Skocz do zawartości

[9954g] alu custom bike


nieborak

Rekomendowane odpowiedzi

Rower prawie złożony i skończony. Jeszcze tylko zostały linki do założenia, przerzutki do regulacji i chyba mocowanie zacisku hamulca do splanowania. No i napisy.

 

Bottle Cage (koszyk na bidon): Smud Carbon - 10 g

Brake Front (hamulec przedni): Deore BR-M555 / Deore BL-M595 / SM-BH63, adapter Shimano - 336 g

Brake Rear (hamulec tylny): Deore BR-M555 / Deore BL-M595 / SM-BH63 - 320 g

Cables (pancerze i linki): Shimano - 75 g

Cassette (kaseta): Tiagra CS-HG50 11-25 - 217 g

Chain (łańcuch): Campagnolo C9 (106 ogniw ze spinką Connex) - 275 g

Crankset (korby): Hone FC-M600 42/32/22, suport Token TK877EX - 864 g

Derlr Front (przerzutka przednia): Alivio FD-MC21 - 148 g

Derlr Rear (przerzutka tylna): SLX RD-M662 GS - 252 g

Fork (widelec): Suntour Epicon - 2002 g

Frame (rama): aluminiowa - 1672 g

Grips (chwyty): Scott Racing Lite Open - 18 g

Handlebar (kierownica): Truvativ Team 31,8 x 620 mm - 289 g

Headset (stery): KCNC Qudos1 - 78 g

Pedals (pedały): CB Egg Beater C - 291 g

Rotors (tarcze): Shimano SM-RT76 160 mm - 281 g

Seat (siodło): Tioga Twin Tail - 199 g

Seatpost (sztyca): KCNC Ti Pro Lite Scandium 27,2 x 400 mm - 149 g

Seatpost clamp (zacisk sztycy): Far & Near 31,8 mm - 12 g

Shifters (manetki): Deore LX SL-M571 - 240 g

Skewers (zaciski koł): Dartmoor - 68 g

Spacers (podkładki pod mostek): Far & Near - 2 g

Starnut (gwiazdka): razem z amortyzatorem

Stem (mostek): Ritchey WCS 31,8 x 90 mm - 119 g

Tire Front (opona przednia): Maxxis Crossmark 26 x 2,1 eXception - 491 g

Tire Rear (opona tylna): Maxxis Crossmark 26 x 2,1 eXception - 473 g

Top Cap (kapsel do sterów): Syntace Litecap + śruba alu - 12 g

Tubes (dętki) - Foss 26 x 1,95-2,25 - 242 g

 

Wheel Front (koło przednie) - 602

- Hub (piasta): A2Z XCFi 32H - 119 g

- Rim (obręcz): No Tubes ZTR Crest 32 H - 331 g

- Spokes (szprychy): DT Revolution - 142 g

- Nipples (nyple): Dartmoor - 10 g

- Rim tape (opaska): Power Tape - 7 g

 

Wheel Rear (koło tylne) - 718

- Hub (piasta): A2Z XCRi 32H - 237 g

- Rim (obręcz): No Tubes ZTR Crest 32 H - 329 g

- Spokes (szprychy): DT Revolution - 142 g

- Nipples (nyple): Dartmoor - 10 g

- Rim tape (opaska) - Power Tape - 7 g

 

Misc (inne): Hope Fork Hose Guide - 10 g, BBB Hydroclamp - 20 g

 

 

BT.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jest fajnie ,bardzo fajnie! :whistling::thumbsup: Szkoda tylko,że to co zyskujesz na wadze np. na kołach(świetny wynik),to tracisz na przyciężkawych komponentach typu kiera czy amor,ale wiem,wiem wiadomo finanse,każdy na to cierpi! :icon_mrgreen: Sam bym jeszcze coś u siebie zlajtował ,ale niestety. B) W sumie jest się z czego cieszyć.Ramka bardzo przyjemna.BTW co to za ramka ,jaka firma jeśli można już wiedzieć? :)

