Skocz do zawartości

[przerzutka] Deore LX - nie działa precyzyjnie


Killaz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z moją tylną przerzutką Deore LX. Chodzi mi o to, że np. zmieniając "bieg" z przodu, klikając w przycisk od zmiany przerzutki, jest takie charakterystyczne pyknięcie, a przerzutka zmienia się od razu. Zaś z tyłu, gdy klikam ten przycisk, to nie ma całkowicie tego pyknięcia, a przerzutka często po prostu się nie zmienia, tylko muszę parę razy naciskać ten przycisk, i dopiero po chwili wskakuje, i to z reguły nie o jeden bieg, tylko o dwa więcej :| Jest to trochę uciążliwe, bo nie mogę wybrać tych biegów, które chcę, bo mi przeskakują.

Nie znam się na tym kompletnie, dlatego nie wiem co zrobić. Wystarczy linkę podciągnąć, czy jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze Ci przyznam, że mało co z tego rozumiem.

 

EDIT: Rower kupiłem używany, manetki to Shimano Deore, napęd w stanie dobrym, zębatki nie są wyszczerbione, nie wiem jak konkretnie określić stan - łańcuch wygląda jak nowy. Nie wiem kiedy był zmieniane linki i pancerze, ale linki lśnią jak nowe.

 

EDIT_2: Dodam, że łatwiej mi zmienić bieg na wyższy (tj. lżej się pedałuje) niż wrzucić na wyższy (że ciężej) (mam nadzieje, że nie pomotałem :P).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ech, najpierw muszę poczytać najwyraźniej o budowie roweru, bo mimo, że tłumaczycie to zapewne łopatologicznie, to i tak niczego nie rozumiem :) Ale dziękuje za pomoc, dowiem się co i jak i zacznę regulować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze zrozumiałem w czym problem to na 99% zasyfione pancerze, to że linka jest czysta na zewnątrz nic nie znaczy.

Naciśnij lekko na dźwignię ciągnącą linkę (dolną), tak żeby nie zmienić biegu na manetce. Obserwuj przerzutkę, jeśli ruszy się trochę od ciągnięcia linki, ale nie wróci po puszczeniu to znaczy, że to wina pancerzy i linki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach