Skocz do zawartości

[opony] Opony 26' do 200zł


ZyGmUnT

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam !

Przymierzam się do zakupu nowych opon i stąd zwracam się o pomoc przy wyborze odpowiedniego modelu.

 

Koła : 26' alexrims g2000

 

Przeznaczenie :

- 75-80% brukowane ścieżki rowerowe, duże płytki chodnikowe bądź asfalt.

- 20-25% lekki teren, ubite ścieżki, leśne dróżki. Raczej nie do piachu czy błota. Teren równy bądź lekko pagórkowaty, żadne góry, hopy, freerajdy i tym podobne.

 

Zależy mi na :

- Przede wszystkim prędkości, przyśpieszeniu i lekkim toczeniu się opony

- dobrej trakcji i przyczepności

- na samym końcu na wytrzymałości, ale lepiej żeby wytrzymałe też w miarę były

 

 

Do wydania mam około 200-210 złoty za komplet ( 2 opony ). Celuję w opony o szerokości od 1,75 do 2,10, typu slick, semi slick albo do lekkiego XC do szybkiej jazdy. Po przejrzeniu forum oraz allegro wytypowałem kilka poniższych modeli, ale jestem też otwarty na propozycje :

- Kenda Small Block Eight SBE 26x1.95 60TPI Kevlar

- MAXXIS CROSSMARK LUST 2.1

- CONTINENTAL RACE KING 26 x 2.0 ZWIJANA 600g

- MAXXIS Maxxlite 285 26 x 1,95 KEVLAR

- Continental City Contact 26x1,75

- Maxxis Flyweight 1.95 330g

 

Do tej pory jeździłem na oponach shwable racing ralph 2.1 i byłem z nich zadowolony, ale mi się starły ( na wylot ), więc wolałbym, żeby nowe były trochę wytrzymalsze. Czekam na wasze rady i propozycje.

Na koniec mam jeszcze pytanie czym różnią się opony druciane od kevlarowych.

Napisano

Ja mam na przodzie Michelin XC A/T, na tyle natomiast XC Dry2 i mogę śmiało polecić te modele. Lekkie, miękkie, względnie trwałe, no i w mieszczące się w cenie. :icon_wink: Choć z tego co piszesz lepszy byłby komplet XC Dry2. Tu możesz sobie poczytać. :thumbsup:

Napisano

Do podany linków dorzuć jeszcze:

 

- Continental Leader PRO 2,1

- Kenda Karma 2.0

 

obydwie w wersji zwijanej.

 

 

...dlaczego pytasz o slicki i semislicki, a zamieszczasz linki do opon terenowym ?

Napisano

niektóre Twoje propozycje nijak nie mają się do linków z allegro :D

jeśli chcesz slicki to tylko asfalt i ubity teren, a takie rozwiązanie jest często niepraktyczne i kłopotliwe

bardziej uniwersalne będą semislicki tanie i dobre o niskiej wadze i oporze toczenia

mogę polecić maxxis worm drive zmieścisz się w zakładanym budżecie i zostanie jeszcze

na dobre dętki :D

Napisano

Dzięki za podpowiedzi ! Przyjrzę się wymienionym przez was oponom.

 

...dlaczego pytasz o slicki i semislicki, a zamieszczasz linki do opon terenowym ?

 

Masz rację. Trochę nie najlepiej to wyszło. Z jednej strony nie jestem do końca przekonany do całkowitych slicków, gdyż w moich wycieczkach teren też się pojawia. Z drugiej nie mogłem na allegro znaleźć typowych semislicków, które były by tak ogólnie polecane w przejrzanych przeze mnie topikach na forum. Jako, że miałem już opony do XC (racing ralph 2.1) i byłem z nich w miarę zadowolony, stwierdziłem, że takie też mogą się nadać, pod warunkiem, że będą miały niski, agresywny bieżnik pozwalający na szybką jazdę.

Napisano

Powiem tak: zwróć jeszcze uwage na Michelin Country Gravel ( http://www.dobrerowery.com/product_info.php?products_id=218 )

 

Mam juz drugi komplet tych opon, w miedzy czasie mialem Continental Double Fighter`y...ale to bylo straszne g....o ! Starły sie po jednym sezonie.

 

Natomiast co do tych Michelinów pierwszy komplet mialem jakies ponad 4 sezony, oczywiscie nie byly zdarte do zera, wymienilem je profilaktycznie. A teraz drugi komplet mam juz drugi sezon i nie zauwazam oznak zużycia.

 

Guma jest bardzo trwała a zarazem nie jest twarda. A co do konstrukcji bierznika bardzo dobrze sobie radzi w xc, na szutrach, a na asfalcie, poprzez to ze klocki maja taki a nie inny układ, toczy sie bez najmniejszych oporów i szumów ;)

 

Kolejne opony ktore bede kupowal - Michelin !

 

 

EDIT:

 

Aha i co do Twojego zastosowania

 

cytuje: " Przeznaczenie :

- 75-80% brukowane ścieżki rowerowe, duże płytki chodnikowe bądź asfalt.