Edytowane przez marky5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierownicę pewnie będę wymieniał niedługo na bardziej płytką, niekoniecznie dużo lżejszą. A ramke kupiłem w małym sklepie w Poznaniu :) Nie wiem co to za rama, była w sumie "goła" jak ją kupowałem. Kształtami przypomina mbike'a ale geometria chyba nie bardzo się zgadza. Jeżdzę już na niej 5 lat i jest ok. W oryginale ważyła z jakieś 1650 ale poprzednio pomalowałem ją proszkowo więc przy zdzieraniu lakieru zeszło trochę gram.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Aktualizacja.

 

Bottle Cage (koszyk na bidon): Smud Carbon - 10 g

Brake Front (hamulec przedni): Deore BR-M555 / Deore BL-M595 / SM-BH63, adapter Shimano - 336 g

Brake Rear (hamulec tylny): Deore BR-M555 / Deore BL-M595 / SM-BH63 - 320 g

Cables (pancerze i linki): Shimano - 75 g

Cassette (kaseta): Tiagra CS-HG50 11-25, nakrętka CS-M770 - 217 g

Chain (łańcuch): Campagnolo C9 (106 ogniw ze spinką Connex) - 275 g

Crankset (korby): Hone FC-M600 42/32/22, suport Token TK877EX, śruby A2Z - 864 g

Derlr Front (przerzutka przednia): Deore FD-M510 - 130 g

Derlr Rear (przerzutka tylna): SLX RD-M662 GS - 252 g

Fork (widelec): Suntour Epicon - 2002 g

Frame (rama): aluminiowa - 1672 g

Grips (chwyty): Scott Racing Lite Open - 18 g

Handlebar (kierownica): Roox DBS Crosscomp 25,4 x 580 mm - 133 g

Headset (stery): KCNC Kudos Q1 - 78 g

Pedals (pedały): CB Egg Beater C - 291 g

Rotors (tarcze): Shimano SM-RT76 160 mm - 281 g

Seat (siodło): Tioga Twin Tail - 199 g

Seatpost (sztyca): KCNC Ti Pro Lite Scandium 27,2 x 400 mm, łódeczka Smud Carbon - 149 g

Seatpost clamp (zacisk sztycy): Far & Near 31,8 mm - 12 g

Shifters (manetki): Deore LX SL-M571 - 240 g

Skewers (zaciski koł): Dartmoor - 68 g

Spacers (podkładki pod mostek): Tioga - 1 g

Starnut (gwiazdka): razem z amortyzatorem

Stem (mostek): Ritchey WCS 31,8 x 90 mm - 119 g

Tire Front (opona przednia): Maxxis Crossmark 26 x 2,1 eXception - 491 g

Tire Rear (opona tylna): Maxxis Crossmark 26 x 2,1 eXception - 473 g

Top Cap (kapsel do sterów): Syntace Litecap + śruba alu - 12 g

Tubes (dętki) - Foss 26 x 1,95-2,25 - 242 g

 

Wheel Front (koło przednie) - 602

- Hub (piasta): A2Z XCFi 32H - 119 g

- Rim (obręcz): No Tubes ZTR Crest 32 H - 331 g

- Spokes (szprychy): DT Revolution - 142 g

- Nipples (nyple): Dartmoor - 10 g

- Rim tape (opaska): Power Tape - 7 g

 

Wheel Rear (koło tylne) - 718

- Hub (piasta): A2Z XCRi 32H - 237 g

- Rim (obręcz): No Tubes ZTR Crest 32 H - 329 g

- Spokes (szprychy): DT Revolution - 142 g

- Nipples (nyple): Dartmoor - 10 g

- Rim tape (opaska) - Power Tape - 7 g

 

Misc (inne):

Hope Fork Hose Guide - 10 g

BBB Hydroclamp - 20 g

redukcja kierownicy - 34 g

alu śruby M5x10 (2 szt.) - 2 g

 

Total: 10360

 

http://picasaweb.google.com/101286877446328121567/BT#5611700597367933490

 

14.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jak dla mnie wygląda bardzo fajnie, sztyca właśnie pasuje, raczej piasty i zacisk sztycy wymieniłbym na czerwone, (może śruby w korbie) chociaż pewnie w tym odcieniu ciężko coś znaleźć.

