Skocz do zawartości

[10180g] Kros a6 2009 disc by anemia221


Anemia221

Rekomendowane odpowiedzi

niby tj xtr, ale ja bym sie nie szczypal, tylko raz a porzadnie zlozyl nowe kola - dlaczego? nie raz nie dwa slysze o problemach z kolami pierwotnie siwexa, resa, teraz twoimi ;) wykosztowales sie na kola, pozniej na megadrogie szprychy i efekt dalej niezadowalajacy...chyba lepiej je sprzedac i zamknac te bledne kolo? teraz wymienisz nyple, pozniej cos tam i okaze sie ze za 1500zl masz gowniane kola

Edytowane przez nabial
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Aha, niewłaściwie wyregulowane konusy mogą doprowadzić do uszkodzenia bieżni w piaście, a tych się nie da wymienić ;)

 

Finał będzie taki, że pójdę na "łatwiznę" i pojadę gdzieś za miasto do lepszego serwisu, zostawię im koła na kilka dni(trzeba będzie wyjąć zimówkę...) powiem w czym problem i naciągnął mi wszędzie szprychy, z przodu wymienią nypelki przy okazji(w sumei sam to sobie moge zrobic), zrobią serwis tylnej piasty, niech wymienią łożyska, nasmarują bębenek, przetrą i skręcą porządnie, ale z umiarem.

 

Innego pomysłu nie mam, samemu nawet nie mam narzędzi ani pewności. Zresztą mam dość tych kół i możliwe, że się ich pozbędę, jeżeli coś od serwisanta usłyszę negatywnego co do ich stanu i skończę zabawę z light kołami i kupie cos w stylu crossmax XL disc.

 

 

... chyba, że macie jakieś inne pomysły.. ja już opadam z sił bo od początku coś w nich nie jest tak, a już sporo w nie włożyłem.

Edytowane przez Anemia221
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mysle ze mam rozwiazanie, podlec do inzynierii rowerowej i zagadaj z nimi.

 

Aczkolwiek to czy potrafia zajac sie kolami w nalezyty sposob to bym sie doglebnie zastanowil.

Teraz nie pamietam, ale spec od kół jest na kunickiego w strone abramowic, niestety pracuje tylko godzin w tygodniu. Aczkolwiek doswiadczenia z nim nie mam, wiec takze radzilbym dokladnie sprawdzic.

Jest to taka mala budka murowana przy przystanku, po drugiej stronie niz lidl lub biedronka/stokrotka (nie pamietam ktory sklep tam sie miesci)

Edytowane przez Sorcerer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie to nie jestem wcale pewien czy twoje problemy są na pewno spowodowane złym stanem kół, chociaż chyba rzeczywiście piasty są źle dokręcone.

Jeśli jednak z kołami coś jest na rzeczy to sugerowałbym, jeśli nie masz 100% pewności, że wszystko zrobisz tak jak należy sam, jak sam mówisz - oddaj koła do DOBREGO (jakiegoś sprawdzonego) serwisu i dowiedz się czy coś jest z nimi nie tak. Dla rozwiania wątpliwości spytaj co serwisant myśli o szprychach w przednim kole ;)

Od siebie muszę dodać, że revo to nie jest zbyt dobry pomysł.

 

Tak w ogóle to trudno zorientować się co tak naprawdę jest nie tak. Może spróbuj sprecyzować, powiedz co ci najbardziej nie pasuje? Trochę zastanawiające, że podejrzewasz jakieś zmiany w geometrii...

Edytowane przez goldbloom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam bardzo, ale co mają szprychy do tego jak długo kręci się koło "na luzie"?

 

nabiał napisał wtedy ogółem odnośnie moich wcześniejszych rozmyśleń, to tyczyło się wcześniejszej wypowiedzi, a odpowiadając na Twoje pytanie to szprychy raczej nic do tego nie maja :-) Ew na upartego można się czepiać, że im cieższe szprychy tym koło dłużej się kreci "na luzie", ale w tym przypadku to nie ma znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

novatec 711/712, mavic 719, championy tyl, comp przod i masz sztywniusie smiganko za ok 1000zl w granicach 1750gram

 

sam zlozylem wlasnie taki odpowiednik pod 29" i jest ok przy 86kg, wiec nawet jesli wazysz tyle samo, to przy 26" bedzie jeszcze sztywniej

