O wyborze koloru też można jedynie pomarzyć...
  4. Masz na myśli Kellys Pheebe? Wspomniane wyżej Treki mam odpuścić? No i ...w przypadku zakupu nowego roweru ten stary wystawić? usiłować sprzedać za symboliczna stówę? czy zostawić i używać na dojazdy do pobliskiego sklepu, żeby nie bać się straty? LIV Rove disc - pobieżnie zbadałam temat - w mojej okolicy niedostępne. Na zakup internetowy się nie zdecyduję. Zresztą lato to chyba nie jest najlepszy czas na takie zakupy, nowości w dobrych cenach wyprzedane, a na obniżki droższych modeli za wcześnie. No a jeździć chcę całe lato.
  5. Zawodniczka ma 164cm i ma krótkie ramiona. Pamiętam z okresu poprzedniego zakupu, że wiele ram crossowych było niewygodnych, bo kierownica za daleko... tak było z Meridą, tak było z Unibikiem. Regulowany mostek to chyba konieczność - o ile rower nie jest spasowany idealnie:) Tego w cytowanych Trekach raczej nie ma. Przed Kellysem miałam Authora crossowego, straaasznie niewygodnie mi się jeździło:( Męczyłam się od dnia zakupu, do dnia odsprzedaży. Z Kellysem jest inaczej. Lubię ten rower. W takim jak jest stanie raczej bym go nie sprzedała, a jak zainwestuję tysiaka (!) to sprzedaż nie ma sensu. Błędne koło. Zmieniałam mostki, podnosiłam, nigdy nie udało się dopasować roweru do potrzeb. Rama Kellysa jest jakby krótsza, bardziej zwarta, stąd czuję się na niej dużo lepiej. Wspominasz o hamulcach - tak fajnie byłoby mieć tarczowe:) Da się to podmienić w Kellysie? Czy taki współczesny Kellys wniesie odczuwalny powiew świeżości? Odczuję zmianę? https://rowerybielany.pl/rowery-crossowe/3964-kellys-pheebe-30-dark-red-2020.html
  6. Dzień dobry wszystkim! Witam się ponownie. Miałam tu kiedyś konto, niestety nie potrafię odzyskać hasła do logowania... Do rzeczy Od 11 lat ujeżdżam Kellys Omega http://www.bikekatalog.pl/2009/rowery/49/foto:3/ Prócz wymiany pedałów (chyba dwukrotnie), łańcucha, gripów, dętek i opon, nic w rowerze nie było zmieniane. Jak widać same eksploatacyjne elementy. Oryginalne gripy to był podły żart producenta, jednak wymienione po miesiącu od zakupu są na kierownicy do tej pory. Rama jest w stanie bardzo dobrym, nawet lakier nie jest jakoś sponiewierany. Ja szanuję swoje rzeczy, poza tym nie jeżdżę jakoś agresywnie i o ile się da, staram się unikać wielkich wertepów Rower serwisowany u rowerowych fachowców - smarowania, regulacje itp. Przy ostatnim serwisie usłyszałam, że... rower się kończy. Zrobiono regulacje, smarowanie itp, ale usłyszałam, że piasty ledwo zipią, że korby (?), suport i łożyska (?) . Nie pamiętam czy była mowa o przerzutkach. Ciągle na tym rowerze jeżdżę, ale kilka ostatnich wypraw słyszę jakieś jakby ocieranie (?) w okolicach korby, jednostajne, rytmiczne, jakby gdzieś piasek się dostał... Może to nie z korby, może z piasty? a może z suportu? Nie znam się na tym, ale słyszę, że coś gdzieś "przeszkadza". Podjadę do serwisu. Opowiem o objawach. Jak znam życie, to Panowie będą namawiać na zakup nowego pojazdu, bo już przy ostatnim serwisie była o tym mowa. Ja do tego crossa jestem przywiązana, jeździ mi się dobrze, rama mi pasuje, choć zawsze mogłoby być lepiej I teraz czy opłaca się taki rower naprawić? do jakiej kwoty ma to sens? A może zamiast podmiany części starych na nowe dokonać upgradu? Wymienić kasetę na 9 rzedową? Dać lepsze przerzutki? Nie wiem co jeszcze można by podrasować? A może po prostu rozglądnąć się za nowym pojazdem? Jakim? Dostępność wielu modeli jest tylko teoretyczna, bo wiele pojazdów jest wykupionych o tej porze roku. Podobają mi się Treki:) Na przykład takie: https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-crossowe/rowery-fitness/fx/fx-3-disc-stagger-damski/p/28476/?colorCode=pinkdark https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-crossowe/rowery-fitness/fx/fx-2-disc-stagger-damski/p/27993/?colorCode=grey https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-crossowe/rowery-fitness/fx/fx-1-stagger-disc/p/27988/?colorCode=greydark Pewnie jest tak, że w powyższych modelach większość ceny płaci się za markę. Z drugiej strony wszyscy chwalą. Z trzeciej strony jak się wyda więcej niż u konkurencji nie wypada nie chwalić....? Zastanawiam się też czy może nie kupić mtb 27,5 - jeśli rama byłaby wygodna, a pozycja nie leżąca!- to może nie byłby to zły kierunek? Wertepy nie byłyby może tak straszne? https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/marlin/marlin-6-damski/p/28788/?colorCode=teal_blue - co by się praktycznie zmieniło przy takiej zamianie cross ->27,5 Nie znam się na osprzęcie. Kellys nie działał źle, ale zmiany biegów mogłyby być bardziej płynne, od szybkości też można wymagać nieco więcej... Poratujcie jakimiś wskazówkami:)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...