Skocz do zawartości

[opony]Drut czy zwijana


Acer

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jaki typ opony jest lepszy: zwijana czy drutowa? I jakie są wady i zalety. Wiem tylko tyle że drutowa jest chyba cięższa.

Napisano

W moim odczuciu opony zwijane finalnie troszkę lepiej układają się na obręczy, choć pierwszy kontakt ze zwijanymi oponami może wydawać się dziwny. Druciana opona trzyma swój kształt, a zwijana niemal przelewa się przez palce. Ale po krótkim przyzwyczajeniu nie ma problemu z zakładaniem.

Różnicy w trudnościach w zakładaniu/zdejmowaniu nie dostrzegłem. Raczej pomiędzy poszczególnymi producentami.

Często opona zwijana ma także gęstszy oplot (oznaczany jako TPI + liczba) - więc teoretycznie taka opona ma mniejszą szansę na przebicia.

 

Podsumowując:

Plusy:

 

Zwijana:

- lżejsza

- bardziej odporna (gęstszy oplot)

- łatwiej się zdejmuje (większość można zdjąć gołymi rękami

 

Drutowana:

- po prostu tańsza

Napisano

Forumowicze zacznijcie używać opcji wyszukiwanie.

 

 

forumowicze przestańcie też zwracać uwagę innym użytkownikom na forum

Napisano

Zwijana jest lżejsza a drutówka cięższa. To w zasadzie jedyna różnica. Jeśli chodzi o zachowanie się opony na rawce nie zauważyłem różnicy pomiędzy drutówką a zwijaną.

  • Mod Team
Napisano

W moim odczuciu opony zwijane finalnie troszkę lepiej układają się na obręczy, choć pierwszy kontakt ze zwijanymi oponami może wydawać się dziwny. Druciana opona trzyma swój kształt, a zwijana niemal przelewa się przez palce. Ale po krótkim przyzwyczajeniu nie ma problemu z zakładaniem.

Różnicy w trudnościach w zakładaniu/zdejmowaniu nie dostrzegłem. Raczej pomiędzy poszczególnymi producentami.

Często opona zwijana ma także gęstszy oplot (oznaczany jako TPI + liczba) - więc teoretycznie taka opona ma mniejszą szansę na przebicia.

 

Podsumowując:

Plusy:

 

Zwijana:

- lżejsza

- bardziej odporna (gęstszy oplot)

- łatwiej się zdejmuje (większość można zdjąć gołymi rękami

 

Drutowana:

- po prostu tańsza

 

Onyxer, wiesz co to prawa autorskie?

 

 

W moim odczuciu opony zwijane finalnie troszkę lepiej układają się na obręczy, choć pierwszy kontakt ze zwijanymi oponami może wydawać się dziwny. Druciana opona trzyma swój kształt, a zwijana niemal przelewa się przez palce. Ale po krótkim przyzwyczajeniu nie ma problemu z zakładaniem.

Różnicy w trudnościach w zakładaniu/zdejmowaniu nie dostrzegłem. Raczej pomiędzy poszczególnymi producentami.

To ja jeszcze dodam - często opona zwijana ma gęstszy oplot (oznaczany jako TPI + liczba) - więc teoretycznie taka opona ma mniejszą szansę na przebicia.

A więc plusy..

 

Zwijana:

- lżejsza

- bardziej odporna (gęstszy oplot)

- łatwiej się zdejmuje (większość można zdjąć gołymi rękami

 

Drutowana:

- tańsza

Źródło: http://www.forumrowerowe.org/topic/58845-opony-drutowane-vs-zwijane/

Napisano

Jeszcze jedna specyfika:

opony zwijane - w przeciwieństwie do drutówek - gorzej znoszą ciśnienia niższe od zalecanych przez producenta. Niedopompowana opona zwijana potrafi przesuwać się po obręczy, ciągnąc dętkę i wentyl, co może się skonczyć jego ścięciem :-)

Napisano

No i ja gdzieś czytałem że ten drut co jest w oponie to potrafi zardzewieć i sprawiać problemy.

