Skocz do zawartości

[Kupno 29er] co lepsze 28" czy 29er?


bmarekb

Rekomendowane odpowiedzi

Nie mam dużego doświadczenia odnośnie rowerów - po prosu jeżdżę bardzo dużo, ale nie zawodowo i nie wkładam zbyt dużo kasy w rower, bo mam skromne finanse...

Od jakiegoś czasu myślę nad zmianą roweru na coś z większymi kołami w cenie do 1,5 tys. Nie wymagam zbyt dużo od roweru, bo wiem że w takiej cenie nie kupię jakiejś świetnej maszyny.

Czy w tej cenie kupię 29er, najlepiej z przednim amorem??? Chyba że duże koło sprawia że amortyzacja jest zadowalająca bez amora.

Przypominam że nie chodzi mi o sprzęt z górnej półki. Z czasem jak dorobię się to z pewnością będę go przerabiał - głównie układ napędowy.

Aha i jeszcze jedna ważna rzecz - jak wygląda dostępność części do 29er'ów w Polsce (głównie podstawy typu dętki, opony i koła - mile widziane przybliżone ceny)

 

Jeżeli nie warto rozglądać się za 29er'em za te pieniądze, to prosiłbym żebyście doradzili mi coś z trekingu (28"). Odrazu mówię że rower szosowy odpada, bo przy mojej jeździe szybko wszystko by poszło, bo nie jeżdżę tylko po szosie...

 

Z góry dziękuję za wzbogacenie mojej wiedzy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zdecydujesz się na 28" to lepiej rozejrzyj się za crossem aniżeli trekkingiem. Różnica tak, że crossa sam doposażysz wg uznania nie przyjmując za dużą kasę często tandetnych i lipnych elementów wyposażana trekkinga.

Zobacz np rower polskiego producenta

www.mbike-rowery.pl/cross/crosser-sx.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie masz raję, cross jest dużo lepszy od trekkinga.

 

Jednak zależy mi głównie na informacjach odnoście 29er, bo jeszcze nie miałem z tym styczności...

Dodaję jeszcze że nie wiem jak wygląda sprawa rozmiaru ramy pod mój wzrost, bo nie wiem jaka jest geometria 29er'ów. Ja mam 164 cm i przypuszczam że jeżeli geometria jest podobna jak w rowerach 28" to powinna ma mnie pasować rama 18"

Odnośnik do komentarza