Skocz do zawartości

[rower] Scott Scale 80 by Dolli


Dolli

Rekomendowane odpowiedzi

Witam:)

Przedstawiam swój projekt na nowy sezon. Ogólnie rowerek był kupiony dokładnie rok temu, w sumie kupiłem go ze względu na ramę, która mi się zaje*** podoba. Przejechałem na nim na standardowej konfiguracji ok 300 km, po czym rozebrałem na części, rama poszła na odnowę lakieru i zamalowania odprysków, a reszta na allegro :icon_wink: Oto mała rozpiska:

 

 

Bar Ends: (Rogi) Boplight

Brake + Shifter (Front): (dual control) Shimano Deore LX BR-M585

Brake + Shifter (Rear): (dual control) Shimano Deore LX BR-M585

Cables: (Pancerze i linki) Alligator i-link black

Cassette: (Kaseta) Shimano XT CS-M770 11-34

Chain: (Lancuch) Shimano XTR CN7701

Crankset: (Korby) Shimano XT FC-M770 175mm

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano Deore XT FD-M770

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano Deore XT RD-M772 SHADOW SGS

Fork: (Widelec) Rock Shox Dart 2

Frame: (Rama) Sott Scale 80

Grips: (Gripy) Ritchey WCS ERGO

Handlebar: (Kierownica) Ritchey WCS Carbon

Headset: (Stery) Ritchey

Pedals: (Pedaly) Crank Brothers Eggbeater C, 290g

Seat: (Siodlo) Fizik Pave CX

Seatpost: (Sztyca) Ritchey WCS Wet-Black 31.6-400mm

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Scott

Skewers: (Zaciski kol) Crossride

Stem: (Mostek) Ritchey WCS Carbon 110mm

Tire (Front): (Opona przednia) Schwalbe Nobby Nic

Tire (Rear): (Opona tylna) Schwalbe Nobby Nic

Tubes: (Detki) Continental

Wheel Front: (Kolo przednie) Mavic Crossride Disc

Wheel Rear: (Kolo tylne) Mavic Crossride Disc

 

Z wymienionych części pozostały mi do kupienia tylko oponki, jeszcze nic nie jest zważone, czekam na chwilę czasu to poważę wszystko i zaktualizuję. Rowerek ma służyć do penetrowania mazurskich lasów, do jazdy na codzień posiadam scotta speedstera. Liczę także na rady, co by można było wymienić, by troszkę zbić wagę, chciałbym zamknać się w max 10,5 kg, uda się ? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba najpierw zrobić rozpiskę, żeby mniej więcej wiedzieć ile ta maszyna waży - ja obstawiam jakieś 11,2-11,5 kg.

Najpierw oczywiście musisz wymienić amor, który, jak wspomniał kolega wyżej, zupełnie tutaj nie pasuje.

 

Z chęcią pośmigam z Tobą w wakacje, bo daleko do siebie nie mamy :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ty to zrobiłeś, że po 300km rama musiała trafić do renowacji? Czy scott ma aż tak słaby lakier? Poza tym świetny, tylko żeby dobić do 10,5 będzie trzeba troszkę powalczyć ;) przede wszystkim amor i koła, reszta wygląda całkiem przyzwoicie.

 

W aktualnej rozpisce to tak na moje około 11,5kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

300km to przesada zeby oddawac do renowacji, ale rzeczywiscie mialem kiedys scotta tyle ze aspena i lakiery sa miekkie i o chudej warstwie. latwo sie rysowal a na widelkach od spodu i na suporcie pelno bylo odpryskow od kamykow a w gorach nie mieszkam ;) tyle ze on przejechal w sumie gdzies kolo 20-25tysiecy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi, prawda że Dart nadaje sie do wymiany, bedzie Reba w te miejsce, ale ok. czerwca dopiero, aż troszeczkę od dna się odbiję :)Kółek nie zmienię bo je dopiero wczoraj kupiłem, poza tym nie mogę sobie pozwolić, ponieważ waga moja oscyluje wokół trzycyfrówki. Co do ramy, ogólnie to może i ma trwały lakier, lecz po rozłożeniu wiozłem ją w samochodzie, a na niej położyłem kółko z kasetą w strone ramy, no i po wyjęciu rama wyglądała hmmm, no właśnie. Ale za to mam dodatkowo warstę lakieru bezbarwnego i ładnie się mieni :icon_wink: ProKreator 12,5 to chyba "lekka" przesada ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie 80 katalogowo ma chyba 12,5 kg dla M a fizycznie L mi wychodziła około 1 kg więcej. Po zmianie amora na epicona 1,7 kg oraz wymianie rurek, siodła, korby na slx oraz kilku innych drobnych rzeczy zeszło mi gdzieś na 12,1(przyznaje, że koła mega ciężkie a Ty na Crossriderach trochę przyoszczędziłeś). Ok może nie 12,5 ale 12 nie pokonałeś ;)

