Skocz do zawartości

[Lampka] Co kupisz jak masz 50 a co jeśli masz 150zł


PoleK

Rekomendowane odpowiedzi

dzięki za cenne informację:

 

szkoda że tylko 3h w trybie 30% ale 400lumenów to i tak za dużo do jazdy pod latarniami. reasumując pewnie na 10% bym jeździł to powinien pociągnąc dłużej na jednym.

 

Co do daszka dzięki za fot.! jednak takie rozwiązanie wydaje się mocno nie aerodynamiczne i zastanawiam się jak sprawdzał by się w zamian ten kolimator:

 

http://allegro.pl/kolimator-do-latarki-convoy-s2-xmlxml2-20mm-60st-i5583335444.html

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No o tym właśnie pisałem. Zmodowany Convoy S2+ wraz z kolimatorem 20*60
Kwesrtai prądu jest bardzo prosta i obojętnie jaką wybierzesz będzie to samo.

Łatwo policzyć

Prosty S2+ z 680lm i 2,1A oraz akumulator 2700 da Ci ponad 1h światła na MAX.
Jak weżmiesz ze S2+ ze sterwonikime 10%, 30% 50% 100% to masz kolejno około

6h,3h (niecałe), 2h i 1h i jasność 68lm, 204lm, 340lm, 680lm

50% S2+ to teoretycznie tyle ile ma MOON XP330 co pokrywa się przynajmniej z zapotrzebowaniem na prąd. Nie mam tych dwóch latarek żeby porównac jasność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie potrzebujesz tak dużej jasności zawsze możesz wybrać wersję ze sterownikiem 1400mA lub 1050mA. Wtedy będziesz miał 3 tryby o nie aż tak dużej jasności przy jednocześnie dłuższym czasie działania.

Zawsze możesz też wybrać convoya zmodowanego i ze sterownikiem programowalnym tak że tryby i jasności można sobie dowolnie ustawić. Mieć wszystko ustawione jak się chce.

A przy małej jasności daszki raczej nie są potrzebne bo i tak latarka jest skierowana w dół by oświetlać drogę. Ale zawsze można założyć daszek lub kolimator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasnośc to jasność a wiązka światła to co innego. Przejedź się w całkowitych ciemnościach ściezką rowerową w lesie na latarce z klasycznym kolimatorem (wąski snop światła) a powiększonym kątem 20*60 to zobaczysz róznicę. Siła światła a rozporoszenie to dwie sprawy.

Dochodzi jeszcze trzecia sprawa barwy świtała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rx5 byłby pewnie najlepszy na jezdnię między samochody ale za duży na kolarkę aby go wieźć np. za dnia 150km - więc miałem kupić moona... jednak... rzeczywiście sam fakt że mogę dokupić bez problemu dodatkowe ogniwo 3400mAh mnie skusił i posłuchałem Was wszystkich po kolei - zamówienie złożone:

CONVOY s2+ 900lm Konfig. + Akumulator Li-ion Panasonic NCR18650B 3400mAh

 

jeszcze się odezwę jak się z tym będzie jeździć:)

 

Pozdrawiam!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Mam pytanie dotyczące kolimatora z aukcji, którą podał Raficz, a dokładnie, czy da radę samodzielnie zamontować ten kolimator i drugie pytanie, Convoy nie tylko służy mi do jazdy rowerem, ale również do wieczornych wędrówek pieszych i w związku z tym, czy założenie kolimatora nie skróci zasięgu światła względem szerokości ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samodzielnie da radę jakby co to pytaj ;) Z tym kolimatorem jest bardzo fajny rozkład. Troszkę mniejszy zasięg rekompensuje równomierne oświetlenie terenu.

Dodam tylko, że kolimator z linku jest dość drogi ja na swiatelkach kupiłem za 6 zl z wysyłką i w ciągu dwóch dni przesyłkę miałem w domu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No o tym właśnie pisałem. Zmodowany Convoy S2+ wraz z kolimatorem 20*60

Kwesrtai prądu jest bardzo prosta i obojętnie jaką wybierzesz będzie to samo.

