Skocz do zawartości

[11083,2] Lapierre ProRace 300 by rodex


rodex

Rekomendowane odpowiedzi

Skończyłem przełajówkę, dałem sobie spokój z Cannondale'm. Międzyczasie przybyło troszkę gotówki i postanowiłem, że zbuduje rower od podstaw. Nigdy nie bawiłem się w LB, nigdy nie składałem roweru, ale muszę przyznać że to bardo przyjemne - nawet już na etapie wybierania komponentów. Projekt, który poniżej przedstawię ma być przede wszytskim wytrzymały, niezawodny i komfortowy. Wagę oczywiście brałem pod uwagę, ale nie była ona podstawowym kryterium w wyborze części co zresztą chyba widać :)

Czy wynik w okolicach 11kg to dużo czy mało? Nie wiem, jak mówię to mój pierwszy raz z LB, ale jak patrze na Wasze projekty to jednak trochę przydużo. Podejrzewam, że łatwo było by zejść niżej, ale to wiadomo większe koszty.

Teraz kilka uwag technicznych a w zasadzie wagi komponentów. Jako, że projekt jest na razie w fazie "projektowania" wagi przeważnie katalogowe. Zdaję sobie sprawę, że ostateczna waga pewnie będzie większa, ale to sie zweryfikuje jak będzie gotowy na razie niech będzie ze 11083 gr ;)

 

Rama: --- Lapierre ProRace 2009 --- 1550

Widelec: --- Manitou Drake Comp --- 1900

Stery: --- FSA --- 80

 

Korba + suport: --- Truvativ Stylo --- 880

Łańcuch: --- Shimano XT --- 290

Kaseta: --- Shimano XT 9s 11-34 --- 290

Przerzutka przód: --- SRAM X.7 --- 178

Przerzutka tył: --- SRAM X.9 --- 227

Manetki: --- SRAM X.0 --- 195

Linki i pancerze: --- 165

 

Kierownica: --- XIDA PRO --- 192

Wspornik: --- ARX PRO 110 --- 150

Sztyca: Thomson elite --- 250 ---

Siodło: --- Prologo Nago Pas --- 178

Obejma sztycy: --- PRO --- 20

Chwyty: --- Lizard Skins --- 100

 

Hamulce: --- Hayes El Camino F+R+tarcze --- 840

Śruby i adaptery: --- 48

Pedały: --- Shimano XT PDM 770 --- 354

 

Koła: --- 1664,2

Obręcze: --- Mavic XC 717 Disc x2 --- 840

Piasty: --- HOPE PRO II --- 469

Szprychy: --- CnSpoke Aero585 x 64 --- 355,2

Dętki: --- 350

Opony: --- Continental Race King Tyre 2.0 --- 1120

Zaciski: --- Bolt-On 62

 

Rozmiar: 41

SUMA --- 11083,2

 

 

Czekam na Wasze uwagi i sugestie.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to wszystko wydaje się w porządku. Bardzo podoba mi się set kier + mostek - ładnie razem wygląda a i zbyt ciężkie nie jest. Zastanawiam się dlaczego wybrałeś Drake'a w wersji Comp? Jeżeli kupujesz osobno amorka to może warto dopłacić do wersji Absolute. Masz wtedy amorka powietrznego i możesz urwać nawet do 250g. Zastanowił bym się też nad hamulcami... Nie mam takiego doświadczenia w tarczach ale jakoś marka Hayes do mnie nie przemawia. Może formula (K18 np)? Na tarczach 160/160 powinno wyjść poniżej 800g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Pedały- czy muszą być Shimano? dokładając ( wiem,wiem,łatwo się mówi) pare złociszy można Looki zakupić- zysk na masie 100 gram jak nie lepiej. Dętki UltraLite z Maxxisa- kolejne 100 gram. Opony Rocket Rony lub tańsze Karmy czy Ignitory- i znów 100-150 gram do przodu. Drake w wersji Super Air waży 1790 (ważony osobiście ) i na pewno pracuje lepiej od Compa. Kierownica też na upartego może być lżejsza- ale tu bym się nie upierał. Czy 11 kg to dużo- to zależy. Jesli chcesz miec typowego LB- to jeszcze dużo do zrobienia. Jeśli chcesz mieć wytrzymaly i w miare lekki rower- to nie. Aha- na przód X9 bym polecał. Ostatnia kwestia- chwyty Ritcheya są znacznie lżejsze a cena do zaakceptowania- zysk jakieś 50 gram.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę już edytować pierwszego postu więc napisze tutaj.

