Skocz do zawartości

[Klucz do korby] Jaki klucz?


hehe12

Rekomendowane odpowiedzi

Mam coś takiego jak na zdjęciu: http://img6.imageshack.us/img6/7383/img7937l.jpg

Coś mi w korbie strzela podczas jazdy (najczęściej pod góre i kiedy staję na pedałach). I może trzeba tam zobaczyć/posmarować? Jaki klucz jest mi potrzebny? Tam gdzie pierwsza strzałka to są cztery ząbki.

Klucz do śrub z korby (druga strzałka) też potrzebuje bo jedna śruba jest troche poluzowana.

Nie chcę sobie wstydu robić w sklepie i dlatego pytam ;)

Z góry dzięki!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli coś strzela to na pewno korba a jest zakręcana na standardową śrubę więc...zwykły klucz "rurka z kluczami po obu stronach"

ale szczerze radzę - jeżeli nie jesteś w tym mocny - iść do warsztatu bo łatwo to ukręcić ale ten system jest dość mocno awaryjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebujesz do korby : http://www.allegro.pl/item934345349_klucz_do_sciagania_korb_na_kwadrat_xtrabike.html

 

Do suportu, coś w tym rodzaju : http://centrumrowerowe.pl/01105065027/Bike_Hand-YC_157_klucz_do_suport/Produkt.aspx

Kiedyś w kluczach do Wigry (all In 1) były wlasnie takie klucze mały łuk z zębem na końcu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Prawdopodobnie to tylko nie dokręcona korba. Od razu mowie ze to jest prawdopodobnie klucz 14mm i mało który sie mieści w korbie.

Jeżeli masz klucz co sie tam zmieści to weź klucz i z pół metra rurki i dokręć ramie.

 

Natomiast jeżeli masz luz na korbowodzie (cała koba sie rusza) trzeba ściągnąć korbe SilverXC podał wszystkie potrzebne narzędzia.

A więc sciągasz ramie korby poluzowujesz ten pierścień s otworami, dokręcasz nakrętke tak żeby zlikwidować luz i dokręcasz pierścień (kontrujesz) i zakładasz ramie korby.

 

Najlepiej będzie jeżeli wywalisz ten suport i kupisz nowy za ok 20zł. Wtedy przy dobrym zamocowaniu korby na pewno pozbędziesz sie tych denerwujących dźwięków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Ok, dzięki.

Sprawdziłem i cała korba lata.

A kupię nowy suport. Tylko mógłby ktoś podać jakiś przykład mniej awaryjnego suportu? A propo rozmiaru np. 113x73 - co to jest 73?

 

2. Jeszcze mam problem z tylną przerzutką - też strzela - na ostatniej największej zębatce skacze, tak jakby ten dzyndzelek z kółkiem od przerzutki było za blisko zębatki. Zobaczcie prosze filmik (na początku filmu jakaś reklama jest to poczekajcie chwile):

http://w379.wrzuta.pl/film/1MxDDWKjmXE/bez_tytulu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

113 to długość osi suportu, 73 to tez jego długość tylko montażowa, czyli dokładniej szerokość mufy suportowej w ramie.

 

Co do filmiku jaki rozmiar masz ostatniej zębatki ?? Z tym raczej nic nie zrobisz ta przerzutka nie posiada regulacji napięcia sprężyny która mogła by tu pomoc wiec chyba pozostaje z tym żyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomóżcie mi z suportem

Rozkręciłem go ww kluczami i kluczem hydraulicznym i mam dziwne rozmiary:

* mufa 69mm

* oś 129mm

Mierzyłem zwykłą metrówką.

 

Gwint nie wiem jaki, ma około 35mm średnicy [????]

Miałem suport z wianuszkami coś podobnego do tego: http://www.kolarstwo-szosowe.gda.pl/sugino.jpg

 

Co mam kupić? Na allegro takich wielkich nie ma, widziałem 127mm ( http://allegro.pl/item1004823848_wklad_srodek_suportu_suport_de_one_127_mm.html#gallery ). A mufa 68 będzie pasować?

 

A blaszke od suportu z prawej strony (ta która jest przykręcona do roweru) - nie odkręca sie jej czasem w prawą stronę? Z blaszką lewej strony dałem rade, normalnie w lewo się odkręcało, a tej drugiej za cholere odkręcić nie mogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czytałem że po stronie zębatek jest lewy gwint. Jak odkręcić miskę suportu ;) ? Nie chce puścić.

