GeneralSmok Napisano 15 Marca 2011 Napisano 15 Marca 2011 Witajcie koledzy, Proszę Was o poradę dotyczącą wyboru roweru trekkingowego, albowiem nie mam jeszcze dużego doświadczenia. Cena to do około 4000zł. Czym mam się kierwoać przy wyborze takowego roweru i co powinien on mieć? Na co powinienem uważać? Do tej pory jeździłem na "góralu". Jeżdżę głównie po trasach asfaltowych i czasem lubię odbić w polne, czy leśne drogi. Mam ponad 186cm wzrostu, ważę około 78kg i mam 18 lat. Jeżdżę dosyć często. Jak jest ciepło to i nawet co dwa dni. Do tej pory trasy, które pokonywałem nie miały więcej, niż 100km. Muszę przyznać, że jazda na rowerze górskim wyrobiła trochę u mnie kondycję, ale czasem droga jest męcząca, a wiadomo, rower ma być przyjemnością, a nie katorgą. Pozdrawiam GeneralSmok
Sagitt77 Napisano 16 Marca 2011 Napisano 16 Marca 2011 Kieruj się klasą osprzętu (od Alivio/Deore w górę), typem amortyzatora (z producentów lepiej wybrać Rock Shox lub SR Suntour), wagą roweru, typem opon (dla Ciebie raczej uniwersalne niż typowo miejskie), wielkością ramy.
goncian Napisano 16 Marca 2011 Napisano 16 Marca 2011 Podałeś trochę mało danych, które pozwoliłyby coś konkretnego poradzić. Czy masz jeszcze rower górski? Jeśli tak, to wykorzystuj go do jazdy po terenie i rozglądaj się za porządnym, a jednocześnie, szybkim rowerem trekkingowym, który pozwoli Ci efektywnie łykać kilometry na asfalcie. Szczególnie pamiętaj, aby dobrze dobrać wielkość ramy (wg mnie to dla Ciebie będzie rozmiar co najmniej 57 cm), bo na trekkingu jeździ się w całkiem innej pozycji (bardziej wyprostowanej) niż na góralu i crossie (stąd inna jest metodologia jej doboru). Pozwiedzaj sklepy rowerowe i poprzymierzaj się do różnych ram. Dość bezpiecznym rozwiązaniem będzie zakup roweru posiadającego regulowany wspornik kierownicy, mocno profilowaną kierownicę (tzw. jaskółkę) i regulację kąta nachylenia siodełka – na pewno pozwoli to dobrać najkorzystniejsze dla Ciebie ustawienie. Ja mam obok górskiego, rower Gudereit SX-45, który wg producenta klasyfikowany jest w linii Sportline (http://www.gudereit.de/newsite/sportline-gesamt.php) – tj. lekkiego i szybkiego trekkinga z oponami (Schwalble Maraton Race 35x622), pozwalającymi jeździć po wszystkich utwardzonych nawierzchniach. Ponadto, sztywny widelec i hamulce V-brake czynią go bardzo niezawodnym. Osprzęt jest w całości klasy Deore, a jeśli interesuje Cię wyższy (XT) to zobacz sobie model SX-95.
GeneralSmok Napisano 16 Marca 2011 Autor Napisano 16 Marca 2011 Podałeś trochę mało danych, które pozwoliłyby coś konkretnego poradzić. Czy masz jeszcze rower górski? [/guote] Tak, mam i właśnie pozostawiam go na trasy rowerowe, gdzie trekking nie wjedzie. Jednakże jeżdżąć na trekkingu nie odmówię sobie czasem zjechania w jakąś polną drogę.
fw66 Napisano 16 Marca 2011 Napisano 16 Marca 2011 Jesteś za młody na trekking Po co Tobie te wszystkie błotniki, lampki i dzwonki. Większą frajdę z jazdy będziesz miał na crossie. Tym bardziej że za 4tys można już wybrać całkiem fajny rower.
FELek222 Napisano 16 Marca 2011 Napisano 16 Marca 2011 witam.a czy masz już na oku rower???bo ja mam na zbyciu trekinga GEKKo anatomy całego na xtale bez amorka:( cena to 1500zł kolor biały,lekki stan jak nowy.
Darek14 Napisano 16 Marca 2011 Napisano 16 Marca 2011 Również sugerowałbym crossa i w razie potrzeby można dołożyć błotniki i bagażnik.
