Skocz do zawartości

[SPD] Jak odkręcić bloki z butów


OKO

Rekomendowane odpowiedzi

Zachciało mi się nowych SPDeków, bo lepsze, bo nowy rower itd.

Problem w tym, że ruszenie śrub z bloków jest niemożliwe :/

Na razie jestem na etapie zlewania ich od jakiś 5h WD40 ale obawiam się, że zakończy się to objechaniem imbusa lub śruby.

 

Macie jakieś innowacyjne pomysły na odkręcenie bloków, lub co robić jak się nie uda lub objedzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź, czy śruby w blokach na pewno są dobrze wyczyszczone, czy nie ma w nich ubitego piasku. Taki piasek trzeba dokładnie wyskrobać czymś ostrym aż do dna (co nie jest łatwe, jeśli nie usuwało się go na bieżąco) - inaczej klucz wchodzi za płytko, co może uniemożliwić odkręcenie.

Im głębiej włożysz klucz w główkę śruby, tym większa szansa, że odkręcisz bez szkody dla śruby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągnij wkładki z butów i od góry popróbuj popsikać jeszcze, później weź DOBREGO imbusa, mocno go wsadź do CZYSTEJ śruby i odkręć. Następnym razem pamiętaj o zakręcaniu ze smarem na gwincie :P

Teraz wiem, po szkodzie :)

....akurat w SIDI nie da rady się dostać od góry - zabudowane.

 

 

Jak się nie uda, to pozostaje chyba tylko nacinanie śruby, a co za tym idzie starego bloku.

CHoć przyznam, że jeszcze nie miałem sytuacji kiedy nie mogłem odkręcić bloków.

...można spróbować nacięcia - bloki mi nie potrzebne, mogę zniszczyć.

 

 

Sprawdź, czy śruby w blokach na pewno są dobrze wyczyszczone, czy nie ma w nich ubitego piasku. Taki piasek trzeba dokładnie wyskrobać czymś ostrym aż do dna (co nie jest łatwe, jeśli nie usuwało się go na bieżąco) - inaczej klucz wchodzi za płytko, co może uniemożliwić odkręcenie.

Im głębiej włożysz klucz w główkę śruby, tym większa szansa, że odkręcisz bez szkody dla śruby.

Dzięki, doczyszczę, może akurat

 

Odwiercić upierdliwce, blachę odwrócić(drugi zestaw otworów), nowe śruby (może nierdzewne) i po bólu.

W moich SIDI blacha jest zabudowana w butach, nie ma możliwości jej odwrócenia ani wymiany

 

Cola

Czemu nie.

 

 

Nic, dzięki na razie, przez noc będę je podlewał penetratorem a rano spróbuje, jak nie będę próbował dalej.

Pozdrówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a po co się męczyć młotkiem i śrubokrętem... nie prościej to rozwiercić, też miałem problem kiedys z blokami ale pare razy uderzyłem młotkiem w srube i pozniej dobrze wsadziłem imbus i puściło, tylko najpierw dokładnie wygrzeb ziemie ze środka śruby jakimś małym śrubokrętem i jezeli dobrze wsadzisz imbus to nie ma mowy zeby nie odkręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobaja mi sie takie gadki jak "jezeli dobrze wsadzisz imbus to nie ma mowy zeby nie odkrecic"... skad wiesz w jakim stanie sa sruby i bloki? jesli takis madry to wysle ci rame nawet na moj koszt i jak wykrecisz mi z niej zapieczona sztyce przy uzyciu techniki w stylu "dobrze chwyc i wyjmij" to oddam ci poklon na kolanach :] widac malo srub w zyciu odkreciles...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawdę nie wiemy czy problemem jest, że klucz nie chce Ci dobrze siąść w śrubie czy jest baaaardzo mocno skręcone/zapiczeone.

 

Jeżeli to pierwsze to ja zawsze imbus nabijam młotkiem - wtedy siedzi pewnie i głęboko. Jeżeli to drugie to tylko większa dźwignia może pomóc odkręcić (bez zniszczeń).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobaja mi sie takie gadki jak "jezeli dobrze wsadzisz imbus to nie ma mowy zeby nie odkrecic"... skad wiesz w jakim stanie sa sruby i bloki? jesli takis madry to wysle ci rame nawet na moj koszt i jak wykrecisz mi z niej zapieczona sztyce przy uzyciu techniki w stylu "dobrze chwyc i wyjmij" to oddam ci poklon na kolanach :] widac malo srub w zyciu odkreciles...

