Skocz do zawartości

[hamulec]Kross V4 2007


m2sc

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam - chciałbym zakupić nowy, skuteczniejszy hamulec do Krossa V4 2007, mama seryjne hamulce alhonga - Skuteczność tylnego mi wystarcza, ale chciałbym mieć skuteczniejszy przedni którym częściej hamuję. Chciałbym wymienić tylko hamulce - zostawić klamkomanetki bo je lubię. Myslałem o Avid Sd 7 - rozumiem, ze wtedy linki i klamki mogą zostać takie jakie są. Rower kupiłem jako używany i z tyłu mam piastę pod mocowanie tarczy - myślałem że ewentualnie mogę przełożyć ją na przód i zrobić z przodu tarczówkę, czytałem jednak by rzeczywiście poczuć różnicę muszę na tarczówkę wywalić ze 200 zł. Zaznaczam ze nie jeżdżę w terenie prawie wcale.

Moze inne propozycje V-brakeów ?

Napisano

nie da się zamontować tylnej piasty na przodzie, różnią się szerokością więc pomysł z tarczówkami odpada, a codo v-brake to te Ci wystarczą Deore

  • Mod Team
Napisano

Wybierz może poziom niżej czyli Avid SD5

SD7 ma na pewno genialne klocki seryjne. Hamują naprawdę super, ale cena jest mało przystępna.

Napisano

A tak sobie jeszcze pomyślałem - a nowe, jakieś lepsze klocki dużo by dały ? Zapomniałem dodać, że mój budżet to około 100 zł

  • Mod Team
Napisano

Nie wiele to zmieni. Ponieważ te ramiona, ktore masz w obecnych v'kach są bardzo wiotkie. Przy każdych dobrych klockach będziesz miał pierwszy moment silnego hamowania, a później będziesz tracił na elastyczności ramienia.

  • Mod Team
Napisano

Skoro w terenie nie jeździsz praktycznie wcale, to zostań przy V-kach. Na szosie tarcze są zbędne.

Tak jak Pixon, proponuję Avidy SD5. Bardzo dobre hamulce, które mieszczą się w twoim budżecie.

 

PS. Wielkich zmian po wymianie samych klocków nie odczujesz, bo twoje hamulce ciągle będą miały słabą sprężynę, a ich sztywność będzie niewielka.

Napisano

Witam ponownie - okazało sie ze mój budżet jest jednak większy i pomyślałem żeby zmienić piastę przednią pod tarczę ( i tak wymaga centrowania a i bok jest trochę zjechany) i kupić używane BB5 ? co Wy na to ?

 

ps na allegro wylukalem tez gianty mph

  • Mod Team
Napisano

Licz się z tym, że po zmianie piasty, będziesz zmuszony wymienić również szprychy, ponieważ te które masz obecnie będą za krótkie lub za długie. Wiąże się to z dodatkowymi kosztami ok. 40 zł

BB5 jest to hamulec mechaniczny, który na pewno nie będzie hamował lepiej niż dobre v'ki z dobrymi klockami. Moim zdaniem gra nie warta świeczki. Najtańszą sensowną tarczówką jest tu grupa Deore lub Juicy3 obydwa hamulce hydrauliczne

Napisano
BB5 jest to hamulec mechaniczny' date=' który na pewno nie będzie hamował lepiej niż dobre v'ki z dobrymi klockami. [...']  Najtańszą sensowną tarczówką jest tu grupa Deore lub Juicy3 obydwa hamulce hydrauliczne

 

Jeździłeś na BB5? Ja tak i od razu mówię że miażdżą system.

 

 

Napisano

popieram kolegę wyżej BB5 jest niesamowite, mam identycznego krossa i przy okazji wymiany kół założyłem BB5 przód (185) i tył (160), cudo (mogę o tym pisać godzinami) fakt trochę mnie to kosztowało ale nie ma porównania z v-kami i to nawet tymi naprawdę dobrymi. Pełna kontrola nad rowerem, duża moc. Ludzie którzy mówią że na drogach tarczę są zbędne chyba nigdy w mieście nie byli albo wloką się 15km/h.

aaaa i te tarczówki deore to syf, tak samo jak Juicy, nawet jak są nieco mocniejsze to co z tego skoro bb5 są totalnie bezobsługowe i bezawaryjne

  • Mod Team
Napisano

Chłopaki nie porównujcie hamulców mechanicznych z hydraulicznymi (Juicy, Deore z BB5), bo to jest dzień do nocy. Głównie za sprawą modulacji... Jeździłem na BB5 krótko i nie zachwycił mnie wtedy ten hamulec. Miałem porównanie do Avid SD7 z oryginalnymi klockami. Obydwa hamowały identycznie, więc nie widziałem sensu dokładania do takiej tarczy :icon_cool:

Napisano

Ja bym nie wydziwiał i poprostu kupił deore / sd5, wyjdzie do 100 zł za komplet i tyle, a reszte kasy na nowe manetki + klamki tudzież na wymiane innych części

  • Mod Team
Napisano

 

aaaa i te tarczówki deore to syf, tak samo jak Juicy, nawet jak są nieco mocniejsze to co z tego skoro bb5 są totalnie bezobsługowe i bezawaryjne

Jako posiadacz starszych Deore (535) zaręczam że są również bezobsługowe i bezawaryjne, mają już przejechane ponad 5tys.km i jedyne co pzry nich robiłem to zmiana klocków (na metaliki XTR, dzięki czemu dużo zyskały na sile i modulacji) i kilka razy odpowietrzanie.

Co do tematu, również polecam pozostanie przy V-kach. Kiedyś miałem V-ki Acera i na suche warunki hamowały bardzo dobrze. Gdym miał składać sobie "mieszczucha" do śmigania po mieście na pewno wybrałbym V-ki.

Napisano

Chyba jednak zdecyduje sie na 180 mm z przodu - jak coś to amor kupi sie nowy :D i tutaj pytanie - czy musza to być tarcze AVID ( domyślam se ze nie) i czy możne to być np 183 mm nie 180 ? ( domyślam się że tak :) )

Napisano

nie, nie muszą być to tarcze avida pasować będą każde, a co do rozmiaru to może być 183 ale wtedy musisz mieć adapter na 183, sprawdź w instrukcji od amora czy możesz taką tarczę zamontować

  • Mod Team
Napisano

Podobno hamulce Avida najlepiej współpracują z hamulcami tego producenta. To ile Ci amor wytrzyma na 180tce zależy jak będziesz hamował, gwałtowne silne hamowania i stawianie roweru na przednim kole szybko wyślą amorka na złom.

Napisano

Stawiać na przednim kole zdecydowanie roweru nie bede a ostrzejsze hamowania beda miec miejsce ale chyba niezbyt czesto. Co do XCM znalazłem ze tarcza może być do 185 mm.

Napisano

ja na swoim tak rok smigałem i to właśnie z tym stawianiem na kole, luzy ma teraz spore i został przełożony do roweru typu tesco.

No z tym że miał już wcześniej spore luzy. Jeżeli twój jest w dobrym stanie to czemu nie, 185 zapewnia dużą siłę.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...