Skocz do zawartości

[rower] Accent El nino by c1ach


c1ach

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

oto mój sprzęt złożony na początku 2008 r. Trochę częśći ze starego, a reszta to okazje z allegro i sklepów internetowych.

 

Rama: Accent El nino 19"

Amortyzator: Marzocchi Mx pro 2007

Kaseta: Shimano LX

Manetki: Shimano LX

Przerzutka tył: Shimano LX

Przerzutka przód: Shimano C050

Łańcuch: Deore 9-sp

Korba: pozagrupowa (Alivio\Acera) na Octalink

Suport: Shimano BB-ES25

Hamulce: Deore v-brake\Deore v-brake

Klamki: Sram 5.0

Koło przód: no-name (kulki)

Koło tył: Novatec 802SB, obręcz nie wiem jaka B)

Opony: Kenda Karma 2.0 kevlar

Pedały: Shimano Pdm-520

Siodło: San Marco Ischia

Sztyca: Accent Sp-408

Zacisk sztycy: Kalloy

Mostek: Boplight Team 25,4

Kierownica: Ovation 650 mm gięta

Chwyty: Accent Chess

Stery: Accent

 

Rower służy raczej turystycznie (szeroka gięta kiera to świadomy wybór). Waga około 12,5 kg.

W styczniu będę miał jakieś 300 zł na modyfikacje. Na razie w planach przednie koło pod tarcze i nowy hamulec do tego koła (Juicy 3, Avid BB5 ?). Podobają mi się SlX'y , ale w tym wypadku musiałbym naciągnąć budżet, a nie wiem czy warto :)

 

Tak jak wspomniałem wiele części to były okazje. Przykładowo za manetki LX i kasetę LX wyszło mi razem 110 zł (kaseta praktycznie nowa, manetki po znikomym przebiegu). Amora kupiłem nowego w cenie używanego...

 

Zapraszam do sugestii na temat zmian :D Kilka fotek :

 

 

elnino1.jpg

 

elnino2.jpg

 

elnino3.jpg

 

elnino4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się właśnie nad Avidem BB5 albo BB7, ale z tarczą 180. 203 to już trochę za duża patelnia do moich zastosowań, a ciężki też nie jestem jakoś specjalnie :)

 

Na zdjęciach rower jest na starych oponach ( Schwalbe Hurricane 2.0 ), z obecnymi Karmami lepiej mu do twarzy B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Wczoraj dostałem komplet Avidów Juicy Three i muszę przyznać, że pierwsze wrażenie robią świetne.

Na pewno nie wrócę już do v-ek ani do mechanicznych tarcz.

 

Jeśli nie masz zbyt dużo kasy to J3 to dobry wybór.

 

 

P.S. Tarcza to maks 180 mm, a nawet 160 mm spokojnie wystarcza.

 

 

crashbash1 mam wrażenie, że nie do końca wiesz co piszesz i nie miałeś styczności z innymi hamulcami oprócz Avida BB5, nie mówiąc o hydraulice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobają mi się SlX'y , ale w tym wypadku musiałbym naciągnąć budżet, a nie wiem czy warto :)

 

Warto ;) Dokupujesz do kompletu klocki w pełni metaliczne i masz banan na japie przez cały czas użytkowania :)

 

Mi się wydaje, że jak już kupować to 203mm

 

Hahahhahaha :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaje, że jak już kupować to 203mm, chyba że zależy Ci na wadze. Ja też ciężki nie jestem, ale mam 203mm ze względu na to, że się tak nie grzeje.

Miałem do czynienia z niejednymi hamulcami i wiem co mówię. Jeździłem też na hydraulikach z prawdziwego zdarzenia i wiem jak to działa. Wpisz sobie w google randy-rockstiff i zobacz na jakim rowerze to testowałem...

No ten rower to widzę ma porządne hydrauliki- Hope z daleka widzę?

 

Kwestia jak długo miałeś z nim styczność.

 

Kwestia jeszcze, jakie heble, bo siłę jaką możesz w jednych osiągnąć z tarczą 160mm może być porównywalna do takich z tarczą 203mm.

 

A propos- TECHNIKA. Na forum się ostatnio pojawiła wzmianka o zawodach w DH, gdzie Steve Peat je wygrał z hebla i tarczą na przodzie 160mm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaje, że jak już kupować to 203mm, chyba że zależy Ci na wadze. Ja też ciężki nie jestem, ale mam 203mm ze względu na to, że się tak nie grzeje.

ta dwiescie trojka to tak sie nie grzeje w gdansku?

oczywiscie, mysle ze tam trudno przegrzac nawet 140tke...

 

a tak na powaznie to sugerowalbym ci nie wypisywac ze uzytkownik sztywniaka z takim bomberem znajdzie zloty srodek zapewniajacy odpowiednia prace hamulcow przez zakup tarczy 203 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta dwiescie trojka to tak sie nie grzeje w gdansku?

oczywiscie, mysle ze tam trudno przegrzac nawet 140tke...

Ej, no bez przesady ;) Rok temu leżałem dupą na piachu przez dwa tygodnie właśnie w Gdańsku i z mojego wywiadu wynika, iż mają tam oni dość ciekawe tereny pod rower, może góry to to nie są, ale ostatnie zlodowacenie coś tam u nich zostawiło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ej, no bez przesady :D Rok temu leżałem dupą na piachu przez dwa tygodnie właśnie w Gdańsku i z mojego wywiadu wynika, iż mają tam oni dość ciekawe tereny pod rower, może góry to to nie są, ale ostatnie zlodowacenie coś tam u nich zostawiło...

 

No chyba, jakbyś zjeżdżał z pseudo klifu na plaże :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Może nie wiesz, że takie są prawa fizyki iż podczas tarcia wszystko się nagrzewa.

 

Kwestia jest tego żeby się nie przegrzało.

A to jest mało prawdopodobne na takim terenie.

No możesz jeszcze jeździć ciągle z zaciśniętym hamulcem.

 

P.S. Proszę nie pisz już więcej takich głupot.:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm...w mojej okolicy najdłuższe zjazdy mają może 100-150 m. Gdzie ja tu mam przegrzewać tarcze :P

Rower w lato jedzie w góry, dlatego chcę przynajmniej z przodu mieć pewny hamulec, ale Dh uprawiać nie będę :) W moim wypadku przewaga 203 nad 180 i 160 jest taka, że jak się zepsuje to dalej poleci :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower dostaje nowe przednie koło.

Obręcz Alexrims Ace 18, piasta Novatec + szprychy Cn spoke.

Grzechem było by nie kupić tego (nowego) koła za 90 zł, mimo że pod v-ki i na 36 szprych. Obok okazji nigdy nie przechodzi się obojętnie ;)

Poprzedni no-name miał ponad 30 tys. przebiegu, co dla takiej piasty i w dodatku na kulkach było nie lada wyczynem...zresztą nie dało się już jej dobrze wyregulować konusami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...