Skocz do zawartości

[Amortyzator przedni] Rock Shock Tora 302 RS - konserwacja


konrad9100

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich.

     To mój pierwszy post na forum (chociaż użytkownikiem jestem od miesiąca i codziennie uzupełniam swoją wiedzę czytając założone tematy).
    Ostatnio sen z powiek spędza mi temat serwisu mojego amortyzatora. Rock Shock TORA 302 RS. Mimo że o swój rower dbam jak wręcz o dziecko to dopiero po lekturze kolejnych tematów na forum zauważyłem że od zakupu roweru tj. 3lata temu o tym podzespole wręcz zapomniałem. Wydawało mi się że skoro działa jak należy to wystarczy jego zewnętrzne czyszczenie :)
     Wiem - nie mam nic na swoją obronę.

Tutaj mam pytania do osób które miały styczność z tym modelem amorka.
Mam już pościągane odpowiednie materiały a także obejrzałem już nie jeden film ze strony SRAM ale są rozbieżności bo:

1. Czy ktoś się orientuje czy ten model ma zmienny skok regulowany tulejką 80, 100, 130? - chciałbym zwiększyć na 130 bo w tej chwili mam 100 a manual do tego amortyzatora mówi co innego niż czytam na forum.
2. Czy jeśli amortyzator nie leje i nie poci to muszę wymieniać uszczelki czy tylko olej? - (amortyzator ma 3 lata i w tej chwili około 8 000km przebiegu przeważnie lasy i góry okazjonalnie mtb crosmaraton)
3. Dopiero teraz zauważyłem że nie działa mi blokada skoku - (nigdy nie używałem) - czy w związku z tym muszę kupować jakieś dodatkowe części - ponieważ chciałbym to naprawić.

Chce mieć wszystko przygotowane przed rozbieraniem ponieważ używam roweru co dzień.

Czekam na sugestie i porady.

PS. Sory za przydługi wstęp.

Edytowane przez konrad9100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

1. szczerze to nie wiem, wyjmiesz - zobaczysz :P

2. nie skoro nie ma wycieków to nie, choć po takim dystansie profilaktycznie by wypadało.

3. Blokada nie działa 2 opcje: 1. padł dolny oring uszczelniający i olej sie przelał na dół - czyli jednak cieknie tylko ze nie widać :P 2 opcja, padł tłumik, uszkodził sie oring lub tez jest niesprawny mechanicznie.

 

http://www.forumrowerowe.org/topic/152791-serwis-rock-shox-reba-dualair-kompleksowy-serwis-od-a-do-z/ tu masz dokładnie krok po koku jak postępować z reba, tora nie będzie sie bardzo różnic i większość kroków jest taka sama lub analogiczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czy uszczelki masz do wymiany swiadczy glownie oprocz uszkodzen mechanicznych mokre golenie. Byc moze po takim okresie masz kompetnie sucho wewnatrz dolnych lagow i zalanie go swierzym lubrykantem moze spowodowac ze dopiero wtedy zacznie sie pocic. Brak blokady rownierz moze byc spowodowane brakiem smarowidla wewnatrz gorych lagow i jak kolega wyzej oringi przeciekaja.

Edytowane przez ska
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha czyli zapowiada się wesoło w weekend jak rozkręce.

Czyli mógł się wylać olej a amortyzstor dalej pracuje normalnie?

Czy są wobec tego jakieś zestawy oringów do kompletnego serwisu czy też najpierw muszę rozebrać a potem szukać?

Edytowane przez konrad9100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Do tory może być problem, na pewno kupi do reby sida czy recona. Tora ma golenie stalowe a wiec i średnica uszczelek będzie inna. Poza oryginałami które osobiście nie wiem gdzie kupić, można zdać stare i popytać w sklepach motoryzacyjnych, rolniczych czy też hydraulicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniacze z powodzeniem dobierzesz w sklepach z łożyskami i uszczelnieniami. Poza uszczelkami kurzowymi wszystko jest dostępne dosłownie za grosze. Żeby wiedzieć czy z tłumika ucieka olej, odkręć korek górny od tłumika i zlej dokładnie wszystko to naczynia, poruszając tłokiem aż przestanie lecieć olej, zmierz dokładnie ile tego oleju jest a potem sobie sprawdź w manualu ile powinno być. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanie.

 

Najpierw wszystko rozbiorę żeby nie kupować na darmo :) ale gdybym musiał wymieniać to czy

 

http://allegro.pl/uszczelki-rock-shox-reba-zestaw-uszczelek-duuuzy-i4652449550.html - najtańszy zestaw na 32mm

 

niestety średnica się zgadza ale pisze że to do modelu REBA czy mimo to warto je kupić średnica ta sama?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do Tory Air założyłem uszczelki kurzowe i gąbki nawilżające od Reby Air. Ale oringi komory powietrznej nie pasują. W Torze jest druga rurka wewnątrz goleni w której jest całe ustrojstwo a w Rebie tłok komory pracuje na goleni. Zdemontuj te oringi i idź z nimi do sklepu dobierzesz wszystkie. Poza tym jak pisze poprzednik jeśli kurzowe są całe to po co wymieniać ? Nie ciekną to zostaw je w spokoju. Szkoda inwestować w Torę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Wiem już prawie wszystko ;-). Jak pozliczałem wszystkie koszty to coś przy 200zł licznik się zatrzymał co prawda olejów będzie na 9lat :-D. Poszukam tych olejów po kielcach (chociaż wątpie czy znajde) koszt przesyłki mi chociaż odpadnie.

 

Jeszcze mi powiedzcie jak rozpoznać zwykłą tore 302 od tory 302 u-trum w manualu sram modele te różnią się ilością oleju dość znacznie bo o 10ml

 

Zdrower- czemu piszesz że szkoda inwestować w tore? Czy poza masą coś jej dolega?

Edytowane przez konrad9100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem na myśli kupowanie uszczelek przeciwkurzowych, skoro działają po co wydawać na nie kasę. I miałem na myśli oryginalne oringi które są w absurdalnych cenach. Tak samo działające oringi z powodzeniem zakładałem do Reby, Revelationa, SIDa, tak samo działające tylko kupione w sklepie z uszczelniaczami i łożyskami auto moto. Koszt do Tory to jakieś 7 zł za wszystkie.

Co do olejów. Do smarowania goleni wlej sobie olej silnikowy, jedynie do tłumika trzeba wlać olej typowo przeznaczony do amortyzacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...