Skocz do zawartości

[konserwacja] WD 40 do czego można użyć?


Rekomendowane odpowiedzi

Nie odpada - w zastosowaniach konserwacyjno-czyszcząco-naprawczych lub zabezpieczających przed niechcianym kontaktem z "rudą" może być. Po deszczu czy myciu bicykla można to i owo popsikać pamiętając, by po odparowaniu rozpuszczalników zawartych w WD40 potraktować mechanizmy właściwymi smarami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Olej spożywczy - jako awaryjny smar zda egzamin. Smarowałem tak kilka razy gdy w sakwie wylał się ten właściwy. Wtedy do spożywczaka, 250 ml kujawskiego, trochę przelewam do buteleczki a resztę oddaję sklepowej. Wada - łańcuch zaczynam słyszeć już po 50 km i jak już ten olej sobie zjełczeje na łańcuchu to zdziebko śmierdzi.

WD 40 i CX 80 do smarowania amortyzatora - sporo tego mamy na forum. Odpowiedź jest jednoznaczna - nie i i nie! Niszczy uszczelki a zimą to dziadostwo potrafi zamarznąć - odsyłam do mojej żony która kiedyś popsikała zamki w samochodzie, na amorze to by spowodowało spore straty w uszczelkach.

W/w specyfiki do smarowania łańcucha - może te wynalazki ładnie czyszczą ale kosztem "zjadania" tlenków. Kiedyś w serwisie usłyszałem że przez zbyt częste czyszczenie łańcucha WD40 szybciej rzeczony łańcuch ulega zużyciu. Nie chcę siać herezji, ale tego się trzymam od lat.

Na gwinty warto zawsze dać odrobinę smaru - unikniemy zapiekania się śrubek. Preparaty w spraju niestety szybko się ulatniają.

Wracając do smarowania amortyzatora - można śmiało zamiast brunoxa użyć np smar silikonowy w spraju. Polecam "Sil" firmy K2. Trzeba odpowiednio częściej używać, ale dozownik 300 ml starcza relatywnie na dłużej. Silikon konserwuje też uszczelki. Cena ok 7-9 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wracając do smarowania amortyzatora - można śmiało zamiast brunoxa użyć np smar silikonowy w spraju. Polecam "Sil" firmy K2. Trzeba odpowiednio częściej używać, ale dozownik 300 ml starcza relatywnie na dłużej. Silikon konserwuje też uszczelki. Cena ok 7-9 zł

a czy mogę tym też spryskać piasty a raczej osłony piasty są z gumy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Jak czytam ten temat to jestem przerażony. Miałem kiedyś kumpla, który smarował łańcuch Pelikana margaryną, ale to0 już chyba ekstremalne rozwiązanie. WD-40 używam zazwyczaj do odkręcania zapieczonych śrub, smarowanie i konserwacja ramy po umyciu, usuwanie rdzy i "odrdzewianie " lekko zapieczonych komponentów. Czasem też pryskam nim lekko różne ruchome elementy (np. linki hamulcowe, przerzutki, dźwignie, klamki, manetki). Jeśli chodzi o "amorka" używam i wlewam tam zielonego FL`a.

 

Aha. Jeszcze jedno! Jak byś kiedyś smarował łożyska (kierownica, stery, utp.) to raczej nie używaj WD-40. To już prędzej margaryna ;)

 

Pozdro, M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wd 40 uzywalem do zmycia resztek smaru i brudu jak czyscilem pedaly w srodku. potem nasmarowalem wszystko dokladnie ŁT 43 ( wd 40 nie smaruje ). do amora tylko i wylacznie brunox deo.

kasete czyscilem brunoxem turbo spray. dobrze wymywa brud i jednoczesnie smaruje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...