No i mostek, z redukcją wychodzi > 150 g :/

A napis adekwatny :D

 

Można wiedzieć co to za ramka? Na ebayu/allegro gdzieś dorwałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super koła + fajny napęd :thumbsup: Rurki i klamoty też masz niezłe ale wydaje mi się że dużo kasy za nie dałeś :P

Jakbyś tą sztycę zrobił "na biało' a samo jarzmo i górę zostawił czerowną to by to wszystko nieźle wyglądało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie z początku rama miała być czarna, niebieskie napisy, piasty itd. Już piąty rok na niej jeżdże. Kupiłem ją w sklepie w Poznaniu, gołą (nie wiem, jakiś odrzut z produkcji?)

 

Mostek niedługo pewnie zmienie na 25,4 KCNC albo Amoeba. Na sztyce przyjdzie folia karbonowa + wałeczki Macka (niebieskie ;) ) tylko musze rozwiercić na M6.

 

Szprych i nypli nie ważyłem, waga katalogowa.

 

Dzisiaj pierwszy wyjazd w teren, rower praktycznie sam jedzie :) Jedynie Maxxisy w głebokim piachu makabra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na sztyce przyjdzie folia karbonowa

 

Nie żartuj. Masz rasowy rower i chcesz sobie sztyce obkleić folią imitującą carbon ... !? Jeśli naprawdę przeszkadza Ci kolor to moim zdaniem warto oddać sztycę w ręce lakiernika w celu usunięcia czerwonej anody i nałożeniu nowej np. czarnej albo sprzedaj ją i kup sobie coś w całości zrobionego z włókna.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włożyłeś cięższe części? Herezja.... :P Komfort ważniejszy od kilku gram, co nie?

Kiera to oryginał + skracana? http://salsacycles.com/components/pro_moto_flat/ czy jakiś starszy model, bo tu 25.4mm nie widzę.

http://salsacycles.com/components/pro_moto_low-rise_xc/ ta jest fajna ale waga klockowata...

Zrobiłeś już tą sztycę? Podziel się efektem końcowym ;)

10.5kg to i tak waga miód-malina.

Edytowane przez Adik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety, jednak wszystko wychodzi w praniu. Poprzednio jeździłem na giętej 620 mm i te 580 w terenie jak dla mnie jednak za wąsko. W oryginale miała 660 więc trochę skróciłem, 11 st. gięcia. To ta: http://allegro.pl/salsa-pro-moto-flat-25-4mm-660mm-i1648989387.html

Opony też na szersze zmieniłem i od razu pewniej na zjazdach i w piachu.

Sztycy jeszcze nie ruszałem :) może przyszły tydzień, zobaczymy.

Edytowane przez nieborak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Kolejne gramy w górę. Dętki zmieniłem na Continentale Light (po 128 g), doszły korki do kierownicy Bontrager (4 g) i osłonka Far & Near na przewód hamulca (1 g). Razem 10531 g.

 

No i zmiana czerownych paseczków w monitorkach manetek na niebieskie.

 

Okleiłem też folią sztyce ale niestety niemieściła się w ramie więc zostaje czerowna.

Edytowane przez nieborak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Prawie robi dużą różnicę :) z wyglądu wogóle nie przypominają rotaza a jak z tym co w środku to nie wiem. Ogólnie w porządku. Jedynie tylna ma płytki dźwięk. No i ostatnio jak chciałem zdjąć bębenek to zaklinowała się nasadka na ośkę ale jakoś poszło (za mocno zacisnąłem koło).

 

http://faqload.com/faqs/bicycle-components/wheels-and-tyres/a2z-hubs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...