Skocz do zawartości

[koła] 1000-1200 zł


Gekon

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, może doradzicie mi coś ciekawego czego sam nie wyryłem jeszcze w necie.

 

Wziałem się za kupienie nowych kół. Mają być lekkie i nie mniej wytrzymałe od poprzednich (http://www.allegro.pl/item1096972362_29er_xt_mavic_a317_disc_okazja_tez_na_wyprawy.html).

 

Ważę 75 kg, używam hamulców tarczowych.

 

Myślałem nad taką konfiguracją:

piasty novatec'a light

obręcze ztr lub frm. jeśli ztr to na tył arch na przód crest

32 szprychy, chyba dt competition

nie wiem jakie nyple. Piasty na zaciski QR, które posiadam.

 

Napiszcie proszę co o tym myślicie, czy da się lepiej coś w tej cenie wyrzeźbić, oraz co alternatywnie. Będę również wdzięczny za polecenie sklepu, w którym da się to tanio i dobrze złożyć, lub okazyjne ceny poszczególnych części w różnych sklepach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

novateki 711/712 - super piasty, ale...moja zajechana w 2 miesiace, jakby sie zatarla, zgudowa zlapala jakis dziwny luz na osi, oba defekty w 712

 

szprychy 2.0/1.8 - moze i zasluga lepszej obreczy, ale pod moimi blisko 90kg czuc brak sztywnosci, zgud jest w twojej wadze i mial problemy z lapaniem centry...cos tam pozmienial, nie wiem czy w 100% pomoglo

 

na championach 2.0 nie zaobserwowalem duzego zluzowania szprych z tylu, jest superancko

 

co do obreczy...ryzyk-fizyk, mnie nie przekonuje brak oczek :) polecam maviki tn719 - konkretny kawalek alu

 

tylko znam ten bol...zalozenie - zlozyc nowe, lekkie kola...novateki+championy+tn719=1988g ;) 'lekko'

Edytowane przez nabial
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś złożyłem koło na Boplajt, revo i Bontrager Mustangu asymetrycznym, waga bez QR około 880g. Przejechałem na nim 260 km. Tylko wyścigi. Po każdym centrowanie, szprychy zostały przeciągnięte, i już nie można było ustabilizować, (tak ponoć jest z revo)Koło umarło bo strzeliła piasta. Rozsadziło bieżnie zębatą zapadek bębenka. Dlatego już nie wrócę do Boplajt, Kozak itp. Fakt że jechałem w Trofi na kasecie 11-28 nic nie usprawiedliwia. To piasta do mtb - wszystkie maszynówki równo wypełnione błotem, po uszczelkę, muszą ssać podczas pracy.

 

I dziś mam koło na kulkach - xt 6 śrub, szprychy dt 2-1,8. obręcz ta sama. Bez stresu i problemu, jedynie piasta na początku się rozkręciła bo składający chyba nie pokusił się o sprawdzenie fabrycznego kontrowania. Szkoda że nie zważyłem różnicy w wadze szprych przed zaplotem.

 

Sama piasta to chyba +150g, szprychy +-50g co by dawało około 1080 gram. No i niestety tarczowy hamulec - działa dobrze ale Mustang w błocie stracił tyle ścianek że już nie ma powrotu do V.

 

 

Przód - używam mavica speedcity, jest bardzo ok, jedynie wąskość troszkę moduluje kształt opony, na tył takiego koła bym nie polecał. Co dziwne nawet z rampą i niskim ciśnieniem to wąskie koło jest całkiem stabilne. Waga bez Qr 865g, wskazuje na ciężką obręcz. Koło nie było dotąd serwisowane (chyba 4 lata)

 

Z chęcią zakupię obręcze ZTR, te lekkie. Znajomi jeżdżą na 26 olipikach i jest ok. Korci mnie złożenie nowych kół. Co do piast ? NAKULKACH :-)

 

No i mavici crosmaxy,,, też opcja ale raczej tylko na sam tył... kasa

 

Ważę 70 kg, Bontrager Mustang waży 470g i jest mocno wiotki w ręku, ale koło na nim jest trwałe, ciśnienia 2,5, 2 atm,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to mniej wiem niż wiedziałem. chcę lekkie koła, ale z drugiej strony nie chcę non stop wymieniać łożysk w piatach ani tym bardziej centrować obręczy.

