Skocz do zawartości

[luz] w kierownicy


Angeli

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki problem

 

zauważyłem ze w moim Unibike Pamir pojawił się luz w kierownicy (tam gdzie kierownica jest mocowana w ramie).

szczególnie widoczny jest podczas jeżdżenia po dziurach.

rowerek ma rok i jeden miesiąc wiec jeszcze jest na gwarancji.

 

stąd pytanie: czy jest to normalne, czy podlega to gwarancji, czy może należy po roku jeżdżenia coś dokręcić (ale co bo to co wiem to sprawdziłem i nic się nie zmieniło)?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten luz ,pojawił sie przy mocowaniiu kierownicy do wspornika kierownicy czy wspornik kierownicy ma luzy przy wejściu do ruru sterowej ramy?Musisz to prezyzyjnie określić,podejżewam,że właśnie tu,czyli rozkręciły się łożyska sterów.Jeśli sam sobie z tym nie radzisz sugeruję udać się do serwisu. :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yyyy.... a można łatwiej??

 

powiem tak... luz jest, bo hamując koło przednie się cofa a kierownica idzie do przodu

 

a gdzie ten luz jest... dla mnie to ogólnie mówiąc mocowanie w kierownicy w ramie, bardziej szczegółowo nie potrafię określić

 

tzn: naprawić (poprawić) pewnie będę w stanie to zrobić samemu o ile wystarczą podstawowe klucze płaskie (8-15), i imbusy (zestaw), jak bardziej skomplikowany sprzęt to może się do sąsiada udam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręcasz dwa ampuły przy wsporniku kierownicy (to co łączy widelec/amortyzator z kierownicą), następnie odkręcasz ampułem śrubę, która znajduje się od góry, na rurze od widelca. Tylko nie za mocno, tak żeby nie było luzów, ale kierownica ruszała się w miarę luźno. Później dokręcasz te dwie śruby co na początku i gotowe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@seker1995 Mhm... naprodukowałeś się, szkoda tylko, że nie sprawdziłeś jakie stery są w Pamirze. Bo ta rama ma stery klasyczne.

 

A teraz do autora: o regulacji sterów poczytaj TUTAJ Konkretnie punkt o sterach klasycznych. U siebie masz jeszcze gumową (plastikową?) nakładkę, którą trzeba zdjąć, żeby dostać się do właściwego kompletu sterowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...