Edytowane przez nabial
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

1.Bar Ends: (Rogi) - soul kozak 44 gram (ważone) - NA SPRZEDAŻ, model 2008(dałem wtedy 300zł), cena do negocjacji

2.Bar Plugs: (Korki do kierownicy) – soul kozak 3 gram (ważone)

3.Bottle Cage: (Koszyk na bidon) - kellys squad 45gram

4.Brake (Front): (Hamulec przedni) - avid elixir r 244 + 6 gram vincere sruby (nieliczone jeszcze podkładki) 250

5.Brake (Rear): (Hamulec tylny) - avid elixir r 256 + 20gram adapter + 6gram vincere sruby (nieliczone jeszcze podkładki) 282

6.Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) jw.

7.Cables: (Pancerze i linki) +40(pancerze, a linki wliczone w manetki)

8.Cassette: (Kaseta) - shimano XT 32-11 261gram (ważone)

9.Chain: (łanńuch) - shimano XTR 265gram + spinka sram power (ważone)

10.Crankset: (Korby) - shimano SLX 887gram

11.Derlr (Front): (Przerzutka przednia) – SLX 160gram

12.Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) – XT sgs 224gram (ważone)

13.Fork: (Widelec) - F1 RST Platinium Air RL ~1540gram(z przyciętą rurą, ważone)

14.Rear Shock: (Damper) brak

15.Frame: (Rama) kross a6 2009 18' ~ 1825gram

16.Grips: (Gripy) ritchey wcs 22gram (ważone)

17.Handlebar: (Kierownica) Easton EC90 carbon 25,4, 106gram(ważone)

18.Handlebar Tape: (Owijka) BRAK

19.Headset: (Stery) Super Express H-142 116gram

20.Pedals: (Pedały) PD-M970 320gram

21.Seat: (Siodło) Selle Italia SLR XC gel flow 174 gram (ważone)

22.Seatpost: (Sztyca) promax carbon 27x350, model 2010 186gram

23.Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) accent light 20gram

24.Shifters: (Manetki) SLX 288 - 18(monitorki) (z linkami) 270

25.Skewers: (Zaciski koł) shimano XTR 128gram

26.Spacers: (Podkładki pod mostek) 16gram

27.Starnut: (Gwiazdka) 10gram

28.Stem: (Mostek) Syntace F99 120mm, 105gram(ważone)

29.Tire (Front): (Opona przednia) schwalbe nobby nic 1.8 evo, 428gram (ważone)

30.Tire (Rear): (Opona tylna) schwalbe racing ralph 2.1 evo, 454gram (ważone)

31.Top Cap: (Top cap) NECO 19gram

32.Tubes: (Dętki) schwalbe XX light 97gram(x2~195, ważone)

33.Wheel Front: (Koło przednie) 728gram (ważone)

-Hub: (Piasta) XTR 975

-Rim: (Obręcz) Mavic XC 717

-Spokes: (Szprychy) DT swiss revolution 1.8-1.5-1.8

-Rim tape: (Opaska) no name

34.Wheel Rear: (Koło tylne) 846gram (ważone)

-Hub: (Piasta) XTR 975

-Rim: (Obręcz) Mavic XC 717

-Spokes: (Szprychy) Sapim CX-RAY + sapim polyax red

-Rim tape: (Opaska)

35. Tarcze XTR (te z pająkiem) ~255gram

Misc :

* pulsometr donnay ?

* odblask kellys mazovia mtb 22gram

* mleczko NO-FLATS(~) na koło 60ml/gram

* sigma 1106 ?

 

suma (bez misc) = 10180 (nieliczone podkładki do hamulców no i rogi które mam już zdjęte)

 

Szprychy mocno naciągnięte(lekko spuściłem ciśnienie w oponach). Byłem w serwisie, odkręcili bębenek, nasmarowali wszystko i skręcili lekko konusy. Puki co działa, tyle że nie słychać zapadek tzn jak nie kręcę pedałami to nie słychać tzw. "cykania". Mi taki wariant odpowiada(cisza, spokój), oby tylko to nie była oznaka kolejnych problemów bębenkowo-piastowych.

Wymieniłem: Mostek, kierownice, przerzutkę tylną(na starą był kupiec).

