Skocz do zawartości

[pedały] Crank Brothers egg beater C wymiana sprężyny


Rekomendowane odpowiedzi

Tym postem przecieram szlak, na którym niektórzy właściciele ubijaków byli, ale się tym nie pochwalili. :devil:

 

Crank Brothers Egg Beater C
Wymiana sprężyny krok po kroku

 

Pewnego dnia, znalazłszy w artykule (http://www.mtbnews.pl/content/view/2954/39/) słowa „Ponowne złożenie pedałów (szczególnie sprężyny napinającej) może okazać się niemożliwe”, pomyślałem:

Challenge-accepted.png

 

Do tej operacji, przygotuj: klucze nasadowe 7, 8 i 9 mm, imbus 6 mm, nasadkę FD 7 (lub szeroki śrubokręt), śrubokręt szerokości 3mm, młotek, imadło, suwmiarkę i pęsetę. Smar do przesmarowania.

12986019.jpg

 

Z naszego ubijaka wybebeszamy oś, nakrętki, łożysko, tulejkę ślizgową i uszczelkę podważamy wąskim śrubokrętem. Tulejka jest włożona, nie wciśnięta, można ją wykorzystać ponownie.

12986050.jpg

 

Po oczyszczeniu ze smaru, od strony tulejki zobaczymy coś takiego:

cam-0961.jpg

Tuleja osi fabrycznie nie znajduje się idealnie centrycznie względem korpusu. Nie ma powodów do obaw. :)

 

 

Używając nasadki 7mm wybijamy tuleję osi. Robimy to ostrożnie - nasadka może nam utknąć w korpusie.

12986589.jpg

 

Wybijamy do momentu, gdy naszym oczom ukaże się oring (to czarne pod kątem 45 stopni między sprężyną a skrzydełkami po lewej stronie). Usuwamy go pęsetą.

12986090.jpg

 

Gdy dojdziemy do tego momentu, możemy spróbować wyjąć tuleję poruszając sprężyną i skrzydełkami.

cam-0963.jpg

 

Dotarliśmy do połowy drogi. Możemy ściągnąć oring z tulei.

12986130.jpg

 

 

*Szuru buru*, zakładamy oring z poprzedniego zdjęcia.

12986144.jpg

 

Od tego momentu zaczyna się prawdziwa zabawa, podczas której przydaje się spryt i zdolności manualne. Wbijamy tuleję używając nasadki 9mm.cam-0964.jpg

 

Tutaj tkwi istota problemu – tulei osi nie można tak po prostu wbić, gdyż sprężyna oddziałuje na nią i sprawia, że zapiera się w miejscu oringu.

cam-0965.jpg

 

cam-0968.jpg

 

cam-0966.jpg

 

Ale jest na to sposób: oś sciśnięta w imadle. Nie wsadzamy jeszcze tulei ślizgowej w korpus.

12986214.jpg

 

12986253.jpg

 

Cała sztuka polega na tym, by po nałożeniu na oś korpusu zadziałać na niego i skrzydełka przeciwnie do siły generowanej przez sprężynę. Na zdjęciu poniżej sprężyna generuje siłę F1 (w lewo) a my musimy wykorzystać nasze palce, by wytworzyć siłę o przeciwnym zwrocie F2 (w prawo). Polegam na waszym zdolnościach manualnych. :)

12986226.jpg

 

Teraz musicie zamontować oring, który wyjęliście pęsetą jakiś czas temu. Nie można wbić tulei do końca, gdyż nie wsadzicie oringu. Tuleję trzeba wbić na taką odległość, by opierała się o skrzydełko i znalazło się miejsce. Tuleja za blisko tulei ślizgowej – wybijamy DELIKATNIE nasadką 7mm. Wsadzamy oring pęsetą, wbijamy do końca nasadką 9mm od strony nakrętki do końca.

cam-0970.jpg

 

Teraz trzeba dokonać pomiaru. Fabrycznie (w moich pedałach) ta odległość wynosiła 13mm. Jeśli osiągnęliśmy tyle samo – kolejny acziwment na naszym koncie! :D

Wkładamy resztę, smarujemy i skręcamy.

cam-0971.jpg

 

12986321.jpg

 

Lajkujcie i udostępniajcie użytkownikom ubijaków. :D

cam-0974.jpg

 

 

„Ponowne złożenie pedałów (szczególnie sprężyny napinającej) może okazać się niemożliwe”

fuck-yeah_2.jpg

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...