Skocz do zawartości

Logith

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    230
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Mateusz
  • Skąd
    Giżycko

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika Logith

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

3

Reputacja

  1. Logith

    [ szosa ] Kącik szosowy

    Nie, nie dorabiam. Zdziwiłbyś się gdybyś zobaczył co ludzie odwalają, szoski właśnie nowe i nie pan Kaziu. Ale ich sprawa. Fotkę cyknę to wtedy może uwierzysz. I dobrze, że do ludzi dociera, że warto kupować lepsze rowery - nie mam nic przeciwko. Jeno chodzi mi tylko o to by dopasować je do swoich potrzeb. EOT, tyle z mojej strony. Czekam na podsumowanie W1LOVE. Pozdrawiam,
  2. Logith

    [ szosa ] Kącik szosowy

    No i ok, ja też w życiu miałem kilka OTB. Nie jedne też gumy zjechałem. Szosówka nie jest rowerem dla elit, ale to rower do którego (przynajmniej kiedyś) podchodzono z pewnym szacunkiem, rezerwą. Jak przez wieś przejeżdżali na rometach meteorach czy innych w noskach to wiadomo było, że tej osobie rower nie służy tylko do dojazdu do kościoła Teraz jak widzę szosowców wracających z marketu z siatkami na kierownicy to mnie szlag trafia. No ale, prywatna sprawa. Wolny kraj przecie. Okej, przecież zabronić nie mogę. Tego nawet na celu nie mam. Ale może rozsądnie byłoby gdyby autor wątku przymierzył się do szosy? Pojeździł trochę.. Niemniej jednak dalej trwam w przekonaniu, że rower przełajowy trafiłby w potrzeby W1LOVE. Gdyby trzeba było, nawet pomógłbym dobrać części bowiem sam patrzę coraz bardziej w tym kierunku. Jak woźnica będzie... do bani to i dobry koń nie dopomoże. Pozdrawiam, Przesaaadzasz, nie czepiam się. A gdzie napisałem, że osobista przymiarka i dokładne wymierzenie jest niepotrzebne? Oczywiście, że jest. Tak, potwierdzam, że jest trudne ale nie niemożliwe. Dlatego też lepiej złożyć samemu (przy pomocy mechanika). Dlatego też wg. mnie nie wszystkie części muszą być nowe. Rower nie musi wyglądać jak choinka - ma jeździć bezawaryjnie. Szanowny Panie, ja doskonale wiem co wpływa mniej, co więcej.. a co wcale. Przykład opon był uproszczeniem, bo właśnie ten wywlekł w swoich rozważaniach W1LOVE. Wszystko jest ważne bo łącząc te aspekty dają jedną całość. Pozdrawiam, PS. Panowie, ja tutaj nie przyszedłem się kłócić.
  3. Logith

    [ szosa ] Kącik szosowy

    +1. Zgadzam się. ~adrianello, Być może przeoczyłem, ale wyszło i tak - przełajówka byłaby najlepszym rowerem dla W1LOVE. ~isoif, Ciężko powiedzieć jaki rower ma autor wątku. Może to 13 kilogramowy rower z dwoma amortyzatorami którym ciężko po asfalcie się jedzie. W takim wypadku rower crossowy byłby wystarczający do asfaltu. Bzdura. Przełajówkę do 2500 zł można kupić lub złożyć z nowych lub nowo/używanych części. Szerokość opony ma znaczenie. Często nawet kluczowe. Np. ja odczuwam pomiędzy 700Cx23 a 25.(w hamowaniu, sposobie jazdy, a w efekcie średnich i stopniu zmęczenia) Więc zasadnym jest wybór przełajówki - grubsze opony które dają lepsze hamowanie, do szosy mocno grubych niestety się nie wstawi. Każdy jest inny, mnie ciągnie zawsze w różne kierunki. I czasem fajnie pojechać gdzieś dalej po szosie i zapuścić się w las po piaszczystej drodze. Na trasy mieszane najlepszy jest cross, nie MTB - wg. mnie. Jakie docinki? Wiele osób mówi jak jest, nie wiem ile widziałeś kraks na szosach (szczególnie po deszczu) ja widziałem kilka dzwonów i dlatego twierdzę, że to jazda nie dla wszystkich. Co do ostatniego zdania - pełna racja. Niestety jeżdżących z wyobraźnią na rowerach szosowych jest bardzo mało. I jeszcze raz powtarzam - W1LOVE, pojeździj, popróbuj.. i zdecyduj. Ja jestem pewien, że rower przełajowy jest tym czego szukasz. Pozdrawiam,
  4. Logith