GeneralSmok Napisano 16 Marca 2011 Autor Napisano 16 Marca 2011 W takim razie poprosiłbym o wypisanie plusów i minusów użytkowania crossów i trekkingów z porównaniem który będzie lepszy na szosę, jak i na polną ścieżkę, bo jak już wspomniałem zakładając temat- nie mam dużego doświadczenia w tej kwestii. Dodam jeszcze, że dobrze by było, gdyby cena oscylowała około 4000zł, albowiem zależy mi na dobrym rowerze, który trochę posłuży. Byłbym w niebo wzięty, gdyby miał karbonową ramę.
fw66 Napisano 16 Marca 2011 Napisano 16 Marca 2011 Wheeler Kellys Spec Scott Mając takie rowery do wyboru, zapomnij o trekkingach. O karbonie w tej cenie też możesz zapomnieć
GeneralSmok Napisano 16 Marca 2011 Autor Napisano 16 Marca 2011 Dobra, przekonaliście mnie. Zapominam o trekkingach . Muszę przyznać, że bardzo mi się podobają te modele, co zaproponował kolega "fw66". Jutro się wybieram do Wrocławiam, bo widziałem tam gdzieś w okolicach ul.Szybkiej sklep, gdzie mają duży wybór i będę miał okazję porównać różne modele "w realu".
Pitof Napisano 17 Marca 2011 Napisano 17 Marca 2011 O karbonie w tej cenie też możesz zapomnieć no niekoniecznie: Author Avion Pytanie czy rozmiar ramy będzie odpowiedni.
zupazkota Napisano 17 Marca 2011 Napisano 17 Marca 2011 jak dla mnie to na crossa też jesteś za młody wyszedłeś tutaj z zapytaniem jaki treking a chyba bardziej chodzi o to jaki rodzaj kolarstwa jak dla mnie to: xc albo kolarka, młody jesteś rozwijasz się a na crossie o jakichkolwiek zawodach zapomnij na xc na szosie wiele wolniejszy od crossa nie będziesz a zostaje Ci jazda w każdym terenie kolarka natomiast to całkiem inny rodzaj jazdy, który jest krótko mówiąc kozacki a dla wielu całkowicie obcy budzet masz spory i możesz potem sobie pluć w brode, że kupiłeś rower do wszystkiego, czyli do dupy napisz może jaki miałeś wcześniej rower i poproś kogoś z okolicy o karniaka na fajnym xc/crossie/kolarce z podkreśleniem tej ostatniej w sporcie raczej jesteś spalony, bo zaczynasz jakieś 10 lat za późno, ale "wiadomo, rower ma być przyjemnością" pamietaj też o SPD, bo w tym budżecie żal byłoby jeździć na normalnych pedałach cztery tysiące zł to tona cukru! objedź każdy rodzaj sprzętu zanim to wydasz
GeneralSmok Napisano 18 Marca 2011 Autor Napisano 18 Marca 2011 Osobiście nie myślę, by brać udział w zawodach. Wcześniej jeździłem na MaxKronosie firym Maxim. Wiem, nie najlepszy sprzęt, ale wtedy, gdy go kupowałem był idealny. Mam też ciekawą koncepcję, a mianowicie kupić rower podobny do MTB, tylko z kołami szosowymi. Jestem w stanie jeszcze trochę dołożyć, by być w pełni usatysfakcjonowany pojazdem.
Darek14 Napisano 18 Marca 2011 Napisano 18 Marca 2011 Mam też ciekawą koncepcję, a mianowicie kupić rower podobny do MTB, tylko z kołami szosowymi. Tylko gdzie kupić taki rower? Chyba, że myślisz o rowerze typu fintess, ale wtedy o jeżdżeniu w nawet lekkim terenie możesz zapomnieć i jesteś skazany na szosę. Kup po prostu crossa i załóż węższe, szybkie opony.
bike Napisano 18 Marca 2011 Napisano 18 Marca 2011 Kupuj Scott'a na slepo. Ja tak zrobilem i nie zaluje. Jesli chodzi o MTB Hardtail i Trekking tego 10 o ktorym ktos pisal wyzej, to na pewno nie bedziesz zalowal
Burak Napisano 18 Marca 2011 Napisano 18 Marca 2011 Może jednak zastanów się porządnie co dla Ciebie jest wartością. Czy jazda rowerem sama w sobie, czy może rower ma służyć jako środek transportu? Jeśli chcesz po prostu jeździć, nie zamierzasz nigdzie dojechać, niczego zwiedzać tylko po prostu cieszyć radością jazdy, to do tego służy cross. Tak wspomniał kolega, jest to pewna hybryda (właśnie taka jakiej szukasz, połączenie sylwetki roweru górskiego, z łatwością jazdy po szosie od roweru szosowego). Tak jak każda hybryda, ma swoje wady i zalety. Jeśli rower ma być tylko środkiem transportu, by gdzieś pojechać, coś zobaczyć, zabrać aparat, zrobić zdjęcia, zabrać koc i koszyk na piknik (itd.), to do tego są rowery trekkingowe. Ich bogate wyposażenie nie jest przypadkowe. Cross to NIE jest żadna alternatywa dla trekkingowca "tylko, że dla młodych". Zastanów się więc na czym Ci zależy, opisz to tutaj, wtedy koledzy doradzą Ci jakiś model (lub więcej modeli). Pozdrawiam.