Łatwo policzyć

Prosty S2+ z 680lm i 2,1A oraz akumulator 2700 da Ci ponad 1h światła na MAX.

Jak weżmiesz ze S2+ ze sterwonikime 10%, 30% 50% 100% to masz kolejno około

6h,3h (niecałe), 2h i 1h i jasność 68lm, 204lm, 340lm, 680lm

50% S2+ to teoretycznie tyle ile ma MOON XP330 co pokrywa się przynajmniej z zapotrzebowaniem na prąd. Nie mam tych dwóch latarek żeby porównac jasność.

 

Wiem ze kazdy zawsze robi jakies tam wyliczenia i do roznych wzorow podstawia rozne cyferki.

Mam Convoya S2+ na 3 diodach od Pana darka ze swiatelek i akumulatory rowniez od tego Pana.

Podpowiem wam (w co nie wszyscy zapewne uwierza) ze latarka ta ustawiona na 100% swiecila mi przez niemal 2 godziny - dokladnie 1:57 min na jednym aku i 1:54 na drugim zapasowym aku.Nie sprawdzalem tej latarki w pozostalych trybach ale sadzac po takim czasie swiecenia na 100% w pozostalych trybach bedzie spisywala sie calkiem niezle.

Juz to pisalem ale napisze jeszcze raz (zdecydowana wiekszosc nie wierzy ale to ich problem) latarka ta w trybie na 100% swieci dalej, szerzej i jasniej niz swiatla mijania w fiacie marea i skodzie oktavi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spadek jasności był albo niezauważalny albo tak mały ze i tak tego nie widzialem a wszystko na rywalem kamera. Żeby właśnie moc to porównać i sprawdzić jak zachowuje się latarka. Promień światła skierowany był na ciemne podłoże dla lepszej obserwacji i w zaciemnionym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Convoy na trybie 30% osiągając ok. 400lm popracuje ok. 3 godz.

 

Bez przesady. Wychodzi na to że MAX to 1333 lm ;)

Mam wersję 680lm a więc 30% to jakieś 204lm. Ktoś co ma np. 980lm to przy 30% ma 294lm

 

 

 

Wiem ze kazdy zawsze robi jakies tam wyliczenia i do roznych wzorow podstawia rozne cyferki.
 
Nie wiem czy każdy ale ja tak bo znając parametry ogniwa jak i poboru prądu obliczysz na ile wytrzyma z dużą dokładnością.

Mimo tego owszem ja również zrobie testy czasu i podam wyniki.

Teraz jeszcze kilka słów po moim wczorajszym teście. Dotychczas jeżdziłem z latarką Sigma 16lm :) oraz jeszcze jakąś której parametrów nie znam. W lesie w ciemnościach jazda na czyms takim do łatwych i komfortowych nie należy. Wąskie dwa snopy światła reszta terenu w "egipskich ciemnościach"
Wczoraj odpaliłem na tej samej trasie Convoy'a(20*60) na 30%. Jak się domyślacie róznica jest kolosalna. 16lm(pewnie x2) a 204lm i jescze idealne wręcz rozproszenie światła dało mi pełen komfort szybkiej i komfortowej jazdy pomimo zakrycia nieba przez korony drzew.

Kilka prób na 100% ale szybko zrezygnowałem. Taką jasność mozna włączyć moim zdaniem tylko przy szybkiej jeżdzie na nieznanym terenie a już na pewno nie włączę 100% na ulicach.
Całą wczorajszą trasę czyli 1h i 28 m przejechałem na 30% i dzisiaj postaram się to powtórzyć. Jak lampka wytrzyma to dla mnie będzie super.

Podsumowując
Osoby szukajace lampki na rower koniecznie musza ją dobrać do tras jak i stylu jazdy.
Moim zdaniem 200lm w zupełności wystarczy do "normalnego" oświetlenia drogi. Bardzo ważnym elemenetem jest odpowiednie rozłożenie światła bo super świecącą lampka ale z wąskim snopem na nic się nie przydaje.

