WLDK_Lbn Napisano 8 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2016 Witam Wszystkich ! Posiadam rower btwin rockrider 340. W zeszlym sezonie wymieniłem łożyska w kołach wolnobieg i łańcuch. Jest to rower mtb, ale że kupowałem go jako laik i człowiek który nie jezdzil na rowerze z 10 lat - myslałem o jazdach terenowych w lasach itp jednak los mnie rzucił na szosy toteż wymieniłem opony na slick Ogólnie bardzo dobrze mi się jeździ tylko brakuje mi przełożeń. Pytanie do Was. Chciałbym wymienić z przodu zębatki na większe (np. 52 zęby). Ewentualnie z tyłu również (no i podstawa tylnią przerzutkę). Proszę o pomoc i doradztwo. Pozdrawiam ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 8 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2016 Korba z blatem 52 może nie współpracować z ramą mtb, ocierac. Co masz z tylu? Kasete czy nakręcany wolnobieg? Jaka największą zebatke masz obecnie w korbie? Z internetu można wyczytać że masz wolnobieg więc pewnie najmniejsza koronką to ~ 13 zębów. Tu możesz zyskać sporo zmieniając na kasete z najmniejszą jedenastka ale wymieniając przy tym niestety koło lub piaste. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
redwhite Napisano 8 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2016 Nie chcę być złośliwy ale uszosowianie takiego roweru nie ma sensu. Szkoda pieniędzy i czasu. Lepiej poszukać używki roweru typu fitness lub typowo szosowy. Używane (1 roczne) Tribany 500 można czasem wyrwać za 1000 zł. Przerabiałem to z Lazaro Integralem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WLDK_Lbn Napisano 8 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2016 Dzięki serdeczne za odpowiedź. Z tyłu mam wolnobieg - w zeszłym sezonie nawet go wymieniałem Najwiekszy blat jest najbardziej odsunięty od ramy roweru, jest możliwość ocierania ? Czy z taką wymianą wiąże się wymiana łańcucha ? bo jakby nie patrzeć wiekszy blat wiekszy obwód większy łańcuch Nie chcę być złośliwy ale uszosowianie takiego roweru nie ma sensu. Szkoda pieniędzy i czasu. Lepiej poszukać używki roweru typu fitness lub typowo szosowy. Używane (1 roczne) Tribany 500 można czasem wyrwać za 1000 zł (karbonoy widelec, Sora, 9rz.). Przerabiałem to z Lazaro Integralem. nie dysponuje taką gotówką żeby przeznaczyć na nowy rower Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
redwhite Napisano 8 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2016 @up doskonale Cię rozumiem, sam mozolnie zbieram na szosę (używaną). Tylko włożysz kilka stów w taki rower i na jedno wyjdzie cenowo a efekt nadal będzie niezadowalający. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przmor Napisano 8 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2016 A z jaka kadencja jezdzisz? Policz ile razy obracasz korba w ciagu 15 sekund i pomnoz przez 4. Jesli wynik jest w okolicach 90 to faktycznie brakuje przelozen ale jesli wynik jest w okolicach 60 to nie w napedzie tkwi problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WLDK_Lbn Napisano 8 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2016 przykład - jade w granicach 30km/h to musze się dobrze nakręcić - przy 40km/h to juz nie dysponuje tak szybkimi obrotami w nogach Porównywałem na ścieżkach nawet z innymi rowerami (nie licząc kolarzówek) to ja faktycznie muszę kręcić dużo szybciej żeby jechać spokojnie te 27-30km/h Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Poochaty Napisano 8 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2016 szybciej, tzn. ile? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 8 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2016 Zakładając, że masz totalnie szosową oponę 32 mm, blat korby 42T, a z tyłu najmniejszą zębatkę 14T to przy prędkości 40 km/h kadencja wynosi ~110 RPM. Wniosek: brakuje Ci biegów do jazdy szybciej, bo to jest jeszcze zupełnie normalna kadencja na podjazdy np Najsensowniej będzie wymienić koło na takie z kasetą. Najtaniej to napisać tutaj i może ktoś ma tylne koło w dobrym stanie na zbyciu - dochodzi koszt kasety i łańcucha. Wymiana korby to kolejne co można zrobić, ale na crossową, czyli 48T maksymalnie - dochodzi wymiana przerzutki przedniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter233 Napisano 8 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2016 I wybuli z 500 zł jak nie więcej, a efekt będzie do bani. Kasa pójdzie w błoto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 8 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2016 Ciężko się nie zgodzić z określeniem efektu, ale 500 zł to lekka przesada. Sprzedać to co jest kupić używanego crossa, albo nawet nowego - 1200 zł i masz Rometa Orkana. Szosę może być ciężko znaleźć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 8 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2016 nie dysponuje taką gotówką żeby przeznaczyć na nowy rower A ile masz, bo możemy się rozwodzić nad możliwościami, a kasa i tak na to nie pozwoli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
redwhite Napisano 9 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2016 Jak pisałem wcześniej. Za 900-1000 zł można już wychaczyć na OLX używane przez 1 sezon Tribany 500 (na 9rz. Sorze, z karbonowym widelcem). Z pseudogórala nie zrobi sie szosy, ani nawet nie będzie blisko zadawalajacego efektu. Szkoda pieniędzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.