robertd12 Napisano 31 Stycznia 2010 Napisano 31 Stycznia 2010 Cześć, poszukuje amortyzatora do mojej kony(hoss) . Jeżdże głównie po lesie, moja waga to około 70kg, długość rury sterowej - około 20cm. Skok około 100mm by się przydał. Amortyzator nie musi być z górnej półki cenowej, mam troche pieniędzy i chciałbym kupić raz ,a dobrze. Miło widziane Pivoty czy jak to się tam pisze, ale nie są niezbędne. Olejowy lub Powietrzny. Na allegro znalazłem: http://allegro.pl/item896471555_marzocchi_mx_pro_lo_100mm.html http://allegro.pl/item893493119_amortyzator_rock_shox_tora_318_solo_air_09.html http://allegro.pl/item903072949_marzocchi_mx_pro_eta_100mm.html http://allegro.pl/item896066675_nowy_marzocchi_mz_supercomp_100mm_449_pln.html http://allegro.pl/item902691992_sr_suntour_epicon_l_o_d_120mm_z_pivotami_mod_2008.html Prosiłbym o porade.
Kamil515 Napisano 31 Stycznia 2010 Napisano 31 Stycznia 2010 Ja brałbym Torę ze względu na motion control i szeroki zakres regulacji ( powietrze ). No i jest nowa. Tylko ta waga
blair7 Napisano 31 Stycznia 2010 Napisano 31 Stycznia 2010 Chciales chyba napisac: sprezynowy lub powietrzny. Te marcoki sobie odpusc, mialem tego pierwszego i dziala jak XCR moze odrobine lepiej, ja bym wybral pomiedzy epiconem a RS-em. Tego pierwszego mialem i nie mam mu nic do zarzucenia, a jest na pewno lzejszy jak tora. Epicką maszyne moge polecic w ciemno, a co najwaznejsze latwo mozna w nim zmieniac skok w przedziale od 80-140 mm. A jesli chodzi o epicona to wez tego: http://allegro.pl/item892907895_suntour_epicon_rl_100mm_blokada_manetka_piwoty.html model nowszy i lzejszy
blair7 Napisano 31 Stycznia 2010 Napisano 31 Stycznia 2010 Tora szału nie robi, a epicon jest bajecznie prosty w serwisie i wszytko do niego jest tanie i powszechnie dostepne. Pozatym uwazam ze jest pancerny.
Przemekc1 Napisano 31 Stycznia 2010 Napisano 31 Stycznia 2010 Nie żebym reklamowal, bo nawet nie znam użytkownika, ktory sprzedaje, ale moze zerknij na to. http://www.forumrowerowe.org/topic/63120-amortyzator-rs-reba-sl-pod-vki/
robertd12 Napisano 1 Lutego 2010 Autor Napisano 1 Lutego 2010 Dzięki za odpowiedzi, bardziej pasowałby mi ten suntour bo ponoć wziął wszystko co najlepsze z marzocchi, ale nie odrzucam także tego rock shoxa. http://allegro.pl/item892907895_suntour_epicon_rl_100mm_blokada_manetka_piwoty.html Czy musze montować manetke na kierownicy? Jaką pompke polecacie do tego? I czym się różni model RL od LOD albo LO? Z góry dzięki za odpowiedzi
moojmisiu Napisano 1 Lutego 2010 Napisano 1 Lutego 2010 W pierwszym poście podany jest link do aukcji z Epiconem 2008 - jeśli już to brać nowszą konstrukcję z 2009 roku. Na allegro w tej chwili nie ma, ale warto zadzwonić czy napisać do Eurobike i zapytać o dostępność, ewentualnie trochę się potargować. Reba kusi, podobnie Tora. Tora przede wszystkim dobrymi opiniami co do trwałości, bo praca jest porównywalna z Epiconem LOD z roku 2009. A Reba... Sporo się nasłuchałem, ale sam nie jeździłem. Opinie są mocno podzielone: od zachwytów do ciężkich faków, przeważają jednak opinie pozytywne.
.PaVLo. Napisano 1 Lutego 2010 Napisano 1 Lutego 2010 W domu mam RS Recon U-Turn 85-130, od października 2008 lezy w pudełku, wymieniłem na Rebe, jedyna jego usterka, jeśli można to tak nazwać, to lekko wytarte dolne golenie od pokrzywionej obręczy, ale amorek jest prosty i chodzi bardzo ładnie. Po tym zdarzeniu przejechał jeszcze kilkaset kilometrów. Amorek ma wymienioną sprężynę na twardszą, chyba czerwoną lub niebieską (pośrednia), posiadam też oryginalną, moge ją dorzucić (koszt nowej to około 150zł). Fotki moge przesłać na życzenie.
kathon Napisano 1 Lutego 2010 Napisano 1 Lutego 2010 A co myślicie o RST First? Wiem, że marka nie kojarzy się zbyt dobrze ale amortyzator zbiera dobre opinie na zagranicznych portalach.
