Skocz do zawartości

[opony+dętki]najlepsze do XC i Marathonów, bez kompromisów


ins4ne

Rekomendowane odpowiedzi

Planuję przystosowanie roweru do ścigania i jestem na etapie wymiany opony. Zauważyłem, że popularnym rozwiązaniem jest założenie Nobby Nic 2.2 570g z przodu (lepsza trakcja) i Racing Ralph 2.1 470g z tyłu (mniejsze opory).

Linki do oponek:

http://allegro.pl/item1011230758_opona_schwalbe_nobby_nic_2_25_model_2009r_f_v.html

http://allegro.pl/item1011702952_schwalbe_racing_ralph_evo_2010_26x2_1_xtrabike.html

 

Czy jest to najbardziej optymalne rozwiązanie jeśli chodzi o wybór grubości opon i modeli, czy też moglibyście zaproponować coś lepszego?

 

Obecnie mam:

http://allegro.pl/item1018206301_opona_mtb_author_beetle_juice_kevlar_26x2_0_ambike.html

 

Waga tez jest istotna :icon_lol:

 

Co do dętek to o ile nie różnią się specjalnie funkcjonalnością wypadało by po prostu kupić najlżejsze- czyli jakie?

 

Edit:

Zostały mi jeszcze zaproponowane takie oponki:

http://allegro.pl/item1011226176_opona_schwalbe_rocket_ron_2_10_evolution.html

 

Lżejsze o 120g na komplecie i o nieco bardziej agresywnym bieżniku. Może dory by był zestaw Rocket Ron z przodu Ralph z tyłu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używam NN 2,25 i RaRa 2,25. Nie jest to zestaw uniwersalny- generalnie mnie nie powala. NN po piachu na przodzie lubi uciec a z kolei RaRa na mokrym pod górkę ślizga się aż miło.Teraz będe robił mały eksperyment. NN 2,25 na przód i na tył z tym , że na przodzie będzie założony z kierunkiem na tył(przeciwnie wg. wskazówek na oponie). Patrząc na kierunek i ułożenie klocków, tak jest bardziej logicznie

 

RoRo nie znam ale słyszałem, że się prują- że niby cienkie ścianki

 

Dużo zależy od wagi Twojej. Ja normalnie na 2,1 ale 2,25 daje mi możliwość niższych ciśnień no i dalszej części eksperymentów odnośnie trakcji itp itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainteresuj się WTB Wolverine Race 2.2, posiadam komplet i na razie jestem zadowolony, na asfalcie mają średnie opory toczenia ale za to w terenie jestem b. zadowolony, duży balon, dobra przyczepność, na błocie jednak poleciałem ale to raczej wina za dużej prędkość/zakrętu ;)

 

Waga według producenta 560g, ja swoich niestety nie ważyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam oponki Continental Rubber Queen i jestem zadowolonyna asfalcie łądnie i równo sie jedzie ,w lesie an trasie dobrze trzymaja nieslizgają sie na błocie , pewnie sie na nich jedzie mam zamiar przetestowac je na Maratonie w Zdzieszowicach wiec chetnie podziele sie uwagami ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na zestawie Nobby Nic 2.25 Snake Skin i Racing Ralph 2.1 przejechałem na razie 1 maraton - tegoroczny Karpacz. Byłem bardzo zadowolony ale na trasie nie było ani błota na podjazdach ani piachu czyli warunków o jakich wspomniał ProKreator.

 

Jeżeli chodzi o dętki to na maratonach jeżdżę na Schwalbe-AV Extra Light - waga ok. 130g. Żadnych problemów. Lżejszych pewnie bałbym się używać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze zalezy na jakich maratonach chcesz jezdzic. U Grabka czy na Skandii w ogole Nobby Niki nie sa potrzebne, juz lepiej oba Ralphy zalozyc. Na Mazovii lepszy bylby Race King w wiekszosci przypadkow. U Golonki 2x NN moze sie juz przydac, ale zda tez egzamin NN przod i RaRa tyl. Ale NN to generalnie przesada na latwe trasy jakie sa na wiekszosci naszych maratonow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę się wypowiedziec na temat Racing Ralph, mam i na przodzie i na tyle. Na asfalcie jako nowe są piekielnie głośne, natomiast w terenie prowadzą się świetnie, czasem lekki uślizg w głębszej kałuży. Ew. możliwe są niewielkie uślizgi na mokrej asfaltowej nawierzchni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...