Skocz do zawartości

[Hamulce] Magura Julie 2005-2010


skrzynia

Rekomendowane odpowiedzi

Dane techniczne:

- Otwarty system ze zbiorniczkiem wyrównującym.

- Poprawiona konstrukcja w celu lepszego chłodzenia zacisku.

- Wygodny system sprawdzania stanu okładzin.

- Waga: 480g (razem z tarczą).

- Tarcza: 180SL-przód, 160-tył.

- Kompatybilny ze wszystkimi ogólnie dostępnymi systemami STI, Trigger i gripami.

- Kompatybilny ze wszystkimi ogólnie dostępnymi systemami mocowań IS (International Systems), również z widelcami Manitou (należy odkręcić adapter).

 

Opinie o starym modelu znam, więc w sumie nie wiedziałem czego się spodziewać po Julce Anno Domini 2005...

Model 2002 występuje czasami na allegro jako 2004, a opinie o nim nie są - lekko mówiąc - zbyt pozytywne.

 

W Julie 2005 klamka jest z tworzywa, dźwignia na dwa palce została wykonana z aluminium.

Tarcza z serii SL ma zapewniać lepsze odprowadzanie ciepła. Klamka z tworzywa nie bije na kilometr tandetą, widać, że producent zadbał o szczegóły - jest starannie wykonana.

Waga katalogowa to 480g, ale to jest waga Post Mount. Po dokręceniu adaptera na IS (w zestawie) całość waży 499g.

magura_julie_2005.jpg

 

Kto wie jak klamka zachowa się przy mocniejszym uderzeniu (zapewne pęknie gg_krzywy.gif) ale nie będe sprawdzał ... :wink:

Założyłem. Zakręciłem kołem. Obciera. Poprawiłem, ale tym razem się przyłożyłem - obciera :-o :-?

Okazało się, że tarcza ma minimalne bicie - uwielbiam allegro...

Skorzystałem z porady Rikera, i wyprostowałem tarczę. Na początku hamulec chodził tak sobie (czyt. beznadziejnie :lol: ) ale, jak każdy, musi się dotrzeć (hamulec oczywiście :lol: )

Przejechałem jakieś 100-150km (niezła rozbieżność, ale licznik jest jeszcze w posiadaniu poczty :wink: ) i zgodnie z tym co napisał producent - chodzi dobrze, i nic nie obciera.

Został przetestowany przez kilku kumpli, stwierdzili, że jest OK, ale tylko moim zdaniem jest za ciężki :lol: Właśnie z tego powodu miałem zamiar go za jakiś czas zminić, ale chyba szybko to nie nastąpi, bo hamulec działa rewelacyjnie :D

Mogę go z czystym sumieniem polecić do XC, bo do tego celu został stworzony.

 

 

 

klamka2ud.jpg

tarcza0vk.jpg

 

[ Dodano: 2005-12-03, 22:34 ]

5000 km - nic nie pękło ani nie odpadło :lol:

A poważnie - wszystko OK. Jak na jeden z najtańszych hydraulików na rynku sprawuje się doskonale. W górach nie narzekałem na fading, co zdarzyło mi się z Magurą Martą (zapewne dlatego, że marta ma tarczę 160 a nie 180mm). Ani razu nie zmieniałem klocków, i jeszcze ze 30-40% zostało :!: Esploatacja wychodzi więc tanio, a dzięki automatycznej regulacji klocków przez cały ten czas nie musiałem przy nich grzebać. Nie są zapowietrzone. Siła hamowania mogłaby być nieco większa, ale biorąc pod uwagę cene nie jest źle. Ogólnie jestem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

cześć Skrzynia mam pytanie mam podobne hample ale jest coś nie tak jak hamuje przednim hamulcem to na dole przy połączeniu adaptera z przewodem wydostaje sie olej co może być?

nie mam dużego doświadzcenia z takimi hamulcami więc sie pytam dzięki i pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

To tylko potwierdzenie opinii:

 

Posiadam je od ponad 4000 km i nie nawaliły ani razu, klocki nie wykazały nadmiernego zużycia, siła hamowania ciągle jest znakomita - a powiedziałbym nawet że rewelacyjna :) Jazda na przednim kole nie stanowi problemu - stanąć na przednim można z użyciem zaledwie jednego palca (waga rowerzysty + roweru + mini-bagazu to okolo 120kg).

