Skocz do zawartości

[rama]rama z bambusa


Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Gdzieś w necie znalazłem gościa który robi przedmioty użyteczne z materiałów dziwnych. Wzorem tego spróbowaliśmy (trzech zapaleńców) zrobić taki wynalazek - ramę z bambusa łączonego taśmą karbonową. Geometria wyszła trochę nie teges ale chodziło o sprawdzenie wytrzymałości takiego mixa. Rama była już testowana i się nie rozsypała. Jest sprężysta (zaleta?) tłumi tak jak by była całkowicie amortyzowana. Traktujemy to jak zabawę ale prosimy o poważne uwagi uczonych w piśmie bikerów. Estetyka pozostaje do dopracowania ale ideą było zrobienie roweru na oryginalnej ramie. Ciekawe jakie były by reakcje np. na maratonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł ciekawy, gratuluje weny twórczej :laugh:

Projekt wyszedł naprawdę bardzo fajnie i uważam, że jest to coś nowego, coś modernistycznego.

Co do samej ramy, to powiedzcie jaką techniką robiliście łączenia?? Żywica??

Pozdrawiam szalonych konstruktorów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedźwiedź: Nikt nie wspominał że pomysł jest nowy.

A przy okazji tych zdjęć z linka nasunęło mi się kolejne pytanie jak wyglądała sprawa hamowania w prototypowym rowerze bo nie widzę ani pivotów ani mocowania pod zacisk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Rocky - żywica,karbon,żywica,karbon i tak 3x

Premier2- na łączeniach karbonowych rama jest sztywna również w okolicy suportu, gnie się bambus

Paweu - rama była przygotowywana pod ostre koło dlatego nikt nie pomyślał o hamulcach ale nie ma problemu z zamontowaniem piwotów

Arroyo - sprężysty jest bambus, karbon sztywny i trzyma okrutnie, lakier oczywiście ale dopiero jak karbon będzie dopieszczony

Jeżeli uda się projekt doprowadzić do końca może odważę się pokazać rower na którymś z maratonów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że karbon jest sztywny, to się domyślam ;), bardziej interesuje mnie sztywność boczna całego tylnego trójkąta. Przypuszczam, że jeździ się na tym miękko, ale efektywność może być problematyczna. Nie mniej projekt ciekawy i nieźle wam wyszło, jak na ręczne rzeźbienie :). Prawie, jak Wit Stwosz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałeś, poprawić odrobinkę włókno i jest ekstra! Gratuluje inicjatywy, chętnie bym się przejechał na takim wynalazku. Da się umówić na jazdę testową? :P to najprawdopodobniej jedyna karbonowa rama w Polsce.

 

Smiem twierdzic ze karbonowych ram jest wiecej niz jedna w Polsce. Wydaje mi sie, ze kiedys widzialem takie cudo na jakims maratonie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Goldbloom - elastyczność/sztywność sprawa względna. Dopóki nie posadzisz d. to nie ocenisz. Ja na co dzień jeżdżąc na wheelerze 19pro nie odważę się wydawać miarodajnych opinii. A będąc jednym z ojców pomysłu mogę być nieobiektywny. Traktować to należy raczej jako ciekawostkę a nie dokonanie technologiczne, chociaż podobno we Francji widziano takie ramy na ulicach. Jak wystarczy zapału i projekt będzie gotowy do wystawienia na widok publiczny to na jakimś maratonie postaram się udostępnić rower na jazdy próbne( oczywiście jak będą chętni i odważni ). Nie mogę wybrać się na forumowy zlot a myślę że był by to dobry moment. Bambus ze sklepu ogrodniczego, karbon i żywica z netu. Koszt materiałów to ok.1000zł (wszystkie łącznie z hakami, piastą suportu itp) Robota jeżeli dla siebie niewycenialna. Myślę że gdyby rynek się odezwał (taki lansik) to koszt wykonania przekroczy koszt dobrej ramy z masowej produkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Gratulacje chęci, bo wiele osób tylko krytykuje, a sama nic nie robi... rama jak na ręczną robotę wygląda bardzo dobrze

Również proszę o informację na jakim maratonie można się przejechać - proponowałbym jakąś łatwiejszą trasę np. bikemarton w Krakowie, nie wątpię, że jazda na takim rowerze będzie niezapomnianym przeżyciem :icon_mrgreen:

 

I ponawiam pytanie o wagę ramy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Tylko napisz, na którym maratonie będzie możliwość sprawdzenia tej ramy :)

Patrząc na twoje przebiegi mógłbyś być kierowcą testowym (jeżeli starczy odwagi) A na poważnie to nie wiem kiedy temat zakończymy, zima mija a niewiele zrobiliśmy. Jak by co to dam sygnała na forum gdzie będzie można dosiąść roweru z trawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na twoje przebiegi mógłbyś być kierowcą testowym (jeżeli starczy odwagi) A na poważnie to nie wiem kiedy temat zakończymy, zima mija a niewiele zrobiliśmy. Jak by co to dam sygnała na forum gdzie będzie można dosiąść roweru z trawy.

 

Skąd bierzesz takie elementy jak główka ramy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na twoje przebiegi mógłbyś być kierowcą testowym (jeżeli starczy odwagi) A na poważnie to nie wiem kiedy temat zakończymy, zima mija a niewiele zrobiliśmy. Jak by co to dam sygnała na forum gdzie będzie można dosiąść roweru z trawy.

 

Bardzo chętnie wcielę się ponownie w rolę oblatywacza testowego. Testowałem już kilka rowerów, m.in. Votec'a i fulla Fuji. Miałem także jechać do Zakopanego pojeździć na Intense, ale akcja została odwołana. Odwagi mi starczy, chociaż wydaje się to nieprawdopodobne... ale będę na tyle twardy, że nie założę nawet kasku full-face i nie dlatego, że nie posiadam takowego, ale liczę na to, że ten rower się nie rozsypie :)

 

Dorobek artystyczny:

Votec - wykryta wada piasty, TAK, ukręciłem DT-Swissa

Fuji - pękła rama na pół, ale fakt, była już wcześniej pęknięta, a ja miałem tylko sprawdzić, czy naprawa pęknięcia jest trwała i czy będzie mógł na tej ramie śmigać jeździec 30 kg cięższy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...