bros Napisano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2010 Jakie są zalety/wady piast z niskim kołnierzem? Znalazłem coś takiego na allegro: http://www.allegro.pl/item989900482_komplet_piast_deore_lx_32_otw_center_lock_okazja.html Wagowo są podobne do SLXow z 2009r. (możliwe, że to te same piasty ). Są dość lekkie i cena bardzo przystępna. Niestety obawiam się wspomnianego niskiego kołnierza. Czy w takich piastach są założone mniejsze łożyska w porównaniu do pisat z wysokim kołnierzem? Jak wypada wytrzymałość i sztywność kół złożonych na w/w piastach w porównaniu do np. Novatecow zakładając uzycie tych samych szprych i obręczy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodziekk Napisano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2010 Piasta z niskimi kołnierzami będzie trochę lżejsza, ale za to potrzeba dłuższych szprych. Łożyska mają ten sam rozmiar (porównując np. do starszych XT). Koło teoretycznie będzie mniej sztywne, ale przy dobrym zaplocie nie będzie to problem. Przecież piasty typowo pod v-ki mają własnie niskie kołnierze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cycu85 Napisano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2010 Tyle ze piasty pod tarcze zazwyczaj maja wieksze kolnieze bo sie hamuje przez szprychy. Ja bym jednak bral wysokie kolnieze jesli masz tarcze i jezdzisz w terenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodziekk Napisano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2010 E tam. Shimano od wielu lat robi niskie kołnierze w piastach pod CL. Wcześniej robili wysokie, cofnęli się w rozwoju? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bros Napisano 12 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2010 Ja właśnie nie wiem w jakich kategoriach rozpatrywać różnice ... tzn różnic jest tak dużo, że cięzko wybrać najważniejsze. Piasty pod tarcze rzeczywiście produkowane są z wysokimi kołnierzami i a pod vb z niskimi. Stąd moje wątpliwośći bo taka decyzja musi być podjęta na bazie testów/badań. Pierwsze co przychodzi do głowy to mniejsza sztywność boczna. Dłuższe szprychy się łatwiej odkształcaja przy zakrętach i koło może delikatnie pływać. I tak właściwie to jest dla mnie chyba jedyna różnica ... Wg mnie nie prawdą jest, że wysoki kołnierz w piastach pod tarcze wynika z hamowania przez szprychy. Im wyższy kołnierz tym większe przełożenie i większy moment skrętny na główkach szprych. Ale tutaj mogę się mylić bo nie jestem specjalistą w tej dziedzinie. Zależałoby mi na wypowiedzi kogoś, kto używa piast z niskim kołnierzem do jazdy na codzień. Czy zauważalna jest różnica w sztywnośći czy może to głównie rozwarzania teoretyczne, w których ciężko o jednoznaczną odpowiedź? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2010 (...) Zależałoby mi na wypowiedzi kogoś, kto używa piast z niskim kołnierzem do jazdy na codzień. Czy zauważalna jest różnica w sztywnośći czy może to głównie rozwarzania teoretyczne, w których ciężko o jednoznaczną odpowiedź? Przednie koło 28" na Deore, szprychy Sapim Race, opona 29x2.1" - specjalnych różnic nie czuję w stosunku do koła 26" i piasty pod tarczę z wysokimi kołnierzami (Novatec). W obu szprychy b. mocno naciągnięte - to ma zapewne główne znaczenie, a nie różnica w długości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bros Napisano 12 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2010 Dziekuję. I przepraszam za byka w mojej poprzedniej wypowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.