 

dzięki za podesłanie tych maviców, nie wykryłem ich wcześniej. nie mam pomysłu co złożyć rozsądnego, żeby urwać parę gramów, a inne piasty to już w ogóle kibel z wyborem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to mniej wiem niż wiedziałem. chcę lekkie koła, ale z drugiej strony nie chcę non stop wymieniać łożysk w piatach ani tym bardziej centrować obręczy.

 

dzięki za podesłanie tych maviców, nie wykryłem ich wcześniej. nie mam pomysłu co złożyć rozsądnego, żeby urwać parę gramów, a inne piasty to już w ogóle kibel z wyborem...

 

To ja ci za to polecę piasty Dartmoor, ale te najnowsze VEE-ONE oraz VEE-Two. Tak naprawdę to NOVATEKI model cięższy 812. Zaplotłem szwagrowi koła na takich. Waga tylnej piasty to realne 315gr (mocowanie bolt-on, a nie QR) przednia to 189gr. Kręcą się piknie i są tanie i do tego różnokolorowe. :) :) :D. Co więcej, przeżyły już 5 maratonów i paręset kilosów treningów. Bębenek nadal żyje i ma się dobrze. Łożyska też. Jeśli chodzi o szprychy to polecam jednak DT Comp. Sztywność koła to nie same szprychy. A przy tarczach, szczególnie z tyłu, istotny jest sposób zaplotu, i nie chodzi o ilość krzyży. Ja ważę 110 kilo. Śmigam na Boplightach Sportach i DT comp. Obręcz to Rigida Taurus 2000 Disc. Nie zauważyłem pływania.... :). W Tylniej pieście musiałem wymienić łożyska ale to akurat nic nadzwyczajnego poza tym że tylko w dwóch miejscach w Polsce możesz to zrobić.

Chłopaki ci dobrze radzą. Jeśli maja być regulowane łożyska to zdecydowanie nowe XT (ale niestety tylko Centerlock). Jeśli maszyny to patrz początek postu. Życzę udanych wyborów i zaplotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma sensu się pakować w te wynalazki, lepiej już te nieszczęsne novateci :) przynajmniej szybciej do dystrybutora da się wysłać do rozpatrzenia

 

co do dartmoora to szczerze odradzam, 2 tylnie widziałem z posypanym bębenkiem i tuleją... a i nie jeżdżone specjalnie ekstremalnie...

 

hmmm z piastami chyba jednak w DT trzeba celować, a obręcze ZTR warto rozważyć, może uda się w niedługim czasie pojeździć to coś skrobnę... a i drogie toooo...

Edytowane przez zgud
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla czego nie XTR? Center lok niestety, waga nie zła. Dodatkowo Shimano ma w ofercie koła 29 ważące 1830, po 24 szprychy, nie szukałem jeszcze recenzji...

 

Nie ma szału z tym polepszaniem sprzętu. Nawet w kluczowej konfiguracji i formie nie udało mi się wjechać do czołowej 30 na Mazowii :-), w górach lekkość sprzętu najbardziej pomaga przy ... noszeniu roweru nad efektami pracy drwali... Jeżeli nie ma się sportowych celów typu np 5 miejsce w generalce M4 itp to można śmiało olać robienie lekkim wszystkiego co się rusza. W tej chwili jednym ruchem mogę spaść około 800 g z wagi roweru, bez dopłaty, i od roku nie chce mi się. Dlatego jedyne co realnie warto moim zdaniem sobie zapewnić: lekka obręcz i gumy.

 

Dodatkowo na niektórych płaskich maratonach karbonowy widelec pomaga, ale tu się można pomylić bo czasami sztywność zamiast pomagać - robi takie straty, że aż boli nie tylko w nadgarstkach.

