Skocz do zawartości

[hamulce] Tektro 836AL czy Auriga Comp


Blood

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się nad zakupem Kross Level A2 i mam dylemat między wersją Disc a V-Brake. W wersji V-Brake hamulce to Tektro 836AL z przodu i z tyłu, a w wersji Disc - Tektro Auriga Comp 160mm.

 

Jeżdżę głównie po mieście/lesie w stosunku 70/30. Zazwyczaj jeżdżę spokojnie, choć czasem lubię trochę przygazować na leśnych ścieżkach. Na pewno jak będę miał okazję poszaleć, to roweru oszczędzać nie będę. Szukam maszyny wytrzymałej i niezawodnej, mało awaryjnej, w której nie będę musiał co sezon czegoś wymieniać, ze względu na zużycie. Ja nie mam na razie planów, co do wymiany jakichkolwiek podzespołów. Ważę 73 KG.

 

Wymagam od hamulców, żeby przedni był w stanie postawić mnie na przednim kole, natomiast tylni bez problemowo zablokować koło, nawet bez wkładania w to dużej siły ( klamka ). Czytałem już różne opinie na temat tych hydraulików, lecz prosiłbym o jakieś fachowe porównanie.

 

Aha, dodam jeszcze, że wersję V-Brake mogę mieć za 1170zł za Disc za 1450zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja osobiście bym wolał wersję z hydraulikami lecz zastanawia mnie jakość tych hampli, ponieważ nigdy nie miałem styczności z tym sprzętem, a cena kompletu wydaje mi się dość niska jak na hamulce hydrauliczne dobrej klasy. Lecz ja i tak bym dołożył do tego roweru z tarczówkami po daje ci on większe możliwości modyfikacji hamulców. POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie obawiam się o ich jakość i wykonanie.

 

Może właśnie lepiej teraz kupić wersję V i ew za jakiś czas mieć te 350zł, które teraz zaoszczędzę i kupić porządne Deore XT albo Avidy Juicy 3/5 ? Głównie chodzi mi o to czy te 836AL mają dużą siłę hamowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używam Tektro 836AL, po wymianie klocków na Author-y 3CC spokojnie stawiają rower pionowo nie mówiąc już o blokowaniu tylnego koła. Po wymianie klamek na FR5 zwiększyła się dodatkowo siła hamowania. Wystarczają mi te hamulce w zupełności, ważę 90kg.

 

EDIT:

Dokładnie te klocki z linku poniżej. Jeżdzę 50/50 asfalt/teren(raczej lekki do średniego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie obawiam się o ich jakość i wykonanie.

 

Może właśnie lepiej teraz kupić wersję V i ew za jakiś czas mieć te 350zł, które teraz zaoszczędzę i kupić porządne Deore XT albo Avidy Juicy 3/5 ? ...

W ten sposób nie zaoszczędzisz, kupując rower z v-brake aby przejsc na tarcze musisz zmienić w 95% piasty na takie z mocowaniem pod hamulce tarczowe, szprychy i zaplec ponownie koło, więc wpada się w koszty (nie tylko hamulce). Jak już pisałem miałem Tektro Auriga (nie Auriga Comp) i hamowały gorzej od mechaników Tektro IO.

 

Co do klocków to cięzko powiedzieć na ile wystarczą, ponieważ wszystko zalezy od warunków pogodowych oraz czystości obręczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np. na takie : http://allegro.pl/item1173099032_klocki_hamulca_v_brake_author_abs_3cc_rower_sport.html ??

 

EDIT

A mógłbyś mi tylko jeszcze powiedzieć, na ile mniej więcej takie klocki starczają?

