Acer Napisano 10 Maja 2011 Napisano 10 Maja 2011 Jaki typ opony jest lepszy: zwijana czy drutowa? I jakie są wady i zalety. Wiem tylko tyle że drutowa jest chyba cięższa.
Onyxer Napisano 10 Maja 2011 Napisano 10 Maja 2011 W moim odczuciu opony zwijane finalnie troszkę lepiej układają się na obręczy, choć pierwszy kontakt ze zwijanymi oponami może wydawać się dziwny. Druciana opona trzyma swój kształt, a zwijana niemal przelewa się przez palce. Ale po krótkim przyzwyczajeniu nie ma problemu z zakładaniem. Różnicy w trudnościach w zakładaniu/zdejmowaniu nie dostrzegłem. Raczej pomiędzy poszczególnymi producentami. Często opona zwijana ma także gęstszy oplot (oznaczany jako TPI + liczba) - więc teoretycznie taka opona ma mniejszą szansę na przebicia. Podsumowując: Plusy: Zwijana: - lżejsza - bardziej odporna (gęstszy oplot) - łatwiej się zdejmuje (większość można zdjąć gołymi rękami Drutowana: - po prostu tańsza
Sonix Napisano 10 Maja 2011 Napisano 10 Maja 2011 Forumowicze zacznijcie używać opcji wyszukiwanie. forumowicze przestańcie też zwracać uwagę innym użytkownikom na forum
Acer Napisano 10 Maja 2011 Autor Napisano 10 Maja 2011 Z tego co wyczytałem to chyba zdecyduje się na zwijaną. Tylko że cena znacznie większa
ugupu Napisano 11 Maja 2011 Napisano 11 Maja 2011 Zwijana jest lżejsza a drutówka cięższa. To w zasadzie jedyna różnica. Jeśli chodzi o zachowanie się opony na rawce nie zauważyłem różnicy pomiędzy drutówką a zwijaną.
Mod Team Franio Napisano 11 Maja 2011 Mod Team Napisano 11 Maja 2011 W moim odczuciu opony zwijane finalnie troszkę lepiej układają się na obręczy, choć pierwszy kontakt ze zwijanymi oponami może wydawać się dziwny. Druciana opona trzyma swój kształt, a zwijana niemal przelewa się przez palce. Ale po krótkim przyzwyczajeniu nie ma problemu z zakładaniem. Różnicy w trudnościach w zakładaniu/zdejmowaniu nie dostrzegłem. Raczej pomiędzy poszczególnymi producentami. Często opona zwijana ma także gęstszy oplot (oznaczany jako TPI + liczba) - więc teoretycznie taka opona ma mniejszą szansę na przebicia. Podsumowując: Plusy: Zwijana: - lżejsza - bardziej odporna (gęstszy oplot) - łatwiej się zdejmuje (większość można zdjąć gołymi rękami Drutowana: - po prostu tańsza Onyxer, wiesz co to prawa autorskie? W moim odczuciu opony zwijane finalnie troszkę lepiej układają się na obręczy, choć pierwszy kontakt ze zwijanymi oponami może wydawać się dziwny. Druciana opona trzyma swój kształt, a zwijana niemal przelewa się przez palce. Ale po krótkim przyzwyczajeniu nie ma problemu z zakładaniem. Różnicy w trudnościach w zakładaniu/zdejmowaniu nie dostrzegłem. Raczej pomiędzy poszczególnymi producentami. To ja jeszcze dodam - często opona zwijana ma gęstszy oplot (oznaczany jako TPI + liczba) - więc teoretycznie taka opona ma mniejszą szansę na przebicia. A więc plusy.. Zwijana: - lżejsza - bardziej odporna (gęstszy oplot) - łatwiej się zdejmuje (większość można zdjąć gołymi rękami Drutowana: - tańsza Źródło: http://www.forumrowerowe.org/topic/58845-opony-drutowane-vs-zwijane/
stefan2810 Napisano 11 Maja 2011 Napisano 11 Maja 2011 Onyxer wie jak szybko napisać posta i dostać plusa. ;] Spryciula.
Sandacz Napisano 11 Maja 2011 Napisano 11 Maja 2011 Jeszcze jedna specyfika: opony zwijane - w przeciwieństwie do drutówek - gorzej znoszą ciśnienia niższe od zalecanych przez producenta. Niedopompowana opona zwijana potrafi przesuwać się po obręczy, ciągnąc dętkę i wentyl, co może się skonczyć jego ścięciem :-)
Acer Napisano 11 Maja 2011 Autor Napisano 11 Maja 2011 No i ja gdzieś czytałem że ten drut co jest w oponie to potrafi zardzewieć i sprawiać problemy.
Onyxer Napisano 11 Maja 2011 Napisano 11 Maja 2011 Chciałem pomóc, a więc użyłem google za założyciela tematu.
kubek20 Napisano 11 Maja 2011 Napisano 11 Maja 2011 Ale wkleiłeś teksty kogo innego ! Mogłeś napisać przynajmniej, że połączyłeś posty tych a tych użytkowników z tego tematu. Odnośnie zardzewiałego drutu- trudne to jest do zrobienia u mnie on zardzewiał odsłonięty dopiero po 2 latach stania w wilgotnym garażu.
