Skocz do zawartości

[napęd] 10 rzędowa kaseta - warto?


dragonflypl

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

jestem na etapie kupowania kolarki. Generalnie z tego co widze większośc modeli ma napęd 3x8. Jednak zdarzają się takie które mają 2 tarcze i 9-10 kasetę. Czy nie będzie w przyszłości problemu z tymi kasetami 9-10 ? Z tego co kojarze to im więcej biegów z tyłu tym są mniej wytrzymałe zębatki... Generalnie czy jakieś +/- takiego rozwiązania?

Napisano

Szosowe kasety w porownaniu z mtb to mistrzostwo swiata, jesli chodzi o wytrzymalosc. Byc moze gra tutaj role wieksza hmm higienicznosc warunkow pracy :), ale u mnie 10 rzedowa kaseta szosowa Ultegry po 8-9 tys km wyglada tak jak kaseta mtb XT po 2-3 tys, i to jezdzona na dwoch lancuchach. A klasa sprzetu niby ta sama :). 8-9 rzedow to nizszej klasy napedy, 105, Ultegra i Dura-Ace sa juz 10 rzedowe, nie wiem jak nowa Tiagra. W kazdym razie bralbym dwie tarcze z przodu, a z tylu kasete jak uwazasz, ale raczej ponizej 9s bym nie schodzil, bo szosowe kasety 8s sa juz malo popularne, a sytuacja na pewno bedzie sie pogarszac.

Napisano

mhm.skuwacz do łańcucha na 11 kosztuje 169 dolców.ciekawe, ile warsztatów w PL takie ma.

jeśli sie człowiek nie ściga to mu ta jedenastka potrzebna jak kurtyzanie ciąża w karnawale.

pod 9,10 jest najłatwiej o przerzutki, piasty (niezależnych producentów jak miche czy novatec), kasety, zębatki, korby, manetki.

i taniej.

Napisano
ale u mnie 10 rzedowa kaseta szosowa Ultegry po 8-9 tys km wyglada tak jak kaseta mtb XT po 2-3 tys

A tym stwierdzeniem mnie zaciekawiłeś, bo właśnie kombinowałem czy by nie założyć kasety szosowej do MTB.

Jak możesz to wrzuć foty tej Ultegry, to bym sobie porównał ze swoim XT.

Napisano

Trwałości to raczej nie zwiększy, na szosie napęd wytrzymuje dłużej bo pracuje w lepszych warunkach, nic więcej.

 

 

Witam,

 

jestem na etapie kupowania kolarki. Generalnie z tego co widze większośc modeli ma napęd 3x8. Jednak zdarzają się takie które mają 2 tarcze i 9-10 kasetę. Czy nie będzie w przyszłości problemu z tymi kasetami 9-10 ? Z tego co kojarze to im więcej biegów z tyłu tym są mniej wytrzymałe zębatki... Generalnie czy jakieś +/- takiego rozwiązania?

Większość ma 3x8? Jeśli chodzi o nówki, to 8-ka z tyłu spotykana jest tylko w najniższych modelach, takich do 1500 zł. Nawet obecna Sora jest na 9.

Jeśli budżet na to pozwala, poszedłbym w 10-tkę. Z bardzo prostego powodu - w tym przypadku dostępne są dużo lepsze klamkomanetki, a to jest element, który w bardzo dużym stopniu wpływa na komfort użytkowania roweru.

Napisano

Trwałości to raczej nie zwiększy, na szosie napęd wytrzymuje dłużej bo pracuje w lepszych warunkach, nic więcej.

 

 

 

Większość ma 3x8? Jeśli chodzi o nówki, to 8-ka z tyłu spotykana jest tylko w najniższych modelach, takich do 1500 zł. Nawet obecna Sora jest na 9.

Jeśli budżet na to pozwala, poszedłbym w 10-tkę. Z bardzo prostego powodu - w tym przypadku dostępne są dużo lepsze klamkomanetki, a to jest element, który w bardzo dużym stopniu wpływa na komfort użytkowania roweru.

 

No właśnie to będzie moja pierwsza kolarka więc patrze za najtańszymi modelami :)

Napisano

Za 10-tką może przepowiadać jeszcze lepsze stopniowanie. Ja też w MTB kombinuję zamontować na tył ultegre 9-tkę. Interesuje mnie porównanie ultegry z xtkiem jak to wygląda ze zużyciem.

Napisano

Schwefel, Tocas --> zdjecie chetnie wrzuce, ale szosowka jest w tej chwili wywieziona na zimowe wakacje do rodziny i bede mial mozliwosc dopiero kolo srody :). A zmiana na kasete szosowa w goralu jezdzacym po szosie jest jak najbardziej ok, lepsze stopniowanie, czesto lepsza cena, a przeciez nawet kaseta Tiagry 12-25 jest kolo 100g lzejsza od kasety XT. To juz nawet pomijajac ta wytrzymalosc.

Napisano

Tylko czy kaseta Tiagry jest na pająku ? Bo teraz nie pamiętam. W terenie też jeżdżę, nie mniej jak zobaczysz mój napęd to kaseta ma pierwszą i drugą koronkę właściwie nietkniętą i tak samo w korbie pierwsza koronka jest jak nowa. Teraz zmieniam dla testów blat na 48 i koronkę środkową na 38. Boje się tylko, że przy kasecie szosowej i jej stopniowaniu będę za mocno krzyżował łańcuch.

Napisano

No właśnie to będzie moja pierwsza kolarka więc patrze za najtańszymi modelami :wallbash:

No to w takim wypadku nie przejmowałbym się tym zbytnio. Jeśli myślisz o czymś tanim, to zwróć uwagę przede wszystkim na przyszłościową ramę, fajnie, jakby była z karbonowym widelcem - ale to zależy od ceny.

Jeśli chodzi o napęd, to tak jak pisałem - tym nie musisz się przejmować, chociaż gdyby jakiś wybór był, to jednak lepiej wybrać 9 biegów z tyłu zamiast ośmiu.

Napisano

Tocas --> W zasadzie nie wiem czy Tiagra jest na pajaku, mam do czynienia tylko z Ultegra, a ta na pajaku jest :wallbash:.

No w twoim przypadku zrobilbym tak jak ja mam w zimowce - korba 38-48, a kaseta szosowa o jak najmniejszym rozstawie, np 13-23. Tak od dwoch lat mam w zimowce uzywanej tylko asfaltowo i jak na Poznan jest jak najbardziej ok. Przy szosowej kasecie w Poznaniu i tak nie bedziesz uzywal gornych koronek, tyle ze zwiekszy ci sie ilosc uzywanych najczesciej koronek z 3 do 6-7 :).

Napisano

liczę Poznań plus do 80 kmów po za Poznań. Jeśli w przyszłym roku się wybiorę gdzieś dalej to na północ. No teren na pewno też zaliczę.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Akurat tak się składa, że mam ma kasetę Tiagra (z myślą o góralu, bo w szosie uznaję tylko 105 i Ultegrę) i moge stwierdzić, że Tiagra nie ma pająka :mellow:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...