Waler Napisano 22 Grudnia 2010 Napisano 22 Grudnia 2010 Witam, Jestem ciekaw jaka naprawde jest roznica miedzy w/w korbami, oczywiscie poza cena. Jak ze sztywnoscia i zużyciem materialu, ktore korby sa lepsze ?
miskov17 Napisano 22 Grudnia 2010 Napisano 22 Grudnia 2010 W sztywności różnic nie ma, a przynajmniej nie da się ich wyczuć. W trwałości, zależy od użytkowania, z pewnością aluminiowa, środkowa zębatka w stylo zużyje się szybciej niż stalowa w slx. Truvativ jest droższy, ciut lżejszy, do montażu potrzeba ściągacza, wkłady suportu mają nietypową średnicę. (Nie)stety SLX jest lepszy, jak chcesz być oryginalny to musisz przeboleć wymienione wady truvativa.
Fludi Napisano 22 Grudnia 2010 Napisano 22 Grudnia 2010 Ja wcześniej miałem Firex'a z Truvativ'a i jakoś tak mi średnio ta korba leżała, a od 2 lat mam SLX i jestem bardzo zadowolony. Wagowo SLX i Stylo Team, wypadają podobnie. U mnie największa koronka w SLX zużyła się po około 10.000km, nowa oryginalna 100zł, zamiennik spoza grupy 60zł. Środkowa zębatka zaczyna dogorywać teraz po około 15.000km. Także myślę, że nie jest źle z wytrzymałością, szczególnie, że ja raczej siłowo jeżdżę. Patrząc na ceny to chyba lepszym wyborem będzie SLX, bo jest o 100zł tańszy. W tym momencie przy takiej cenie Stylo, można bardziej z XT nawet porównywać.
Waler Napisano 22 Grudnia 2010 Autor Napisano 22 Grudnia 2010 Jak ten sciagacz wyglada, mozesz rzucic jakims linkiem ?
miskov17 Napisano 22 Grudnia 2010 Napisano 22 Grudnia 2010 Pod isis, http://allegro.pl/nowy-sciagacz-korb-kwadrat-isis-icetoolz-i1379644194.html Można podobno bez niego ściągnąć, mnie się nie udało.
Mod Team durnykot Napisano 22 Grudnia 2010 Mod Team Napisano 22 Grudnia 2010 Miskov- moje Stylo nie wymaga takiego wynalazku. Stylo Team 3.3 ma wbudowany ściągacz w lewe ramię i do demontażu korby potrzebny jest jedynie imbus bez dodatkowych kluczy jak w Shimano. Akurat ja mam odmienne doświadczenia - nie piszę o sztywności , bo to określenie w obecnych czasach jest używane trochę na wyrost ( podejrzewam,że mało który niezawodowiec dostrzeże różnicę ), ale o jakości pracy w której Stylo przewyższa SLXa. Zmiana biegów w Stylo jest płynniejsza i pewniejsza szczególnie pod obciążeniem- jeżdżąc na Stylo nie muszę "opdpuszczać" przy zmianie biegów. Mimo to uważam,że SLX jest niezłym produktem.
miskov17 Napisano 22 Grudnia 2010 Napisano 22 Grudnia 2010 W takim razie przepraszam, myślałem, że rozwiązanie w stylo jest identyczne jak w firexie, niegdyś posiadanym przeze mnie
mrkura Napisano 22 Grudnia 2010 Napisano 22 Grudnia 2010 Witam, Jestem ciekaw jaka naprawde jest roznica miedzy w/w korbami, oczywiscie poza cena. Jak ze sztywnoscia i zurzyciem materialu, ktore korby sa lepsze ? http://www.pardo.net/bike/pic/fail-001/truvativ-stylo-team.jpg
uraz Napisano 22 Grudnia 2010 Napisano 22 Grudnia 2010 Teoretycznie Stylo to konkurent XT a Firex dla SLX. W shimano jest lżejszy wkład suportu i więcej firm robi ich zamienniki co jest ewidentnym plusem. Ja osobiście używam o 2 lat Stylo 3.3 Team i sobie chwale ale prawdopodobnie jakbym miał XT też bym był zadowolony. SLX mi się jakoś z wyglądu nie podoba za bardzo chociaż to już kwestia gustu.
Mod Team durnykot Napisano 23 Grudnia 2010 Mod Team Napisano 23 Grudnia 2010 http://www.pardo.net/bike/pic/fail-001/truvativ-stylo-team.jpg Co chciałeś przez to przekazać? Zresztą to stare Stylo na ISIS. Poza tym SLXa też można "uszkodzić". http://www.pinkbike.com/photo/5945345/ z tym że nie o to w tym temacie chodzi.
mrkura Napisano 23 Grudnia 2010 Napisano 23 Grudnia 2010 Jak ze sztywnoscia i zużyciem materialu, ktore korby sa lepsze ? Nic nie chciałem przekazać, a jedynie graficznie odpowiedziałem na cżęść tematu (zużycie materiału) , a zdjęcia SLX'a nie znalazłem. Więc, teraz mamy już komplet poglądowy.
Mod Team durnykot Napisano 23 Grudnia 2010 Mod Team Napisano 23 Grudnia 2010 Nie mamy kompletu- dałeś zdjęcie starego modelu Stylo z mocowaniem ISIS. Poza tym sam fakt ,że korba uległa zniszczeniu jeszcze o niczym nie świadczy. Nikt nie wie w jakich okolicznościach powstało uszkodzenie. Więc proponuję powstrzymać się od zamieszczania zdjęć ,które nic nie wnoszą.
kubek20 Napisano 23 Grudnia 2010 Napisano 23 Grudnia 2010 Po za tym mogę sądzić po pedałach że korba była "trochę" ostrzej używana
TocaS Napisano 23 Grudnia 2010 Napisano 23 Grudnia 2010 Opcja szukaj ! http://www.forumrowerowe.org/topic/63506-korba-truvativ-firex2010stylo-czy-shimano-slx/page__p__669381__hl__%2Bslx+%2Bstylo__fromsearch__1#entry669381 Tak wyglądają dwie koronki po używaniu korby slx na szosie po 9500 km pierwsza koronka zdemontowana.
Mod Team durnykot Napisano 23 Grudnia 2010 Mod Team Napisano 23 Grudnia 2010 Szczerze mówiąc to blat wygląda bardzo średnio.
miskov17 Napisano 23 Grudnia 2010 Napisano 23 Grudnia 2010 Dla porównania, blat z Firexa koło 7tyś, środkowa XT koło 6tyś Tak, wiem, rower najczystszy nie jest.
@lek Napisano 23 Grudnia 2010 Napisano 23 Grudnia 2010 Co Wy porównujecie zużycie na szosie, porównajcie korby po całym sezonie ścigania się w górach, bo tam najwięcej dostają po dOOpie Jeżdżę na Stylo 3.3 Team na zamiennikach Lasco 32T, wytrzymują 90% sezonu na dwóch łańcuchach (6kkm). Oryginałów się nie opłaca, bo są ze 3x droższe, a i żywotnością nie grzeszą. Obecnie dojeżdżam ją w zimówce, w sumie nie wygląda źle, ale po Rabce postanowiłem zmienić na nową wraz z łańcuchem. Oryginalna Truvativ 44T ma się jeszcze dobrze i pośmiga do połowy przyszłego sezonu, 22T Lasco minimalnie zużyta po sezonie.
TocaS Napisano 23 Grudnia 2010 Napisano 23 Grudnia 2010 Powiem tak przeżyła zimę, trochę błota, na szosie mocne kręcenie, wycieczki rzadko kręcę.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.