rurokura Napisano 19 Października 2006 Udostępnij Napisano 19 Października 2006 Mam pytanie do Was, czy ta rama nada się na ostre? http://www.allegro.pl/item135551028_rama_s...igh_quasar.html Mam zamiar przez zimę poskładać ostre, żeby do lata opanować w miarę technikę jazdy. sie nada bardzo ładna ramka, ma poziome haki ,pewnie jest względnie lekka a ja juz z jakiegoś skromnego doświadczenia wiem ,ze na ostre nie ma co szczegulnie oszczędzać ,zwłaszcza na ramie -osobiscie spedzam na ostrym Znacznie wiecej czasu niz na moim xc (xc tylko w beskidachi z rzadka po okolicy) ,wiec warto wydac na ostre troszke kasy -zeby było komfortowo ,lekko i szybko a wielkość ramy kwestia wzgledna -kazdy ma inne proporcje ja mam 180 cm i rame 58 ,korby 170 i ramka jest deko za mała(juz mi sztycy brakuje) mesje Biera .. sorry stary ,ale chyba za młody jesteś ;P bo sie na nieistotnych detalach koncentrujesz (buty) ,a jesli ta pani to nic specjalnego to chyba zostaniesz starym kawalerem ale w sumie o gustach sie nie dyskutuje ostro i piss Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 19 Października 2006 Udostępnij Napisano 19 Października 2006 Ok, będę szukał dalej. Tych na 56 jest trochę na allegro ale myślałem że będzie za mała. Są jeszcze jakieś haczyki przy wyborze ramy? Bo trochę o tym czytałem i wiem że rama powinna mieć haki poziome albo otwarte od przodu. Wiem też, że będę potrzebował piasty torowej z kontrą+łańcuch cienki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
salvador Napisano 19 Października 2006 Udostępnij Napisano 19 Października 2006 Cześć według tej strony http://www.cyfronet.pl/rowery/rozmiarr.html i tego co powiedział Amoniak powineneś mieć ramę 56 lub 58 a ta ramcia którą podałeś ma 61". Ja bym poszukał czegoś innego hm.. to teraz ja sie pogubilem. przy wzroscie 173m i dlugosci od podloza do krocza 86cm wychodzi, jak w pysk strzelil, ramka 58 cm a wy czlowiekowi o wzroscie 182cm polecacie ramke 56 albo 58? kurka.. to ja chyba znow powinienem na "reksia" wrocic.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KAZUMI Napisano 19 Października 2006 Udostępnij Napisano 19 Października 2006 Coś nam sie linki zdublowały jak sobie już sprawisz piaste torową i koronke z kontrą nie wciszniesz cienkiego łańcucha :!!: Musisz mieć łancuch jak do bmx lub specjalny toowy. Za zwykły do singli zaplacisz jakieś 12-20zł ale też możesz kupić łańcuch torowy Miche za 36zł. Co do chaczyków podczas kupowania ramy upewnij sie że jest prosta bo czasem można umoczyć. Nie wiem co będziesz chciał zrobić z ramą (pomalować...) ale jeśli chcesz ja przerabiać to może odrazu poszukaj ramy bez przelotek i mocowania na przednią przerzutkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 19 Października 2006 Udostępnij Napisano 19 Października 2006 Rozmiar tej ramy to 61 ale długość górnej rury to ok.57,5cm więc według tej tabeli się mieszczę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biera Napisano 19 Października 2006 Udostępnij Napisano 19 Października 2006 dupe moze i ma ładną, ale z twarzy... oj niebałdzo... a na brak kobiet w życiu nie narzekam, toteż kwestii starego kawalerstwa sie nie boje - koniec OT:P Powiedzcie mi ile przeciętnie kosztuje złożenie OK? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurokura Napisano 20 Października 2006 Udostępnij Napisano 20 Października 2006 policzyc sie nie chce ? generalnie rozpietosc jest bardzo duża ,zalezy co chcesz osiagnać i czy budujesz "od zera" np.moje pierwsze ostre złozyłem za jakieś 50/80 zł teraz robie kolejne i chciałym sie zamknąć w kwocie 1000 srednio; rama 100 -200 zł koła 200 -400(piasta torowa) korba 50-150 zł kiera/mostek/sztyca/siodełko 100-300?? zembatka/łańcuch 20zł przy takiej zembatce waskołancuchowej z duraace ca.40/50 zł za sama zebatke 450 zł -wersja ekonomiczna 1100 zł -wersja przyzwoita ceny traktowac z duzym przymróżeniem oka ,aczkolwiek jak tak sobie patrze to chyba bedzie taniej kupić sobie jakąś dobrą starą używaną szosówke w granicach 500/600 zł i potem ją przerobić widelec liczyłem