Skocz do zawartości

[Rower]Unibike Viper GTS 2011


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Około miesiąc temu zakupiłem swój pierwszy porządny rower. Jest nim Unibike Viper GTS z 2011 roku. Typowy cross na asfaltowe nawierzchnie i szutrowe szlaki.

 

Specyfikacja roweru:

 

Rozmiar ramy:

21'

Rama:

700C / ALU 6061 /

Widelec:

SR SUNTOUR NVX

Kierownica:

UNO GRADE 1.0

Mostek:

UNO GRADE COMFORT

Sztyca:

UNO GRADE COMFORT

Siodło:

LOOKIN FRECCIA

Pedały:

VP

Manetki:

SHIMANO ALIVIO

Przerzutka przednia:

SHIMANO ALIVIO

Przerzutka tylna:

SHIMANO DEORE

Hamulce:

SHIMANO ALTUS

Dźwignie hamulca:

SHIMANO DEORE

Kaseta/wolnobieg:

SHIMANO ALIVIO

Łańcuch:

SHIMANO HG40

Korba:

SHIMANO ALIVIO

Suport:

TH / 7420ST-S

Obręcze:

RODI VR19

Piasty:

SHIMANO ALIVIO M430

Szprychy:

SAPIM

Opony:

SCHWALBE TYRAGO

Dętki:

SCHWALBE

Stery:

AHEAD FSA NO.10

Akcesoria:

Torba podsiodłowa BASIL MADA

Osłona neoprenowa VELO

Licznik SIGMA BC509

 

 

 

Rower myślę, że jak na swoją cenę jest świetny. Wybór padł na niego, po starciu z Kellys’em Neosem i Merida Crossway 400TFS. Na początku jego malowanie wydawało mi się takie ponure, jednak na żywo o wiele lepiej wygląda.

Rama i amortyzator:

Przy moim wzroście(180cm) rama jest idealnie dopasowana, świetny wygląd(moje ul. Kolory), amortyzator działa dobrze, jedyne co mu mogę zarzucić to niewybieranie większych dziur, ale przy tym skoku i przeznaczeniu roweru można to wybaczyć.

Napęd:

Jestem amatorem i mogę powiedzieć, że na tym etapie napęd alivio/deore jest wystarczający. Działa szybko i precyzyjnie, manetki lekko reagują. 24 biegi wystarczają mi zupełnie. Jedyny element jaki mnie denerwuje to pedały, przez wczepiane plastikowe odbicia, prawy pedał hałasuję gdy ułożę nogę na nim. Dopiero po odwróceniu pedała skrzypienie znika.

Kierownica i mostek:

Kierownica wystarczająco szeroka. Gripy jak na standardowe świetnie trzymają ręce. Mostek regulowany, jednak na początku się odkręcił(nie był mocno ściągnięty) denerwuje mnie skrzypienie przy większym nacisku na kierownicę m.in. przy jeździe na stojąco i „bujaniu” roweru na boki.

Koła i hamulce:

Wielkość koła myślę, że jest zbawieniem na okolicę, w których jeżdżę. Nie mam do nich zastrzeżeń, hamulce, mimo tego że pochodzą z grupy Altusa są mocne i mnie nie zawodzą. Klamki Deore chodzą lekko i do tego ładnie wyglądają. Opony mogłyby mieć bieżnik bardziej szosowy, jednak założenie opon uniwersalnych przez Unibike było dobrą decyzją, ponieważ na szutrach jak i na szosie klient nie musi się męczyć podczas pedałowania. Zmiana opon na slicki w swoim czasie.

Siodełko:

Na początku nie mogłem się przyzwyczaić do niego, zdawało mi się twarde, jednak teraz jestem z niego zadowolony. Czasami i tak na moment podnoszę się z niego, żeby się rozprostować, jednak już mnie bolą cztery litery od niego.

Podsumowanie:

Unibike Viper jest jedną z ciekawszych opcji do 2000 złt. Chciałem rower na dobrej rame, otrzymując przy tym jak najlepszy osprzęt. Z uśmiechem na twarzy mogę powiedzieć, że to był słuszny wybór. Marka może nie jest znana i przez niektórych lubiana- dość dużo rowerków tej firmy jeździ po drogach(ja to bym uznał jako plus), ale w pełni mogę ją jak i ten rower polecić innym. Oprócz paru rzeczy do regulacji tj. mostek, pedały rower dla amatora powinien wystarczyć.

 

Plany:

-Rogi, prawdopodobnie będą to Accent Sprint

-Kask dla bezpieczeństwa i SPD dla większej efektywności jazdy

-Oświetlenie na wieczorne przejażdżki

-Opony typowe na szosę

-Jazda,jazda i jeszcze raz jazda:)

 

Pozdrawiam!

 

Ps W razie pytań do roweru proszę pisać na PM, chętnie odpowiem!

 

DSC00008.jpg

DSC00007.jpg

DSC00003.jpg

DSC00005.jpg

DSC00004.jpg

DSC00009.jpg

DSC00006.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jedyny element jaki mnie denerwuje to pedały, przez wczepiane plastikowe odbicia, prawy pedał hałasuję gdy ułożę nogę na nim. Dopiero po odwróceniu pedała skrzypienie znika.

 

 

W takim razie to przypadłość Twojego egzemplarza - w moim tego nie ma.

 

denerwuje mnie skrzypienie przy większym nacisku na kierownicę m.in. przy jeździe na stojąco i „bujaniu” roweru na boki.

 

Tak, mnie też to irytuje. Na tą chwilę ani dokręcanie, ani Brunox nie pomogły...

 

Siodełko:

Na początku nie mogłem się przyzwyczaić do niego, zdawało mi się twarde, jednak teraz jestem z niego zadowolony. Czasami i tak na moment podnoszę się z niego, żeby się rozprostować, jednak już mnie bolą cztery litery od niego.

Ja nie narzekam na siodełko - bardzo mi odpowiada, natomiast coraz bardziej mam dość "amortyzowanej" sztycy.

Być może pomaga, ale mnie bardziej irytuje :)

 

Co do reszty - zgadzam się i również uważam, że dokonałem tego właściwego zakupu jak na moje potrzeby. Jazda jest przyjemnością, a to chyba najważniejsze:)

 

P.

 

Ps. Aha, mój rower już opuścił jeden odblask z pedała i jeden z koła. A nie jeżdżę po wertepach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower idzie do serwisu, wiec mam liste co jest do poprawki,a jak nie nasmaruja mostka to ja to zrobie, dzieki za rade!Wczoraj podczas czyszczenia i smarowania lancuch mi wciagnal linke od przerzutki tylnia i ta glowka na koncu sie urwala. Cale szczescie ze to nic wielkiego i wszystko chodzi, dzisiaj bylem sie przejechac na dzialke i cale wczorajsze czyszczenie poszlo na marne :confused: ale radocha z jazdy jest i to sie liczy :icon_wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Bardzo pomocna recenzja. Jak jutro uda mi się podskoczyć do sklepu z rowerami to oblookam na żywo to maleństwo ;) i jeszcze tym bardziej Zethos'a 2011.

Myślisz, że warto się wypruć z kasy totalnie i zaszaleć z Zethosem ? Jest okazja nabyć nówkę od profesjonalistów za mniej niź 2.000zł.

Od jakiegoś czasu marzę by wybrać sobie na lata dobry rower crossowy. Kiedyś jezdziłem, a raczej szalałem po nierównej Wawie i czasem po Polsce na cudownym i prawie niezniszczalnym, ale ciężkim jak czołg :D chyba ponad 18kg! Magic Travel MTB (czarno złoty kolorek!) na Shimano SIS 18 biegów + amortyzacja tyłu! i przodu (widelec REG). Ukradli mi go z piwnicy parę lat temu zimą i to niestety po zainwestowaniu w niego pewnej sumki. Wymienione późńym latem wskutek urwania piasty (w sumie wyszło, że to był prezent dla złodziejskiej mendy!) tylne koło na porządne - wzmocniona obęcz + nowa opona i pełna regulacja przerzutek z hamulcami oraz nowe linki gdzie trzeba było i takie tam pierdoły. Strasznie się załamałem jak odkryłem na wiosne rozwalone drzwi i brak rowerów (nie tylko mi wtedy bike'a sprzątneli) Ale cóż... Było, minęło. Policja oczywiście nic mi nie pomogła.

Wracam do tematu Unibike bo się rozpisałem. Zatem może Zethos bo na Xenona mnie raczej dzisiaj nie stać.

 

Oto jego specyfikacja - ZETHOS 2011 :

 

RAMA 700C / ALU 6061 / HYDROFORMING / 2 I 3-KROTNIE CIENIOWANA / MĘSKA - 17", 19", 21", 23"

WIDELEC PRZEDNI SR SUNTOUR NCX-D LITE / SKOK 63MM / BLOKADA HYDRAULICZNA

KOMPLET STEROWY AHEAD FSA NO.10 / 1-1/8" / WEWNĘTRZNY

MECHANIZM KORBOWY SHIMANO DEORE M521 / OCTALINK / 48X36X26T / 175MM / OSŁONA/td>

SUPORT SHIMANO OCTALINK ES25

PRZERZUTKA PRZEDNIA SHIMANO DEORE M590

PRZERZUTKA TYLNA SHIMANO DEORE SLX M662

DŹWIGNIE PRZERZUTKI/HAMULCA SHIMANO DALIVIO M430/ DEORE M590

WOLNOBIEG/KASETA SHIMANO DEORE HG50-9 / 11-32T

ŁAŃCUCH SHIMANO HG53

PIASTY SHIMANO DEORE M590 / 32H

HAMULCE SHIMANO ALTUS M422

OBRĘCZE RODI VR19 / CNC / CZARNE

SZPRYCHY SAPIM / NIERDZEWNE / CZARNE

OPONY SCHWALBE HURRICANE / 28X1.60

PEDAŁY VP / ALUMINIOWY KORPUS I RAMKA / OŚ CNC

KIEROWNICA UNO GRADE 1.0/ ALU / PROSTA

CHWYTY KIEROWNICY VELO / ALU LOCK

WSPORNIK KIEROWNICY UNO GRADE COMFORT / ALU / REGULOWANY

WSPORNIK SIODŁA UNO GRADE COMFORT / ALU / AMORTYZOWANY

SIODŁO LOOKIN FRECCIA / ROYAL GEL

INNE DZWONEK, ODBLASKI

LICZBA BIEGÓW 27

 