 

I chociaż to temat o kołach to napisałem to tutaj, naprawdę miałem lekki rowerowy zadek, koło o którym pisałem kaseta 11-28( 250g) hamulec v, i rr 2,25. Ale i tak trzeba było cisnąć w korby nic więcej, w tej chwili priorytetem jest stan w którym nie muszę martwić się w górach o to czy kawałek roweru nie wyłączy mnie zjazdy następnego dnia, dlatego metaliczne klocki, sprawdzone piasty, jedynie suport korb xt jest słabym punktem.

 

Novateki... myślę, że można spróbować, jedynie w przypadku wyjazdu z nimi na etapówkę, wziąłbym na wszelki wypadek swoje stare tylne koło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

itr, dzięki za opinie, zgadzam się w pełni, choć czasem mania odchudzania przyćmiewa zdrowy rozsądek.

 

skłaniam się ku rozwiązaniu:

novateci

szprychy dt competition tył 36 przód 32

obręcze tył ztr arch, przód ztr crest

 

to jest rozwiązanie chyba z najlepszym stosunkiem waga/wytrzymałość/cena

 

druga opcja to wyrwać hopa albo dt piastę tylną i zapleść to na championach i obręczach mavica tn 719 disc, będzie podobnie cenowo, jednak te rotujące gramy daleko od piasty najbardziej mnie kuszą

 

dętki i opony, a raczej brak dętek to będzie temat jak już kupię koła, na razie i tak jest w tym temacie w miare lekko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Limit wagowy crestów to 175 lbs. ( składałem niedawno kółka i pytałem o to producenta )

Także mieścisz się (w górnym zakresie) Myślę że powinieneś wziąć pod uwagę styl jazdy, nie bez znaczenia jest pewnie też to gdzie głównie będziesz jeździł.

Ja byłem za ciężki na cresty, miałem pod ręką ( w Czechach) w niezłej cenie dt x470 i je wziąłem. Realna waga moich egz. to 490g/szt. (gotowy zestaw z opaskami waży 1950g)

 

Co do piast, na przód chciałem thru bolt 9mm i najtaniej wychodził hope z przejściówką. Kręci się to faktycznie słabiej niż kulkowe formule w starych kołach. Wydaje mi się jednak, że nie jest to różnica która w istotny sposób wpływa na jazdę.

Dt to inna bajka, płynna jak kacze ...... :whistling: Różnica jakości wykonania i kultury pracy tych dwóch piast jest naprawdę zauważalna, zobaczymy jak to będzie wyglądać w praktyce po kolejnych setkach, tysiącach (miejmy nadzieję :) ) km'ów

 

Jeśli chodzi o szprychy - wziąłem compy i nie wyczuwam póki co różnic w stosunku do starych 2.0

 

p1010550large.jpg

p1010547large.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przedni hope ujdzie, z tylem jest gorzej...Artro - nie oceniaj cudzych wypowiedzi po wlasnych, ktore w tym przypadku wygladaja tak: 'ludzie chwala hopy, wiec sa dobre'

 

heniu - te 175lbs to masa samego bikera, czy razem z rowerem?

Edytowane przez nabial
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no w sumie, jeździłem kiedyś na kole dt x450, championach i było bardzo sztywne i mocne (26")

 

biorąc pod uwagę, że x470 disc kosztują 150 zł, to wychodzi najtaniej, a mogę mieć przesłanki, że są to dosyć mocne obręcze.

 

mavici tn 719 disc też kuszą, chociaż są cięzkawe już trochę.

 

czy obręcze dt tak samo się przerabaia na tubellesy jak ztr'y?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma sensu się pakować w te wynalazki, lepiej już te nieszczęsne novateci :P przynajmniej szybciej do dystrybutora da się wysłać do rozpatrzenia

 

co do dartmoora to szczerze odradzam, 2 tylnie widziałem z posypanym bębenkiem i tuleją... a i nie jeżdżone specjalnie ekstremalnie...