Napisano

Ale wkleiłeś teksty kogo innego ! Mogłeś napisać przynajmniej, że połączyłeś posty tych a tych użytkowników z tego tematu. Odnośnie zardzewiałego drutu- trudne to jest do zrobienia :P u mnie on zardzewiał odsłonięty dopiero po 2 latach stania w wilgotnym garażu.

Napisano

Onyxer ogólnie to rządzisz na tym forum, gdzie nie spojrzeć to albo piszesz głupoty, albo wprowadzasz w błąd. Teraz dorzuciłeś jeszcze opcję kopiowania cudzych wypowiedzi.

Nie wiem po co to robisz, dla reputacji ? Jeśli Ci tak na tym zależy to napisz do adm. dla mnie możesz mieć +200 jeśli tylko poczujesz się lepiej.

:down: :down:

Napisano

To samo chciałem napisać wczoraj, ale stwierdziłem że trochę wyolbrzymiam. Jednak nie tylko ja to zauważyłem. Gdzie nie wejdę w temat to widzę - "Onyxer" i jego odpowiedzi (nie zawsze pomocne i nie zawsze swoje jak widać wyżej ;]). Rządzisz na forum - to dobre stwierdzenie.

 

Żeby nie nabijać pustego posta to:

Zwijana jest przede wszystkim lżejsza i większość osób tym sie sugeruje wybierając zwijankę, ale coś za coś więc jest też droższa, za to łatwiej się zakłada i zdejmuje. Lecz nie wiem co jest trudnego w zakładaniu drutówki, nic skomplikowanego generalnie. Jeżeli nie zależy Ci na masie to weź tańszą drutówkę, a jak masz kasę i chcesz lżejszy rower a co za tym idzie szybciej przyspieszać to bierz zwijaka.

 

Opona to masa rotująca (którą musimy wprawić w ruch) i zbicie 500g na oponach jest bardziej odczuwalne niż zbicie 500g na ramie.

Napisano

Nie robię tego dla reputacji, bo nawet niedokońca wiem o co z tym chodzi, ani nie nabijam postów specjalnie tylko dla podniesienia rangi. Nie udawajcie mojej mamy, bo Waszym synkiem nie jestem, żrby mi uwagę zwracać.

Ja tak samo gdzie nie wejdę, widzę Wasze posty (i nie mówcie mi, że one są dobre i nie wprowadzają w błąd) Przypomnę, że upominać mogą tylko moderatorzy a Wy zajmijcie się sobą, bo nikt nie każe Wam czytać i krytykować przez 1 stronę moich postów.

Napisano

Na plus zwijanej będzie niewątpliwie łatwiejsze zmieszczenie zapasowej opony w plecaku np. jadąc na dłuższą wyprawę, z drutowaną może być problem - chyba że się ma bardzo duży plecak :icon_lol: .

Ale podobno wszystko można zrobić:thumbsup:.

Napisano

Dobra nie róbmy offtopu.

Opone tak jak napisałem pare postów wyżej kupie zwijaną bo mi na wadze i przyspieszeniu dosyć zależy. Do 70 zł można zwijaną kupić. I takie pytanie czy jak w opisie opony pisze np. 26x2.10 to to spasuje mi do 26x1.95 czy musi być idealnie?

Napisano

Co masz na myśli pisząc o spasowaniu?

Możesz założyć dowolną (szerokość *) oponę, jeśli tylko się zmieści w ramie (widelcu) :)

 

* - są oczywiście pewne granice podyktowane szerokością obręczy

Napisano

Akurat 2.1-1.95 nie robi właściwie żadnej różnicy i można zakładać w ciemno. Najbardziej zwróciłbym uwagę na rodzaj bieżnika, dobierając go pod kątem zastosowań.

Na minus opon z drutem dodam, że istnieje ryzyko, że drut wyjdzie bokiem z osnowy, choć to raczej przypadłość tanich opon i dosyć rzadka

Napisano

Opona: Kenda Kwick 26x1.95 czyli szerokość ok. 49mm

Felga: Weinmann XTB i tam pisze tak 26x1.5/1.95

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...