 

Kellys Axis Red 2011 mimo, że zrobił na mnie bardzo pozytywne wrażenie (wygląd roweru, jego waga 13,5kg i próbna jazda na małym odcinku) odpuściłem sobie z racji stosunku ceny do osprzętu. Niby promocyjna cena na Axis Red 2011 - 1799pln, ale patrząc na osprzęt Unikbike'a Vipera, a tym bardziej ZETHOSa to rozbój w biały dzień jaki wyczynia KELLYS ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

U mnie z oponami wszystko jest ok.

 

Rower jest po przegladzie, przeszedl pare modyfikacji, na dniach wrzuce zdjecia- moze stworze temat w odpowiednim dziale, zeby niezasmiecac tej recenzji. Mody:

-chwyty

-rogi

-oswietlenie

-koszyk na bidon

 

Co do Kellysa to ja bym bardziej porownywal Vipera z Neosem, ktory kosztuje wiecej niz Zethos,a osprzet ciut lepszy od Vipera :icon_wink: . Co kto lubi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam. Zakupiłem owo cudo 3 dni temu. Zrobilem kilka kilometrów bo pogoda nie sprzyja. Pierwszego dnia zaobserwowałem że laga amortyzatora nie jest czysta. W miejscu maksymalnego skoku pozostał olej lub smar. Podczas debaty jeden z kolegów stwierdził ,że jest to "film olejowy" i tak musi być. Inny za to powiedział ,że coś jest nieszczelne i na gwarancje żeby się zgłosić. Pomocy doradzcie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Zaniedbałem troszkę ten temat, ale to ze względu na brak możliwości jeżdżenia rowerem, studiuję poza rodzinnym miastem i Unibike został w domu, więc nie mogę zrobić nowej fotorelacji, ale obiecuję, że jak zrobi się ładna pogoda to wrócę po rowerek i podsumuje użytkowanie.

 

Co do mostka, w sumie mógłbym zmienić tylko po co?:) Ten regulowany mimo złych opinii nie jest taki straszny. Dobrze nasmarowany i skręcony nie hałasuję, a w razie potrzeby pojeżdżenia bardziej wycieczkowo- wyprostowana sylwetka, możliwość regulacji pozostaję.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Rower polecam wszystkim, którzy nie szukają zbyt wiele emocji w terenie, ale szukają uniwersalnego roweru, który sprawdzi się także na dłuższych wyprawach.

 

Unbike Viper służył mi przez długi czas, 3000km w zeszłym sezonie, jestem z niego naprawdę zadowolony. Gdy przesiadłem się na niego z roweru "supermarketowego" to niebo a ziemia - naprawdę warto zainwestować.

 

Po szosie sunie aż miło, koła 28 cali robią swoje :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzisiaj w końcu zrobiłem zdjęcia. W rowerze zostały zmienione jak wspomniałem chwyty,oświetlenie,rogi. Taka konfiguracja zostaję na razie, jak zacznę jeździć z dziewczyną to dorzucę bagażnik-przyda się. 

Po prawie dwóch latach użytkowania uważam, że dobrze zrobiłem kupując już wtedy rower, patrząc na obecną cenę Vipera. Na chwile obecną co bym wymienił to nieszczęsna nóżka, która topornie się składa. Do regulacji tylni hamulec i przerzutka przod, ale to typowy serwis:)

 

2013_06_02_12_56_22.jpg
 
2013_06_02_12_56_37.jpg
 
2013_06_02_12_56_43.jpg
 
2013_06_02_12_56_50.jpg
 
2013_06_02_12_57_01.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ostatnio po deszczowej jeździe i po przybyciu paru głębszych zadrapań od kamieni, stwierdziłem, że zakładam błotniki i zdejmę je jedynie do czyszczenia całego roweru. Rower na obecną chwile wygląda tak:

http://zapodaj.net/2c45b5cc10300.jpg.html

http://zapodaj.net/a06219a51ec9a.jpg.html
Przepraszam za jakośc i brak bezpośredniej wstawki.

Rower jest po czyszczeniu i regulacji przerzutek. Nadal nie sprawia problemów i jestem bardzo zadowolony, jedyne co mnie denerwuje to coraz więcej zadrapań i rys...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...