 

Z tego co pamiętam w starej ramie miałem też lewy gwint po stronie zębatek. Zawsze ciężko było odkręcić tę miskę. Spróbuj użyć więcej siły, albo dłuższego klucza. Tylko uważaj bo tam jest wąsko i klucz łatwo się ześlizguje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no nie da sie ;/

Można jakoś sprawdzić czy to lewy czy prawy gwint

Spróbuj psiknąć od środka na gwint trochę wd-40 albo jakiegoś innego środka penetrującego, cola też daje radę. Możesz delikatnie opukać młotkiem tą miskę. Możesz też spróbować popukać młotkiem w klucz, mocniej lub silniej, zależy jak już będziesz zirytowany ;). Jak masz nakręconą miskę, to stronę w którą idzie gwint będzie można zobaczyć tylko od wewnątrz mufy, ale będzie ciężko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojade gdzieś do serwisu bo nie odkręce tego, normalnym kluczem może byłoby łatwiej, hydraulicznym nie dam rady. I od razu kupię właściwy suport. U mnie w mieście za wymiane zażyczyli sobie od 40 zł wzwyż. Dużo troche.

 

Do osi nowego suportu korbe należy przybić młotkiem i przykręcić? Czy wystarczy zwykłe wciśnięcie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym różni się gwint angielski od włoskiego poza tym że włoski ma obydwa prawe gwinty (wg poniższej strony obydwa prawe)? Znalazłem tabelke gwintów http://kolarstwo-szczyrk.prv.pl/warsztat/suport.php

No i gwint angielski ma 34,798 mm (1,37 cala) średnicy(?), a włoski 36 mm.

I wydaje mi się że mój to będzie włoski. Zmierzyłem dosyć dokładnie obwód lewej miski (na ząbku gwintu miski naniosłem farbe, przejechałem prosto po kartce papieru i zmierzylem długość) - średnica po obliczeniu wyniosła 3,58 (+/-). Następnie zmierzyłem mniej więcej średnice mufy (w miejscu bez ząbków gwintu) i wyszło mi 36mm, odbiłem farbą mufe na kartce i też będzie 36. Super dokładne te pomiary może nie są (choć mierzyłem linijką, ekierką i metrówką i raczej to samo wychodziło).

Gwint angielski różni się od włoskiego tylko 1 milimetrem?

No i mufa, raczej na pewno nie ma 68 mm, zmierzyłem i 7 cm (+/- 1 mm), wg tabelki mufa do włoskiego gwintu ma 7cm.

I jeśli to faktycznie włoski to być może ta miska jest przyklejona --> http://www.kolarstwo-szosowe.gda.pl/bb.html#gwint i stąd trudności z odkręceniem.

 

Spróbuje w lewą strone kręcić, może się uda.

I jeśli ktoś mi może pomóc z osią to byłbym wdzięczny. Bo obecna ma około 129,5 mm (+/- 1mm), a na allegro widzialem że do wyboru są 127 i 131.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienili mi w serwisie suport na jakiś maszynowy. Tylko jest problem bo podczas większego nacisku coś skrzypi. Jak sobie na luzie powoli kręcę pedalami to jest spoko, natomiast jeśli na pedała jest wiekszy nacisk to słychać jakieś przerywane skrzypienia. Co jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem mam problem z przednią przerzutką. Jak jest wyregulowana to w miarę dobrze działa, choć nie zawsze, zdarza się czasem zwłaszcza przy podjeździe do góry że trudno zmienić bieg na 1, łańcuch trze o przerzutke ale jak jest dobrze wyregulowana to po chwilowych trudach raczej się zmieni. Do wymiany? Czy można zostawić?

I o czym świadczy ruszający się na boki łańcuch? Podczas pedałowania w przerzutce z przodu widac jak łańcuch jedzie raz w lewo raz w prawo. Może że wolnobieg się kołysze i dlatego z łańcuchem tak się dzieje? Przed wymianą suportu kołysało tym łańcuchem tak że mi o przerzutke ocierał, teraz już jest lepiej, no ale dalej jeździ troche na boki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...