 

Mi z tyłu wytrzymały ok. 3500km, jeszcze trochę okładziny zostało, ale słabiej hamują. Jeśli bardzo chcesz porządne tarcze to lepszym rozwiązaniem jest zakup levela z Tektro Auriga Comp. Następnie demontujesz nówki, sprzedajesz je i dokładasz do Juicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn. tak jak mówiłem - wymiana hamulców na tarczowe nie jest obowiązkiem. Jeśli będę zadowolony z tych V ( spełnią warunki, które napisałem w 1 poście ), to przy nich mogę zostać. Imo. hydrauliki do jazdy głównie po mieście to zwykły szpan, bo aż tak silne hamulce potrzebne raczej nie są? O Aurigach już nie raz czytałem komentarze mało pozytywne, co mnie trochę odstraszyło od tanich hydraulików. Jestem raczej przekonany kupić te V. No chyba, że ktoś ma coś jeszcze do dodania w tym temacie i przekona mnie do Aurig ?

 

EDIT

 

No i inną sprawą jest też czy mi w ogóle hydrauliki do takiej jazdy, jaką uskuteczniam ( opisane w 1 poście ), hydrauliki są potrzebne ? Czy to nie byłoby po prostu zwykłym szpanem, bo wystarczającą siłę hamowania może zagwarantują mi te V ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko zależy do czego ten rower będzie służył. Uniwersalnego do wszystkiego nie zrobisz.

Ja na razie inwestuję w rowerek trekkingowy, ponieważ zacząłem trochę zwiedzać Polskę.

W przyszłości myślę o drugim tak zwanym góralu, żeby poszaleć na zjazdach itp. więc hamulce tarczowe, dobry amor itp,.

 

W obecnym są hamulce v-braki (jakieś za 30 pln) i będę je zmieniał na inne v-brakei na Avid SD7. Amora też na powietrznego.

 

Więc jeżeli ma to być dobry góral, polecam wizytę w sklepie rowerowym, tak aby Kross Level A2 przygotowali Ci pod przyszłą rozbudowę.

A obecnie jeżeli chodzi o hamulce sugeruję V brakei, dobry hydraulik to min 1000 pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na poniedziałek mam umówioną wizytę w sklepie rowerowym, na jazdę testową z tymi Aurigami Comp. Chcę się przekonać na własnej skórze, jak się sprawdzają w trakcie jazdy.

 

Ponieważ jak kupię teraz wersję A2 Disc to potem będę miał możliwość wymiany hamulców na inne hydry, a przy V-Brakach trzeba sporo kombinować, żeby założyć tarcze.

 

wszystko zależy do czego ten rower będzie służył. Uniwersalnego do wszystkiego nie zrobisz.

 

Opisałem w 1 poście, drugi akapit :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Może tak. Auriga to hamulce, które hamują, ale nie oferują cudów :thanks: Zatrzymają rower, ale nie zrobią tego tak szybko jak czterokrotnie droższe heble, ale nie rozlecą się na pierwszym zjeździe w lesie, jak czterokrotnie tańsze :)

Na sucho powinny mieć podobną siłę do V'ek, na mokro czy w błotku będą jedynie odrobinkę słabsze, w przeciwieństwie do V'ek, które mocno stracą na sile :)

Wg. mnie warto wziąć wersję z tarczami. Bardziej rozwojowa.

Żeby nie było, mam porównanie do obu hebli, sam jeżdżę na w/w tektro, ale 836AL. Szału w nich nie ma, ale działają i są niezawodne - nigdy posłuszeństwa nie odmówiły, w przeciwieństwie do hayesów kolegi :sick:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz Tektro Auriga Comp. Co do Juicy, to model 3 to totalne badziewie. Avid'y są bardzo awaryjne, mojemu kumplowi ciągle ciekną 3, cały czas jest z nimi problem. :) Moim zdaniem różnica między tymi Tektro a Avidem jest tylko taka, że Tektro ogólnie jest uważane za słabsze no i na pewno tak jest. Drugi mój kumpel ma Signie DS2 te tektro i świetne są. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki przyklad : czy te hamulce tarczowe auriga com zahamuja z ostrej górki,przy predkosci 25 km/h i 20 m przed jezdnia (powiedzmy ze na dole górki jest ruchliwa jezdania)-chyba dadzą radę,no bo jak ja markoszetem za 700 zl z tarczami zjezdzalem z takich gor i super hamowaly wiec auriga bedzie kilkokrotnie lepsza co nie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...