 

Jako, że jesteś przed zakupem opona a wagę masz równie słuszną jak ja to polecam rozmiar 2,25 nobby.

 

P.S. Gdzieś czytałem, że mavici crossy to do 100 kg całkowitek, czyli rower+rowerzysta+reszta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taa, koła które ważą 2 tony i są z limitem do 100 kg . . . śmiech na sali w wykonaniu Mavica :)

 

Coś mi się wierzyć nie chce. Znam trochę bikerów przy kości, którzy mieli crossridy i je chwalili. Poza tym mam w speedsterze Aksiumy, a to ta sama półka tylko w wydaniu na szose, przejechalem na nich ponad 3 tysiace km po roznych drogach i z obciązeniem dochodzącym do 12 kg i nic się z nimi nie dzieje :) .

Mam jeszcze pytanko co do projektu, jakie polecacie stery? Najchętniej to bym założył chris kingi czarne jakbym znalazł je w rozsądnej cenie, do pancerzy by mi pasowały :yes:. Ale czekam na propozycje, tak do 250zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dorwałem wczoraj wagę i oto co powychodziło :

 

Bar Ends: (Rogi) Boplight – 61gr

Brake + Shifter (Front): (dual control) Shimano Deore LX BR-M585 – 448gr

Brake + Shifter (Rear): (dual control) Shimano Deore LX BR-M585 – 450gr

Cables: (Pancerze i linki) Alligator i-link black – 60gr

Cassette: (Kaseta) Shimano XT CS-M770 11-34 – 299gr

Chain: (Lancuch) Shimano XTR CN7701 – 292gr

Crankset: (Korby) Shimano XT FC-M770 175mm – 863gr

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano Deore XT FD-M770 – 150gr

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano Deore XT RD-M772 SHADOW SGS – 227gr

Fork: (Widelec) Rock Shox Dart 2 – 2424gr

Frame: (Rama) Sott Scale 80 – 1816gr

Grips: (Gripy) Ritchey WCS ERGO – 29gr

Handlebar: (Kierownica) Ritchey WCS Carbon – 138gr

Headset: (Stery) Ritchey – 100gr

Pedals: (Pedaly) Crank Brothers Eggbeater C – 290 gr

Seat: (Siodlo) Fizik Pave CX (waga w sztycy)

Seatpost: (Sztyca) Ritchey WCS Wet-Black 31.6-400mm -558gr

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Scott – 30gr

Skewers: (Zaciski kol) Crossride – 136gr

Stem: (Mostek) Ritchey WCS Carbon 110mm – 130gr

Tire (Front): (Opona przednia) Schwalbe Nobby Nic – 495gr

Tire (Rear): (Opona tylna) Schwalbe Nobby Nic – 495gr

Tubes: (Detki) Schwalbe light – 260gr

Wheel Front: (Kolo przednie) Mavic Crossride Disc – 840gr

Wheel Rear: (Kolo tylne) Mavic Crossride Disc – 956gr

Tarcza hamulcowa przód 160mm – 163gr

Tarcza hamulcowa tył 160mm – 163gr

Adapter tył + śruby – 51gr

= 11925

Myslalem, ze bedzie mniej, ale coz, rebe sie wstawi bedzie od razu lepiej. To co jest kursywa, to dane wziete z netu, poniewaz jeszcze tych czesci nie posiadam. Planuje takze wymienic tarcze na cos lzejszego, wiec powinna waga na komplecie ponad 100gr zleciec. Znalazlem na allegro stery http://www.allegro.pl/item931902983_ritchey_wcs_carbon_pol_zintegrowane_press_fit.html , zastanawiam sie nad ich kupnem, w instrukcji obsugi sa oznaczone jako 44/50mm...cokolwiek to znaczy, beda wcsy pasowac ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozkręciłeś cały rower, a już nie dałeś rady zdjąć siodełka? Daj spokój :)