GeneralSmok Napisano 18 Marca 2011 Autor Napisano 18 Marca 2011 Chodzi mi głównie o czerpanie przyjemności z jazdy. Piknikowe wycieczki rowerowe odpadają. W okolicy mam dużo świetnych tras, albowiem mieszkam u podnóża Gór Sowich. Jest też full wiejskich dróg, gdzie można bezpiecznie pojeździć. Zależy mi na tym, tak jak wcześniej wspomniałem, bym nie obawiał się przebicia opony zjeżdżając na drogę polną. Do tego nie chcę się tak męczyć, jak przy jeździe na "góralu", bo czasem po przerobieniu 60km, to jest się zmordowanym zwłaszcza na trasach o bardzo zróżnicowanym nachyleniu. Fakt faktem, że wożę ze sobą różne rzeczy np. apteczka, i zestaw naprawczy itp. Ale to się mieści na plecach i w małej torebce pod ramą. Jeśli chodzi o MTB z kołami szosowymi, to nie ma problemu, by zrobić takie coś. Wystarczy wymienić koła i po robocie. Pytanie tylko czy to ma sens? A patrząc na ten rower Scotta, który zaproponowaliście: http://www.scott.pl/product.php?id_cat=402&id_prod=2075 to rzeczywiście wygląda dobrze i mi się podoba, tak więc przy okazji, gdyby ktoś mógł, to bym poprosił o szerszą opinię na jego temat.
fw66 Napisano 18 Marca 2011 Napisano 18 Marca 2011 Ale Tobie namieszali w głowie Jeśli chcesz po prostu jeździć, nie zamierzasz nigdzie dojechać, niczego zwiedzać tylko po prostu cieszyć radością jazdy, to do tego służy cross. To jaki rower jest potrzebny, aby gdzieś dojechać i coś zwiedzić Cross to NIE jest żadna alternatywa dla trekkingowca "tylko, że dla młodych" Oczywiście że to nie alternatywa. Albo ktoś potrzebuje błotników, światełek, bagażnika, albo nie. Od razu widać, że GeneralSmok nie potrzebuje. Zakładanie węższych opon do XC to też półśrodek. Koła 28" dają ogromną przewagę na szosie. A jak do crossa założysz opony 45mm lub 47 to wjedziesz wszędzie. Pozatym jesteś wysoki i szukasz dużej ramy. A wszyscy wiemy jak wygląda góral z ramą 22" - pokracznie Porównaj sobie geometrię tych rowerów. Wheeler Kellys Spec Scott Akurat Scott ma bardzo wysoką główkę ramy, co w trudniejszym terenie może mieć znaczenie. Do tego ma najsłabszy amortyzator - NCX działa wyraźnie gorzej od NRX. Ale jest najlżejszy
Darek14 Napisano 18 Marca 2011 Napisano 18 Marca 2011 Zależy mi na tym, tak jak wcześniej wspomniałem, bym nie obawiał się przebicia opony zjeżdżając na drogę polną. Jeśli chodzi o MTB z kołami szosowymi, to nie ma problemu, by zrobić takie coś. Wystarczy wymienić koła i po robocie. Pytanie tylko czy to ma sens? Zrobić można prawie wszystko tyle, że wcześniej pisałeś o zakupie gotowego roweru mtb z kołami szosowymi. Ten pomysł to jakaś wydumka: jak chcesz jeździć w terenie czy na polnych drogach na kołach szosowych ? A ciekawych rowerów crossowych jest -oprócz Scotta- wiele np. Ghost, KTM, Stevens, Bulls, Cube. Sam ostatnio kupując rower crossowy, zastanawiałem się m.in. nad Scottem, ale wybrałem Stevensa (czarnego): http://www.stevensbikes.de/2011/index.php?bik_id=117&lang=en_US&cou=PL§=geometry A od Scotta wolałbym też np. Cube czy Ghosta.
Pitof Napisano 18 Marca 2011 Napisano 18 Marca 2011 Darek14 kupowałeś tego Stevensa w krakowskim Revorze?
GeneralSmok Napisano 19 Marca 2011 Autor Napisano 19 Marca 2011 A czy są może jakieś ciekawe egzemplarze crossów od Treka?
GeneralSmok Napisano 20 Marca 2011 Autor Napisano 20 Marca 2011 Moglibyście mi mniej-więcej porównać tego Treka ze Scottem?
Pitof Napisano 20 Marca 2011 Napisano 20 Marca 2011 Te rowery pod wzgledem osprzętu są dość zbliżone. W obudwu masz ten sam mechanizm korbowy i ta samą kasetę. Trek ma trochę lepsze manetki i przednią przerzutkę, a Scott tylną. Masz te same amortyzatory, ale z tą różnicą, że w Scott jest minimalnie większy skok. Masz w nim też wygodniejszą blokadę amortyzatora, bo manetką na kierownicy. Hamulce są od dwóch różnych producentów, ale myslę, że mniej więcej na podobnym poziomie. Kolega fw66 pokazał Ci Speca, Wheelera oraz Kellysa, a ja carbonowego Authora. Te cztery rowery są wyposażone w najlepsze, dostępne w crossach, amortyzatory. Dodatkowo można je teraz kupić taniej. Żaden z nich Ci się nie podoba?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.