Co do linek to faktycznie 160 to za dużo dałem 80 gr wystarczy.

Amor... poszukałem wersji powietrznej i w tej samej cenie (1100zł) znalazłem R7 - 1516 gr ale to prawie 500zł więcej niż za Drake Comp - więc do przemyślenia.

Hamulce - ja z tarczówkami też nie miałem zbyt wiele doświadczeń ale akurat ten model znalazłem za 350zł (komplet), poczytałem w necie i opinie mają całkiem całkiem.

Co do kierownicy to 3T wybrałem z czystego sentymentu nie patrząc tak naprawdę na wagę, to samo dotyczy siodełka.

Komponenty typu opony, dętki, chwyty itp drobiazgi prędzej czy później i tak się wymienia. Przyznam, że nie specjalnie się przyłożyłem do ich wyboru. W zasadzie wziąłem pierwsze lepsze o akceptowalnej wadze.

Durynykocie - dzięki za radę co do przerzutki, natomiast pedały na 99% będą Sh bo w przeciwnym wypadku musiał bym wymieniać je także w pozostałych rowerach a tego wolał bym uniknąć. Niestety za błędy młodości się płaci.

 

Teraz waga z R7 i po odjęciu kilku gr z pancerzy zamyka się na 10600 gr.

 

Pojawił się natomiast inny problem. Rama :blink: Na 2010 wyszedł nowy model już nie tak urodziwy jak wersja 2009. Dzwoniłem po kilku sklepach i albo nie ma i nie będzie, albo zostały 20" co dla mnie jest dużo za dużo.

Nie mam w tej chwili pomysłu na ramę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim odpowiednia geometria i rozmiar. Szukam jak najbardziej sportowej ramy XC z długą górna rurą, ale jednocześnie niezbyt wysoka. Mam 171 cm więc do wyboru mam 16" albo 17" wyżej nie ma sensu się pchać. Jak dowiedziałem się że Lapierre'a nie uda mi się kupić przez chwile myślałem o jakimś karbonie. W zasadzie cenowo wyszło by tyle samo, może nawet ciut taniej, ale chyba jednak miałbym obawy wypuszczać się na plastiku w teren.

Szukam jakiejś oryginalnej, mało popularnej u mas ramy. Scottów, Cubów, Radonów, Merid, Krossów, Speców, itp nawet nie borę pod uwagę.

Może Sikorski? Tylko nie wiem jak z wagą...

A Ty durnykocie masz jakieś ciekawe propozycje?

 

Gdzie się podziała edycja postów?

 

Zapomniałem o wadze.... Trochę to dziwne jak na rower LB ale ona nie jest głównym priorytetem. Bardziej zależy mi na jakości i trwałości. Oczywiście miło by było jakby ważyła w okolicach 1500gr, ale jak będzie 1600 też nic się nie stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Mało popularne znaczy drogie. Jaki masz budżet?

Możne Liteville 101? W rozmiarze M 1590 gram.Najbliżej w Czechach do kupienia.

