Skocz do zawartości

[Amortyzator przedni] Dopasowanie do starszej ramy.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Zastanawiam się na kupnem amortyzatora do ramy Gary Fisher Mako z 2006 roku. Nie jestem pewien co mogę w nią włożyć. Jak na moje oko i to co wyczytałem w internecie to w grę wchodzi amortyzator o skoku 63 mm. Jestem laikiem w tych sprawach a nie chciał bym zrobić kuchy, dlatego proszę was o pomoc. Niżej zamieszczam wymiary ramy ze strony producenta i fotkę. Z góry dziękuję za pomoc.

 

Frame Size XL (21.5")

Standover (mm) 810.30

Effective top tube (mm) 622.30

Cockpit length (mm) 698.50

Minimum cockpit (mm) 701.00

Maximum cockpit (mm) 711.20

Stem length (mm) 130.00

Crank length (mm) 175.00

Headtube length (mm) 185.00

Bottom bracket height (mm) 295.00

Bottom bracket drop (mm) 38.00

Wheelbase (mm) 1085.20

 

makogreen.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wierzyć tej twojej geometrii to względem nowego modelu z amorem 63mm nic się nie zmieniło, więc w praktyce można wsadzić tam i 80mm.

Dużo ważniejsza w tym wszystkim jest średnica rury sterowej, bo jak się okaże że jest to 1cal to wybór amora jest bardzo ograniczony. Musisz pomierzyć czy rura ma 1cal (25,4mm) czy 1 1/8cala (28,5mm).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz pomierzyć czy rura ma 1cal (25,4mm) czy 1 1/8cala (28,5mm).

 

Obecna średnica rury sterowej zainstalowanej rowerze to 1 cal. Istnieje możliwość przejścia na system 1 1/8 bo rama jest przystosowana do takich sterów. Z tego co się dowiedziałem by to zrobić będę musiał kupić nowe łożyska, adapter ahead(to ta końcówka do której przykręcę mostek), mostek i kierownice.

 

...praktyce można wsadzić tam i 80mm.

 

Wszytko ładnie ale czy nie popsuje to sylwetki roweru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17mm? :icon_wink:

 

Ważniejsza jest faktyczna wysokość widelca, czyli od haków do początku rury sterowej. To musisz porównywać ze swoim widelcem. Wiadomo, że będzie większa przynajmniej o wartość skoku.

 

Czemu kierownica do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17mm? :rolleyes:

 

Faktycznie to niedużo. Po zastanowieniu faktycznie nowa kierownica jest niepotrzebna, lepiej dołożyć tą stówkę do amortyzatora. Cycu dzięki za rade jak wybiorę amortyzator to porównam obie długości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...jak kupisz taki amor to nie potrzeba żadnego adaptera tylko nowy mostek pod A-head.

 

Nie znam się na tym bo nigdy się z tym nie zetknąłem. Biorąc to co napisałeś na chłopski rozum wnioskuję że po włożeniu amortyzatora w ramę wyjdzie on z ramy i będę potrzebował tylko tą zaślepkę na górę i mostek do schwycenia kierownicy - zgadza się?

 

Mostek i stery :thumbsup:

 

Mostek to jasna sprawa. Stery to jak mniemam łożyska na które obracają rurę od amortyzatora umieszczone w miejscach gdzie amortyzator wchodzi i wychodzi z ramy?

 

Określ ile masz na amor to się coś poleci.

 

Na całość jestem skłonny wyłożyć 500 złotych(mostek pewnie około 100 zł będzie kosztował)ale suma ta może się zwiększyć bo jak mawiają "ludzi biednych nie stać na kupowanie rzeczy tanich". Zależy mi na tym żeby amortyzator wytrzymał dobre kilka lat. Rower MTB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stery to łożyska, które siedzą w ramie i na nich obraca się amortyzator. Od góry nachodzi mostek + ewentualne podkładki, kup ze dwie, nie będziesz musiał przycinać rury sterowej tak bardzo. Na górę (na mostek) kapsel a w rurę amortyzatora trzeba wbić szyszkę. Jeśli jej nie dostaniesz z czymś co musisz zakupić, to kup ją osobno. Więcej Ci nie potrzeba.

 

Jak kupujesz mostek, to do odpowiedniej średnicy kierownicy. Musisz zmierzyć tę którą masz w miejscu łączenia z mostkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na mostku i sterach można zaoszczędzić, 100zł to za dużo jak na przeciętny mostek. Lepiej więcej wydać na amor.

Czyli tak, wywalasz obecny mostek i stery (to te czarne miski w ramie) kupujesz np taki zestaw:

Stery Accenta albo VP

http://www.allegro.p...kazja_nowe.html

http://www.allegro.p...head_1_1_8.html

Mostek Accenta

http://www.allegro.p...na_allegro.html

 

Gwiazdę do amora i kapsel dostaniesz w komplecie ze sterami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat po Sparrow bike można się spodziewać wszystkiego. Wcześniej też sprzedawali stare amory pod nowymi rocznikami.

 

We wcześniejszym poście zamotałem się z tymi rocznikami, chodziło mi oczywiście o różnicę między rocznikiem 2009 a 2008 i tu jest problem z rozróżnieniem a 80mm ma tylko nowszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od początku, z tego co zrozumiałem masz rower z widelcem sztywnym, zmierz najpierw wysokość tego widelca (od osi koła do dolnego łożyska) i wtedy będzie wiadomo o ile podniesie się faktycznie przód roweru.

 

Dla ułatwienia w widelcach o skoku 80 mm ta wysokość wynosi około 460 mm.

