Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 03.01.2018 w Odpowiedzi
-
10 punktów
-
4 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Obejrzyj poradniki na yt Przy docinaniu zazwyczaj wystarczy dać po kropelce na ucięty przewód i do klamki, to zazwyczaj wystarczy i nie trzeba odpowietrzać1 punkt
-
Kupujesz olejek około 50zł za 50ml starczy na oba hamulce, w zestawie masz potrzebny wężyk, do tego dokupujesz 2 strzykawki 20ml w aptece za 2zł może nawet mniej i masz zestaw do odpowietrzania. W tej cenie serwis odpowietrza Ci jeden hamulec, za odpowietrzenie dwóch to koszt ponad 100zł więc warto zrobić to samemu1 punkt
-
A jak z gwarancją jakbyś się samemu brał? Skrócić jest w zasadzie bardzo łatwo i możesz ryzykować, bo szansa, że się uda bez zapowietrzania jest spora. Mi się dało i jeżdżę już 2 lata, ale jak Tobie się nie uda to przecież nie koniec świata i możesz dopiero wtedy oddać do odpowietrzania lub odpowietrzyć samemu. Przewód się odkręca od klamki, ucina nożem do tapet nawet, zakłada nową baryłkę, wbija wkład w przewód (tutaj przydałby się specjalny trzymak/kostka) i przykręca przewód. Płyn w tym czasie nie wypływa, bo średnica wewnętrzna przewodu jest malutka.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Do założyciela wątku. Kolego w/w roweru już na Allegro nie ma . Mam nadzieję , że to ty go kupiłeś. Jeżeli tak, to gratuluję.1 punkt
-
Napiszę kilka słów odnośnie mojej migracji do 29- największa różnica (188 cm) to właśnie pozycja za kierownicą. Komfort jaki dostajesz na starcie jest o wiele większy od starej 26. Dodatkowo dochodzą właściwości tłumiące wielkiego koła. Rower 29 na sztywny widelcu jest o wiele bardziej komfortowy od 26 z amortyzatorem o skoku 75 mm- to moje odczucie. Co do rodzaju roweru - jeśli chodzi o przyzwoite konstrukcje 29 to niestety trzeba wywalić 3 tys-wzwyż. Jeśli nie dysponujesz takim budżetem szukaj dobrej używki. Da się kupić coś sensownego w granicy około 2 tys zł. Jeśli się nie znasz - to szukaj wyprzedaży , ale tu trzeba reagować dość szybko, bo dobre oferty schodzą szybko, a w sklepach nie zostało za wiele.1 punkt
-
@bazzz: Błąd w czytaniu (bez urazy). Ja tylko podałem zalecenia producenta. Dodatkowo z mojej własnej praktyki, kupiłem tego Cuba Ltd Pro do jazdy właśnie takiej bardziej rekreacyjnej. Jeździłem na nim niezbyt dużo, chociaż cały rok (mam też drugi rower). Przeglądy olałem razem z gwarancją i przez dwa lata nie wydałem nawet złotówki. Po tych dwóch latach w końcu zrobiłem przegląd sam, posiłkując się poradnikami (między innymi z tego forum). I muszę stwierdzić, że jednak trzeba było wcześniej się za to zabrać. Po wyczyszczeniu całości (a gąbeczki przciwkurzowe były mocno brudne) i wymianie oleju jest zupełnie inna jazda. Najwidoczniej producent wie co zaleca, może i trochę przesadza z tą częstotliwością przeglądów, ale nie aż tak znowu bardzo. (A, i pompkę trzeba kupić specjalną za kilkadziesiąt zł. do napompowania i nie pisz że się da zwykłą, bo się nie da). @Bonnum: Mostek regulowany , szczególnie jak tani, może być do bani. Sam taki miałem firmy Zoom i był strasznie wiotki. Alternatywą jest po prostu mostek nieregulowany, ale o odpowiedniej długości i wzniosie. Odnośnie amortyzacji to czasem wystarczy szerszą oponę założyć, albo po prostu trochę mniej napompować. Jak masz mtb z lat 90 na kołach 26 cali, to mogłeś trafić na model z agresywną geometrią, wymuszający mocno pochyloną sylwetkę (jak jest jeszcze przypadkiem trochę za mały , to tym bardziej). W tym przypadku przesiadka na taki rekreacyjny mtb 29er może sporo dać. Jak dla mnie pozycja na moim Cube jest dość wyprostowana. W sumie to nawet za bardzo. Obróciłem mostek, tak żeby mieć niżej kierownicę (-6 stopni zamiast +6), a dodatkowo usunąłem wszystkie podkładki spod mostka. Czyli kierownica obniżyła się o dobrych kilka cm, a mimo to i tak jest wygodnie.1 punkt
-
Zalecenia producenta odnośnie serwisu amortyzatorów powietrznych , Rock Shox (czyli takiego jaki jest w CUBE 803003 ATTENTION SL) : po każdej jeździe : czyszczenie smarowanie, uszczelek i goleni, sprawdzenie ciśnienia , co 50 godzin jazdy : serwis dolnych goleni, cena około 70 zł, plus.co rok pełny serwis 200 zł. plus uszczelki 90 zł. Ceny mogą być trochę inne, w każdym razie proponuję sprawdzić i uwzględnić w kosztach eksploatacji. Dla porównania zwykły amortyzator sprężynowy obchodzi się praktycznie bez żadnego serwisu przez całe lata. Jak kupowałem swojego Cube Ltd Pro w SkiTemie to kazali mi podpisać, że mam świadomość tego, że zaniechanie przeglądów amortyzatora oznacza utratę gwarancji. Warto o tym wiedzieć. Dla jasności, jestem zadowolony z mojego Cube, nawet bardzo, z tym, że serwis amortyzatora robię sobie sam, a nie każdemu chce się z tym bawić. (z tym że za te parę uszczelek do Reby i tak chyba będę musiał dać te 80 zł)1 punkt
-
Różnica w komforcie pracy amortyzatora jest kolosalna . Poza tym, w wymienionej ofercie pozostały osprzęt (SLX, XT) jest więcej niż dobry dla amatora. Kultura pracy tego osprzętu podobnie jak z Rebą - super. Sam jeżdżę od kilku lat na Cube LTD 29. Od miesiąca mam kolejny, model z 2017. Poza tym robisz to dla siebie. Rower o którym piszę bez problemu sprzedasz w tej samej cenie za którą kupisz - w przypadku jeżeli nie będzie pasował. Tak jest z okazjami. Wątpię, że się go pozbędziesz. Przez długi czas będziesz cieszyć się z tego , że dołożyłeś kilka złoty więcej niż zakładałeś. Uśmiech z twarzy nie będzie ci schodził na jego widok przez długi czas. Tam wszystko jest solidne. Nic się nie psuje i ramy nie pękają. Gwarancja jest zbędna. A może też jakaś jest - to sklep.Teraz jest najlepszy okres do zakupu. Jeszcze jedno - w tym rowerze nie musisz nic wymieniać na lepsze - dla amatora - ścieszkowca takiego jak TY to jest docelowy zakup.1 punkt
-
A może jakiś mieszczuch kanapowiec1 punkt
-
Kolego , nie piszesz ile masz wzrostu. Zakładam , że około 180-190. Nie upieraj się przy nowym rowerze o niższej klasie , jak możesz mieć model dużo wyższy w tej samej cenie i super stanie. Popatrz na Allegro. Są okazje. Wpisz Cube LTD 29 . Jest tam 19(cale)za 2899zł w super cenie na Rebie i właściwą główką ramy. Model 2015 - stan idealny. W dodatku sprzedaje to sklep. To tylko przykład okazji z Allegro. Kupno rowerów o których piszesz to takie płacenie "frycowego" za brak wiedzy na początku twojej przygody rowerowej. Jak będzie to twój rozmiar TO POŚPIESZ SIĘ - okazje długo nie czekają na chętnych.1 punkt
-
1 punkt
-
XC 30 nie ma sensu w Twoim przypadku, bo ze względu na golenie o średnicy 30 mm jest bardziej "wiotki" i nadal jest to sprężyna ( jak XCM ).1 punkt
-
Dzięki, wzajemnie Jeżeli nie przeszkadza Ci starszy typ główki ramy ( znacznie ograniczający możliwość ulepszenia ), to OK. Co do różnic, to wyższy model ma znacznie lepszy amortyzator - różnica w pracy zauważalna, pod warunkiem właściwego wykorzystania, bo przy bardzo spokojnej jeździe niektórzy mogą nawet nie zauważyć różnicy ( kiedy amortyzator nie ma za bardzo szansy popracować ). Jesteś ciężki, więc w Twoim przypadku bardziej wskazany jest powietrzniak, którego możesz ustawić pod własną masę - na XCM prawdopodobnie będzie bujało jak na morzu ( mam doświadczenie i przy niższej masie i lekko agresywnej jeździe na większych nierównościach występował ten efekt - Ty jesteś sporo cięższy, więc nawet jeżdżąc w miarę spokojnie, efekt może być zbliżony ). Jednak kupując Aim SL i chcąc go ulepszyć w przyszłości do poziomu Attention SL, będziesz musiał właśnie mniej więcej tę różnicę w cenie zainwestować. Szkoda, że ograniczeniem jest geometria, bo w cenie porównywalnej lub niewiele wyższej od Attention SL można już kupić rower na sztywnych osiach i z taperowaną główką ramy. Sztywne osie ( szczególnie z przodu ) są wskazane zwłaszcza przy dużym kole, sporej masie użytkownika lub agresywnej jeździe - eliminuje to lub mocno ogranicza problemy ze sztywnością kół ( chociaż do tego potrzebne są też mocne obręcze ) oraz minimalizuje ryzyko ocierania klocków o tarcze na zakrętach. Korbę będzie można wymienić w razie potrzeby.1 punkt
-
Ziemia to jest płaska jak naleśnik ! Mniam... Znaczy: mam wiele dowodów: Wielki Rogacz - znaczy wzniesienie a nie mój podpis !1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Bo oficjalnie po pierwszej jeździe w nowym roku Jakość bida, komórkowa. Wziąłem wprawdzie aparat, ale jak się okazało zapomniałem załadować mu akumulatorek :/1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
To i mój mega uniwersalny sprzęt. Szosowo gravelowy przełaj;) I jeszcze maszynka dość rzadko spotykane na polskich szosach. Norweski Hardrocx Helium super elektra w jedynym słusznym malowaniu1 punkt
-
Drodzy Koledzy i Koleżanki! Jeszcze raz zobaczę tu dyskusje na temat tego "kto jak ma żyć i gdzie", albo sobkowego Peak'a na wąskim laczku, to będę rozdawał "nagrody". Bez ostrzeżenia. Dziękuję za uwagę. Posprzątane.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00