Skocz do zawartości

[gra] Rowerowy manager


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Ostatnio wpadłem na pomysł stworzenia rowerowego managera coś na wzór przeglądarkowych gier jak np. Ogame.

Za nim jednak zacznę go tworzyć chciałbym się zapytać (chyba) największej społeczności rowerowej w Polsce o ich jakieś pomysły, może ktoś zna jakąś polską/zagraniczną podobną grę?

 

Ogólnie w głowie narodziły mi się taki pomysły co do mechaniki gry:

Tworzymy postać kolarza, on ma levele doswiadczenia, wskaźniki jak wytrzymałość, szybkość, siła, energia. Nasze wskaźniki będzie można podnosić podczas różnych treningów, które będą nas kosztować energię, która regeneruje się z szybkością zależną od naszego levelu, punkty doświadczenia zdobywamy trenując, biorąc udział w zawodach itd. Oprócz rozwoju postaci jest również wątek ekonomiczny, pieniądze, od sponsorów lub za wygrane zawody, wydajemy na upgrade'y roweru, dzięki, którym mamy podnoszoną szybkość, mniej energii tracimy itd.

 

Co o tym sądzicie? Brzmi interesująco? Powstało już coś podobnego? Macie jakieś swoje pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myśląc nad grą miałem 2 pomysły, pierwszy ten opisany do góry, drugi to zakładanie drużyny kolarskiej. Z tym, że z tą drużyną kolarską byłby większy problem. Baza zawodników, musiałby by to być fikcyjne osoby, wymyślone dane i parametry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właściwie to jak by miało być tak jak napisałeś to zawody by wygrywał ten co będzie miał największy poziom czyli najlepiej rozwinięta siła, szybkość, wytrzymałość itd. dlatego byś musiał dodać jakieś elementy taktyki. Lepiej by było jak napisał kolega wyżej zarządzanie pewną grupą i rozwijanie jej w innym kierunku, aby taka cała drużyna była jednością i pomagała sobie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super pomysł. Może ludzie którzy by grali w taka grę sami by tworzyli grupy kolarskie. Coś jak na wzór klanów :rolleyes:

To jest dobry pomysł :confused: Moim zdaniem właśnie wersja 1 ale z klanami i admin/szef/trener klanu kształci grupę np pod względem współpracy, szuka sponsorów itp

jak skończysz b. chętnie w takie coś zagram, powodzenia :)

 

@edit można też dodać jakąś dietę, specjalne napoje które zwiększają wytrzymałość lub coś takiego :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa inicjatywa. Ja się co prawda nie zarejestruję, bo nie gram w gry komputerowe, ale mogę Ci tylko powiedzieć, że wyprodukowanie takiej gry to nie lada wyzwanie, praktycznie nie do zrealizowania przez jedną osobę. Dobry pomysł jako projekt zaliczeniowy na uczelni, ale z niewielkimi szansami sukcesu komercyjnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie jako potencjalnego gracza interesowałoby zarządzanie pojedynczym kolarzem, a nie drużyną, co na wzór gpro.se

Oczywiście możliwość rozwoju w kierunku MTB, jaki szosę mogłoby sprawić,że gra byłaby ciekawsza od GPRO bardzo znacząco... ach, rozmarzyłem się...

 

Tak ogólnie: jakieś klasyfikacje, jakieś treningi, jakieś rynki wtórne, jakieś wiercenie w przerzutkach (ryzyko nieukończenia wyścigu) itd, itd :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hmmm... Ja bym bardziej wolał taką grę w rodzaju Hattricka (www.hattrick.org), a nie OGame...

 

OGame ma to do siebie, że trzeba tam siedzieć cały czas, żeby być dobrym... Potem będzie w nią grało za dużo nolifów, którzy cały dzień będą siedzieć przed kompem i wbijać lvl :P Natomiast w hattricku jest to zrobione tak, że masz jakby swój zespół i rozgrywasz mecze co środę i niedziele i tylko ustawiasz skład, kiedy chcesz, trening jest raz w tygodniu itd. Wg mnie taki rodzaj gry jest bardziej sprawiedliwy i promuje ludzi, którzy potrafią dobrze zarządzać (czyli będzie to bardziej manager), a nie ludzi, którzy siedzą dłużej przed kompem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa inicjatywa. (...) że wyprodukowanie takiej gry to nie lada wyzwanie, praktycznie nie do zrealizowania przez jedną osobę. Dobry pomysł jako projekt zaliczeniowy na uczelni, ale z niewielkimi szansami sukcesu komercyjnego.

 

Jak najbardziej do zrealizowania przez jedną osobę :) A i sukces komercyjny, o ile będzie dobra, jest możliwy. Oczywiście to zależy wszystko od tego, jak ta gra będzie wyglądała, jak działała itp. itd :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...