Z

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od początku, z tego co zrozumiałem masz rower z widelcem sztywnym, zmierz najpierw wysokość tego widelca (od osi koła do dolnego łożyska) i wtedy będzie wiadomo o ile podniesie się faktycznie przód roweru.

 

Rulez dobrze zrozumiałeś mam rower ze sztywnym widelcem. Wysokość od osi koła do dolnego łożyska wynosi u mnie 400mm. Wysokość ramy to 21,5 i przy moich 178 cm wzrostu nie powinno być problemów z "klejnotami" przynajmniej na sucho było ok.

 

...w rurę amortyzatora trzeba wbić szyszkę.

 

Cycu85 muszę poszukać info o szyszce bo mam pojęcia co to jest. Wbijamy oczywiście od góry tak?

 

Jak kupujesz mostek, to do odpowiedniej średnicy kierownicy. Musisz zmierzyć tę którą masz w miejscu łączenia z mostkiem.

 

Średnica kierownicy w miejscu łączenia to około 24mm przy pomiarze z kierownicą w mostku.

 

Na mostku i sterach można zaoszczędzić... kupujesz np taki zestaw:

Stery Accenta albo VP

 

Schwefel Zdecydowałem się na stery i mostek Accenta

 

Dart... Lepszy byłby Raidon ale tylko modele na 2010 rok mają 80mm a ciężko określić czy na allegro są właśnie te modele czy wcześniejsze.

 

Jeszcze nie wiem na jaki amortyzator się zdecyduję.

 

Dart ma możliwość obniżenia do 80mm

 

Dart kosztuje około 400 złotych(z przesyłką), a ja nie mam bladego pojęcia o amortyzatorach. O ile jestem skłonny popsuć stery za 2x złotych to nie wiem czy zaryzykuje uszkodzenia amorka przy montażu nie mówiąc już o obniżaniu skoku. Wygląda na to że będę musiał skorzystać z usług serwisu, trudno.

 

Radomir82 dzięki za rysunek. Odnosząc się do niego podam odległość jaka jest między dolną krawędzią górnej rury dochodzącą do główki ramy, a górną krawędzią dolnej rury dochodzącej do główki ramy - 70mm. Czy nie jest to zbyt dużo jak na amortyzator o skoku 80mmn? Nowe ramy mają to odległość znacznie mniejszą. Jak to tylko estetyka i design to wporządku ale jeśli chodzi o bezpieczeństwo to wolał bym z tym nie igrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.allegro.pl/item1043499828_ritchey_wcs_kapsel_steru_dostawafree.html

 

wykręcasz śrubę z tej gwiazdki i samą wbijasz w rurę amortyzatora, żeby była schowana jakiś 1cm od górnej krawędzi. Wbijasz tą bardziej "opływową" stroną, na logikę, drugą się zapiera. Możesz to zrobić używając tej śruby od kapsla wkręconej (najlepiej na całość gwintu gwiazdki) w nią i trzymając w linii rury sterowej młotkiem z odpowiednią siłą nabijać. Zapewne będziesz musiał skrócić rurę sterową, bo nowa jest dość długa -> http://www.forumrowerowe.org/topic/69562-amortyzator-przedni-jak-dociac-rure-sterowa/ .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to rower podniesie ci się o 60 mm. podłóż sobie coś o podobnej wysokości pod przednie koło i sprawdź jak to będzie wyglądało, wg. mnie niezbyt, ponadto mocno zmieni się geometria.

Rama 21.5" dodatkowo podniesiona o 60 mm przy wzroście 178 cm. to pisząc szczerze mało rozsądny pomysł :)

 

To jest rama nie reformowalna, wydasz pieniądze i z końcowego efektu i tak nie będziesz zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...mocno zmieni się geometria.

 

I tu może być pies pogrzebany. Chciałbym to zrobić tak by rower nadal był bezpieczny zachowując jak najwięcej z jego dotychczasowej sylwetki. Nie głupim pomysłem będzie wysłać maila do producenta w tej sprawie.

 

To jest rama nie reformowalna, wydasz pieniądze i z końcowego efektu i tak nie będziesz zadowolony.

 

Na tej ramie jest też wersja z amortyzatorem o skoku 60mm o ile dobrze pamiętam, ale nie mogę jej nigdzie w necie odnaleźć. Na chwile obecną robię przymiarki żebym miał większe pojęcie w co się pakuje. Dziękuje za uwagi.

 

Cycu już wszystko jasne ;), dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz o wiele za dużą ramę do swojego wzrostu. Wszystko o czym tu piszemy miałoby zastosowanie przy mniejszym rozmiarze a tak to będziesz uderzał jajkami o górną rurę. Optymalny rozmiar to 18,5-19".

 

To jest niestety prawda, ale tak to bywa przy zakupie pierwszego roweru kiedy człowiek nieświadomy jest.

 

Właśnie wróciłem z miasta i będąc tam zahaczyłem o sklep rowerowy. Rozmawiałem sprzedawcą ponad godzinę. Zaczęło od wielkości ramy i amortyzatora przez korby, manetki, łańcuchy, itd... a skończyło na piastach i obręczach. Generalnie przebrnęliśmy przez wszystko co jest w rowerze. Wygląda na to że zacznę składać sobie sam rower. Chciałbym bazować na amie Author Traction 2010 oczywiście 19. Link -> http://www.nokaut.pl/ramy-rowerowe/rama-traction-2010-author-20-kolor-grafitowy-matowy.html To tak informacyjnie. Dziękuje za rady, temat do zamknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...