blair7 Napisano 1 Lutego 2010 Napisano 1 Lutego 2010 Mam mile uczucia z testow tego rst, dziala calkiem fajnie, ale mimo wszystko kupilem epicona. LOD znaczy ze ma blokade na goleni i tlumienie powrotu, LD chyba sama blokada, RLD to samo co LOD ale z manetka na kierownicy, ktorej nie musisz zakladac jesli nie zalezy ci na blokadzie skoku. Ten z ostatniego twojego linku nie ma regulacji tlumienia powrotu. Najlepiej kup wersje RLD lub LOD
Fludi Napisano 1 Lutego 2010 Napisano 1 Lutego 2010 Jak brać z blokadą, to tylko na kierownicę, bo kicha jest się schylać do goleni.
robertd12 Napisano 1 Lutego 2010 Autor Napisano 1 Lutego 2010 A jak duża jest ta manetka? I czy w takim razie ten RL byłby dobry czy jednak pisać do eurobike czy mają wersje LOD? Chciałbym kupić amortyzator do końca tygodnia bo w ferie bym poskładał rower. Więc prosiłbym o odpowiedź czy brać tego RL czy pisać do tego skepu o wersje LOD?
miskov17 Napisano 1 Lutego 2010 Napisano 1 Lutego 2010 Jak brać z blokadą, to tylko na kierownicę, bo kicha jest się schylać do goleni. Pie*****nie głupot. Manetka to bardzo przydatna rzecz dla zawodnika XC, w innych wypadkach to tylko fajny bajer. Tak, ścigam się i jakoś nie widzę wielkiego problemu, aby schylić się do goleni. Przy jeździe rekreacyjnej nawet nie ma o czym gadać... Niedługo to nie starczy nam miejsca na kierownicy na te szmery-bajery Robert, kto pyta nie błądzi
Andrew Napisano 1 Lutego 2010 Napisano 1 Lutego 2010 A może pomyśl o jakimś Marzocchi, ale tym prawdziwym, a nie o Suntourze z naklejką Bomber. Ciężko znaleźć coś w dobrym stanie, ale większość Bomberów z 2003-2006 będzie sporo lepsza od Tory i Epicona.
robertd12 Napisano 1 Lutego 2010 Autor Napisano 1 Lutego 2010 Mam marcoka z ch.. wie którego roku i ch wie jaki to model, działał ładnie, ale go rozwaliłem przypadkiem lub z głupoty. Preferowałbym coś nowego, a widze ,że ludzie polecają epicona i mieści się w cenie więc czemu nie, warto brać tego RL czy o wiele lepiej pisać do sklepu o LOD? Bo widze ,że nadal nikt nie odpowiedział. Pozdro Manetki moge nie mieć gdzie zamontować, ale raczej w mojej okolicy nie ma gładkich asfaltów, ani super równych ścieżek rowerowych dlatego nawet raczej nie blokowałbym amorka.
Fludi Napisano 1 Lutego 2010 Napisano 1 Lutego 2010 Zawodnikiem nie jestem, ale odczuwam wyraźny plus posiadania blokady na kierownicy, bo nie jednokrotnie się zapomnę odblokować amora. A zwykle jak to się mi zdarza, to jest jakiś taki teren, że sięgnięcie do goleni jest trochę ryzykowne...
robertd12 Napisano 1 Lutego 2010 Autor Napisano 1 Lutego 2010 Zawodnikiem nie jestem, ale odczuwam wyraźny plus posiadania blokady na kierownicy, bo nie jednokrotnie się zapomnę odblokować amora. A zwykle jak to się mi zdarza, to jest jakiś taki teren, że sięgnięcie do goleni jest trochę ryzykowne... wysłałem im maila z zapytaniem o http://www.sklep.eurobike.pl/go/_info/info.php?id=2764&item=1#menu jak będą mieli to wezme, a jak nie to brać tą Tore ?
robertd12 Napisano 2 Lutego 2010 Autor Napisano 2 Lutego 2010 wysłałem im maila z zapytaniem o http://www.sklep.eurobike.pl/go/_info/info.php?id=2764&item=1#menu jak będą mieli to wezme, a jak nie to brać tą Tore ? Zamówiłem tego LOD. 669zł + przesyłka.
robertd12 Napisano 13 Lutego 2010 Autor Napisano 13 Lutego 2010 Smar grafitowy 70ml PROLINE: - Przeznaczony do smarowania wolnoobrotowych mechanizmów i silnie obciążonych powierzchni trących: łańcuchów napędowych, przekładni ślimakowych, gwintów śrub oraz jako smar montażowy - Pracuje w temperaturze od ?20°C do +60°C - Odporny na wymywanie zimną wodą - Dozownik plastikowy strzykawkowy mam taki samar, będzie odpowiedni do przesmarowania lekko rury sterowej?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.