Skocz do zawartości

[smar]Finish Line Teflon Plus a czyszczenie łańcucha


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam pytanie. Czy jeśli będę używał smaru FL Teflon Plus do łańcucha to czy po każdym zużyciu smaru będę musiał oczyścić łańcuch za pomocą np. takiego rozpuszczalnika http://www.rowerek.pl/index.php?products=product&prod_id=353 ? Bo jeśli ten smar nie łapie brudu to wydaje się, że czyszczenie jest zbędne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czyścić, do tego smaru praktycznie nic się nie lepi i to jest jego zaleta. Kiedy łańcuch zrobi się głośniejszy, wystarczy nałożyć nową warstwę.

 

wg. zapewnień producenta im więcej warstw się nakłada tym trwalsza powłoka z teflonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm a gdyby tak sporządzić listę specyfików pod hasłem "dbaj o rower", co byscie w niej umieścili?

-FL zielony?

-FL czerowny?

-brunox?

 

Ja tam jakoś nigdy specjalnie nie dbałem o rower ale najwyższa pora to robić zwłaszcza po wymianie części na nowe, słucham waszych propozycji zestawów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fl zielony, brunox, benzyna rozpuszczalna i to wszystko co trzeba aby zadbać odpowiednio o rower wg mnie:) Więcej myśle nie ma co kombinować. Ps, apropo smarowania jest przypięty rozległy wątek z opisanymi wadami i zaletami każdego: http://www.forumrowerowe.org/topic/32488-smarowanie-zalety-i-wady-olejow-do-ancucha/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napęd to jest już głośny po posmarowaniu tym specyfikiem :)

 

Tu masz więcej o tym -> http://mtbikes.pl/artykuly/testy-i-recenzje-sprzetu/test-smarow-finish-line-cross-country-i-teflon-plus.html

Mam zupełnie odmienne zdanie na temat czerwonego FL-a. Napęd pracuje cicho, jeśli się już odpowiednio go nałoży. I jako że nic się nie lepi nie trzeba łańcucha myć. Wolę łańcuch smarować co jazdę (zajmuje to góra minutę) niż co chwilę go myć od lepiących olejów.

 

Obecnie niczego innego używać nie zamierzam niż specyfików na bazie teflonowej w postaci jak najmniej gęstej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba nie używałeś nigdy zielonego skoro mówisz, że jest cicho. Ja słyszę tylko minimalną różnicę miedzy umytym nienasmarowanym łańcuchem a umytym i nasmarowanym czerwonym.

 

Dla mnie to nie jest żaden argument, że się brud nie lepi. Ubrudzony łańcuch (mówię o zielonym) nie pracuje jakoś specjalnie gorzej niż świeżo posmarowany a chociaż mam gwarancję, że do końca mojej wodno-błotnej eskapady łańcuch nie będzie tarł na sucho.

Poza tym co to znaczy odpowiednio się nałoży? Chyba się daje kropelkę na sworzeń, później kręci 2min i tyle? Dużo też nie nalejesz, bo smar jest o konsystencji wody i wyleci dołem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używałem zielonego i to dobre dwa lata zanim nie zacząłem używać czerwonego. Jak nałożyć? Lejąc na łańcuch bez przerwy wykonując kilka obrotów korbą - bez zbędnego pieprzenia się w kropelkę na ogniwko.

 

Co do mokrych warunków, to fakt. Tam średnio się nadaje, chociaż na upartego to się da zrobić.

 

A różnica pomiędzy łańcuchem czystym, a całym w piasku i innym syfie? W pracy może i żadna, ale w prędkości zużycia już tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lejąc na łańcuch bez przerwy wykonując kilka obrotów korbą - bez zbędnego pieprzenia się w kropelkę na ogniwko.

A to muszę spróbować. Może jak się zaleje cały łańcuch to faktycznie jest cicho.

 

 

A różnica pomiędzy łańcuchem czystym, a całym w piasku i innym syfie? W pracy może i żadna, ale w prędkości zużycia już tak.

No właśnie też nie bardzo bo mój poprzedni napęd zrobił 15tys.km, obecny ma 14,5tys.km i jeszcze nie pada. 99% tych km zrobionych jest na zielonym FLu, reszta na czerwonym i szarym. O napęd też przesadnie nie dbam, duże mycie raz na miesiąc, ściera + smarowanie 2 razy w miesiącu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaznaczam że czerwonego nie używałem-może w lato spróbuje:) Tak czy inaczej o zielonym parę ciepłych słów:

Po paruset metrach zrobionych na świeżo wyczyszczonym i przesmarowanym zielonym FL łańcuchu wystarczyło przetrzeć łańcuch porządnie 2 razy z zewnątrz i wcale nie było tragedii z tą lepkością wg mnie..Po ok. 500km robiłem w ciągu letniego tyg. i napęd dalej dobrze pracował, a czy się mocniej zużywał? Być może trochę;) Ale taka jego robota, liczę się z tym, najwyżej trochę mniej nakręcę, choć nie narzekam na zwiększone zużycie napędu tak czy inaczej:P Ps. Żeby nie było to dla potomnych zaznaczę..że każdy smar trzeba zetrzeć z zewnątrz łańcucha-może oprócz tego czerwonego skoro coś zostawia na łańcuchu-ale czy wtedy można go nazwać smarem?;)

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzylem czerwonego FL dwa razy. Lancuch pracowal ciszej gdy byl uwalony blotem. Smarowanie co 30- 40 to jakis kiepski zart przy trasie powyzej 100 czy 200 km. Co zamiast tego czegos? Opcja drozsza- Rohloff, tansza- zielony FL.

Przerobiłem każdy rodzaj FL, i 2 Pedros'a, aż w końcu doszedłem do wniosku, że nie stać mnie na taką zabawę i kupiłem 100ml Rohloff'a, przez wspólne zamówienie z forum - koszt całe 20zł. Zakup w lipcu 2009, używany na 2 rowery, zużyłem może 1/4 buteleczki.

Ja już wyciągnąłem wnioski...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi łańcuch na czerwonym pracował dużo głośniej niż na zielonym - niebo a ziemia. Aczkolwiek, czerwony też łapał brud - oczywiście nie aż tyle co zielony, ale po kilku jazdach zaczynał się zbierać syf.

 

 

Jak nałożyć? Lejąc na łańcuch bez przerwy wykonując kilka obrotów korbą - bez zbędnego pieprzenia się w kropelkę na ogniwko.

heh, może mam za dużo wolnego czasu, ale "kropelka na ogniwko" to dla mnie bardziej przyjemność niż pieprzenie się :icon_mrgreen: Nie sądzisz że nakładając smar w sposób który zaproponowałeś, obsmarujesz łańcuch tak że będzie łapał syf?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku użycia smaru dość "suchego" jakim jest czerwony FL? Nie sądzę. Używam tak też ostatnio trochę gęstszego wynalazku (Interflon Fin Lube TF) i już jest trochę gorzej ale bez tragedii. Grunt to dobrze wytrzeć łańcuch później.

 

Ale fakt faktem, że jak by zrobić ten numer z zielonym FL-em to była by to lepiąca się katastrofa :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem czerwonego FL i był okropny. Łańcuch był głośny i smar ścierał się po 60 km. Kupiłem zielonego FL i zachwalam. Wystarczy nałożyć smar na łańcuch bez kręcenia korbą, poczekać 5 min aż dobrze spenetruje ogniwa, wytrzeć, nałożyć drugą warstwę, wytrzeć lekko i zostawić na noc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...