Skocz do zawartości

[opony] Szybkie opony 26' na wagę 100kg


Master666

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Obecnie jeżdżę na oponkach kenda flame 2.125 26' mimo zupełnie innego przeznaczenia dobrze mi się na nich śmiga jednak są dość ciężkie i szerokie. Zastanawiam się nad czymś w zakresie 1.8 - 2.0, opony te też sporo ważą 1.125kg komplet. Jeżdżę w 80% po asfalcie jednak zdarza się też przejechać przez las. Priorytetem jest dla mnie PRZYŚPIESZENIE I PRĘDKOŚĆ - na mokrym mogą być do bani, zależy mi też na tym aby DAŁO SIĘ przejechać przez piach (nie koniecznie musi być łatwo). Ważę 100kg, śmigam na meridzie matts TFS XC 300-D 2009 przeważnie trasy 50-100km. W grę wchodzi tylko opona dętkowa - może być zwijana. Zastanawiam się nad: continental race king (http://www.allegro.pl/item1007245464_nowa_opona_continental_race_king_26_x_2_0.html). Są trochę węższe i ważą 860gr. Proszę o jakieś propozycje (najlepiej z podaną wagą opon).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Oczekiwane przez Cibie przyśpieszenie i prędkość jest między innymi efektem masy rotowanej ( czyli kół) w rowerze. Im masa rotowana mniejsza tym większe osiągniesz przyśpieszenie i łatwiej utrzymasz żądaną prędkość. Dodatkowo dosyć spore znaczenie mają opory stawiane przez oponę ( mierzone w watach)

Więc wybrane przez Ciebie Conti odpadają już na wejściu ze względu na bardzo wysoka masę i spore opory ( 32.5W ). Możesz pomyśleć o Larsenach TT ( opory ok. 28 W )

http://allegro.pl/item990930202_lekkie_opony_maxxis_larsen_tt_26x1_9_kevlar_79pln.html

WTb Wolverine ( opory ok. 25 W)

http://www.rowersport.pl/sklep/product_info.php?cPath=42_73&products_id=3538

Maxxis Crossmark ( opory ok. 27 W)

http://www.bike-center.pl/index.php?p2274,maxxis-crossmark-26x2-10-exception-120tpi-kevlar-62a-opona

ewentualnie IRC

http://allegro.pl/item997081988_semi_slick_irc_mythos_xc_slick_26_x_1_95_zwijana.html

ale tu nie znalazłem danych na temat oporów toczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zauważ, że kolega chce przejechać przez piach - a Mythos Slick, czy Larsen z realną szerokością 1,7" średnio się do tego nadają. Poza tym przy tej wadze Larsen zniknie w oczach, podobnie jak Crossmark na miękkiej mieszance ;)

 

A 32,5watt dotyczy Mountain Kinga 2,4", Race King 2.2" ma wg tego testu 23,9watt. I to właśnie przy nim bym pozostał, miałem go w drucie i poza błotem spisywał się naprawdę w porządku.

Co ważne, wersja drutowa i kewlarowa mają bardzo zbliżoną wagę, przy 2.0" to około 580g (wbrew temu co producent twierdzi).

 

http://www.allegro.pl/item1000572746_opona_continental_race_king_26x2_0_okazja.html tu chyba najtaniej

 

 

Swoją drogą takie testy należy brać z przymrużeniem oka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do durnykot: Z jakiego źródła masz te waty? Ja z magazynu Bike mam 23,9W dla Race King 2.2 i 27,4W dla Crossmark 2.1. Masa obrotowa nie ma znaczenia dla zachowania prędkości jedynie dla przyśpieszeń i na pewno nie większy wpływ niż dwa razy taka masa umieszczona w elementach które się nie obracają.

 

Ja też byłbym za RK 2.2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Przez chwilę monitor mi zamigotał i pomyliłem MK z RK ;)

Dane z Bike Magazin i po części z MTBR. Spootnick, troszku się nie zgodzę- masa rotowana będzie miała znaczenie przy zachowaniu prędkości - tu przywołam test wykonany przez BikeBoard (3/2008), gdzie przy pomocy Jutyny Franeczek wykazali, iż zwiększenie masy kół spowodowało zmniejszenie prędkości- wpływ był większy niż przy zwiększeniu masy roweru.