 

Jedynym problemem byłem ja sam ;) Otóż dostałem nauczkę, że powinienem se czasem palce wsadzić w... pojemnik ze smarem :) zamiast grzebać przy sprzęcie - zapwietrzylem przedni hamulec wykręcając dźwignie klamki (spowodowałem, że wyszedł tłoczek i uroniło się troszke drogocennego oleju). Na szczęście odpowietrzanie wraz z wymianą oleju kosztowało 30zł i mogłem w nim uczestniczyć - i tu info: do odpowietrzenia układu wystarczy buteleczka oleju magury (dostępna w firmie polsport w częstochowie (http://www.pol-sport.com)), kawałek zwykłego wężyka przezroczystego, strzykawka i... standardowy wentyl rowerowy :D A wszystko to zamiast firmowego zestawu magury do odpowietrzania za około 100 zł

 

Chyba jedynym minusem tych hamulców może być słaba modulacja... raz przez nią leżałem :D otóż przy energicznym, ale wcale nie mocnym (bez blokowania koła) zaciśnieciu hamulca tylnego (a także przedniego) czuć definitywne ostre szarpnięcie - można się do tego przyzwyczaić... Oczywiście przy zwykłym hamowaniu nie czuc tego zjawiska.

 

Klamka nie łamała się a układ był szczelny nawet przy bardzo mocnym zaciśnięciu klamki - wtedy gdy na tarczę dostała się kropelka brunoxa z amora i trzeba było się zatrzymać :D System wyczyścił się po 5-10 hamowaniach z 30km/h do zera.

 

Info dla maniaków >>> Gdy tarcza jest mokra, brudna bądź zamarznięta to czyści/odmraża się w max 5 sekund po zaciśnięciu klamki podczas jazdy oczywiście :D

 

Co do siły hamowania - testowałem spowalnianie z prędkości 70km/h do zera - jak to określił Jeremy Clarkson z Top Gear: "Migdałki zatrzymują się na przednich zębach" i wcale nie przesadzam - oczywiście trzeba było użyć większej siły do wyhamowania ale i tak wynik był rewelacyjny.

 

Podsumowując: niska cena i dobre właściwości to zdecydowany plus przemawiający za inwestycją w ten sprzęt - polecam mimo niezbyt dobrej modulacji do xc jak i na codzień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok później...

Witam, znalazłem tylko jeden temat dotyczący tego hampla, więc postanowiłem napisać nowy bardziej szczegółowy test.Dwa lata temu kupiłem nowe magurki(2008)postanowiłem zaryzykować.Po przyjściu przesyłki od razu montuje do roweru.Pierwsze wrażenia z jazdy: tył jak najbardziej spoko, przód... okropnie on nie hamuje tylko spowalnia.Myślę, że muszą się dotrzeć.Jeżdżę i jeżdżę, a poprawy nie widać.Wreszcie wpadłem na pomysł odtłuszczenia klocków i tarczy.Uff nareszcie lepiej, jednak ciągle czegoś mi brakuje.W między czasie prowadze walke z tylnym zaciskiem, który ociera o tarczę.Zwyciężam tył chodzi idealnie, jednak z przodu ciągle mi czegoś brakuje.Zmieniam z przodu klocki.No wreszcie hamuje tak jak bym tego oczekiwał.Jednym palce staje na przednim kole.Nadchodzi zima zauważyłem, że klamki same zmieniają skok jednak szczególnie mnie to nie denerwuje.Lato na liczniku 7kkm.Dwa razy zmieniałem do tej pory klocki i ani razu nie odpowietrzałem wciąż hamują zarąbiście więc nic z tym nie robie.Zapomniałem o juliach hamują więc nie jest źle.Na razie koniec testu ale po dwóch latach mogę powiedzieć jedno:nie bójcie się magur!

Plusy:

- siła

- modulacja

- cena

Minusy:

-waga

- wykonanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

od przeszło 8 lat używałem szczękowych magur tomac

w związku z tym że nic a nic się w nich nie zepsuło a przyszedł czas na wymianę wybrałem właśnie i pozostałem wierny marce magura.

Tym samym stałem się posiadaczem tarczówek magur marta

 

serio co do wykonania i wyglądu nie mam nic do zarzucenia Fakt wyglądem i wykonaniem się nie hamuje

 

reszta zalet bez zmian ,nadal świetnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 7 miesięcy temu...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...