    [ szosa ] Kącik szosowy

    Tak jak pisałem, jeżeli rama pasuje to takie 2 w 1 byłoby dla Ciebie najlepsze: http://allegro.pl/raleigh-przelaj-przelajowka-cyclocross-tanio-i1665045487.html Dlaczego? Bo ja nie mam takiego problemu typu " ojejku, kostka.. będzie trzęsło.." " ah! ślisko, trzeba opony grube wsadzić" Ja po prostu jadę i się nie oglądam, jak nie ta drogą to inną jak nie dzisiaj bo pada mocno to jutro. Jeżeli twierdzisz, że jest to do pokonania - super! Wsiadaj na kolarkę i kręć kilometry. Ale pierw proponuję pożyczyć, pojeździć i wtedy się decydować. A najlepiej przełaj. Sam się nad nim zastanawiam. Pozdrawiam, PS. Przepraszam, że tak prosto z mostu, ale nie mam czasu na cackanie. Chce Ci pomóc bo nie wiem czy w pełni, ze tak powiem - świadomie decydujesz się na styl jaki chcesz wybrać.
  5. Logith

    [ szosa ] Kącik szosowy

    Ja powiem tylko tak, wpadniesz w dziurę, koleinę lub wyprzedzi Cię samochód i będziesz chciał przyhamować to się dowiesz. Nie da się zjechać już na pobocze bo jest piaszczyste, - wjedziesz to zaliczysz asfalt. Na chodnik też nie wskoczysz bo krawężnik 20 cm. To Ci się tylko tak wydaje, że jaka to szosa jest super. Inaczej tego wytłumaczyć się nie da wg. mnie. Może kup / wypożycz jakąś używaną sprawną szosówkę, pojeździj i zobacz czy taka jazda Ci odpowiada. No właśnie, może przełajówka : http://allegro.pl/raleigh-przelaj-przelajowka-cyclocross-tanio-i1665045487.html
  6. Logith

    [ szosa ] Kącik szosowy

    Dokładnie o to mi chodziło, Aurox. Jeżeli ktoś sobie nie radzi na szosie to niech lepiej przesiądzie się na co innego. Czasem widać sporo oferm na drodze powyginanych na szosówkach kurczowo trzymających się ramy, a na śliskim.. dantejskie sceny.. panika. W1LOVE, zastanów się raz jeszcze nad wyborem typu roweru.
  7. Logith

    [ szosa ] Kącik szosowy

    Nie odradzam Ci szosy, ale jak czytam o Twoim stylu to wcale on nie pasuje do szosy. Ale nie ważne. Za tą kwotę albo używana, albo z allegro jakaś marka na dobrym osprzęcie a słabszej ramce (np. 2Danger - tylko duży rozmiar) Author ten średnio wygląda, osprzęt jak osprzęt wiele lepszego nic nie dostaniesz. Ewentualnie: http://allegro.pl/cube-aerial-2011-szosowy-najtaniej-dhl-free-i1669792258.html
  8. Logith

    [ szosa ] Kącik szosowy

    No ja nie wiem jak już Ci przetłumaczyć, więc się poddaje. Może się mylę, albo mam rację to nie istotne. Czas jest najlepszym nauczycielem - sam zweryfikuje. Może ktoś inny, ja odpadam.
  9. Logith