- 20-25% lekki teren, ubite ścieżki, leśne dróżki. Raczej nie do piachu czy błota. Teren równy bądź lekko pagórkowaty, żadne góry, hopy, freerajdy i tym podobne."

 

to semi slicki ja bym osobiscie otradzil...za długo nie pożyją.

 

A na tych Michelinkach o ktorych pisalem jezdzilem w 60% po asfalcie i bruku.

 

Pozdr

Napisano

A co polecicie do startów w maratonach na Mazowszu (płasko i z reguły sucho)? Obecnie jeżdżę na Conti Explorer, ale szukam opony o mniejszych oporach na suche warunki, szuter, ubite drogi. Oczywiście w rozsądnym przedziale cenowym. Myślę o Maxxis Wormdrive lub Kenda Kobra, czy coś jeszcze przychodzi Wam do głowy? Dzięki!

Napisano

polecam oponki ritcheya. Bardzo małe opory toczenia, a na mokrym szutrze też sobie jako tako poradzą

 

Popieram. W tym budżecie można się zaopatrzyć w komplet Ritchey'ów InnoVader Pro 2.1 lub SpeedMax Beta Pro 2.0, obie zwijane i w miarę lekkie.

Ujeżdżam oba typy, z tym że w jednym rowerze InnoVader w wersji Comp (drut, przód 2.0, tył 2.1) a w drugim SpeedMax Beta Pro (tylko przód, tył Maxxis Crossmark) i jestem zadowolony.

Błotu, mokrej trawie czy piachowi nie dadzą rady, ale do jazdy po szosie i szutrze są w sam raz. Małe opory, dobra przyczepność, skuteczne hamowanie (małe uślizgi).

 

Pzdr

Napisano

Może coś z Schwalbe? Furios Fred, Marathon Plus MTB, Black Jack czy Smart Sam.

 

Sam mam Black Jack 2,1 i jeżdżę w podobnych proporcjach asfalt/teren co autor tematu i myślę o zmianie opon. Spore opory toczenia na asfalcie, strasznie rzuca zanieczyszczeniami (błoto, a nawet woda) także to nie najlepszy wybór przy takich wymaganiach. No i opona sporo waży.

Napisano

To może Furoius Fred?, sam je mam ale jeszcze nie jeździłem. Na asfalcie jeżeli ktoś będzie blokować koło to szybko zejdzie bieżnik, ale jeśli nie to na plus małe opory i bardzo niska waga. :)

Napisano

Sam mam Black Jack 2,1 i jeżdżę w podobnych proporcjach asfalt/teren co autor tematu i myślę o zmianie opon. Spore opory toczenia na asfalcie, strasznie rzuca zanieczyszczeniami (błoto, a nawet woda) także to nie najlepszy wybór przy takich wymaganiach. No i opona sporo waży.

 

Chyba dopiero kilkanaście kilometrów zrobiłeś na tej oponce widzę :)

Spróbuj ją może najpierw nabić na 4 bary i zobacz jakie ma ona wtedy opory toczenia. A to, że rzuca... zanieczyszczeniami no niestety to tak ma każda opona, a jak masz jeszcze grubszy bieżnik to więcej.

Napisano

Też już trochę poużywałem Schwalbe Black Jack 2,1 i opory toczenia oceniam na dość niskie. Założyłem ostatnie te oponki zamiast Maxxisów Ignitor 2.1 i jest zauważalna duża różnica w przyspieszaniu i jeździe chociażby po asfalcie. Ale w ostrzejszym terenie faktycznie różnie bywa z tymi oponami: czasem mały poślizg, ale ogólnie radzą sobie względnie dobrze.

Napisano

Ja poleciłbym na tył Schwalbe ROCET RON evo jest jedną z lżejszych opon (440 g.) myślę że w 170 zł się zmieścisz i do tego na przód Schwalbe JIMMY 26x2,10 (cena: 40zł.) nie są takie złe jak by się mogło wydawać ( ok. 1000 g.) ja osobiście wolał bym dozbierać 100 zł i za 300 kupić komplet Rocet Ron-ów przypuszczam że zaoszczędzi byś z 1000 g. ale wiem również co to znaczy mieć mało kasy więc wybór należy do ciebie :blink:

 

pozdrawiam :(

Napisano

witam,

poszukuje dwóch lekkich i względnie wytrzymałych opon typu semislick w cenie do 250-300 zł za komplet. Zastanawiam się nad kupnem opon Ritchey SpeedMax Beta WCS w wersji 2.0 link do oponek . Może ktoś ma już jakieś doświadczenia z jazdy na tych oponkach? Nie chciałbym żałować zakupu.. Jak jest z ich wytrzymałością i przyczepnością na mokrym asfalcie? Zastanawiam się również nad tańszymi i wg mnie bardzo ciekawymi: Ritchey Speedmax Cross link , IRC Mythos XC lub ekonomiczną Kenda SBE 1,95. Co polecacie? Obecnie jeżdżę średnio ok. 50 km dziennie w 85% to asfalt i ścieżki rowerowe, a 15% ubite alejki i lekki szuter (warunki pogodowe głownie suche) na oponach Kenda K816 26x1,9.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...