Skocz do zawartości

smeagul

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    129
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana smeagul w dniu 24 Września 2010

Użytkownicy przyznają smeagul punkty reputacji!

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Roman
  • Skąd
    Siemianowice Śląskie

Osiągnięcia użytkownika smeagul

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Conversation Starter
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

4

Reputacja

  1. Też zastanawiam się nad kompletem 2.2 i mam takie same wątpliwości. Ale.. Kto szuka ten znajdzie i tak. Parę postów wcześniej (dokładnie tu) są zamontowane do kół Mavica SLR, które według strony www producenta mają średnicę wewnętrzną 17mm. Po drugie, znalazłem sobie takie oto zdjęcie, na którym wersja 2.2 jest opasana na obręczach XC717, które także maja szerokość wewnętrzną 17mm, a wygląda to bardzo zachęcająco. Także moje wątpliwości coraz bardziej odchodzą w niepamięć (zwłaszcza, że używam właśnie XC717) Podkreślam jednak, że nie sprawdzałem takiej kombinacji osobiście i bazuje wyłącznie na przedstawionych materiałach. Gdyby jednak mój tok rozumowania był błędny - proszę o sprostowanie.
  2. Ładniuśki. Wszak trochę za bardzo kolorowy jak dla mnie, ale komponenty pierwsza klasa.
  3. smeagul

    Album główny.

    Zdjęcia różne
  4. smeagul

    [8828g] Giant XtC by Wax'

    Bardzo ładny wynik. Urzeka mnie jednak Twoje studio, no i zdjęcia są niczego sobie.
  5. Spotkałem się kiedyś z włoskim przysłowiem: "Mężczyzna bez brzucha jest jak niebo bez gwiazd." Ale ja się z tym kompletnie nie zgadzam. Nie wiem jak wychodzą rozmiarówki Unibike'a, ale ja mam Gianta 19" przy wzroście 176cm. Jest OK, choć mógłby być minimalnie mniejszy, no ale to są minusy stopniowania rozmiarów co 2". Najlepiej będzie jak się przymierzysz, choć mniejszy na pewno będzie bezpieczniejszy. Ja zawszę kieruję się zasadą, że lepiej minimalnie mniejszy niż większy. Pytanie jednak czy Ty jeszcze rośniesz?
  6. Skradziono rower po maratonie w Głuszycy, więcej TU. Dostałem info, widzę że nie ma na forum, więc przekaże, może ktoś, coś.. Wszak osobiście nie jestem w żaden sposób związany z tym rowerem. Ale się porobiło na tym świecie.
  7. Osobiście nie używam ani nitro ani benzyny, używam specyfików które z czystym sumieniem mogę po prostu wylać. Jednak chwali Ci się, że postępujesz tak jak piszesz, oby wszyscy użytkownicy nitro tak robili. Pytanie czy każdy mechanik takie oleje tak po prostu weźmie czy może kręcić nosem? W końcu to chyba nie ich obowiązek? Jeśli tak to sprawa nitro i benzyny szybko by się rozwiązała. slaweksie nitro raczej nie szkodzi łańcuchowi, a nawet jeśli to w całym procesie jemu najmniej.
  8. Z nitro spróbowałem raz i nigdy więcej tego nie powtórzę. Owszem efekt dobry, ale wszystko jest później takie "tłuste". Benzyny nie próbowałem i nie mam zamiaru. Nie po to bowiem jeżdżę na rowerze, zwiększam objętość płuc i serca, aby potem podczas czyszczenia wdychać opary z nitro czy benzyny. Abstrahując już od wylewania zużytego specyfiku do kibla (no chyba że ktokolwiek z was, w jakikolwiek "dozwolony" sposób neutralizuje zużytą benzynę czy nitro). Ja nie mam takich możliwości, więc stronię od używania takich środków. Dla mnie używanie tak agresywnych produktów jakoś kłóci się z ideologią uprawiania sportu. Jak czyścić to tylko odtłuszczaczami biodegradowalnymi. Owszem, ktoś może powiedzieć: "To dlaczego używasz oleju FL (bo używam i z tyłu są takie fajne znaczki )?". Bo tak naprawdę nie mam innego wyboru, a jeśli mogę wybrać pomiędzy dwoma produktami o podobnej jakości czyszczenia - wybieram odtłuszczacz. Ot, co. Nie wiem skąd taka moda na benzynę - jest tyle innych środków.
  9. Raczej miało być to pytanie retoryczne, bo w procesie "szejkowania" to chyba tylko dla łańcucha nie jest szkodliwa. A tak z innej beczki: co robicie z benzyną, jak już się zużyje?
  10. Myślę, że będzie OK, ale to nie rozmowa na ten temat. Pytaj tu -> [konserwacja] Czym czyścicie łańcuch ?
  11. Hmm. A czy benzyna nie jest szkodliwa? Tak w ogólności? Ja do odtłuszczania używam, nie wiedzieć czemu, bardzo mało popularnego środka polskiej firmy Voigt: Brudpur-VC 242. Główne cechy tego produktu to przede wszystkim: bardzo dobre własności odtłuszczające, praktyczny brak szkodliwości dla otoczenia (jedynie bardzo wysusza skórę - polecam rękawiczki ) i niska cena - 1L to koszt ok 12 zł. Jak czyszczę? Łańcuch oczywiście "szejkuję". Najpierw w wodzie celem usunięcia makro-zanieczyszczeń, następnie w jak najbardziej stężonym powyższym preparacie. Kasetę demontuję i czyszczę w wiaderku szczotką do zębów (100% Brudpur), a zębatki korby, bez demontażu, tą samą szczoteczką i preparatem który został po/przed czyszczeniu kasety. Preparat po czyszczeniu zębatek ląduje w butelce z łańcuchem. Kaseta i łańcuch podlegają płukaniu w ciepłej wodzie, a zębatki korby podlegają obfitemu opryskaniu wodą za pomocą spryskiwacza do kwiatków (taki domowy, ręczny Karcher ). Preparat po "szejkowaniu" ląduje w słoiku i czeka następne 200-250km. To, że preparat jest po czasie jest brudny, wcale mu nie przeszkadza i dalej znakomicie pełni swoją rolę. Takim oto sposobem wszystko lśni i (prawie) nic się nie marnuje, ot co.
  12. Osobiście używam FL Ceramic Wet Lube od tego sezonu (XC). Wcześniej korzystałem z dobrodziejstw FL Teflon Plus (czerwony) jednak jego trwałość pozostawia wiele do życzenia (max 70km). Myślałem nad FL zielonym, ale natrafiłem na ceramiczny i postanowiłem spróbować. Co do FL Ceramic Wet Lube - gęsty, łatwa aplikacja i przede wszystkim trwały. W warunkach suchych i lekko wilgotnych łańcuch bezszelestnie chodzi do ok 120km, jednak spokojnie obejdzie się bez smarowania do 200-250. W warunkach deszczowo-górskich (w tym ulewa) po 50km praktycznie go nie było, no ale który olej wytrzyma 3h deszczu i błota? W kwestii brudu. Ja nakładam po kropli na ogniwo i po nocy lekko wycieram łańcuch bawełnianą szmatką. Czystość utrzymuje się na zadowalającym poziomie, choć trzeba przyznać - łatwo łapie brud. Wszak nie miałem okazji przetestować go w skrajnie suchych warunkach i przy dużym zapyleniu, ale nie wrócę już do czerwonego FL, tego stosuję już wyłącznie do manetek, sworzni, etc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...