 

Tak się składa ze przerabiałem taki temat już raz. koledze w meridzie x-coś nie pamiętam nazwy modelu(alu i karbon)zapiekła się sztyca WCS'a(tez karbon) i tez był wielki problem z nią, nie darady...a jednak dało się. Myślę że z każdej sytuacji są jakieś wyjścia, kwestia tego jak bardzo się to chce zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i pupa.

 

Gniazd na imbus już nie ma :/

Doczyściłem, opukałem, nabiłem młotkiem i podgrzałem imbus w gnieździe (pięknie się wypełnił), złapałem, zgwałciłem i nic, imbus krzywy (obkręcony). Imbusy może nie takie super ale 5pln nie kosztowały, spróbowałem innymi z zestawu z pinami - gniazda się objechały :( śruby ani drgnęły.

 

 

Co dalej, gdzie ciąć, czy nie ciąć?

Do dyspozycji mam między innymi kątówkę, wiertarkę, brzeszczot

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tnij katowka. A co do zapieczonej sztycy to jest moj temat i moja batala: cola, odrdzewiacz, mlotek, imadlo, wiertarka, lom i rezultat skrecona sztyca, moge urwac aluminium, ale dalej bedzie siedziala w ramie. Jak ci sie zaspawa alu ze stala na odcinku 20cm bo tyle sztycy jest w ramie to nie ma bata zeby to ruszyc normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie...na razie sprobuj wbic nieco wiekszego torxa, troche zachodu zejdzie, ale jak sie uda, to sa duze szanse, mozesz sie wspomoc nieco podgrzewaniem, ale nie przesadz, bo buty sie skopca :) warto probowac z owijaniem torxa czyms miekkim a zarazem cienkim - lepiej rozlozy sie sila i moze ruszy

 

kolejny etap jak nie wyjdzie to proba wbicia plaskiego srubokreta - do wykrecania trzeba raczej czlowieka, ktory ma w tym wprawe, niekoniecznie z wielka lapa, bo istotne jest rownoczesne dociskanie i krecene

 

jak bedziesz bardzo zdeterminowany, to moze warto zamocowac jakos but w imadle i walic mlotkiem po bloku prostopadle do srub z roznych stron, o ile stabilnie utwierdzisz but, to tez powinno pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to w takim stanie może i byc problem. A gdyby ją uciać kawałek nad rama i przeciać brzeszczotem w ramie, jest to sposób dość pracochłonny i ale jak bedzie od gory do dołu przecięta to może puści. Pytanie tylko jeszcze jaki rozmiar sztycy i czy zmieścisz tam brzeszczot

 

A co do bloków to ile bedzie trwało wiercenie w nich 5 min ?? warto kombinować i się bawić ?? skoro bloki sa tak zjechane to rozumiem ze sa do wyrzucenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie dasz rady śrubowk i młotkiem to obszlifuj tak żeby wystawał łeb śruby i przyspawaj do niego śrubę. Tą sobie odkręcisz. Jak boisz się o but to owiń folią alu

 

Wiem że to może brzmieć hardcorowo ale to są dwa sposoby najczęściej stosowane w praktyce i jak nie dasz rady konwencjonalnie to nie będziesz miał wyjścia. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZROOOOOBIONEEE :)

 

Napiszę więc co nieco dla potomnych.

Pisałem wcześniej, że blaszka z buta jest nie wymienna, zn. zabudowana wewnątrz buta ale podczas roboty okazało się, że jednak jest nacięcie:

 

imgp1580.jpg

 

...do tego ta blaszka u mnie ma 2 pary gwintów, więc nie szczypiąc się zrobilem tak:

-rozwierciłem śrubę

-naciąłem śrubę kątówką - tak aby duży śrubokręt wlazł

-przymroziłem śrubę sprężonym powietrzem

-odkręcanie

Niestety wszystkie śruby ułamywały się na główkach ale nie obchodziło mnie to za bardzo, wiedząc że mogę powtórnie blaszkę wykorzystać, o to ona po odkręceniu:

 

imgp1581.jpg

 

Masakrycznie zardzewiałe, wygląda nie do ruszenia, a poniżej but po odkręcaniu:

 

imgp1579n.jpg

 

Małe szlifowanko papierem ściernym, trochę skubania nożem do tapet i zrobione! Skręcone oczywiście na smarze !!!

 

imgp1582q.jpg

 

Jeżeli ktoś chciałby nic nie uszkodzić to obawiam się że bez pomocy fachowca się nie obędzie i jak kolega wyżej pisze przyspawaniem czegoś do śrub.

Mam nadzieje, że komuś się przyda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...