 

hmmm z piastami chyba jednak w DT trzeba celować, a obręcze ZTR warto rozważyć, może uda się w niedługim czasie pojeździć to coś skrobnę... a i drogie toooo...

 

Bartek, na jakiej podstawie odradzasz Darty....Dartmoor to Novatec tyle że w bogatszej kolorystyce. Ty widziałeś już 2 tyły a ja na 4 zaplotłem już koła które z powodzeniem biorą udział w maratonach i to tych błotnych również. I ŻYJĄ.. :)). Na każdą piastę trzeba mieć baczenie, czy to jest Novatec, Hope, DT i co tam jeszcze....Pomijam kwestię że wszystko ma prawo się zepsuć. Tu kluczem jest to że oferują przyzwoity a nawet bardzo dobry stosunek waga/jakość. O serwisie nie wspominam. A jak już czepiać się wszystkiego to można równieź powiedzieć że najnowsze grzechotki Shimano sypią się częściej niż te starsze.... :D :D. Pozdro

Edytowane przez Sliski1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sklep@bikestacja.pl

do mnie

 

pokaż szczegóły 15:45 (19 min temu)

 

Cena 1000zł

 

obręcze dt x 470

piasty novatec 711/712 czarne

szprychy dt competition black

nyple dt alu kolor do wyboru

 

 

takiego maila do mnie bikestacja napisała. cena nie powala...

 

dobra, piastę na tył kupiłem.

wybór padł na dt 340 disc

klaruje to trochę sytuację, ponieważ jako że przydział kasy na piasty został przekroczony, to obręcze ciosam z drewna, a szprychy będą z długopisów.

 

obręcze już nie ma odwrotu dt x470

szprychy competition brać?

jakie nyple?

na przód piastę novatec'a czy coś innego?

 

kolory mi obojętne, jeśli trzeba za nie dopłacać to chcę najtańszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heniu - te 175lbs to masa samego bikera, czy razem z rowerem?

 

limit dotyczy "jeźdźca"

 

czy obręcze dt tak samo się przerabaia na tubellesy jak ztr'y?

 

wg. userów z mtbr nie ma problemu z przeróbką ( oczywiście należy jeszcze wziąć pod uwagę konkretny model opony bo się różnie potrafią zachowywać )

 

"mavici tn 719 disc też kuszą, chociaż są cięzkawe już trochę."

 

Z tego co się naczytałem to mavici to naprawdę konkretne i mocne sprzęty. Wagowo mogą nie być wcale dużo cięższe( chociaż nie wiem jak w realu ), tak jak wspominałem oba moje x470 + 20g/szt. do specyfikacji producenta.

 

Cena 1000zł

obręcze dt x 470

piasty novatec 711/712 czarne

szprychy dt competition black

nyple dt alu kolor do wyboru

 

Faktycznie oferta nie powala, ale zamawiasz w jednym miejscu i masz z głowy

 

Ja się zamknąłem w 1500 za konfig jak wyżej, ale trwało to w cholerę czasu i zachodu. Wszystko zamawiane osobno.

 

na przód piastę novatec'a czy coś innego?

 

To był mój typ na przód - novatec D811SB9

http://www.novatec.com.tw/novatec/english/p_racing.php?c1=3&c2=12

Fajna waga, ośka thru bolt 9mm, a teraz po wprowadzeniu nowej kolekcji całkiem niezły wygląd. Niestety była nie do dostania, może coś się zmieniło w tej kwestii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

koledzy pomóżcie dobrać szprychy nyple,

 

o długości napisałem posta w dziale koła temacie o długości szprych

 

do tego nie wiem, które brać sapimy czy dt, które modele i gdzie kupić, ma być lekko i sztywno, ale bez kosmosów cenowych - 15 zł za szprychę nie dam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisze tyle, ze przy moich 86kg dt comp znacznie sie luzowaly w tylnim kole, w 2 tylnich kolach na championach i stainlesach efekt jest ledwie zauwazalny, do przodu na pewno mozesz dac cieniowane, z tylem obstawilbym mix z championami na bardziej obciazanej stronie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...