Zresztą można sobie tutaj poczytać

http://analyticcycling.com/WheelsConcept_Disc.html#Table of Wheel Inertia and Mass

gdzie w tabelce w dolnej części strony wykazali, jaki wpływ na inercje koła ma masa koła.

Wracając do tematu- nie twierdze,że RK są złe- ale masa opony jest z kosmosu ( 860 gram ). Moje propozycje są podyktowane załozonymi priorytetami - Prędkością i Przyspieszeniem , nie trwałością. Zauważcie,że dodatkowy warunek- przejazd przez piach jest z zastrzeżenie,iż nie musi być łatwo.

Masa opon podanych przez Miskova jest już akceptowalna, chociaż do Continentali jakoś nie mam przekonania.

Z drugiej strony- na semislickach da się przez piach przejechać,choć łatwo nie będzie.

Miskov, czy przypadkiem opory dla RK nie dotyczą wersji Supersonic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spootnick, troszku się nie zgodzę- masa rotowana będzie miała znaczenie przy zachowaniu prędkości - tu przywołam test wykonany przez BikeBoard (3/2008), gdzie przy pomocy Jutyny Franeczek wykazali, iż zwiększenie masy kół spowodowało zmniejszenie prędkości- wpływ był większy niż przy zwiększeniu masy roweru.

Zresztą można sobie tutaj poczytać

http://analyticcycling.com/WheelsConcept_Disc.html#Table of Wheel Inertia and Mass

gdzie w tabelce w dolnej części strony wykazali, jaki wpływ na inercje koła ma masa koła.

W artykule pisze właśnie że masa obrotowa ma wpływ na przyśpieszenia. Raczej ciężko jechać bez przyśpieszeń, ale ewentualne różnice w średniej będą wynikały z przyśpieszeń, a nie ruchu jednostajnego. Nie mówię że zmniejszenie masy kół nic nie daje tylko że koła lżejsze przykładowo 0,5kg nie dadzą więcej niż 1kg lżejsza rama. Pytanie dla kogo taka różnica ma znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

W artykule z bB ( bo o tym chyba piszesz) jest napisane ,że " Rower z lżejszymi kołami jedzie 5% szybciej", dalej stoi ,że " przeciętna prędkość obciążonych kół spadła o 3km/h". Zgadzam się,że masa obrotowa ma wpływ na przyśpieszenie - nie napisałem,że nie- ale będzie miała równie spore znaczenie przy prędkości osiąganej przez rowerzystę.

Ale to już temat na oddzielną dyskusję.

Natomiast wydaje mi się,że większe znaczenie ma masa kół niż masa ramy . Aby jechać musisz koła wprawić w ruch- łatwiej rozpędzić lekkie koła niż ciężkie kloce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miskov, czy przypadkiem opory dla RK nie dotyczą wersji Supersonic?

Nic nie było wspomniane o wersji, także podejrzewam, że testowali zwykłą zwijaną. Z resztą w te magiczne właściwości Black Chili, nano compound etc. jakoś nie wierzę ;)

 

Master666, 430 gram waży wersja supersonic, ~130zł/szt. Ta z Twojego linku to drut o wadze ~580g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przeczytaniu wszystkiego chyba jednak Race King 2.0 SS + dętka MTB Schwalbe XX-Light AV 95g szt. Tylko nie wiem czy to jest sens - wydatek 360zł na opony + dętki fajnie byłoby widzieć efekty. (OPONA: http://www.allegro.pl/item1006971821_opona_continental_race_king_supersonic_2_0_i_2_2.html DĘTKA: http://www.allegro.pl/item992153852_detka_schwalbe_xx_light_95g_sv_i_av_super_waga.html).

 

Nic nie było wspomniane o wersji, także podejrzewam, że testowali zwykłą zwijaną. Z resztą w te magiczne właściwości Black Chili, nano compound etc. jakoś nie wierzę ;)

 

Master666, 430 gram waży wersja supersonic, ~130zł/szt. Ta z Twojego linku to drut o wadze ~580g.