w komplecie z ramą , jak nowy to wiadomo 50-150? zł (+) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Złomek Napisano 20 Października 2006 Udostępnij Napisano 20 Października 2006 cena zlozenia ostrego...w moim przypadku, cena zakupu koronki do tylu u mnie w piwnicy stoi stary, zakurzony wagant, no ale od kilku dni probuje przekonac wlasciciela(ojca ) zebym go mogl przerobic, wkoncu i tak na niego nie wsiadal od dobrych 5 lat...szkoda ze na razie bezskutecznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KAZUMI Napisano 21 Października 2006 Udostępnij Napisano 21 Października 2006 Znalazłem dość nietypowe koło http://fixedgeargallery.com/2006/sept/TarkaWilcox.htm . Lukinijcie sobie na czwarte zdjęcie na którym jest tylnia piasta. koleś ma z jednej strony piasty szprychy zaplecione na 3x a z drugiej strony ma radiala (słoneczko) :!!: Jestem ciekawy jak ze sztywnością tego koła i jak sie ono w ogóle sprawuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurokura Napisano 22 Października 2006 Udostępnij Napisano 22 Października 2006 Znalazłem dość nietypowe koło http://fixedgeargallery.com/2006/sept/TarkaWilcox.htm . Lukinijcie sobie na czwarte zdjęcie na którym jest tylnia piasta. koleś ma z jednej strony piasty szprychy zaplecione na 3x a z drugiej strony ma radiala (słoneczko) :!!: Jestem ciekawy jak ze sztywnością tego koła i jak sie ono w ogóle sprawuje pewnie działa tak jak powinno ;)pewnie wiekszość i tak tego nie zauważy . . a tak jak juz było mowione ,kazdy moze robić wszystko po swojemu . .ten rowerek na kwasie też był niezły -ciekawe jak ktoś go robił .. krecił osobno rury na gieratce ,a potem dopiero je spawał? chyba tak? noi 3cia rzecz ,zapomniałem napisać kiedyś -ciekawe jakie przełożenie miała ta laska-akrobatka co wyczyniała cuda na tym rowerze -z obserwacji wynikało ze niewiele wiecej niz 1:1,5 ,i ciekawe czy to zwyczajna rama szosowa/torowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KAZUMI Napisano 23 Października 2006 Udostępnij Napisano 23 Października 2006 I znowu można tu zaobserwować takie samo jak poprzednio nietypowe zaplecenie kołoa i to w polskim fixsie http://fixedgears.superprovider.de/006.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Złomek Napisano 24 Października 2006 Udostępnij Napisano 24 Października 2006 w sumie jak bym od poczatku skladal singla albo OT to tez bym tak zaplatal, z przodu cale a z tylu lewa czesc...jakos mi sie to podoba . Jak wiadomo na sloneczko jest mniejsza sztywnosc, wiec od strony napedu zaplataja na 3x...tak sobie to tlumacze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mihal Napisano 24 Października 2006 Udostępnij Napisano 24 Października 2006 ...a ja sie zastanawialem czy sobie z tylu 4X nie zrobic a co do przodu to nastepnym razem zarzuce sobie warkocze, bardzije mi sie podobaja niz słoneczko, i chyba ciut mocniejsze, co do awaryjnego hamowania skidem to ja to miedzy bajki wkladam, przynajmniej w czesci przypadkow. ostatnio mailem spotkania z tylem samochodu ktory po wyprzedzeniu mnie postanowil sie gwałtownie zatrzymac, mialem 4 m na reakcje, a przy predkosci ok 30 km to bardzo malo, probowalem wymijac i niestety nie udalo sie, przydzwonilem gnac przednie kolo i tlukac mu tylna lampe. IMO czas to przejscia do skida to ok 1-2 sek, co w przypadku awaryjnej sytuacji na drodze to wiecznosc, jesli awaryjne hamoanie to tylko noga na kole albo zwykle heble ( fuj ) pozatym to nie iwem jakij dlugosci skidy robicei na swoich góralach ale sadze ze z racji duzo szerszej oponki w stosunku do moich to wasze hamowanie jest efektywniejsze, pozdro ps. moze w najblizszej przyszlsoci bedzie w Wawie kolejny alleycat tylko dla ostrokolowcow tzw. ostrykat, chetnych zapraszam do udzialu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KAZUMI Napisano 24 Października 2006 Udostępnij Napisano 24 Października 2006 Nie wime czy to jest dobre tłumaczenie bo przecież na całą piaste/koło działają dość durze siły a nie tylko na część koła od strony napedowej. nurtuje mnie ten temat i muszę