Adan Napisano 26 Czerwca 2011 Napisano 26 Czerwca 2011 Zastanawiam się nad wyborem kierownicy: http://allegro.pl/easton-ea-30-set-mostek-i-kierownica-i1677865613.html lub http://allegro.pl/truvativ-husefelt-kiera-most-i1671738845.html Nie wiem którą bardziej opłaca się wziąć...chodzi tutaj o kierownice żeby wytrzymała jazde po lesie (nie jakieś wielkie skoki tylko taki średni teren)....co polecacie bardziej ?? Zmieniam ją z powodu strzelania w kierownicy albo coś w mostku. Gdy staje na pedałach i ciągnę kierownice do siebie (jak wyjeżdżam pod górę na większym biegu) to zaczyna coś strzelać i nie wiem co...jadać po lesie jest to samo więc myślę nad zmianą z powodu swojego bezpieczeństwa...
kubek20 Napisano 26 Czerwca 2011 Napisano 26 Czerwca 2011 Wyczyść połączenie kierownicy z mostkiem i z taką samą siłą, tak samo przykręć z tą samą siłą (nie za mocno) śruby mostka przy rurze staerowej, jak to nie pomoze, sprawdź stery, później myśl o wymianie kierownicy
Adan Napisano 26 Czerwca 2011 Autor Napisano 26 Czerwca 2011 Przyczyną może być także mocowanie mostka do kierownicy bo górna część przylega do drugiej części mostka a ta dolna część ma pewien odstęp od drugiej i pewnie to jakos tam nie trzyma... Wie ktoś może ile kosztują takie śrubki przykręcane do mostka za pomocą nimbusa (chyba rozm. 5) bo ktoś się tym bawił i są przekręcone (da się odkręcić ale gorzej z dokręceniem) więc wolał bym kupić dobre i wymienić je i wtedy bym przeczyścił i zobaczył o co Kaman...a jak by nie pomogło bo bym kupił nową kiere
Mod Team sznib Napisano 26 Czerwca 2011 Mod Team Napisano 26 Czerwca 2011 Set Truvativa jest do DH, kierownica ma większy wznios, mostek znacznie krótszy, set Eastona jest do XC, dłuższy mostek, więc nie ma co porównywać. Do jazdy po lesie oba sety stykną, ale to czy chcesz krótki mostek czy większy wznios kiery zależy od Twoich preferencji, więc nie ma tu co radzić.
Adan Napisano 26 Czerwca 2011 Autor Napisano 26 Czerwca 2011 A do jazdy po asfalcie to który byłby lepszy (żeby plecy nie bolały)...ale biorąc pod uwagę większą wytrzymałość to raczej TRUVATIV będzie mocniejszy ??
Logith Napisano 26 Czerwca 2011 Napisano 26 Czerwca 2011 Żeby plecy nie bolały to mostek lepiej regulowany. Dobierzesz sobie najwygodniejszą pozycję na rowerze. Nie wiem tylko czy wymiana mostka + kierownicy ma sens. Nie zlokalizowałeś źródła trzasku. Mogą one pochodzić z innego miejsca (np. stery) albo tarcie linek i łączeń o ramę (coś podobnego czasem u mnie mogę zauważyć) Według mnie pochopnie chcesz wydać pieniądze. Przyjrzyj się dokładnie, przetrzyj wszystko, zmień ustawienia (w tym siłę dokręcenia śrub) i obserwuj. Jeśli na mostku/kierownicy nie ma pęknięć (ani podejrzeń) to wymiana większego to sensu nie ma. Pozdrawiam,
Adan Napisano 27 Czerwca 2011 Autor Napisano 27 Czerwca 2011 A wie ktoś może ile kosztuje taka śrubka łącząca mostek z kierownicą...i gdzie można taką dostać ??
Fenthin Napisano 27 Czerwca 2011 Napisano 27 Czerwca 2011 Ta którą przykręcasz pokrywkę mostka? Stalową dostaniesz za grosze w każdym metalowym.
Adan Napisano 27 Czerwca 2011 Autor Napisano 27 Czerwca 2011 tak dokładnie ta...a jakiejś lepszej jakości są czy stalowa wystarczy ?
PoleK Napisano 28 Czerwca 2011 Napisano 28 Czerwca 2011 ja pakuje w rower 8.8 - 12.9 zalezy co maja akuratnie w sklepie, ale slabszych jakos nie kupuje, bo po 1 - roznic w cenie zadnych, a 2 - 5.x stosunkowo latwo urwac...
Adan Napisano 12 Lipca 2011 Autor Napisano 12 Lipca 2011 Zdecydowałem się na set TRUVATIV'a tylko teraz dochodzi pytanie czy wytrzyma on skoki oraz jakieś zjazdy (nie ekstremalne) ?? I pytanie dodatkowe: czy jest duża różnica między HUSSEFELT a HOLZFELLER ?
Schwefel Napisano 12 Lipca 2011 Napisano 12 Lipca 2011 Różnica jest w stopie aluminium. W praktyce raczej nie do wyczucia.
Adan Napisano 12 Lipca 2011 Autor Napisano 12 Lipca 2011 A styknie ona do skoków i zjazdów ?? chodzi o niewielkie skoki i zjazdy Czytałem tez: "Aluminium to materiał bardziej miękki niż stal. Ponadto jest nieodporny na zmęczenie materiału i nawet nieduże, powtarzające się długo naprężenie może spowodować jego pęknięcie." Mam nadzieję że nie dotyczy to czasu gdy stoję na pedałach i ciągnę ją do siebie jadąc pod górkę...
Fenthin Napisano 12 Lipca 2011 Napisano 12 Lipca 2011 Znajdź mi stalową kierownicę w jakimkolwiek lepszym rowerze i odpowiedz sobie sam na to pytanie.
Schwefel Napisano 13 Lipca 2011 Napisano 13 Lipca 2011 Pierwsze zdanie tych mądrych wywodów zaprzecza drugiemu. To właśnie aluminium jest twardsze, dlatego gorzej tłumi drgania i pęka a nie się gnie jak stal. W przypadku kierownic, nawet tych do ostrego DH nie ma potrzeby stosowania stali. Aluminium jest wystarczająco wytrzymałe. Ostatnio nawet karbon wkracza do DH.
Adan Napisano 13 Lipca 2011 Autor Napisano 13 Lipca 2011 Znajdź mi stalową kierownicę w jakimkolwiek lepszym rowerze i odpowiedz sobie sam na to pytanie. Wywnioskowałem z tego że nic się nie będzie działo i wytrzyma takie rzeczy...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.