SierakMaster Napisano 13 Grudnia 2009 Napisano 13 Grudnia 2009 Potrzebuję komplet dobrych opon w dobrej cenie. Najlepiej 2.2 lub 2.3. Jestem w stanie wydać 160-170 zł. Jeżeli możecie to podajcie jakie firmy robią najlepsze opony. I czy do większej opony trzeba zmieniać dętkę (zawsze jeździłem na 2.0, więc nie mam w tym doświadczenia). Co sądzicie o CONTINENTAL Vertical (2.3) A i jeszcze jedno. 2.3 wejdzie do ramy Krossa A2?? Z góry dzięki za odpowiedzi.
spons92 Napisano 13 Grudnia 2009 Napisano 13 Grudnia 2009 Myślę, że dobrym rozwiązaniem są opony SCHWALBE- ROCKET RON, z tym, że to jest koszt ok 180-200zł/kpl. Są wersje 2.1 i 2.25. Jednak ja uważam, że do roweru MTB XC nie ma sensu ładować opon szerszych niż 2.2. Ja jeżdżę jak na razie na 1.95 MAXXIS IGNITOR i 1.95 MICHELIN COUNTRY A.T., na większe błoto. Ta szerokość, ew 2.1 jest w zupełności wystarczająca. Są małe opory toczenia i mniejsza szansa, że widelce się zapchają błotem, w trudnych warunkach. Ja bym polecał te MAXXIS IGNITOR 1.95, albo 2.1, ew. KENDA SBE SBE. Z tym, że ta KENDA w większym błocie sobie nie poradzi za bardzo. Jeśli zaś chodzi o dętkę, to zależy jaka ona jest. Niektóre mają zakres np do 1.95 inne do 2.125 albo do 2.25. Musisz zobaczyć jaki Ty masz.
rockrider Napisano 13 Grudnia 2009 Napisano 13 Grudnia 2009 Jak masz zamiar jeździc: XC, DH, FR...? Jeśli masz Krossa A2 to domyślam się że MTB/XC więc proponowałbym Ci nie dawac takiej szerokiej opony jak 2,3 zdecydowanie sprawdzi się max. 2,1 Jeżdżę na równiez na Continentalach tylko że na Expolorerach które maja bardzo podobny bieżnik do Verticali także Verticale powinny się sprawdzic jak i dla mnie Expolorery. PS: Kendy SBE rówżnież bym nie polecał na mokry teren bo sobie nie poradzą(bieżnik szybko się zapycha i kapec) lecz w suchych warunkach i na asfalcie to idą jak burza - wiem bo posiadałem 2,1. Pozdrawiam
arroyo Napisano 13 Grudnia 2009 Napisano 13 Grudnia 2009 Zdecydowanie polecam opony Schwalbe, konkretnie model Smart Sam. Kiedy jeszcze posiadałem model A2 przesiadałem się z fabrycznych opon właśnie na Smart Samy, naprawdę przyjemne opony zarówno w teren jak i na asfalt. Posiadałem wersje drutowane, komplet dorwiesz w cenie 120pln, natomiast komplet lepszej, kewlarowej wersji, w cenie 200pln.
miskov17 Napisano 13 Grudnia 2009 Napisano 13 Grudnia 2009 Na 1.95 to można sobie jeździć w xc, ale na co dzień czy maratony 2.1 to dolna granica...przerabiałem już naprawdę wiele opon, od Mythosów 1.95 (z balonem ~1.75") po Flyweighty, Rocket Rony 2.1 skończywszy na Mountain King/Race King 2.2 i mimo wyższej wagi większego rozmiaru warto kupić coś "grubszego". Chyba nie muszę mówić, że taka opona lepiej trzyma, lepiej amortyzuje i jedynie w mega-błocie ustępuje mniejszemu rozmiarowi. Na przód proponuję Rocket Rona 2.25 performance, 90zł, jak dobrze poszukasz nawet i waga pod 450g. Ładnie trzyma, może nie jest asem wytrzymałości i odporności na przebicia ale z przodu ma to marginalne znaczenie. Na tył Race King 2.2, cena trochę niższa a przy niskim ciśnieniu całkiem nieźle trzyma - sprawdzone. Co do oporów toczenia: http://www.mtb-forum.eu/der-rollwiderstand-von-mountainbike-reifen-t-1343-1.html Co do dętki nie masz czego obawiać, ja śmiało śmigam na zwykłej 1.9/2.125 z RK 2.2, który ma spory balon i problemów zero.
SierakMaster Napisano 13 Grudnia 2009 Autor Napisano 13 Grudnia 2009 miskov17 bardzo pomogłeś. Serdeczne dzięki.
Fludi Napisano 13 Grudnia 2009 Napisano 13 Grudnia 2009 Rocket Ron 2.1 do XC Ci wystarczy i spokojnie wejdzie w ramę. Co prawda nie wiem, czy to jest Twój typ po tym co czytałem, odnośnie jakie tarcze chcesz wstawiać w ten rower... Do DH to chyba będzie lepsza Fat Albert 2.3, on też się zmieści w ten rower.
SierakMaster Napisano 13 Grudnia 2009 Autor Napisano 13 Grudnia 2009 Nie jeżdżę w DH , jeżdżę w Cross Country, ale to nie znaczy, że muszę kupować wszystko do tego typu jazdy nie? ;] Nie wolno być monotematycznym xd
Mod Team Puklus Napisano 13 Grudnia 2009 Mod Team Napisano 13 Grudnia 2009 Jezeli chesz wiedziec jaka max opona ci sie wejdzie do ramy weź linijke (albo suwmiarkę jak masz) i zmierz odległosci w tym miejscu gdzie jest opona. Szerokośc opony podawana jest w calach np 2.1 to poprostu 2.1"
MichalK Napisano 13 Grudnia 2009 Napisano 13 Grudnia 2009 Ha, żeby to było tak cukierkowo. Zapewniam Cię, że mało która opona ma dokładnie tyle(sporo ma duże odchyły) ile ma w nazwie.
Fludi Napisano 13 Grudnia 2009 Napisano 13 Grudnia 2009 Tak, tylko, że Cross Country się nie jeździ na co dzień na 2.3, bo przez taką oponę toczysz się jak czołg. To są opony na specjalne warunki, podobnie jak tarcze 203mm...
SierakMaster Napisano 14 Grudnia 2009 Autor Napisano 14 Grudnia 2009 Cóż im lepsza przyczepność, tym lepiej. Ja nie jeżdżę od punktu A do punktu B po polach. Jeżdżę po to by się wyszaleć. Co jakiś czas do Polańczyka z rowerkiem jadę
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.