wszcząć dochodzenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skrzynia Napisano 24 Października 2006 Udostępnij Napisano 24 Października 2006 A u mnie niedawno znów zaczęły się sypać szprychy z przodu, po kilka na tydzień Skonsultowałem się z dobrym "zaplataczem" z Krakowa który stwierdził, że przyczyną może być to, że są po prostu stare - koło porządne ale jednak z '96 roku... Szprychy wymieniłem na najtańsze CnSpoke i jest OK, zaplotłem na 4x. W tylnym kole przy okazji też pokombinowałem - przesunąłem na ośce piastę o 5mm i przecentrowałem koło - efekt to dużo lepsza linia łańcucha Podoba mi się to koło ze słoneczkiem z jednej strony, jak mi się będzie nudziło to tak zrobię w tylnym i dam znać jak się sprawuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KAZUMI Napisano 25 Października 2006 Udostępnij Napisano 25 Października 2006 Udało mi się dowiedzieć dlaczego stosuje się taki a nie inny zaplot. Napisałem do Skibka który udzielił mi poniższego wykładu, za co mu bardzo dziekuję: „Słusznie zauważyłeś Mam taki zaplot. Kupiełm całe koło już tak zaplecione. Jest to typowo torowe koło. Obręcz nie ma bieżni do hamulców, piasta torowa, szprychy pocieniane i spłaszczone (mniejsze opory, a bardzo mocne). To, że z jednej strony jest słoneczko to po to, żeby zaoszczędzić kilka gramów na wadze, bo wtedy są nakrótsze szprychy., a im mniejsza waga kołą, tym mniejsza jego bezwładność i można szybciej je rozpędzić, jak również wychamować. Punkt na kole podczas rotacji ma dużą prędkość i jeżeli szpycha waży 5g to przy 50km/h może waży np 100g, więc gdy zmiejsymy wagę o 1g to przy hamowaniu musimy okiełznać tylko 2,88kg, a nie 3,6kg. Oczywiście dane, które Ci podałem są przykładowe (nie ważyłem tych szprych), ale ma to odniesienie w rzeczywistości. Dlatego bardzo dużą rolę odgrywa w kole opona (przy dużych prędkościach). Im lżejsza, tym łatwiej rozpędzić rower (powyżej 40km/h), a potem go wyhamować. W rowerach szosowych mamy hamulec i nam to wisi, czy hamujemy z 70km/h, czy z 30km/h i tak wyhamujemy... No, a w moim ostrym nie mam hamulca i każdy gram jest dla mnie zbawieniem, gdy muszę awaryjnie wyhamować (kolana bolą). To chyba tyle w tej kwestii. Mam nadzieję, że udało mi się odpowiedzieć na Twoje pytanie (mimo wykładu z fizyki). ” Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mewes Napisano 25 Października 2006 Udostępnij Napisano 25 Października 2006 Co do zaplatania z tylu na 3x od strony zebatki to jest przeciwdzialanie momentowi skrecajacemu, ktory wystepuje w trakcie deptania na naped... @Mihal ... i jak kolo - proste jeszcze po prostowaniu Grubensa ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mihal Napisano 26 Października 2006 Udostępnij Napisano 26 Października 2006 @Mihal ... i jak kolo - proste jeszcze po prostowaniu Grubensa ? mówisz o tych kilku uderzeniach moją biedna obreczą o .. nawet nei wiem o co nią tłukł nie mogłem na to patrzec , fakt ze ewekt zamierzony zostal uzyskany, a teraz mam nowa obrecz i smigam jak dawniej, wiekszy problem mam z tylna lampka bo pieprozny cateye nie produkuje zapasowaych zcerwoncyh obudów do tylnych lampek a tak wogole to Cie nie kojarze ps. wiesz cos o ajkims alleykacie w ten weekend?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
salvador Napisano 26 Października 2006 Udostępnij Napisano 26 Października 2006 dostal mi sie, od dobrych ludzi, w spadku O.R.P. Orkan. niedlugo bedzie z niego biala Krowa w czarne laty, albo Pcziela a tu: jeszcze prawie w oryginale, jedynie z "odmieniona" kiera ostala sie jeno koronka 18z (przod 52) na sis-owskiej piascie (i poki co zostanie SS, ostre bedzie jak zmieni sie obrecze i piaste) chyba jednak "Pcziela" trza jeszcze upolowac detki, sztyce i pomyslec o centrowaniu (Orkan zostal byl przejechany przez Zuka ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mewes Napisano 26 Października 2006 Udostępnij Napisano 26 Października 2006 O aleju nic mi nie wiadomo poki co... P.S Mozolnie probowalem Ci wyprostowac obrecz acz nieskutecznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amoniak Napisano 27 Października 2006 Udostępnij Napisano 27 Października 2006 fajne bike`i Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