 

Fakt pomyliłem linki.

 

Jeszcze małe sprostowanie dotyczące obecnych opon waga: 1,140 (http://www.bazarek.pl/produkt/0/261330/opona-kenda-flame-26-x-2125-gruby-napis.html)kg to waga jednej opony. Więc w sumie wymieniając opony + dętki zyskałbym 1,42kg na oponach + jakieś 0,1kg na dętkach co w sumie daję 1,5kg. Różnica na wadze kosmiczna tylko co z oporami toczenia. Początkowo jak jeździłem miałem opony merida race gdy wymieniłem je na kenda flame różnica była kosmiczna oczywiście na plus dla kendy mimo sporej różnicy wagowej - opony meridy są o połowę lżejsze. Sam już nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jeśli 80% Twojego jeżdżenia odbywa się na asfalcie- nie warto- te opony znikną w oczach. Dlatego proponowałem Maxxisy , które przy mniejszych pieniądzach oferują zbliżone parametry. Ale twoja kasa, Twoja decyzja.

Inna sprawa,że przy Twojej wadze mocno bym przemyślał zasadność zastosowania dętki o wadze mniejszej niż 100 gram. Wolałbym mieć 20 gram więcej i rzadziej dętki łatać.Poza tym Pan Formicki w swoim sklepie internetowym te same dętki oferuje 3 pln taniej- zawsze jakaś oszczędność ;)

Kenda Flame to opona na szosę, Merida Race to opona uniwersalna- stąd róznice w oporach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

Ważysz niemało, a duża waga i piasek wymagają przede wszystkim szerokości. Nic Ci nie da lekkość opony czy super-hiper mieszanka gumy, jeśli najzwyczajniej w świecie się zapadniesz. Skup się przede wszystkim na tym parametrze, resztę odsuwając na bok - masz takie ciężkie opony, że obojętnie na co zmienisz to i tak będzie lżej ;) Od siebie mogę jeszcze dodać, że na piasku zazwyczaj dobrze radzą sobie opony z niewysokim bieżnikiem. Pamiętaj także, że im wyższa waga całego pojazdu, tym opona będzie zużywać się szybciej, więc w Twoim przypadku nie ma sensu zakup mocno odchudzonych opon, no chyba że lubisz częste wymiany ogumienia.

Moja propozycja - Continental Race King 2.2 drut (całkiem szeroka, do tego niezła cena) + dętka Continental Welterweight (160-170g/szt).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemyślałem sprawę i doszedłem do wniosku że faktycznie nie ma co wydawać na zwijaną i wymieniać co chwile. Teraz zastanawiam się nad race king 2.0 drut a schwalbe fast fred 2.0 drut. Waga race king: 560gr. Waga schwalbe dla opon 2.35: 640gr (dla 2.0 nie znalazłem info). Schwalbe ma ponoć mniejsze opory toczenia - jednak jeśli spojrzeć na bieżniki opon wydawać by się mogło że RK powinna być szybsza. Cenowo też bardzo podobnie komplet RK: 114zł z wysyłka, schwalbe 110zł z wysyłką. Co polecacie zakładając jako priorytet prędkość i przyśpieszenie? Czy zna ktoś faktyczną wagę schwalbe 2.0?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maxxis Crossmark ( opory ok. 27 W)

http://www.bike-center.pl/index.php?p2274,maxxis-crossmark-26x2-10-exception-120tpi-kevlar-62a-opona

 

 

Po długich przemysleniach ja wybrałem właśnie ten model opony na tylne kolo. Po przejechaniu ok. 150km na zmiane po asfaltach i piaskach na leśnych duktach jestem z niej bardzo zadowlony. Na pewno opona jest sporo lżejsza od kendy.

 

Dla porównania, ja waże ok. 85kg. Nie potrafie oczywiście powiedzieć jeszcze jak będzie z trwałością oponki.

 

Zapłaciłem za nią ok. 85zł na allegro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...