Wiem to na 100% bo posiadam coś takiego
https://latarki.pl/produkty/oswietlenie/16/mactronic_mx232lrc_explorer__latarka_akumulatorowa_moc_300_lumenow__nakladka_gratis/509.html
czyli 300lm.
Potężny snop światła barwy zimnej i w ogóle nie korzystam z tego na rower bo się nie da z tym jeżdzić. Jest wąski snop który oświetla daleko w przód a na około prawie egipskie ciemności.

Nie bedzę "psioczył" na inne lampki bo nie mam prawa ze wzgledu na brak możliwości stestowania ale zakup Convoy'a jak dla mnie okazał się strzałem w 10.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam nabyłem w ostatnim czasie Convoy z kolimatorem 60x20 i byłem ogromnie zadowolony z dobrego rozkładu światła jakie daje latarka (2.1A dioda 4C) Dobrze ustawiona nie razi nikogo z naprzeciwka. Miałem już kilku krotonie sytuację taką, ze na wąskiej drodze samochód zjeżdżał na bok i się zatrzymywał widząc kogoś jadącego w jego kierunku ^^ Tak jak przedmówca 30% 50% w zupełności starcza by być widocznym na drodze i samemu widzieć gdzie się przemieszczamy oraz nie zapominając o komforcie z jazdy. Jak najbardziej polecam. Co do terenu i jazdy po lesie brakowało mi nieco świateł długich i dokupiłem Convoy'a z ref. 

Wcześniej śmigałem z latarką z bazarku z zoom-em, szczerze nie przesiadł bym się już za chiny na używanie jej.

Edytowane przez TekedoMK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm..raczej twierdziłem,że znając pobór prądu źródła światła daje nam szanse obliczenia na ile starczy ogniwo.

Zdaje sobie sprawę że dwie różne żarówki/ diody mogą mieć tyle samo lumenów a pobierać inny prąd. No chyba, że dalej nie mam racji to proszę o sprostowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem fachowcem ale na pewno darowałbym sobie wszelkie lampki które są na "paluszki"

Wydaje mie się,że ogniwo do ładowania to podstawa. Wyobrażasz sobie co 3h godziny (w przypadku np. 30%) świecenia wymieniać baterie?

Poniżej co prawda (teoretycznie) 1800lm&5000lm ale sobie obejrzyj

i jak dla mnie lepsze rozłożenie światła ma Twój nr 3.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A convoy z aku, ładowarką itd. to nie wyniesie przypadkiem blizej 200zł? ;)

 

85zł widzę sama latarka... a gdzie ogniwo, ładowarka... nie. Za drogo.

 

Gajek, masz może jakąś sprawdzoną stronkę z takimi rzeczami jak piszesz że 17 dolców i przesyłka free? Mam paypala jak coś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiciok

Convoy s2/s3 ze sklepu fasttech około 15$, uchwyt na rower 2-3$, ogniwa z Polski po 5-9zł za sztukę z rozbiórki baterii laptopów i ładowarka za 5$.

Może i przekroczysz trochę 100zł ale masz zestaw nieporównywalnie lepszy niż te lampki z allegro. I zdecydowanie warto wybrać właśnie to.

Tu przykładowy zestaw:

https://www.fasttech.com/products/1601/10002364/1826805

https://www.fasttech.com/p/1181500

https://www.fasttech.com/products/0/10001919/1137904-miller-ml-102-universal-usb-smart-charger-version

http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=14169

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to nie jest Convoy "modowany" i proszę pamiętać,że kolimator to (moim zdaniem) konieczność. Ogniwa tylko markowe (mogą być "leżaki" czy też jakieś rozbiórki ale markowe).

Nie wiem jakie macie doświadczenia z "czystym" Convoyem. Ja nie mam ale po coś tam koledzy poprawiają te latarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...