Skocz do zawartości
krzysiekmz

[6965.3g] MSC Koncept Carbon

Rekomendowane odpowiedzi

krzysiekmz

Witam,

 

przedstawiam obecny rower o ktorym wspominalem w watku o HT. Opis czesci ktore ulegly zmianie pod rozpiska.

 

 

Dla zainteresowanych poprzednie wcielenie ramy z Di2:

 

http://www.mbaction.com/ME2/dirmod.asp?sid=6C606132AD374521BC58D4CBDB82F733&nm=Main+All+Modules&type=news&mod=News&mid=9A02E3B96F2A415ABC72CB5F516B4C10&tier=3&nid=D9FF9A8571764015BA578203F82D04D8

 

 

 

 

Brake: (Front): (Hamulec Przedni) – Formula R1 (black polished, carbon lever, carbon clamp) - 160.4g

Brake: (Rear): (Hamulec tylny) – Formula R1 (black polished, carbon lever, carbon clamp) – 167.8g

-Rotor: (Front): (Tarcza prz.) - Innolite Design 160mm – 46.8g

-Rotor: (Rear): (Tarcze tyl.) - Innolite Design 140mm - 38g

-Rotor bolts: (Sruby moc. tarcze) - 10xTi + 2xalu – 11.6g

-Rear Adapter: (Adapter 140mm) + 2xalu m6x14 – 16.8g

Caliper bolts: (Sruby zac.) - 2xTi + 2xalu m6x16 – 10.3g

Cables: (Pancerze i Linki) - Nokon Carbon/Nokon/Powercordz - 39g

Cassette: (Kaseta) - Shimano XTR M-970 11-32 Tuned – 204.4g

Chain: (Lancuch) - KMC X9 SL Gold (105 links) – 238.7g

Computer: (Licznik) - Polar CS100 - 0g

Crankset: (Korby) - Shimano XTR FC-M970 (FRM Pro 42t, R2 26t, Leichtkraft Ceramic BB) – 700.4g

Derlr. (Front): (Przerzutka przednia) - Campagnolo Record (Speen adapter,alu bolts, alu mandrel) – 87.2g

Derlr. (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano XTR Shadow RD-M972 SGS ( alu bolts, carbon hanger) – 151.6g

Fork: (Widelec) - DT Swiss XRC 100 Race Limited – 1188.4g

Frame: (Rama) – MSC Koncept Carbon M (RS Monarch 4.2 damper, KCNC Radiant R1 headset bearings*, Ti bolts, derr. Hanger, bikeshield protective foil) – 1660.8g

Grips: (Gripy) – Extralite Ultragrips (Cut) – 9.3g

Handlebar: (Kierownica) - AX-Lightness Poseidon UD 25.4x580mm (Bar-end use) – 81.9g

Pedals: (Pedaly) - Crank Brothers Egg Beaters 3Ti (Ti springs, alu. nuts, plastic sleeves) – 157.7g

Seat: (Siodlo) – AX-Lightness Phoenix – 57.6g

Seatpost: (Sztyca) - Lite Carbon 31.6x330mm – 118.5g

Seatpost Clamp: (Zacisk Sztycy) - Lite Carbon – 8.1g

Shifters: (Manetki) - Microshift (Nobu) Tuned – 81.7g

Skewers: (Zaciski kol) - Tune DC 16/17 – 35.4g

Stem: (Mostek) - Syntace F99 90mm (Ti bolts) – 90.6g

Headset: (Stery) – KCNC Radiant R1 (Tune BuBu Cap) – 10.2g*

Top-cap: (Top-cap) - Soul Kozak Light-bike edition (Cut, hollow) – 3.7g

Expander: (Gwiazdka) – Extralite Ultrastar (polished) – 8.7g

Tire (Front): (Opona Przednia) - Schwalbe Rocket Ron 2.1 – 408g

Tire (Rear): (Opona Tylna) - Schwalbe Rocket Ron 2.1 – 416g

Tubes: (Detki) – CaffeLatex, valves (tuned with alu. nuts) – 108.3g

Wheel Front: (Kolo Przednie):

-Hub: (Piasta) - Tune Princess 32h – 105.8g

-Rim: (Obrecz) - No-Tubes ZTR Alpine 32h – 325.2g

-Spokes: (Szprychy) - DT Swiss Aerolite – 140.2g

-Nipples: (Nyple) – Dt alu. – 9g

-Rim Tape: (Opaska) - 5g

Wheel Rear: (Kolo Tylne):

-Hub: (Piasta) - Tune Prince 32h – 190.8g

-Rim: (Obrecz) - No-Tubes ZTR Alpine 32h – 326.5g

-Spokes: (Szprychy) - DT Swiss Aerolite - 139g

-Nipples: (Nyple) - Dt - 9g

-Rim Tape: (Opaska) - 5g

-Inne: (Misc.) – Bar plugs, zip-ties, AFC spacer, schmolke paste – 10g

 

Suma: 7584.8g

 

Na wadze wiszacej: 7600g

 

 

 

Kola – zostaly wymienione obrecze z ZTR Race na ZTR Alpine. Niekorzystnie wagowo ale rower jest uzywany na codzien stad wybor mocniejszych obręczy.

 

Kierownica – Superlekka wersja Premium na cieszy model. AX zrezygnowalo z ich sprzedazy co skończyło się wymiana z 66g na 82g.

 

Przerzutka przednia – Odwrocenie ramienia przerzutki dla zmiany ciagu było co jak co zlym pomysłem. W modelu QS powoduje to toporne dzialanie i wymaga uzycia duzej sily przy zmianie biegow. Razem z manetka Nobu całość nie mogla współpracować dobrze. Adapter Speen dodal 10g. Dwa z czterech dorobionych alu. nitow były zle dopasowane – na razie zostaja tylko 2 alu. Wozek przerzutki w tym projekcie nie jest jeszcze nienaruszony.

 

Przerzutka tyl. – Karbonowe koleczka się nie spisaly. Niedlugo jednak schudnie do ~140g.

 

 

Wymiana korb jest przewidziana już do dłuższego czasu. W sierpniu możliwe będzie wiadomo cos wiecej. Modyfikacje poszczególnych czesci nastapia w wolnej chwili :D

 

 

msckoncept.th.jpg

 

img6168h.th.jpg

 

img6169g.th.jpg

 

75716706.th.jpg

 

48213431.th.jpg

 

58220142.th.jpg

 

74610828.th.jpg

 

img6167c.th.jpg

 

98893116.th.jpg

 

48580667.th.jpg

 

41330088.th.jpg

 

72182725.th.jpg

 

img6150l.th.jpg

 

 

 

 

 

 

1xtrrecordfd.th.jpg

 

2shadow.th.jpg

 

3naped.th.jpg

 

4koloprz.th.jpg

 

5r1a.th.jpg

 

axphoenix.th.jpg

 

mostekp.th.jpg

 

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Ubotek

Cudoooo ...

 

Pierwszorzędna maszyna, z niewyobrażalną masą, na obręczach i oponach nadających się do normalnej jazdy, a nie na papierze.

Mój tyle waży bez kół i amorka :D.

 

Cudny <_<

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gothic

Bardzo ładny bicykl. Od strony estetycznej mógłbym mieć kilka drobnych zastrzeżeń, ale wiadomo: de gustibus non est disputandum. Natomiast interesuje mnie kilka spraw technicznych:

 

- Czy widelec DT jest sztywny?

- Czy zastosowanie tak małych tarcz nie wpływa negatywnie na drogę hamowania?

- Dlaczego łańcuch ma nieparzystą ilość ogniw? Jakiś ślepy jestem, ale nie widze wzmianki o spince.

- Na czym polegał tuning kasety?

- Gdzie można kupić ów carbonowy "wieszak" dla tylnej przerzutki?

 

CHAPEAU BAS!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pr5Rider

Co do"wieszaka" zobacz www.luxtech.com.pl

 

Kolego rower zaj#$%^&*y zreszta juz na LB sie o nim wypowiadałem ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gothic

Jeśli to produkt od wspomnianej firmy, to ja rezygnuję.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gothic

A dlaczego ?

 

Nie odpowiada mi charakterystyczna dla tej firmy "kultura" obsługi klienta.

Edytowane przez Gothic

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kipps

Rower..... KOSMOS

Cena -> z pewnością zabija :whistling:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Artro

To może ja jeszcze raz powtórzę, że szczęścia nie przeliczamy na pieniądze... :)

 

Ale rower faktycznie robi wrażenie :P Nie jeden Pro, gdyby nie smycz producentów oddałby wszystko za taki sprzęt :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mendoza

Mi się podoba dystans pod mostkiem:)

Walory użytkowe zachowane przy niskiej masie jeźdzca...

Ciekawy jestem jak się na tym zjeżdza, mam na myśli prace amora i sztywnośc ramy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
krzysiekmz

Dzieki za komentarze. Prosze o podpowiedzi co mozna poprawic jesli chodzi o wyglad jak i reszte.

 

Amortyzator DT jest sztywny. Przy normalnych tarczach nie ma problemu. Z innolite przod jakos nie moze sie dotrzec, tyl jak zyleta ale lubi popiszczec ;/ Waga spinki oczywiscie wliczona, tylko nie policzona :laugh: Kaseta ma 11 i 12z alu od Kozaka, trzeba jakos to aluminium wykorzystac :( Wieszak do przerzutki Shadow wykonal dla mnie uzytkownik light-bike.de jak i wlasciciel sklepu http://www.carbonschmiede.de/ , dostepne rowniez w bikehardest.de

 

Cena jak cena i nie bede tutaj jej przyblizal. Czesci zbierane przez lata wiec az tak nie boli. Inni kase wydaja na co innego :devil:

 

Zjezdza sie bajecznie w porownaiu do HT. Rama jest przecietnie sztywna zato jedzie sie wygodniej i szybciej. RS Monarch nie jest najlepszym tlumikiem.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez krzysiekmz

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
1415chris
Dzieki za komentarze. Prosze o podpowiedzi co mozna poprawic jesli chodzi o wyglad jak i reszte.

Nie za wiele uwag bo co tu jeszcze poprawiac jak sie poskladalo najlzejszego fula w pl, moze nie tylko :P

 

No moze jednak... w rozpisce masz karbonowe mocowanie r1 na zdjeciach oryginalne?

Psiknalbym na czarno 'ten' srebrny plastik manetek, tak mi doradzono, tak zrobilem i wyglada ladniej.

Nie myslales o mini i-linku, wiem ze roznica w wadze bedzie niewielka ale IMO mini ladniej wyglada, oczywiscie jak jestes przygotowany na dluuuugi okres jego ukladania sie.

 

Jakie rozwiazania korby biezesz pod uwage?

 

Damper na xr dt, chociaz do tego jednego-zawiasu to raczej wypadaloby miec cos bardziej inteligentnego :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Artro

Do tej klasy roweru to może damper Fox'a będzie gites?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mendoza

Proponuje może cos na zamówienie:)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
krzysiekmz

Witam,

 

fotki nie byly robione jednego dnia, stad mozliwe roznice. Obejmy wtedy byly w drodze. Male modyfikacje przewiduje nieco pozniej, teraz poprostu jezdze ile moge. Pancerze ostatnio ulegly malej zmianie - pozbylem sie koncowek alligatora i kazdy poczatek/koniec koralikow jest bialy.

 

Marzenie to Clavicula. W rzeczywistosci bedzie chyba Ax-Lightness.

 

Chcialem rame z Foxe-em RP23. Gdybym zdecydowal sie na nowa pewnie bylby DT. Moze cos sie okazyjnie trafi :thumbsup:

 

Tlumik na zamowienie? Moze cos wiecej? :(

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez krzysiekmz

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
marsman

puki co nie stać mnie na fulla więc tematu nie zgłębiam ale pamiętam że kiedyś Air Force Ony to był najlżejszym damperem świata. produkt http://www.german-a.de/ :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
1415chris

Moze i kiedys byl.... przy tym samym skoku dt xr carbon 146g, a przy 152mm 139g.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Karol318

Przepraszam, ale muszę o to zapytać.

Co to za opaska na obręcz ważąca tylko 5g?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
1415chris

Yellow tape Stana, a po naszemu zolta tasma Staszka Koziatka (No Tubes)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
krzysiekmz

Zmiany :)

 

Kaseta XTR 11-32 > Dura Ace/XTR/Soul Kozak 11-27 zysk 46.9g

 

Wspomniana wyzej srube na probe wymienilem na alu. Zysk 2.4g

 

Razem 7535.5g

 

img7076h.jpg

 

img7083n.jpg

 

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez krzysiekmz

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
BitchFR

Widzę że na ten rower niedługo siła grawitacji przestanie działać :) weź jeszcze pod uwagę że z czasem użytkowania rower staje się jeszcze lżejszy : zużycie bieżnika w oponach, gripów, klocków i tarcz hamulcowych ,powłoki lakierniczej itp :) napompuj opony helem bądź innym lżejszym gazem :D Hm chciałbym się na taki przejechać i porównać do mojego ważącego ponad 17 kg ht :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lukaszs

na oponach i dętkach możesz zbić ponad 200g

np. Furious Fredy i xxxlighty Schwalbe

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Ubotek

Ale na tych co ma oponach da się normalnie jeździć, a to tylko 200g mniej na papierze. :icon_wink:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lukaszs

szczerze mówiąc jeździłem na jednych i drugich i Fredy są co prawda bardzo cienkie i sprawiają wrażenie papierowych ale to Rony sprawiały mi większe kłopoty.

tak więc na szutry i leśne niezbyt piaszczyste drogi spokojnie Fredy można zakładać

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×