Sprzedaje rogi, bo do kierownicy tej nie można montować, a w sumie i tak mało ich używałem.

 

Teraz nowy problem jaki się pojawił to ciągle latająca kaseta... nakrętkę dokręcę i?. po lepszym depnięciu się odkręci.. nawet jak użyje dużo siły przy zakręcaniu jej. Bębenek się już nieźle porysował :)

Czy to może być wina nakrętki czy raczej gwintu na który się ją wkręca? :> (oby to pierwsze)

 

Edytowane przez Anemia221
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40Nm to naprawde trzeba wlozyc troche sily

 

No pewnie, nakładam nakrętkę klucz taki na nakrętke i na nią klucz francuski, dokręcam całkiem mocno :) Duuuuużo mocniej niż chociażby tarcze na centerlocka!

A czy to jest 40Nm, nie wiem :) Dziś spróbuje jeszcze raz :D

Edytowane przez Anemia221
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze zależy jak mocno dokręcasz tarcze (a też powinieneś 40Nm) :) Tylko uważaj, bo oryginalna nakrętka jest alu i da się ją przekręcić (ze stalowymi nie ma takich problemów).

 

"Przekręcić", czyli zniszczyć gwint.

Edytowane przez goldbloom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszyk carbonowy (np. od smud) zyskasz jak nic 30 gram

Stery (np. accentowskie airplane) zysk 40-50 gram

Rama (zależy jaka, czy alu, czy carbon) zysk 200-600 gram

Czyli spokojnie poniżej 10kg schodzisz z wagą :)

 

Nakręciłem nakrętkę bardzo mocno, zobaczymy jutro po zawodach :D

 

@Fuldi

Co do koszyka masz 100% racje!

Stery również, zwłaszcza, że aktualne są nieźle zjechane, jednak rama to daleka droga-raczej inwestycja na rok 2011 :/

 

W sumie bez ramy też zejdę poniżej 10kg, lecz czy jest sens wymieniać śrubki na tytan i zmieniać pierdołki żeby było 9xxx zamiast zbierać na ramę? Wg mnie nie ma.

 

Aha i zapomniałem w rozpisce dodać, że mostek jest właśnie na 6ciu tytanowych śrubach. Bezsens, no ale były już jak kupowałem mostek. Stalowe - 111gram.. tytan 105 (wow!). 6 gram, super się kalkuluje biorąc pod uwagę cenę jednej śruby tytanowej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak coś ze 20g śruby stalowe powinny ważyć...

 

No nie wiem panowie, nawet na stronie producenta jest napisane, że F99 120mm na śrubach stalowych waży 111gram, a na tytanowych 103. Wychodzi 9 gram.

W moim przypadku na tytanowych śrubach wychodzi 104-105gram, czyli podobnie jak na stronie producenta :)

 

zapraszam na stronę:

 

 

http://www.syntace.com/index.cfm?pid=3&pk=390

 

:woot:;) łał czad! :nuke::woot:

Edytowane przez Anemia221
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ogólnie się zastanawiam czy nie powinieneś w ogóle do wagi roweru liczyć mleczka w kołach, bo w końcu jest ono cały czas i bez niego nie pojeździsz...

Nie zmieniając ramy, a stery (z nimi jeszce na top cap'ie urwiesz do 8gram) i koszyk, to żeby zejść jeszcze w dół musiałbyś wymieniać przerzutki, korbę manetki na XTR i jeszcze oponki mógłbyś wrzucić RR Evo, one mają ~400gram. Wtedy koło 98xx byś się chyba znalazł :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Anemia lecisz polatac jutro (pon.) Po sciezkach i szosze ew. Lekki teren bo jestem w lublinie z zimowka na slickach 1.35' ?

 

@Sorcerer: pisałem Ci w poniedziałek od rana na GG, niestety nie odpowiadałeś

 

 

 

Rower przeżył zawody, kaseta się nie odkręciła do dziś(jupi). Miałem tylko pewną stłuczkę i lekko porysowałem to i tamto.

Pytanie: Którą dętkę wybrać? Schwalbe xx light czy continental supersonic? Słyszałem, że ten supersonic jest wart swojej dużej ceny, podobno ma dużą odporność na przebicia.(czy to prawda? :thumbsup:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...