Skocz do zawartości

[Amortyzator przedni] Dopasowanie do starszej ramy.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Zastanawiam się na kupnem amortyzatora do ramy Gary Fisher Mako z 2006 roku. Nie jestem pewien co mogę w nią włożyć. Jak na moje oko i to co wyczytałem w internecie to w grę wchodzi amortyzator o skoku 63 mm. Jestem laikiem w tych sprawach a nie chciał bym zrobić kuchy, dlatego proszę was o pomoc. Niżej zamieszczam wymiary ramy ze strony producenta i fotkę. Z góry dziękuję za pomoc.

 

Frame Size XL (21.5")

Standover (mm) 810.30

Effective top tube (mm) 622.30

Cockpit length (mm) 698.50

Minimum cockpit (mm) 701.00

Maximum cockpit (mm) 711.20

Stem length (mm) 130.00

Crank length (mm) 175.00

Headtube length (mm) 185.00

Bottom bracket height (mm) 295.00

Bottom bracket drop (mm) 38.00

Wheelbase (mm) 1085.20

 

makogreen.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wierzyć tej twojej geometrii to względem nowego modelu z amorem 63mm nic się nie zmieniło, więc w praktyce można wsadzić tam i 80mm.

Dużo ważniejsza w tym wszystkim jest średnica rury sterowej, bo jak się okaże że jest to 1cal to wybór amora jest bardzo ograniczony. Musisz pomierzyć czy rura ma 1cal (25,4mm) czy 1 1/8cala (28,5mm).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz pomierzyć czy rura ma 1cal (25,4mm) czy 1 1/8cala (28,5mm).

 

Obecna średnica rury sterowej zainstalowanej rowerze to 1 cal. Istnieje możliwość przejścia na system 1 1/8 bo rama jest przystosowana do takich sterów. Z tego co się dowiedziałem by to zrobić będę musiał kupić nowe łożyska, adapter ahead(to ta końcówka do której przykręcę mostek), mostek i kierownice.

 

...praktyce można wsadzić tam i 80mm.

 

Wszytko ładnie ale czy nie popsuje to sylwetki roweru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17mm? :icon_wink: