Skocz do zawartości

[przedłużacz rury sterowej] przedłużacz za krótkiej rury sterowej


kello

Rekomendowane odpowiedzi

Ten adapter można zastosować zarówno do rur sterowych gwintowanych, używanych w starszych sterach jak i do rur niegwintowanych. Jeśli zdecydujesz się na zakup musisz wiedzieć jaka jest średnica wewnętrzna rury sterowej oraz musisz zdecydować jaki chcesz wykorzystać mostek (1" lub 1i1/8").

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki klinowy sposób mocowania zalatuje mi makro i może się okazać że, korzeń lub kamień odbije koło, a kierownica dalej zostanie w tym samym miejscu. I będzie się rozkręcać od drgań. No i nie jest kompatybilne z aluminiowymi sterówkami które mają zmienny przekrój wewnętrzny. Ile mm poniżej krawędzi obecnego mostka kończy się sterówka i jaka jest różnica wysokości pomiędzy starym i nowym mostkiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roznica w wysokosciach mostkow to centymetr. Obecnie mostek ma 4cm wysokosci i wystaje ponad rure sterowa o 0,5cm, co jest do przyjecia. Chcialbym zalozyc na probe mostek ktory ma 5 cm wysokosci, ale wtedy mostek wystaje o 1,5cm, co jest za duzo, ponadto koniec sterowki wypada w miejscu, gdzie jest gorna sruba mostka. A dzieje sie to wszystko w Rebie. A i prosze nie pytac skad mam taka krotka sterowke bo to skomplikowana historia i nie z mojej winy :D (sterowka ma 15,5cm co przy niskiej glowce w Zaskarze i sterach zintegrowanych starcza na 4cm mostek wcsa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używałem przez jakiś czas tego.

Kupiłem używany widelec z za krótką rura sterową.

no i czegoś takiego musiałem uzyć. IMO lepiej chyba dospawać ten brakujący kawałek sterówki niż bawić się czymś takim.

Problemem jest to,że to waży i to dość sporo ;) waga tego co mi było potrzebne 255g całość waży dobrze po nad 300

Swoje zadanie spełniało całkiem nieźle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem niedawno trekinga i miał on rurę sterową 1 1/8 ale na gwint, i rura była za krótka, miałem mostek do jazdy turystycznej... itd. :)

Kupiłem mostek Na 1 /18 cala i nie pasowało... więc potrzebna mi była taka przedłużka... :D kupiłem taką pzedłużkę, ale na 1" a nie na 1 i 1/8. Nie wiedziałem o tym, wsadziłem przedłużke mimo to, że była za mała i jezdziłem tak nie wiedząc o tym @_@ po jakimś miesiącu (może mniej) skręciłem kierownicą a rower dalej prosto... Po tym skręciłem przedłużke trochę mocniej i jezdziłem dalej. Mimo że była za mała średnica to trzymało bardzo dobrze :) lecz poźniej to kapeć :) Tak więc jestem za taką przedłużką :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kello, a jakiego masz amorka? ja mam Rock Shox Tora i także miałem za małą rure sterową. I dałem do Rojaxu i mi nabili nową kosztowało mnie to 99zł, i jest świetne wykonanie, myślę że niema co się bawić w jakieś dorabiania czy też używania owego sprzętu do przedłużenia sterówki. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale oprocz problemow wagowych nie miales zadnych innych? Wage moge przebolec :) Chodzi mi tylko, czy jest to bezpieczne i pewne rozwiazanie

Generalnie problemów nie było.

Cały system podkładek i klin są dobrze przemyślane i bardzo przyzwoicie wykonane

Najpierw montujesz tą część z klinem w sterówce potem podkładkami regulujesz wysokość do mostka, fest kontrujesz kluczem 11 sztorcowym, zakładasz podkładki, od tego ustrojstwa potem podkładki pod mostek - o ile są Ci potrzebne na koniec mostek

Grzybkiem dociągasz mostkiem stery kontrujesz mostek i już masz zamontowane.

Teraz co może być problemem ?

Jedynie jak źle dokręcisz klin kluczem 11 moiże to wszystko puścić i wtedy kiera może zostać Ci w rękach :D

Więcej problemów nie widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz to mogę Ci napisać jak to zrobić samemu, robiłem to w Torze 318 (drążona korona, w Rebie pewnie jest podobna). Sama rura będzie kosztowała 170zł ale jest Marcokowa więc masz pewność, że nie pęknie. No chyba że kupisz stalową która jest 170g cięższa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Kiepski pomysł. Gwintowana rura będzie osłabiona, pod obciążeniem może pęknąć. Zwróć uwagę, że w przypadku tradycyjnego rozwiązania (stery na gwintowaną rurę, mostek "fajka") mostek nie jest zamocowany bezpośrednio na gwintowanym fragmencie rury, tylko na "pełnym".

Jeżeli już koniecznie chcesz przerabiać to _może_ się udać pomysł ze spawaniem z dwóch fragmentów sterówki, a pomiędzy nimi tuleja. Najpewniejsze rozwiązanie to i tak wymiana zbyt krótkiej rury, bądź przywoływana już tutaj "przedłużka".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja Cie proszę osłabiona a temp spawania już bardziej osłabia, wystarczy to zrobić dobrze i dorobić coś w rodzaj wkrętki gdzie dokręci się ją na stałe na równo ze sterówką.

 

Kiedyś ktoś coś podobnego wrzucał w galerii pod hasłem przedłużki kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy nie lepiej zamiast bawić się w spawanie,gwintowanie bądź klejenie rury sterowej wymienić (wprasować)nową i dłuższą?

Zorientuj sie tylko w okolicy czy jakiś warsztat rowerowy coś takiego robi(można też ją wykorzystać ze starego np. zatartego amora i przełożyć).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana rury sterowej odbywa się najczęściej za pomocą odpowiednio dużej prasy tylko problem polega w jej znalezieniu - żaden serwis nie powie komu zleca taką usługę :) Druga jeszcze ważniejsza kwestia to zrobienie tego dobrze czyli równo. Wszelkie spawania są niedopuszczalne! Owszem technicznie jest to możliwe tylko znalezienie kogoś kto to pospawa naprawdę dobrze jest bardzo trudne a wszelkie awarie mogą spowodować dramatyczne konsekwencje. Nagwintowanie rury i tuleja też jest wykonalna ale pamiętajcie, że główka ramy to jest jedno z najbardziej obciążonych miejsc w rowerze dlatego ja osobiście unikam patentów w tamtej okolicy.

 

Jeżeli szukamy rury sterowej to proponuję kupno nówki sztuki tak jest najbezpieczniej, ale najlepiej byłoby wymienić całą górę amora. Kiedyś rury sterowe można było kupić jak jest z dostępnością w tej chwili nie wiem. Nie pozostaje nic innego jak szukanie po sklepach i dystrybutorach. Po wymianie rury sterowej trzeba naprawdę pilnować tego miejsca czy coś tam się nie dzieje.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opiszę jak to wyglądało u mnie.

Kupiłem Revelationa z za krótką sterówką. Postanowiłem więc kupić przedłużkę BBB. Kupiłem ją, jednak okazało się, że sterówka ma zmienną średnicę.

Postanowiłem więc, zeszlifować przedłużkę i wbić ją w sterówkę.

Tak też zrobiłem, jednak już po paru kilometrach pojawiły się luzy.

kolejnym pomysłem było spawanie.

Odnalazłem warsztat i razem z fachowcem doszliśmy do wniosku, że dobrze będzie w sterówkę wsadzić rurkę o mniejszym rozmiarze, właściwy kawałek sterówki nałożyć i zostawić 2-3 mm przerwy na zalanie tego spawem.

Pomysł wypalił i tak zrobiliśmy.

przejechałem 30 kilometrów i sterówka pękła poniżej spawu. Jak się okazało z przegrzania i zmęczenia materiału.

Postanowiłem wykonać ten numer ze spawaniem jeszcze raz. Spawacz zapewniał, że nie przegrzeje spawu.

Kolejne kilka kilometrów i spaw pękł.

 

Poszedłem załamany do serwisu i serwisant powiedział, że wprasowywali już sterówki.

Zakupiłem więc na allegro stalową sterówkę marcoka i wprasowałem.

 

Śmiagam tak już 3 lata ( po górach ) i nic się nie dzieje ( odpukać :icon_lol: )

Łączny koszt z tą sterówką, wyszedł coś koło 300 zł... :wallbash:

 

Podsumowując:

Polecam wymianę na nową, nie bawcie się w spawanie i przedłużki, bo na 99% nie uda się zrobić tego poprawnie i pewnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

enduroriderPL, serwisant powiedział, że sterówka weszła bardzo ciasno i na 100% nie ma opcji, żeby wyszła.

Pierwsze kilometry były stresujące,testy, stawianie roweru " dęba" i nic. Zaczęły się wywrotki w beskidach przez kierownicę i nic. W końcu zapomniałem o wymianie sterówki na trzy lata, aż przypomniał mi o tym fakcie niniejszy temat :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...