    [ szosa ] Kącik szosowy

    A masz pewność, że taka opona do danego roweru szosowego po prostu wejdzie (zmieści się w widełki ramy)? Szosówka z grubszymi oponami nie będzie crossówką. Nie wiem jakie u Ciebie są drogi rowerowe. U mnie na niespełna 30% dróg rowerowych mogę spokojnie jechać rowerem szosowym. Rower crossowy to inny typ rowerów. Są rowery górskie , Bmx'y, Szosowe, AM, i Crossy... Crosówki to rowery na kołach takich, jakie mają rowery szosowe ale z troszkę grubszymi oponami jak i samymi obręczami. Mają normalne hamulce (hydrauliczne lub v-brake), geometria zależna jest od producenta. Są crossówki bardziej turystyczne, są bardziej zwinne/wyścigowe/sportowe. Osprzęt jest bardziej przeznaczony na ubite nawierzchnie ale spokojnie można wjechać nim do lasu czy na gorsze chodniki. Większość producentów obecnie ma rowery z serii "cross" w swojej ofercie. Popatrz Gianta, Cube, Kellys'a. Za kwotę ok. 2500 zł możesz już coś z crossówek znaleźć bardziej na v - brake. Osprzęt za tą cenę będzie pewnie coś z Deore/LX/SLX/XT. Więcej info musisz szukać na forum ale nie w dziale szosowym. http://wwww.katalogrowerowy.pl/userdata/foto/large/kr2009_6017.jpg http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/roam/7716/45234/ Jeżeli trafiłem z oczekiwaniami to potem podam numer konta gdzie można przelać swe podziękowania za zaoszczędzony czas i pieniądze.
  10. Logith

    [ szosa ] Kącik szosowy

    Piszesz po części bzdety. Jaki jest Twój "tryb jazdy" skoro na szosie pewnie raz siedziałeś tylko? Bo co, bo na szosie szybciej? Rozbijesz się nią przy jakiejś nieoczekiwanej przeszkodzie. Wielu już takich na forum było - kolarka po dwóch tygodniach stała w dziale sprzedam. W rowerach szosowych nie ma co się okłamywać - hamulce są słabe z wielu powodów, głównie z racji braku dużej powierzchni tarcia klocków o obręcz i co ważniejsze - małej powierzchni styku gumy z asfaltem. Nie wsadzisz wielkich gum do szosy, wtedy szosa przestanie być rowerem szosowymGłówna zaleta "szosy" to własnie te opony no i aerodynamika. Z tego co czytam to tak: Najlepiej by jechać nim bez wysiłku 60 km/h po asfalcie, kostce, w lesie i błocie.. Najlepiej by był sztywny ale ze dwa amortyzatory na kocie łby to by się też przydały. No i hamulce, co najmniej klasy avid elixir. A najlepiej wszystko by kosztowało 2,5 tys. zł i super wyglądało. NIE MA tak. Albo omijać będziesz część dróg w Polsce na kolarce albo.. Kup se Pan lepiej crossówkę. Mówię szczerze. Dobry rower Crossowy kupisz już za ok. 2.5 tys zł. Są tam średniej grubości opony i hamulce v - brake lub jakieś przyzwoite tarczówki.
  11. Logith

    [ szosa ] Kącik szosowy

    Jak takie pytania zadajesz to może odpuść sobie szose i kup lepiej crossa. Potem widzi się czasem ludzi jadących jak pokraki którzy o tym wcale pojęcia nie mają ale jadą.. bo szosa szybsza.. po 1. Opisz o co dokładnie chodzi Ci z tymi manetkami. Chcesz je mieć bliżej? ..a nie tak daleko? Po 2. Znacznie szerszej nie wsadzisz. Zależy od ramy i różnie bywa. Mocno grubej nie wsadzisz, to jest pewne.
  12. Logith

    [Wrocław] Dostawca pizzy

    U nas w Giżycku powiadają, że w RYNie to nawet ptakom srać się nie opłaca i latają do góry tyłkami.
  13. Te Kellysowskie to ładnie na wizualizacjach wyglądają tak szczerze mówiąc, ale są dość toporne i tanio wyglądają w rzeczywistości. Nie żeby tam jakieś złe i okropne ale jeżeli masz budżet do 200 to może popatrz na allegro za Metami, Lazerem czy może i nawet Uvexem.
  14. Odi, nie ma sprawy, ale powrócimy do tej rozmowy za jakieś 2 lata Pojeżdżę w nim jeszcze w tym sezonie to mu równo 3 latka upłyną a potem trzeba będzie powoli porozglądać się z jakimś nowym. Ile lat mają Wasze kaski? Może ktoś się przyzna? Pozdrawiam,
×
×
  • Dodaj nową pozycję...