Może RDR

http://allegro.pl/item910670747_rdr_team_pro_easton_nowa_rama_mtb_15_cali.html

Z drugiej strony ciężko w naszym kraju o coś innego niż wymienione przez Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Superior - ładne, dosyć lekkie, dłuugaśne i względnie tanie ramy: http://www.superior.cz/en/models-2010/extras/bike.html?id=322&show=specifikace z tego co dobrze pamiętam reprezentacja Czech się na nich ściga

 

Duratec - poziom wyżej, bardzo ceniona marka ale cena... http://www.duratec.cz/en/modely/mtb-hardtail/torain-c1/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ramę liczę ok 1600-1700 zł. Ten Liteville 101 nawet przyjemny ;)

Nie ograniczam się tylko do Polski. Co jakiś czas przeglądam ebay, ale tam to przeważnie Sepce. Na francuskim ebay'u szukałem ram Lapierre, ale nie ma. Przyszło mi jeszcze do głowy, że może by od Poręby kupić cały rower (jeśli jeszcze mu jakiś został) sobie zostawić ramę a resztę opchnąć. Tyle, że to raczej kosztowne będzie i chyba nie ma sensu.

Musze się rozejrzeć za włoszczyzną. Może Bianchi?

Ten karbon o którym myślałem to coś takiego

 

20097192169934.th.jpg

 

Zrobić fajny projekt, pomalować i powinno być nieźle. Tylko czy wytrzyma.

Plusem jest to, że mi się nie śpieszy. Mogę na spokojnie czegoś szukać i czekać na jakąś okazję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przez chwile myślałem o jakimś karbonie. W zasadzie cenowo wyszło by tyle samo, może nawet ciut taniej, ale chyba jednak miałbym obawy wypuszczać się na plastiku w teren.

 

 

Nie na plastiku tylko jeśli już to na drewnie :)

 

Jaki masz budżet? Bo wiesz Colnago też robi ramki MTB ;) (moje marzenie!)

 

Według mnie warto pomyśleć nad karbonem. Jeśli sam bym teraz miał składać rower HT i miał odpowiedni budżet to nawet chwili bym się nie zastanawiał tylko brał karbon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miskov17 Duratec'a znam. Szczególnie szosy mi się podobają, niestety za drogo to wyjdzie a używki to raczej nie znajdę bo nikt tych rowerów nie sprzedaje jak już ma.

Za to Suerior hmmm muszę przyznać, że bardzo ładne. Szczególnie ta niebieska rama mi się podoba. Do tego BB30 ;) To chyba będzie mój faworyt jak na razie.

Mam tylko 2 pytania. Jak ta ramka stoi cenowo i czy taka geometria nie będzie za duża na 171 cm:

Seat tube length (mm) 419

Effective top tube length (mm) 603

 

 

mlodyasg

Dlaczego drewno? U mnie się mówi plastik. Jeśli karbon to ta rama którą pokazałem wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I następna potencjalna rama w dodatku śliczna z racji wielkości odpada.

Poniżej wymiary z kalkulatora, ale wydaje mi się, że one tylko to potwierdzają, że jednak lepiej tej ramy nie kupować. :)

 

competitivexc.th.png

 

Potrzeba mi czegoś z max 580mm

 

Te ramki votec'a ładnie wyglądają same, natomiast już gotowe rowery jakoś nie specjalnie do mnie trafiają. Bardzo duże przekroje rur i mam obawy, że rower w małym rozmiarze będzie wyglądał ociężale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego drewno? U mnie się mówi plastik. Jeśli karbon to ta rama którą pokazałem wyżej.

 

Węgiel zawsze kojarzył mi się z drewnem, a nie z plastikiem...

Superior to chyba najlepsza alternatywa, ale za bianchi JAB też możesz się porozglądać. Całkiem przyzwoite ramki a do tego kultowa marka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest nadzieja na Superiora :thumbsup:

Poszukałem ich zeszłoroczne modele i mieli fajną ramkę

 

Superior XC 870

 

To chyba jakby niższy model w stosunku do modeli XP. Poza górną rurą 585mm, czyli tyle ile mi trzeba, nie ma innych zmian w geometrii w stosunku do XP. Napisze do polskiego dystrybutora, czy coś im zostało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...