salvador Napisano 27 Października 2006 Udostępnij Napisano 27 Października 2006 Kłaniam, Po pierwsze to apgrejdowałem się w końcu do OSTREGO Zdjęcia i specyfikacja za czas jakis bo na razie nie mam do nich dostępu. Ale ja tu nie o tem Malutkie przypomnienie. "New York Drag Race" http://www.digave.com/videos/# Trochę załamujace że już nie można sciagać filmików ale zawsze można je obejżec ze strony... Ci co wiedzieli wiedzą Ci co nie widzieli niech zobaczą. Chodzi mi konkretnie o sam koniec filmu, gdzie koleś jedzie sobie mostem, nogi trzyma na ramie a pedały oczywiście sobie mielą a propos sciagania filmikow - tu jest bezposredni linkacz do filmu z DragRace [http://www.digave.com/videos/red-web.mpg], a stad juz prosta droga do zassania filmu. tym sposobem mozna nadal sciagac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mihal Napisano 29 Października 2006 Udostępnij Napisano 29 Października 2006 O aleju nic mi nie wiadomo poki co... P.S Mozolnie probowalem Ci wyprostowac obrecz acz nieskutecznie to juz wiem a obrecz w srode wyminilem na nowa, nie warto bylo sie z ta meczyc, podobno ma byc jaksi alley dla ostrokolowcow, tylko jeszcze nei wiadomo kiedy:) poki co najblizszy wyscig 18.11.06 pozdro fajne bike`i mi siem nei podoba ale to kwesta gustu, ajk dla mnie za duzo "towaru" na niego wrzucil - koszyczkin bidony, blotniki, jeden hebel ( jesli nie 2 ) za duzo itd, ael to moje zdanei pozdro ps. mi sie podoba takie ostre chce jeden ze swoich zrobic podobnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mewes Napisano 29 Października 2006 Udostępnij Napisano 29 Października 2006 Mistrz swiata to czerwone cacuszko! Moze do 18.11 skleci swe ostre bo na dniach jakas stara szoska mi w rece wpadnie Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
salvador Napisano 3 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2006 OK wyrabia potezna moc w nozkach - to fakt. ale kazdy kij ma dwa konce. wiec jak to z tymi "kolanami w strzepach" jest? nie daje mi ten temat spokoju, wiec szperam w sieci. mozna znalezc nieco informacji, glownie w j.angielskim. np.: cytat za: http://fixiefaqs.xwiki.com/xwiki/bin/view/Main/WebHome "Q1.5 Are fixies better or worse for your knees than geared bikes ? A 1 Received wisdom is that "worse", but consensus on this Forum seems to have consistently been that it is between neutral and beneficial. A 2 I actually have less knee trouble now than on gears so again it’s personal, I would say fit two brakes and avoid using your legs to slow down from high speed. A3 It's worth building up slowly to give some time for your joints and muscles to adjust - if it hurts back off a bit. You might find some new aches from your hamstrings from the new pedal action, allow time for things to settle down. Heavy leg brakers might be asking more from their bodies. A4 In rolling terrain you're in and out of the saddle a lot more on a fixie than you are on a geared bike (where the tendency is to change gear and grind). That seems to be beneficial: the knees get worked more naturally, perhaps, and you shift around a fair bit so the loading isn't so repetitive." http://www.sheldonbrown.com/fixed-knees.html http://www.sheldonbrown.com/pain.html#knees http://www.63xc.com/joshc/kneepain.htm zapewne znane ale warto zaglebic sie i przemyslec. wniosek nasuwa sie oczywisty - nie przesadzic z przelozeniem... i na koniec jeszcze jeden cytacik odnosnie hampli w OK: "Also, I'm a firm believer in a rear brake, as brake pads are a lot cheaper to replace than knees!" zostaje jeszcze przeszperanie rowerowego precla oczywiscie... poki co znalazlem wlasnie infomacje iz przede wszystkim niszczace dla kolan jest zle dobrane przelozenie! ja wiem, ze dla starych wyjadaczy to,co napisalem to banaly ale moze ktos, kto zapalil sie do OK zastanowi sie zawczasu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.