Sprzęt jest już naprawdę funkcjonalny. Właściwie to dużo części będziesz musiał zmienić, żeby zejść poniżej 10,5 kg.

 

Ta rozpiska może już być chyba śmiało w "Projektach"?

 

Aha - zdjęcia :)

 

Co do sterów - to jest rozmiar łożysk. Będą pasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozkręciłeś cały rower, a już nie dałeś rady zdjąć siodełka? Daj spokój ;)

Sprzęt jest już naprawdę funkcjonalny. Właściwie to dużo części będziesz musiał zmienić, żeby zejść poniżej 10,5 kg.

 

Ta rozpiska może już być chyba śmiało w "Projektach"?

 

Aha - zdjęcia :)

 

Co do sterów - to jest rozmiar łożysk. Będą pasować.

 

Siodełko i sztyca są chwilowo, ponieważ są zapożyczone od szosy, będzie wcs carbon + selle italia slr get flow. Co do zdjęć...dokupię opony dętki i złożę, spróbuje do wielkanocy skończyć skalunie :) Dzieki za rade, w takim razie stery beda wcsa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam z powrotem  Widzę, że trochę temat został zaniedbany, co nie znaczy, że projekt się nie rozwijał. No i od ostatniego postu rowerek troszkę zmienił „charakterystykę”. Na dzień dzisiejszy prezentuje się następująco:

 

Bar Ends - Boplight – 61gr

Brake Front - Avid Juicy Carbon 160mm

Brake Rear - Avid Juicy Carbon 160mm

Cables - Jagwire Lex White

Cassette - Shimano XT CS-M770 11-34 – 299gr

Chain - Shimano XTR CN7701

Crankset - Shimano XT FC-M770 175mm – 863gr

Derailleur Front - Shimano Deore XT FD-M770 – 150gr

Derailleur Rear - Shimano Deore XT RD-M772 SHADOW SGS – 227gr

Fork - Rst First Air Platinum – 1565gr

Frame - Scott Scale 80 – 1816gr

Grips - Kcnc Eva - 11gr

Handlebar - Ritchey WCS Carbon – 138gr

Headset - Ritchey Wcs Carbon

Pedals - Accent lithium – 264gr

Seat - Selle Italia SLR XC – 184gr

Seatpost - Ritchey WCS Wet-Black 31.6-400mm -236gr

Seatpost clamp - Scott – 30gr

Shifters - XT SL-M770 – 280gr

Skewers - Crossride – 136gr

Stem - Ritchey WCS Carbon 110mm – 130gr

Tire Front - Continental Race King 2.2

Tire Rear - Continental Race King 2.2

Tubes – Foss (będzie )

Wheel Front - Mavic Crossride Disc - 840gr

Wheel Rear - Mavic Crossride Disc - 956gr

 

Postawiłem go na wagę łazienkową, wyszło 10,7 kg z dętkami z decathlonu, więc plan został praktycznie osiągnięty  . Teraz to można bawić się w odchudzanie zacisków, śrubek itd. Ale mi się chyba nie chce. Poza tym i tak nawet sprawdzić nie mogę sprzętu, ponieważ na początku tygodnia miałem artroskopię, wynik: „zastarzałe całkowite uszkodzenie PCL i ML kolana lewego. Wygojone częściowe uszkodzenie ACL. Rozległe uszkodzenie kłykcia bocznego lewej kości piszczelowej” :] PS. Zna ktoś dobrą klinikę, co specjalizuje się plastyką kolana ?:>

Podrzucam zdjęcie zrobione na szybko, później zrobię ładniejsze 

http://imageshack.us/photo/my-images/62/20110617090238.jpg/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...