Onyxer Napisano 11 Maja 2011 Napisano 11 Maja 2011 Sorry, nie wiedziałem Następnym razem będę podawał źródła.
daro77 Napisano 11 Maja 2011 Napisano 11 Maja 2011 Onyxer ogólnie to rządzisz na tym forum, gdzie nie spojrzeć to albo piszesz głupoty, albo wprowadzasz w błąd. Teraz dorzuciłeś jeszcze opcję kopiowania cudzych wypowiedzi. Nie wiem po co to robisz, dla reputacji ? Jeśli Ci tak na tym zależy to napisz do adm. dla mnie możesz mieć +200 jeśli tylko poczujesz się lepiej. :down:
stefan2810 Napisano 11 Maja 2011 Napisano 11 Maja 2011 To samo chciałem napisać wczoraj, ale stwierdziłem że trochę wyolbrzymiam. Jednak nie tylko ja to zauważyłem. Gdzie nie wejdę w temat to widzę - "Onyxer" i jego odpowiedzi (nie zawsze pomocne i nie zawsze swoje jak widać wyżej ;]). Rządzisz na forum - to dobre stwierdzenie. Żeby nie nabijać pustego posta to: Zwijana jest przede wszystkim lżejsza i większość osób tym sie sugeruje wybierając zwijankę, ale coś za coś więc jest też droższa, za to łatwiej się zakłada i zdejmuje. Lecz nie wiem co jest trudnego w zakładaniu drutówki, nic skomplikowanego generalnie. Jeżeli nie zależy Ci na masie to weź tańszą drutówkę, a jak masz kasę i chcesz lżejszy rower a co za tym idzie szybciej przyspieszać to bierz zwijaka. Opona to masa rotująca (którą musimy wprawić w ruch) i zbicie 500g na oponach jest bardziej odczuwalne niż zbicie 500g na ramie.
Onyxer Napisano 11 Maja 2011 Napisano 11 Maja 2011 Nie robię tego dla reputacji, bo nawet niedokońca wiem o co z tym chodzi, ani nie nabijam postów specjalnie tylko dla podniesienia rangi. Nie udawajcie mojej mamy, bo Waszym synkiem nie jestem, żrby mi uwagę zwracać. Ja tak samo gdzie nie wejdę, widzę Wasze posty (i nie mówcie mi, że one są dobre i nie wprowadzają w błąd) Przypomnę, że upominać mogą tylko moderatorzy a Wy zajmijcie się sobą, bo nikt nie każe Wam czytać i krytykować przez 1 stronę moich postów.
cichy66 Napisano 11 Maja 2011 Napisano 11 Maja 2011 Na plus zwijanej będzie niewątpliwie łatwiejsze zmieszczenie zapasowej opony w plecaku np. jadąc na dłuższą wyprawę, z drutowaną może być problem - chyba że się ma bardzo duży plecak . Ale podobno wszystko można zrobić.
Mod Team mrmorty Napisano 11 Maja 2011 Mod Team Napisano 11 Maja 2011 co do upominania na forum to fakt - przypominam o zasadach; niemniej jednak prawa autorskie dla mnie są święte.
Acer Napisano 12 Maja 2011 Autor Napisano 12 Maja 2011 Dobra nie róbmy offtopu. Opone tak jak napisałem pare postów wyżej kupie zwijaną bo mi na wadze i przyspieszeniu dosyć zależy. Do 70 zł można zwijaną kupić. I takie pytanie czy jak w opisie opony pisze np. 26x2.10 to to spasuje mi do 26x1.95 czy musi być idealnie?
Flash3M Napisano 12 Maja 2011 Napisano 12 Maja 2011 Co masz na myśli pisząc o spasowaniu? Możesz założyć dowolną (szerokość *) oponę, jeśli tylko się zmieści w ramie (widelcu) * - są oczywiście pewne granice podyktowane szerokością obręczy
premier2 Napisano 12 Maja 2011 Napisano 12 Maja 2011 Akurat 2.1-1.95 nie robi właściwie żadnej różnicy i można zakładać w ciemno. Najbardziej zwróciłbym uwagę na rodzaj bieżnika, dobierając go pod kątem zastosowań. Na minus opon z drutem dodam, że istnieje ryzyko, że drut wyjdzie bokiem z osnowy, choć to raczej przypadłość tanich opon i dosyć rzadka
Acer Napisano 13 Maja 2011 Autor Napisano 13 Maja 2011 Czyli jak się kupi dobrą drutowaną to się nic nie powinno stać.
Acer Napisano 13 Maja 2011 Autor Napisano 13 Maja 2011 A spasuje mi opona 26x2.25? P.S. Sorry za double posta.
stefan2810 Napisano 13 Maja 2011 Napisano 13 Maja 2011 Powinna wejść na 99%. A jaką masz teraz opone? (jaka szerokość?) i jaką masz felge?
Acer Napisano 13 Maja 2011 Autor Napisano 13 Maja 2011 Opona: Kenda Kwick 26x1.95 czyli szerokość ok. 49mm Felga: Weinmann XTB i tam pisze tak 26x1.5/1.95
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.